Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Motehjørnet

Jammen har vi det godt her i landet ja

Motehjørnet Shopping, tips, spørsmål og svar.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 16-03-07, 01:58   #1
gullet
stille

gullet sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Tønsberg
gullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Jammen har vi det godt her i landet ja

Opprinnelig lagt inn av Elinblu, her.

Millet-jakkene som vi grein etter på 80-tallet framstår plutselig som direkte billige.

Jeg fikk Monclerjakke, den ene henger i kjelleren fremdeles. Kjøpt i 1979/80

Den Bergansjakken er kjempefin, men den er altfor dyr og "alle" har den.
Det er ikke gøy (lenger).

gullet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-03-07, 09:48   #2
Angelique
ღ EaRtH ღ AnGeL ღ

Angelique sin avatar

Blogginnlegg: 297
Angelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av gullet, her.

Jeg fikk Monclerjakke, den ene henger i kjelleren fremdeles. Kjøpt i 1979/80

Den Bergansjakken er kjempefin, men den er altfor dyr og "alle" har den.
Det er ikke gøy (lenger).

jeg har min Moncler jakke og vest fra samme tidsrom fremdeles jeg også
Kjøpt hos Burre i Tønsberg

For å være ærlig syntes ikke jeg 3500,- for en skikkelig allværsjakke er så himla dyrt.
Vi/jeg kjøper glatt en utedress til minsten til 1400,- som kanskje varer en sesong. Sammenlignet med det og om man kjøpper en klassisk jakke i en ordinær farge, så er det ikke ille
Om jeg hadde hatt en slik jakke i 10 år vet jeg ikke, men ihvertfall 5-6 år
Jeg er ferdig utvokst og sliter ikke på klærne på samme måte som barna her i huset gjør

Gammel 16-03-07, 09:53   #3
Mandarin
godt brukt

Mandarin sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Der
Blogginnlegg: 259
Mandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Angelique, her.

jeg har min Moncler jakke og vest fra samme tidsrom fremdeles jeg også
Kjøpt hos Burre i Tønsberg

For å være ærlig syntes ikke jeg 3500,- for en skikkelig allværsjakke er så himla dyrt.
Vi/jeg kjøper glatt en utedress til minsten til 1400,- som kanskje varer en sesong. Sammenlignet med det og om man kjøpper en klassisk jakke i en ordinær farge, så er det ikke ille
Om jeg hadde hatt en slik jakke i 10 år vet jeg ikke, men ihvertfall 5-6 år
Jeg er ferdig utvokst og sliter ikke på klærne på samme måte som barna her i huset gjør

Jeg er forsåvidt enig med deg. Men da må det være i en klassisk farge og tidløs. De med edderkopp-nett (eller hva det er? ) på seg og rare farger tror jeg ikke holder seg.

Mandarin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-03-07, 10:02   #4
Angelique
ღ EaRtH ღ AnGeL ღ

Angelique sin avatar

Blogginnlegg: 297
Angelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Mandarin, her.

Jeg er forsåvidt enig med deg. Men da må det være i en klassisk farge og tidløs. De med edderkopp-nett (eller hva det er? ) på seg og rare farger tror jeg ikke holder seg.

Helt enig

Syntes jeg ser meg selv, 42 år gamle dama i en slik jakke

Gammel 16-03-07, 10:14   #5
Zip
I farta!!

Zip sin avatar

Blogginnlegg: 59
Zip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de fleste
Standard

Nei er det kun de 71 grader nord bergans jakkene det er snakk om er jeg enig, men bergans har MYE mer enn det da og mange klassiske jakker. Min forrige Norrøna jakke hadde jeg i 11 år og denne skal jeg nok hvertfall ha i 5-6 år men mest sannsynlig lenger. Og nei da synes jeg absolutt ikke det er dyrt. Men kommer jo selvsagt ann på bruken, vi er mye på fjellet (bor omtrent på fjellet) og går på ski og står på ski. Men er det kun til by bruk så blir det jo litt annerledes...!
I tillegg er det jo snakk om prioritering!

Her er min jakke

Gammel 16-03-07, 10:34   #6
Milfrid
Shake it out!

Milfrid sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Stavanger
Blogginnlegg: 65
Milfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Mandarin, her.

Det tror jeg du har helt rett i. Jeg kjøpte selv en jakke til 3990, enda dyrere enn de jakkene det okkes over i tråden her, men da valgte jeg en jakke i rødt og med klassisk snitt. Så den tror jeg holder seg i mange år. Kikket på noen lekre i hvitt og turkis. De var et par tusen billigere, men hadde sikkert vært fullstendig UT allerede neste år. Og hvite jakker i fjellet, feks på blåbærttur.... Tror ikke det, nei!

Gammel 16-03-07, 03:08   #7
Elin
Bør lage seg en tittel selv

Elin sin avatar

Hvor: Akershus
Elin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Pastill, her.

Helly Hansen kommer en en rutete allværsjakke nå. :reklame:
Litt sånn "burberryaktig".

Bilde?

Gammel 16-03-07, 08:58   #8
Mamma Rosa
strikker

Mamma Rosa sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Mamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt likt
Standard

Jeg hadde aldri betalt så mye for en allværsjakke.
Fikser ikke å gå i slike "turklær" uansett.

Gammel 16-03-07, 09:37   #9
konemor
Erfaren

konemor sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
konemor er litt kulkonemor er litt kul
Standard

Hadde aldri kjøpt til full pris nei. Var i Bergen nettopp og der var det utrolig mange som hadde slik jakke. Kanskje fordi de kan bruke den 360 dager i året(regn,regn og regn)

konemor er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-03-07, 10:29   #10
Anne
Bør lage seg en tittel selv

Anne sin avatar

Anne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av konemor, her.

Hadde aldri kjøpt til full pris nei. Var i Bergen nettopp og der var det utrolig mange som hadde slik jakke. Kanskje fordi de kan bruke den 360 dager i året(regn,regn og regn)

det er veldig mange som bruker de

Jeg investerte i dyr regnjakke selv denne uke, Ilse Jacobsen til 1600 kr, mest fordi jeg liker modellen, ikke står det logo på den heller, så jeg føler ikke at jeg reklamerer særlig for IJ og det er jo bra.
Den ligner på den forrige jeg hadde, den har jeg faktisk hatt i tyve år, en rød fra HH.
Den kostet ca 200 kr den gangen. Det må sies å ha vært en god investering

Anne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-03-07, 22:59   #11
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Hvor: Trøndelag
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har også Bergans, men min var på tilbud
Nedsatt fra 2400 til 1200. Og da er det greit. Men jeg har ikke økonomi eller samvittighet til å kjøpe en jakke til 3500 kr nei..

Men jeg liker Bergans. Nå har jeg ei skibukse som ikke puster, og det er ganske pyton å gå med når man går ofte på ski. Så jeg har lyst på ei Bergansbukse også. Vi får se til neste år.

Jeg er ganske sikker på at jeg vil ha min Bergansjakke i flere år enn jeg har med en god del andre klær.. for de blir jeg lei av, og de går liksom litt av moten. Så da legger jeg ikke så mye penger i det heller.

Det er forresten mye råere for meg at noen bruker 5000 kr på ei veske, enn 3500 på en jakke

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-03-07, 23:20   #12
Mor til 4
Nattrangler

Mor til 4 sin avatar

Mor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner til
Standard

Dyreste jakka jeg noen gang har kjøpt er vel 1200 kroner for en adidas jakke, mannen har som regel kjøpt seg jakker til 5-600 kroner på salg, men før jul så kjøpte han seg ei skinnjakke med for til 6000 kroner, ei som jobber på sentret der han jobber har sydd den. holdt på å få bakoversveis over at han brukte mye penger på noe til seg selv, men det var han vel undt.

Gammel 17-03-07, 03:51   #13
Nynne
Erfaren

Nynne sin avatar

Hvor: Oslo
Nynne imponerer mange og er sikkert smartNynne imponerer mange og er sikkert smartNynne imponerer mange og er sikkert smartNynne imponerer mange og er sikkert smartNynne imponerer mange og er sikkert smartNynne imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Vet om et sted de skal selge Bergansjakken på salg til kr.999,- :hemmelig:

Gammel 17-03-07, 12:22   #14
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Hvor: Trøndelag
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Nynne, her.

Vet om et sted de skal selge Bergansjakken på salg til kr.999,- :hemmelig:

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-03-07, 12:46   #15
Nynne
Erfaren

Nynne sin avatar

Hvor: Oslo
Nynne imponerer mange og er sikkert smartNynne imponerer mange og er sikkert smartNynne imponerer mange og er sikkert smartNynne imponerer mange og er sikkert smartNynne imponerer mange og er sikkert smartNynne imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av guniss, her.

Så nå at det bare gjelder hvit/orange for damer, men blå/brun for herrer. Jeg hadde egentlig lyst på den blå/brune. Lurer på om de har xs i herrestr.?

Skulle gjerne hatt med meg en sånn jakke til Trysil i påsken.

Gammel 17-03-07, 12:47   #16
007
© All rights reserved

007 sin avatar

Hvor: Vest
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Nynne, her.

Så nå at det bare gjelder hvit/orange for damer, men blå/brun for herrer. Jeg hadde egentlig lyst på den blå/brune. Lurer på om de har xs i herrestr.?

Hvor?

007 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-03-07, 12:46   #17
007
© All rights reserved

007 sin avatar

Hvor: Vest
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har en kjip grønn en, kjøpt på salg til 1500 kr. Ønsker meg derimot en ny svart, den koster 3500,- Regner med at jeg da har jakke i årevis, og at den er verd pengene. I tillegg har jeg det godt, og har litt å rutte med. Og så er fra landet.

007 er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 05:18.