|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#41 |
Erfaren nok
|
![]() Sv: Kva seier en? Folk altsåHer er nok allergier mer aktuelt enn at noen er muslimer. Men jeg håper og tror at foreldrene gir beskjed om noen er allergisk da.
![]() |
#42 |
Tittel og tittel....
|
![]() Sv: Kva seier en? Folk altså
Jeg er usikker når deg gjelder lakris. ofte er det greit å spørre muslimene selv, de vet jo hva de spiser.
![]() |
#43 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Kva seier en? Folk altsåDet var liksom først når jeg kom til den siste setningen jeg kom på en trolig forklaring på hvorfor vi ikke har noen muslimer i barnehagen. Vil tro det er en forklaring der, ja. Som muligens gjør svinepølser og seigmenn helt ok.
![]() |
#44 |
Helt vanlig
|
![]() Sv: Kva seier en? Folk altså.
Hehe, jeg informerte en gang en venn av meg som er muslim om at det var svinekjøtt i grandiosa. Han ble sur på meg for det og ba om å få leve i uvisshet neste gang. Jeg tror heller ikke at det regnes som synd når det gjøres i god tro.
![]() |
#45 |
Superduperaktiv
Medlem siden: Jan 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Likevel er det et stykke fra å mene det er tull til faktisk å lure noen til å spise svinekjøtt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#46 |
ej ikke møjkets heije
|
![]() Sv: Kva seier en? Folk altsåMin erfaring er at veldig mye løser seg ved å bare spørre. En av snuppas venninner er muslim som bare spiser hallal. Vi serverer fisk til mdidag hvis hun skal spise hos oss. Hun har tatt med egne hallalpølser i bursdagene. Jeg har tilbudt meg å kjøpe selv, men det har jeg fått beskjed om at jeg ikke trenger.
![]() |
![]() |
#47 |
Superduperaktiv
Medlem siden: Oct 2010
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Kva seier en? Folk altsåDet beste er å spørre. Det er en god del folk som ser ut som muslimer på utsida, men som ikke er spesielt troende. Min ikke-troende muslimske svoger spiser ribbe, bacon og pølser som bare det. |
![]() |
![]() |
![]() |
#48 |
Tittel og tittel....
|
Jo, men her er det snakk om folk som mener det er tull og spørre om hva muslimene ønsker. Jeg mener det er respektløst å servere en muslim f.eks kyllingkjøtt som ikke er hallalslaktet uten å sjekke om det er greit for muslimene. Det er ganske mange muslimer som kun spiser kjøtt som er hallal.
![]() |
#49 |
Licence to thrill
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: sentralt Østland
![]() Sv: Kva seier en? Folk altsåMuslimer tror jeg gjerne går i menighetsbarnehage med kristen formålsparagraf? De gjør ihvertfall det her. De tror jo på Jesus de, de tror bare ikke han er Guds sønn, men en profet, og de regner seg som etterkommere etter Abraham på lik linje med kristne. Dvs både Islam og kristendom kommer fra jødedommen. (Muslimene tror ikke Muhammed oppfant Islam, de ser på det som at han fant tilbake til Abrahams tro). |
![]() |
![]() |
![]() |
#50 |
Licence to thrill
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: sentralt Østland
![]() Sv: Kva seier en? Folk altsåJeg syns ikke det er noe bry, jeg. Jeg lager en sort mat til alle. Nå er jeg vant til ulike allergier, så jeg kjører safe uansett. Kyllingpølser, vegetarpizza og Toro Langpanne med blåmargarin i sjokoladekremen løser mye. |
![]() |
![]() |
![]() |
#51 |
Tittel og tittel....
|
De muslimene jeg har hatt i min barnehage(ikke alle, men de aller fleste) har hatt ett ønske om at deres barn ikke skal være med når vi f.eks har julesamlinger med kristne julesanger eller i kirken når vi har vært på julevandring der. Så for noen ville det vel kanskje være et problem om de skulle gå i en barnehage der det er utvidet formålsparagraf.
![]() |
#52 |
Prettiest mess ever seen
|
![]() Sv: Kva seier en? Folk altsåFascinerende. Og sjarmerende.
![]() |
#53 |
Glamorøs
|
![]() Sv: Kva seier en? Folk altsåJeg er også der Candy. Vi har en liten kompis som ikke tåler melk og gluten, og selvfølgelig lager jeg torokake med olje i stedet for smør når det er barnebursdag. Men moren hans kunne fortelle at det slett ikke var vanlig. Mange ville bare bake det de var vant til å bake, gamle familieoppskrifter og what not.
![]() |
#54 |
Tittel og tittel....
|
Jeg er bare sjelglad for å slippe unna med torokake *liker ikke å bake*
![]() |
#55 |
Prettiest mess ever seen
|
![]() Sv: Kva seier en? Folk altsåJa, for meg er der helt ubegripelig. I hvert fall med tanke på at 6-åringer a) sjelden er kresne på kake og b) uansett bare skal slåss om pynten.
![]() |
#56 |
Det kan alltid bli verre.
Medlem siden: Aug 2011
Hvor: Akershus
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Kva seier en? Folk altsåEr jeg veeeldig slem hvis jeg ønsker at sånne folk skal bli allergiske mot noe helt vanlig?
![]() |
#57 |
Glamorøs
|
![]() Sv: Kva seier en? Folk altsåDet er veldig rart det der med barnebursdager, syns jeg. Når man inviterer voksne til middagselskap så ber man ikke vegetarianeren ta med noe selv, men når det er barn det må tilrettelegges for så virker det som folk har mye høyere terskel.
![]() |
#59 |
Snikende Ullteppe
Medlem siden: Nov 2007
Egentlig en veldig fascinerende tanke og du har helt rett.
![]() |
#60 |
Tittel og tittel....
|
![]() |
|
|