Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Gremlis reise- og fremmedspråkforum

Charternovise trenger tips!

Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 10-09-11, 23:23   #41
Pamina
Kaldt hode, varmt hjerte!

Pamina sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 70
Pamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt av
Standard

Sv: Charternovise trenger tips!

Det jeg liker best av alt med Suwing Resort, er at det er kun skandinaver på hotellene deres. Man slipper unna døddrukne engelskmenn blant annet, og for meg, når jeg reiser med barna er det en god ting.

Gammel 10-09-11, 23:30   #42
Katta
maler

Katta sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Dette med bare skandinaver er hovedproblemet med resort-opplegget til både ving og startour for min del. Men enig i at det er bekvemt med småbarn.

Gammel 11-09-11, 00:48   #43
Pamina
Kaldt hode, varmt hjerte!

Pamina sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 70
Pamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt av
Standard

Reiser vi alene, er det ikke noe problem med masser av engelskmenn, dess flere nasjonaliteter dess bedre. All-inclusive er jeg generelt motstander av, og vi har bare hatt frokost på Sunving Resort, det holdt i massevis.

Gammel 11-09-11, 01:07   #44
Heddamor
Bør lage seg en tittel selv

Heddamor sin avatar

Medlem siden: Jul 2009
Heddamor er populærHeddamor er populærHeddamor er populærHeddamor er populær
Standard

Vet noen om hvordan avbestilling på slike turer fungerer? Kan man bestille og så avbestille uten grunn og bare betale litt i gebyr? Ser at det begynner å bli fullt og på jobben er det langt unna og få avtalt ferie for neste år. Prøvde å forhøre meg med sjefen, men det kunne vi ikke snakke om nå. Og jeg ser henne ikke før om halvannen mnd fordi hun skal på laaang ferie (som hun selv ordner med 1 år i forveien)...

Ikke meningen å ødelegge tråden din, men jeg ble litt revet med her.

Heddamor er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-09-11, 01:10   #45
007
© All rights reserved

007 sin avatar

Hvor: Vest
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg ser du har fått mange tips, men hvorfor i all verden vurderer dere charter til "Syden" når kun 25% av familien er gira og når den gira prosentandelen er et barn på 6 år?

007 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-09-11, 01:13   #46
Guttemammis
Sjokoholiker & hjemmekjær

Medlem siden: Jan 2007
Guttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av 007, her.

Jeg ser du har fått mange tips, men hvorfor i all verden vurderer dere charter til "Syden" når kun 25% av familien er gira og når den gira prosentandelen er et barn på 6 år?

Tenkte det samme, da hadde jeg heller tatt turen til København og Tivoli, er sikker på at du klarer å overtale 6-åringen

Guttemammis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-09-11, 09:31   #47
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Hvor: Trøndelag
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Lyspære

Opprinnelig lagt inn av 007, her.

Vi hadde ikke reist om vi ikke trodde det ble litt ok altså. Det er litt fjas og. Vi har vel heller ikke bestemt oss helt enda, men vi har prata om det et par år nå. Jeg har bare ikke orket reise men små bleiebarn.

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-09-11, 09:58   #48
Che
Har tro på forbedring

Che sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Forøvrig er all inclusive ikke å forakte når man reiser med unger. Jeg trodde aldri jeg kom til å si det, men uteliv med 4-åringer er liksom nesten like mye fuzz som kos.

Gammel 11-09-11, 10:22   #49
Jinx
Tre små T

Jinx sin avatar

Jinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Vi kom hjem i går fra Mallorca.Bortsett fra en mareritt flytur nedover så var turen veldig fin.Men vi angret på at vi ikke kjøpte All Inclusive. Ungene var utslitt etter 19 og ville bare til hotellet for å se Bufoshow....Maten i Mallorca har blitt dåååårlig siden vi var der for 3 år siden. Buffeten på hotellet var veldig mye bedre enn alt det andre vi kjøpte.

I forhold til reisetider reiste vi nedover 20.30 og var fremme 02.00 på hotellet,det var virkelig utrolig slitsomt.Men hjemturen som vi begynte 21.00 og parkerte bilen hjemme 07.00 var mye enklere. Ungene sov hele hjemereisen.

Gammel 11-09-11, 10:37   #50
Katta
maler

Katta sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg synes all inclusive er veldig greit med barn. Det gir dem en liten følelse av luksus, og det blir null stress. Vil man bare spise på hotellet, så gjør man bare det. Det er ofte ikke stemning for bytur på kveldstid, det er faktisk større sjanse for å finne seg lunsj ute.

Gammel 11-09-11, 11:14   #51
Niobe
Personlig pessimist

Niobe sin avatar

Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Heddamor, her.

Vet noen om hvordan avbestilling på slike turer fungerer? Kan man bestille og så avbestille uten grunn og bare betale litt i gebyr? Ser at det begynner å bli fullt og på jobben er det langt unna og få avtalt ferie for neste år. Prøvde å forhøre meg med sjefen, men det kunne vi ikke snakke om nå. Og jeg ser henne ikke før om halvannen mnd fordi hun skal på laaang ferie (som hun selv ordner med 1 år i forveien)...

Ikke meningen å ødelegge tråden din, men jeg ble litt revet med her.

Vi avbestilte årets Rhodostur (pga. annen tur), og betalte litt i gebyr. Husker ikke hvor mye, men det var mindre enn vi trodde. Da avbestilte vi litt mindre enn et halvt år i forveien.

Gammel 11-09-11, 12:38   #52
Guttemammis
Sjokoholiker & hjemmekjær

Medlem siden: Jan 2007
Guttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt likt
Standard

Allinclusive er supert ja!
Ungene storkoste seg og syntes det var stas og hente sin egen mat, 8-åringen gikk
heller i voksenbuffet enn barnebuffet, han spiser nesten ALT.
Ellers synes jeg barnebuffeten på Callisto (startour) var bra, var ikke bare hamburger,
pølser og pizza, fisk og andre sunne matvarer ble ofte servert.
Deilig å slippe å vente på å bestille og vente på regningen.
Ved bassenget trengte vi ikke tenke på penger og lommebok,
ungene gikk og hentet seg en flaske vann, mickemouse-drinker og is

Guttemammis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-09-11, 09:28   #53
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Snuppa i morges: "Mamma, skal du skrive i meldingsboka mi at jeg skal til syden kanskje?!?"

Så dette er noe hun tenker mye på gitt.

Jeg forklarte at 1) det er ikke HELT sikkert vi skal dra (hun: ) og 2) det er eventuelt ikke før neste år (hun: )

Gammel 12-09-11, 10:25   #54
Anne C

Anne C sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg velger alltid turer ut fra når på døgnet flyet drar. Det er uaktuelt å ta et fly som er fremme midt på natta eller sent, sent på kvelden. Det er heller ikke aktuelt å dra de samme tidspunktene. Nå er ungene mine større enn dine, men han på 5.5 år er ikke SÅ kul etter ni på kvelden at jeg gidder å sitte på et fly med han.

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-09-11, 10:28   #55
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Anne C, her.

Jeg velger alltid turer ut fra når på døgnet flyet drar. Det er uaktuelt å ta et fly som er fremme midt på natta eller sent, sent på kvelden. Det er heller ikke aktuelt å dra de samme tidspunktene. Nå er ungene mine større enn dine, men han på 5.5 år er ikke SÅ kul etter ni på kvelden at jeg gidder å sitte på et fly med han.

Jeg ser at Kypros har bra avgangstider t/r Trondheim

Gammel 12-09-11, 10:52   #56
Che
Har tro på forbedring

Che sin avatar

Hvor: "Cuba"
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Tyrkiareiser også. De drar fredag sånn rund 19 (gjorde iallefall det i fjor) og så kom vi hjem fredagen etter rund 19 - så man får ungene i seng til relativt luggum tid + at man ikke drar knalltidlig fra hotellet på fredag OG så får man helga hjemme før hverdagen begynner igjen.

Gammel 12-09-11, 14:21   #57
carmenzita

carmenzita sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Vestfold
carmenzita imponerer mange og er sikkert smartcarmenzita imponerer mange og er sikkert smartcarmenzita imponerer mange og er sikkert smartcarmenzita imponerer mange og er sikkert smartcarmenzita imponerer mange og er sikkert smartcarmenzita imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Nettopp kommet hjem fra 1 uke i Tyrkia. Reiste med Nazar,og utenom at flyet fra Torp var forsinket,så har det vært en super tur!
bodde på Pegasos Royal med all inclusiv,og det har vært så deilig å slippe å tenke på "hvor skal vi spise i dag." Syntes de hadde ett godt utvalg i matveien både til voksne og barn.

carmenzita er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-09-11, 15:22   #58
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av carmenzita, her.

Nettopp kommet hjem fra 1 uke i Tyrkia. Reiste med Nazar,og utenom at flyet fra Torp var forsinket,så har det vært en super tur!
bodde på Pegasos Royal med all inclusiv,og det har vært så deilig å slippe å tenke på "hvor skal vi spise i dag." Syntes de hadde ett godt utvalg i matveien både til voksne og barn.

Jeg har prøvd sjekke Nazar, men får opp feilmelding hele tiden

Internet Explorer har sluttet å prøve å gjenopprette dette webområdet. Det ser ut til at webområdet stadig har et problem.

Gammel 12-09-11, 16:32   #59
Candy Darling
Prettiest mess ever seen

Candy Darling sin avatar

Hvor: Under ground
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Anne C, her.

Det gjorde jeg også. 1 mnd etterpå kom brev med nye reisetider, og en henvisning til kontrakten der det sto med små bokstaver at arrangøren hadde rett til å endre reisetidspunkt.

Jeg tror selvsagt at dette var bevisst. Det gikk fra Perfect timing til Absolute hell. Vi hadde aldri bestilt hvis de reisetidene hadde vært der fra starten av.

Nå har vi heldigvis perfekte barn på fly, så lenge de får en iDings, så det gikk jo helt fint. Men jeg var sur som en potte.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-09-11, 21:07   #60
carmenzita

carmenzita sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Vestfold
carmenzita imponerer mange og er sikkert smartcarmenzita imponerer mange og er sikkert smartcarmenzita imponerer mange og er sikkert smartcarmenzita imponerer mange og er sikkert smartcarmenzita imponerer mange og er sikkert smartcarmenzita imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Nessie, her.

Jeg har prøvd sjekke Nazar, men får opp feilmelding hele tiden

Internet Explorer har sluttet å prøve å gjenopprette dette webområdet. Det ser ut til at webområdet stadig har et problem.

Det funker her. Har siden oppe nå.

carmenzita er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:30.