|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#41 |
|
etterpåklokest
|
Sv: Når kommer du og barnet/barna hjem på ettermiddagen?Mellom 16:10 og 16:40. Det hadde vært fint å være hjemme 15:30, men det er ikke praktisk mulig akkurat nå, sånn i forhold til levering i barnehage og full arbeidsdag+. Men om fire år, når hordene kan gå på skolen sammen, skal jeg begynne arbeidsdagen før fuglene synger og gå hjem tilsvarende tidlig. :drømmer om den barnehagefri hverdagen: |
|
|
|
|
|
#42 |
|
I mål
|
Sv: Når kommer du og barnet/barna hjem på ettermiddagen?Akkurat nå er den som er først hjemme, hjemme fire - kvart over fire. Da etter å ha hentet begge barna. Vi henter nå både i barnehage og skole, så det tar mer tid enn vi liker. Neste år håper vi storebror går alene hjem, og da skal vi være hjemme til fire i alle fall. Den andre kommer til klokka fem, og vi spiser fem. Etterpå leker vi ute eller inne, storebror har en aktivitet og av og til med noen hjem, eller han leker med kompiser, av og til sykler vi en tur eller går en tur. Storebror gjør lekser, han ser litt tv eller spiller litt. |
|
|
|
|
|
#43 |
|
nye muligheter
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Når kommer du og barnet/barna hjem på ettermiddagen?
Slik er vårt tidsskjema også de fleste hverdager. Det hender snuppa blir med på luftetur med hunden, men hun har ingen faste aktiviteter på ettermiddag/kveld. Hun er 4,5 år.
|
|
|
#44 |
|
Nå også i farger
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Når kommer du og barnet/barna hjem på ettermiddagen?Jeg er hjemme med barna (5 og straks 7) rundt 1530-1600. Middag ca.1700-1730 og da kommer mannen også. Snuppa har fotball (en trening pluss eventuelt kamp). De legger seg ca.1930. De eldste barna er ikke tatt med her. De har en helt annen ettermiddag/kveld. |
|
|
|
|
|
#45 |
|
Ute på tur
|
Sv: Når kommer du og barnet/barna hjem på ettermiddagen?Vi kommer hjem mellom 15.30 og 16.30. Mannen er den tidlige av oss, siden han må kjøre gjennom hele byen, og 10 minutter avgjør om han bruker 30 minutter eller en time. Når vi kommer hjem, begynner vi å lage middag. Eldste (6 år) er gjerne ute imens, men minste (3 år) er inne og er sur fordi han ikke får lov til å være alene ute.
I have learned that to be with those I like is enough. Sist redigert av Martis : 05-09-11 kl 23:31. Årsak: La til alder. |
|
|
|
|
|
#46 |
|
© All rights reserved
|
Sv: Når kommer du og barnet/barna hjem på ettermiddagen?Jeg har store barn (8 og 12) og de tar skolebussen hjem. De er hjemme ca 14.00, spiser litt, gjør lekser, gjør litt huslige plikter og starter ofte middagslaging. Jeg og mannen er hjemme ca kl 16.00 og vi spiser middag alt fra kl. 17-19, avhengig av ungenes aktiviteter. |
|
|
|
|
|
#47 |
|
blid
Medlem siden: Oct 2006
Sv: Når kommer du og barnet/barna hjem på ettermiddagen?Ingen på SFO hos oss lenger så jentene kommer hjem en gang mellom 13.45 og 14.45, evt litt senere dersom de er med venner hjem etter skolen. Mannen og jeg er hjemme ca 16. Middagen er som regel unnagjort før kl 17. Ungene gjør enten lekser før vi kommer hjem, mens vi lager middag eller rett etter middag. Deretter går ettermiddagene med til fritidsaktiviteter. Fire fotballtreninger, to håndballtreninger, to turntimer samt div fotball/håndballkamper i løpet av uka pluss litt trening for oss voksne og vips så er det leggetid.
|
|
|
#48 |
|
Lille tyrann
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Oslo
Sv: Når kommer du og barnet/barna hjem på ettermiddagen?Barna er 5 1/2 og snart 9.
|
|
|
#49 |
|
snur
|
Sv: Når kommer du og barnet/barna hjem på ettermiddagen?Jeg er hjemme hele tiden. Største (10) kommer hjem fra skolen rundt 13.30 eller 14.20. Minste (7) går fra SFO 15.15 og er hjemme rundt 15.30. Mannen kommer fra jobb 16.10. Middag varierer veldig etter aktiviteter. Største har trening kl. 15-17(18) tre dager i uka. Så enten spiser vi når mannen kommer fra jobb, etter hennes trening, eller i puljer to og to, siden minsten også har litt treninger innimellom
|
|
|
#50 |
|
Tankefull
|
Sv: Når kommer du og barnet/barna hjem på ettermiddagen?Som regel hjemme mellom kl 15.30 og 16.30. Mannen kommer som regel hjem kl 18, som er fast middagstid. Ingen faste fritidsaktiviteter enda. Guttene er 3,5 og snart 7 år. Jeg henter og leverer 95% av tiden, så ungene har som regel mellom 7 og 8 timer per dag i barnehage og på sfo (litt unntak nå fordi jeg studerer og jobber deltid). De legger seg 19.30 og 20.30.
|
|
|
#51 |
|
Shake it out!
|
Sv: Når kommer du og barnet/barna hjem på ettermiddagen?Jeg er hjemme (student), ungene (6 og 11) kommer hjem fra skolen 15:50. Mannen dukker opp sånn sirkus kl 17, bortsett fra mandag og onsdag, da har ungene taekwondo og vi er alle hjemme kl 19. Ungene gjør lekser og leker. Minstemann legger seg kl 20, eldstemann kl. 21.
|
|
|
#52 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Sv: Når kommer du og barnet/barna hjem på ettermiddagen?Ungene er straks 8 og 10. De går hjem etter skolen mellom 12.30 og 14.30, spiser, gjør lekser og er sammen med venner. Jeg er hjemme ved 15 tiden to dager i uken, og jobber hjemmefra tre dager i uken. Middag spiser vi enten ved 17-tiden, eller så venter vi med middag til kvelden. De har tre aktiviteter hver, så mandag-torsdag er ettermiddagene opptatte fra ca 18-19. Likevel syns jeg vi rekker mye, det hjelper på at jeg er tidlig hjemme og at vi ukeshandler slik at vi ikke trenger å bruke tid på å handle inn mat i ukedagene. |
|
|
|
|
|
#53 |
|
Trademark: Imperfection
Medlem siden: Feb 2008
Sv: Når kommer du og barnet/barna hjem på ettermiddagen?De er 3 og 5. Hentes som regel litt før fire, middag før fem, to timers lek eller aktivitet før kvelds og stell kl 19.
|
|
|
#54 |
|
maler
|
Sv: Når kommer du og barnet/barna hjem på ettermiddagen?De to store kommer hjem kl 15-ish. Da gjør de lekser og leker til vi kommer hjem mellom 16 og 17 en gang. Plutten kommer sammen med meg stort sett, mellom 1630 og 17. Plutt legger seg kl 19. Før det spiser vi middag, leker litt, ser på fantorangen, leser bok og har trassanfall. Og er med på slep hvis storesøsken skal hver sin vei på fritidsaktiviteter. De to store legger seg kl 20, og de rekker lekser, mat, fritidsaktiviteter og litt data eller leking.
|
|
|
#55 |
|
trøtt
|
Sv: Når kommer du og barnet/barna hjem på ettermiddagen?Jeg slutter på jobb mellom 14.15 og 16.45, og er hjemme litt etter det. Jentene synes det er deilig å gjøre minst mulig når vi kommer hjem, så som regel setter de seg med noe å lese eller et spill eller leker på gulvet i stua med lego e.l. Heldigvis har vi ingen faste fritidsaktiviteter i år.
|
|
|
#56 |
|
En skrue løs
Medlem siden: Dec 2007
Hvor: I nord
Sv: Når kommer du og barnet/barna hjem på ettermiddagen?Jentene er 10 og snart 6.
|
|
|
#57 |
|
Øyboer
Medlem siden: Sep 2006
Sv: Når kommer du og barnet/barna hjem på ettermiddagen?Nå for tiden er det litt luksus tilstander her. Jeg er 50% sykemeldt og ferdig på jobb kl 13. Da går jeg som oftest hjem for å hvile, handler inn middag om jeg må og lager den. Om mannen har normal arbeidsdag henter han og de er hjemme rundt 1530-16. Vist ikke henter jeg litt etter kl 15. |
|
|
|
|
|
#58 |
|
Ringskrømt
|
Sv: Når kommer du og barnet/barna hjem på ettermiddagen?Mannen kommer som regel hjem klokka fire, noen ganger senere, type halvtime-time. Jeg er hjemme halv fire når jeg er på jobb, og henter ungene (8, 4 og snart 2) da. Har aldri hentet de etter fire etter hva jeg kan huske.
|
|
|
#59 |
|
~~~~~~~
|
Sv: Når kommer du og barnet/barna hjem på ettermiddagen?Vi har hjemmekontor begge to. Ungene er hjemme 14.30, spiser litt, gjør lekser. Frøkna hjelper Mini. Og en av oss er stortsett tilgjengelige.
|
|
|
#60 |
|
Borte
|
Sv: Når kommer du og barnet/barna hjem på ettermiddagen?*Hadde skrevet et langt innlegg, men så plutselig at dette lå i åpent forum. Vil helst ikke legge hverdagsrutinene ut for all verden.
|
![]() |
|
|