|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#41 |
Protonterapeut
|
![]() Sv: Oslo vs. Bergen - fordeler og ulemper!Oslo har mer pollen.
![]() |
#42 |
Glamorøs
|
![]() Sv: Oslo vs. Bergen - fordeler og ulemper!
Sånn er det her også da, jeg tror ikke gleden over sola er mindre her, selv om vi ser litt mer til den.
![]() |
#43 |
navnet sjemmer ingen
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Oslo vs. Bergen - fordeler og ulemper!Bergen. Da får man brukt det pene regntøyet ordentlig og slipper å trippe rundt i regntøy i oppholdsvær. *har aldri forstått seg på hovedstadskvinnenes regntøy- og støvelbruk* |
![]() |
![]() |
![]() |
#45 |
Har bakt søte kaker
|
![]() Sv: Oslo vs. Bergen - fordeler og ulemper!Jeg har kun bodd i Oslo og ikke Bergen, men må si at om man liker Oslo (eller andre hektiske storbyer) eller ikke er vel litt avhengig av personligheten til folk også? Jeg følte meg kvalt og likte det ikke. Folk overalt. Leiligheten (som var nokså romslig) ble for liten og det var ikke nok med veranda for å komme ut. Ja, vi bodde rett ved Frognerparken, men det var ikke nok for meg. Noe av det var sikkert av det ikke var like praktisk og enkelt å komme seg ut med unger med full oppakning, og noe var sikkert min personlighet. Jeg har det SÅ mye bedre i byen vi bor i nå, ca. 60.000 ish, roligere forhold og hage rett utenfor huset.
![]() |
#46 |
Yes, we can!!
|
Du, der tar du rett og slett feil.
Karl Johan er et skrekkelig sted! Jeg liker Frognergatene og Grünerløkka. Merksnodige Grønland og poshe Aker Brygge. Og at disse stedene ligger omtrent like ved hverandre.
![]() |
#47 |
Glamorøs
|
![]() Sv: Oslo vs. Bergen - fordeler og ulemper!Nei, det kan godt hende at de er enda gladere for været i vest, men når det er snakk om å bli så glad for fint vær igjen, så bikker det over i con for meg. For da er det ikke mange fine dager.
![]() |
#48 |
Fru Jacobsen
Medlem siden: Sep 2006
![]() Sv: Oslo vs. Bergen - fordeler og ulemper!Jeg må legge til at jeg liker Bergen og mange bergensere altså, men jeg synes at som innflytter så var det mye vanskligere å komme ordentlig kontakt med folk i Bergen enn i Oslo. |
![]() |
![]() |
![]() |
#49 |
flisespikker
|
![]() Sv: Oslo vs. Bergen - fordeler og ulemper!Jeg er opprinnelig fra Tromsø, og det jeg kan finne på å savne derfra er naturen og "folkeslaget"; jeg kommer aldri til å føle meg hjemme med hverken østlandsk natur eller østlendinger, liksom. Jeg identifiserer meg veldig med det Candy sier om Bergen i så måte - jeg vil ikke flytte tilbake, selv om jeg føler at en del av meg hører til der, og jeg er også veldig glad i mangfoldet i Oslo. Og det er mange mindre biter av Oslo jeg har blitt glad i, selv om Oslo som helhet er akkurat litt for stort til at jeg kan ha et forhold til byen som helhet. (Egentlig tror jeg det er en av de tingene jeg liker med å bo her, samtidig som den oversikten er en av tingene jeg nostalgisk savner litt med Tromsø og Trondheim.)
![]() |
#50 |
Prettiest mess ever seen
|
![]() Sv: Oslo vs. Bergen - fordeler og ulemper!Jeg tror Poly har rett i at bergensere er litt aquired taste.
![]() |
#51 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Bergen
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Oslo vs. Bergen - fordeler og ulemper!Bergen
![]() |
#52 |
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Bergen
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() |
#53 |
Medlem siden: Sep 2007
![]() Sv: Oslo vs. Bergen - fordeler og ulemper!Jeg har ikke lyst til å bo i Oslo, men jeg er glad det bare er en halvtime unna. |
![]() |
![]() |
![]() |
#54 |
Whatever, never mind
|
![]() Sv: Oslo vs. Bergen - fordeler og ulemper!Fordeler: Bergen har fjell. |
![]() |
![]() |
![]() |
#55 |
En, av to-tre
Medlem siden: Apr 2011
![]() Sv: Oslo vs. Bergen - fordeler og ulemper!Bergen ruler Oslo på alle områder bortsett fra klimaet. Hilsen vestlending i østlandseksil |
![]() |
![]() |
![]() |
#56 |
Trademark: Imperfection
Medlem siden: Feb 2008
![]() Sv: Oslo vs. Bergen - fordeler og ulemper!Og jeg har fortstått det slik at bensin er billigere i Oslo enn i Begen. Forstå det den som kan.
![]() |
#57 |
Born to run
Medlem siden: Nov 2009
![]() Sv: Oslo vs. Bergen - fordeler og ulemper!Bergen har fjell og sjel. Da får det bare være med regnet!
![]() |
#58 |
Medlem siden: Sep 2007
Sol på vinteren tenker jeg på. Jeg synes nesten det er mer sol på vinteren enn sommeren. |
![]() |
![]() |
![]() |
#59 |
Halloen!
Medlem siden: Mar 2008
Nettopp! |
![]() |
![]() |
![]() |
#60 |
Søt og rar
|
Ja, der sa du noe jeg har tenkt på flere ganger når jeg har tatt fly fra Sør- eller Østlandet (typisk Gardermoen eller Kjevik)
![]() |
|
|