|
Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt. |
Se resultatene: Hva tror du? | |||
Større matboks - altfor mye mat |
![]() ![]() ![]() ![]() |
3 | 4,41% |
Hvis all maten i matboksen ble spist var det vel det ungene/vi trengte da ![]() |
16 | 23,53% |
Hvis for mye mat regulerer ungene/vi oss selv og slutter å spise når vi er mett, uansett |
34 | 50,00% |
Jeg synes store matbokser er litt skumle ja, sett ift problemstillingen om for mye mat |
2 | 2,94% |
Jeg har ikke tenkt over problemstillingen. Kjøpte matboksen fordi den var kul ![]() |
9 | 13,24% |
Små, hyppige måltider er bedre enn store måltider uansett |
1 | 1,47% |
Små matbokser - jasj, ingen sulter vel ihjel. De får mat igjen om noen timer uansett |
3 | 4,41% |
Små matbokser - redd ungene/vi ikke skal få i oss nok mat til måltidet |
0 | 0% |
Deltakere: 68. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#41 |
lider av tastleksi
|
![]() Sv: Store matbokser = store måltid?Det høres forresten deilig ut med unger som spiser godt med mat.
![]() |
#42 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Sv: Store matbokser = store måltid?
Vet du hva, akkurat det slo meg også |
![]() |
![]() |
![]() |
#43 |
Tittel og tittel....
|
Det var liksom det jeg prøvde å si i mitt innlegg, men kanskje ikke så direkte
![]() |
#45 |
Søt og rar
|
![]() Sv: Store matbokser = store måltid?Vi sliter litt med å sende med riktig mengde til Hvit. Hun får ingen måltider på SFO, men de har tre spisetider.
2012, 2007 og 2004 Sist redigert av Appelsin : 16-09-11 kl 15:07. |
![]() |
![]() |
![]() |
#46 |
maler
|
![]() Sv: Store matbokser = store måltid?Matboks med mange rom gir meg hvertfall en trang til å sende med mat som består av noe mer enn brødskiver. Og det kan være en fin ting. Jeg har barn som hverken overspiser eller er vanskelige å få i mat, så for min del er det viktigst å sende med passe for å unngå å kaste mat. Det er et poeng det også synes jeg.
![]() |
#47 |
stressmonster
Medlem siden: Dec 2009
Hvor: Hammerfest
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Store matbokser = store måltid?Hmm, interessant diskusjon. Her i huset kommer ofte brødskivene i retur, mens det andre blir spist så vi er ikke så bekymret så lenge innholdet i matboksen er sunn. Nå skal det sies at frøkna ikke får tid nok på skolen til å spise så lenge hun vil.
![]() |
#48 |
Yes, we can!!
|
Du er velsignet med en altende og matglad gutt, det er i hvert fall sikkert.
![]() |
#49 |
By the Sea
|
![]() Sv: Store matbokser = store måltid?Jeg tenker at det kun er i spesielle tilfeller man bør bekymre seg for at barn spiser for mye av vanlig sunn mat?
![]() |
#50 |
Medlem siden: Mar 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Store matbokser = store måltid?Jeg sender med henne passelig mengde mat uavhenging av matboksstørrelse. Som regel blir det spist opp. Det er da snakk om 2 skiver brød, 2 grove pizzasnurrer og diverse frukt og grønnsaker. De får ikke mat på SFO og må ha med til to måltider.
![]() |
#51 |
|
Ja, er det det? Sett at jeg hadde snudd dette til et bekymringsinnlegg om at barnet mitt spiste mye og muligens var på vei til å bli overvektig? Fedme er jo et økende problem blant barn i Norge, selv om det er "vanlig sunn mat" som blir spist |
![]() |
![]() |
![]() |
#52 |
Superduperaktiv
Medlem siden: Jun 2008
![]() ![]() |
![]() Sv: Store matbokser = store måltid?Jeg glemmer aldri en opplevelse på en jobbreise til Canada. |
![]() |
![]() |
![]() |
#53 |
maler
|
Ikke superspesielle tilfeller, men vanlige, slanke unger må få den maten de føler de trenger ja. Jeg er faktisk mer bekymret for svinn/mat som kastes i mengder enn at ungene får i seg for mye.
![]() |
#55 |
maler
|
Men ligger den ikke da og skrangler nedi der? Og matboksen tar unødvendig stor plass i sekken? Jeg synes det er vanskelig å finne en boks som gir plass til akkurat det jeg vil ha der, holder ting på plass og samtidig passer i en skolesekk.
![]() |
#56 |
|
hm, godt poeng |
![]() |
![]() |
![]() |
#57 |
Yes, we can!!
|
Det hender vel det også, men jeg tror at for de fleste overvektige barn så er det mer enn "vanlig sunn mat" som har gjort dem overvektige. (de vanlige disclaimerne gjelder)
![]() |
#58 |
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#60 |
Audacious
|
![]() Re: Store matbokser = store måltid?Jeg tror å begrense mengder av "alminnelig sunn mat" hos barn som har tendenser til overvekt bare fører til at de smugspiser eller spiser ting de får av andre som jeg ikke har oversikt over. Hvis jeg begrenset mengden mat tiåringen min fikk til formiddagsmat ville hun vært sulten når hun kom hjem fra skolen og kunne gå i skapene og forsyne seg med mindre lure ting ernæringsmessig.
![]() |
|
|