Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Kyr i veien

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Se resultatene: Hva gjør du?
Hiver deg på hornet,sprenger forbi kuflokken og prøver å felle bonden med bildøra i samma slengen 3 1,74%
Tuter, vinker og blinker med lysene, og presser deg forbi. Gir bonden fingern i det du passerer! 0 0%
Tuter, vinker og presser deg forbi. Smiler blidt til bonden når du passerer. 4 2,33%
Venter og ser om det blir en mulighet for å passere. 140 81,40%
Stopper bilen og tar fram matpakka 14 8,14%
Stopper bilen og hjelper bonden med kyrne 11 6,40%
Stopper bilen og roper ukvemsord til bonden før du snur og tar en annen vei 0 0%
Deltakere: 172. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 07-09-11, 15:14   #1
Maxine
Einsam

Maxine sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Heme ve Mjøsa
Blogginnlegg: 17
Maxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Kyr i veien

Jeg regner med at flokken ikke skulle gå flere km, så jeg hadde pent stoppet, og evnt hjulpet til hvis det trengtes.

Som eksgardskjærring gjorde jeg ofte det samme også. Vi stengte 50 meter av veien for å få dyra fra et beite og inn til melking, og ikke alle var like fornøyde. Vi bare bant tau over (med noe blafrende på, så det ble mer synlig), og etterhvert fant postdama ut at hun ikke gadd å vente, og fant en teknikk hvor hun kunne kjøre under tauene uten å gå ut av bilen

Maxine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-09-11, 15:41   #2
Røverdatter
Borte

Røverdatter sin avatar

Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Dette har skjedd meg flere ganger, bortsett fra fyren med grønn dress, kuene jeg treffer er på fribeite.

Og jeg kjører i rusletempo til det blir mulighet til å passere. Som regel er dette i ferien uansett og da går dagene i rusletempo uavhengig av kuer.

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-09-11, 16:00   #3
Babe
Palliasjonsnurse

Babe sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Babe er virkelig godt liktBabe er virkelig godt liktBabe er virkelig godt liktBabe er virkelig godt liktBabe er virkelig godt liktBabe er virkelig godt liktBabe er virkelig godt liktBabe er virkelig godt liktBabe er virkelig godt likt
Standard

Jeg elsker dyr - og synes det er stas med kuer som går over veien. Sauer også for den saks skyld. Så både jeg og ungene er like ivrige - og tar oss god tid til å nyte synet. Det tar ikke timesvis å flytte en flokk over veien uansett da.

Kjæresten min synes nok jeg var en smule slitsom i sommer, da vi var i Finnmark - møtte rein titt og stadig, og jeg stoppet nesten hver gang. Synes det var ganske så eksotisk.

Gammel 07-09-11, 15:54   #4
jane
Har ikke tittel

jane sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
jane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de fleste
Standard

Jeg hadde nok stoppet og tatt en hel haug med ku-bilder. Ja, og kanskje noen bonde-bilder også.

jane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-09-11, 16:08   #5
veobra
på slep

veobra sin avatar

Medlem siden: Aug 2009
veobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av jane, her.

Jeg hadde nok stoppet og tatt en hel haug med ku-bilder. Ja, og kanskje noen bonde-bilder også.

Jeg også. På god avstand. Kuer er farlige.

Gammel 07-09-11, 16:06   #6
Inagh
Slumrende Ullteppe

Inagh sin avatar

Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Been there, done that - har sittet gud vet hvor mange ganger bak en flokk kyr og venta på at det skulle bli mulig å kjøre videre.

En ting er når det går en bonde sammen med dyra, da vet jeg jo at kyra er på vei et sted, og at det snart ordner seg. Verre er det når det er på skaugen og kyra bare står der, midt i veien, og stirrer dumt på meg, tygger litt drøv, vifter litt med halen og undres på hva jeg er der og forstyrrer idyllen for.

Nå skal jeg dog tilstå at de gangene dette skjer, er jeg ute på tur for kosens skyld, og jeg har stort sett all verdens av tid. Det spørs om jeg hadde syntes det var like idyllisk om dette ble en fast del av morgenrutina på vei til jobb.

Gammel 07-09-11, 17:09   #7
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 641
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg forsto det som at veien var bileieren sin, ikke bonden.

Jeg hadde sikkert forbannet både kuer og bonde mens jeg satt i bilen, men ikke turt å tute i redsel for å bli angrepet av kuene. Jeg hadde mest sannsyngli frest forbi og skulet olmt på bonden når jeg fikk en mulighet.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-09-11, 17:43   #8
Floksa
can-jur

Floksa sin avatar

Medlem siden: May 2009
Hvor: Vinterland
Blogginnlegg: 121
Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Jeg forsto det som at veien var bileieren sin, ikke bonden.

Jeg hadde sikkert forbannet både kuer og bonde mens jeg satt i bilen, men ikke turt å tute i redsel for å bli angrepet av kuene. Jeg hadde mest sannsyngli frest forbi og skulet olmt på bonden når jeg fikk en mulighet.

På en privateid (som i ikke din private, men noen andres private) vei inni skogen/fjellet? Virkelig altså?
Du er i godt selskap altså, jeg ser den type oppførsel stadig vekk og jeg lurer veldig på hva som går for seg inne i hodet til folk som oppfører seg sånn
Her kjører man inne i et beiteområdet ( de fleste privateide grusveier med passeringsavgift er utmarksbeiteområder) og for meg er det en selvfølge at dyra har forkjørsrett og jeg vil gjerne skjønne hva som gjør at ikke alle tenker sånn

Bokhyllen er den stige, hvorved du bliver din overmanns lige - Henrik Wergeland
Floksa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-09-11, 19:18   #9
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Floksa, her.

På en privateid (som i ikke din private, men noen andres private) vei inni skogen/fjellet? Virkelig altså?
Du er i godt selskap altså, jeg ser den type oppførsel stadig vekk og jeg lurer veldig på hva som går for seg inne i hodet til folk som oppfører seg sånn

Eh, exactly hva er det i min oppførsel som hadde gått utover deg pg kyrne? At jeg banner inni bilen uten at du hører det? Eller at jeg venter til det oppstår en forbikjøringsmulighet? Skulingen tar jeg selvkritikk på at ikke er så hyggelig, men skadelig er det vel ikke akkurat. Har jeg høyt nok blodsukker kanskje jeg ikke skuler engang. Hvertfall ikke om bonden hadde smilt først, da hadde jeg nok blitt avvæpnet.

(tips: når du bruker "du" om både bileier og veieier, er det litt forvirrende når du egentlig mener deg selv med den ene)

Gammel 07-09-11, 17:13   #10
rine
Halloen!

rine sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Soleklart alternativ 1.

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-09-11, 17:19   #11
rine
Halloen!

rine sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Privat vei? Da har man bare med å vente, ellers installerer bonden bompenger fort som f...

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-09-11, 20:15   #12
Teflona
audio, video, disco

Teflona sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Teflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt av
Standard

Jeg har litt kuskrekk og hadde venta til det ble klart, det er jo vanskelig å si om kuene er snille er slemme bare ved å se dem bakfra.

Hvordan staver man kjærlighet? sa Tussi.
Man staver ikke kjærlighet, man føler den, sa Brumm.
Teflona er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-09-11, 20:26   #13
polarjenta
Tittel og tittel....

polarjenta sin avatar

Hvor: Vesterålen
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Teflona, her.

Jeg har litt kuskrekk og hadde venta til det ble klart, det er jo vanskelig å si om kuene er snille er slemme bare ved å se dem bakfra.

Klarer du å se det om du ser dem forfra? Jeg syns egentlig alle kuer ser snill ut, men jeg er redd likevel.

Gammel 07-09-11, 18:30   #14
Candy Darling
Prettiest mess ever seen

Candy Darling sin avatar

Hvor: Under ground
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

På en slik vei som det er bilde av, hadde jeg nok tatt det med ro og ventet. Jeg kunne umulig ha noe som hastet hvis jeg hadde forvillet meg oppi der.

På offentlig vei: se agenten. :byjente oppvokst delvis på bondelandet:

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-09-11, 19:09   #15
Pøblis
Panzerekstremfeminist

Pøblis sin avatar

Medlem siden: Apr 2010
Blogginnlegg: 361
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

I gamle dager, dvs. før jeg leste den fantastiske bismak-på-det-hjemmelagde-smøret-tråden, ville jeg ha stoppet og ventet og kanskje til og med gått ut av bilen for å strekke bena og se meg litt rundt. Men etter bismaktråden villle jeg nok ha stanset bilen, ropt etter bonden (eller bondinen) og prøvd etter beste evne å hjelpe til. Hadde det vært en bondine som gikk der i kjeledressen, ville jeg nok også forsøkt å få igang en skikkelig melke- og smør- og FP-prat. Jeg hadde vært helt overbevist om at det var Floksa jeg traff, nemlig.
Nå er jeg slett ikke sikker på omn det hadde vært særlig hjelp i meg, annet enn at jeg er godt til å sjusje kuer avsted etter lang trening med naboens kuer på hytta til foreldrene mine. De gjør jo ingen fortred, men når de kommer for å drikke av plaskebassenget hvor det allerede befinner seg lamslåtte og vettskremte småbarn, så må man jo sjusje litt, synes jeg.
Og hvorfor har vi ikke ku-smiley'er på FP?

I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-09-11, 19:54   #16
Siwa
Bør lage seg en tittel selv

Siwa sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Trondheim
Siwa er populærSiwa er populærSiwa er populærSiwa er populærSiwa er populær
Standard

Venter på en åpning, men det kan helt sikkert komme noen mindre fine gloser og blikk fra inne i bila

storesøster 96
Siwa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-09-11, 21:00   #17
Floksa
can-jur

Floksa sin avatar

Medlem siden: May 2009
Hvor: Vinterland
Blogginnlegg: 121
Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Men altså, pållresultatet er jo til å bli lykkelig av!!

Dere er hjertelig velkommen i min seterverden!!

Bokhyllen er den stige, hvorved du bliver din overmanns lige - Henrik Wergeland
Floksa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-09-11, 21:04   #18
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Standard

Du svarte ikke på spørsmålet mitt Floksa. Jeg lurer også på hvordan du kan se at jeg forbanner kuene dine inne i bilen min, når du er travelt opptatt med å passe på dem. Jeg kjenner jeg er litt glad for at jeg ikke er et menneske som beveger meg så mye i ku-verdenen.

Gammel 07-09-11, 21:13   #19
Maxine
Einsam

Maxine sin avatar

Hvor: Heme ve Mjøsa
Blogginnlegg: 17
Maxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Man gir da bæng i om det er privat vei ellr ikke, så lenge det ikke er snakk om E6. Jeg skjønte hvertfall av hovedinnlegget at man som kjørende ikke er eier av veien, så da kan det være med resten av flisespikkeriet.

Kuene må få mat, og noen ganger befinner maten seg litt lenger unna fjøset enn normalt, slik at de må få krysse veien. Og bor man på bondelandet, hvor kuene stort sett befinner seg, hender det at man ta hensyn til dem.

Tømmerbiler derimot, DE er irriterende de!!! De kan jo sperre en hel vei, og stå der til de er ferdig lesset. Og det kan ta slik ca 45 min.. Har jeg hørt!

Maxine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-09-11, 21:15   #20
Madicken
Flawsome

Madicken sin avatar

Medlem siden: Aug 2011
Madicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Maxine, her.

Tømmerbiler derimot, DE er irriterende de!!!

Og de er heller ikke like søte som kuene.

Madicken er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:30.