Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Har du prøvd hasj?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Se resultatene: Hasj?
Ja, en gang 23 7,49%
Ja, flere ganger 79 25,73%
Nei, og har ikke tenkt det 196 63,84%
Nei, men har litt lyst 6 1,95%
Denne pollen kan du bare røyke opp! 3 0,98%
Deltakere: 307. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 20-08-11, 19:18   #1
Interference
Metallica!!

Interference sin avatar

Medlem siden: Dec 2007
Hvor: Drømmeland
Blogginnlegg: 118
Interference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt av
Standard

Sv: Har du prøvd hasj?!

Jepp, funket bra som kvalmestillende når jeg gikk på cellegift.

Gammel 22-08-11, 01:09   #2
m^2
Bør lage seg en tittel selv

m^2 sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 122
m^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Bauche, her.

Nei,og ikke så mye som et fiber i kroppen har noen gang vært fristet.

Det er vel greia for min del også.

I perioder var jeg ekstremmotstander. Da som i "jeg forlater denne festen sent en fredags kveld fordi de røyker hasj - at dette er London og jeg må ta to baner og ikke er kjent i området gjør ingenting"...

Jeg var/er også ekstremmotstander. Det var ikke mange festene jeg fikk med meg så mye av da jeg bodde i Nederland Men jeg synes hasjbruk og -lukt (og forsåvidt røyk) er så frastøtende at det ikke var/er noe alternativ å være der det brukes. Hvis jeg oppdager det da, og det gjør jeg som oftest.

Jeg har hatt venner og mennesker i min nære omgangskrets i en årrekke som røykte det bortimot daglig uten at det endret noe for meg. Jeg fikk det i meg ved vanvare en gang, spiste pizza på fest. Men merket ingenting.

(også har jeg aldri skjønt forskjellen på hasj og marihuana??)

Sist redigert av m^2 : 22-08-11 kl 10:45.
m^2 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-08-11, 09:33   #3
Mrs. Longbottom
Keep calm and trot on

Mrs. Longbottom sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Oslo
Mrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av m^2, her.

Jeg var/er også ekstremmotstander. Det var ikke mange festene jeg fikk med meg så mye av da jeg bodde i Nederland Men jeg synes hasjbruk og -lukt (og forsåvidt røyk) er så frastøtende at det ikke var/er noe alternativ å være der det brukes. Hvis jeg oppdager det da, og det gjør jeg som oftest.

Jeg har hatt venner og mennesker i min nære omgangskrets i en årrekke som røykte det bortimot daglig uten at det endret noe for meg. Jeg fikk det i meg ved vanvare en gang, spiste pizza på fest. Men merket ingenting.

(også har jeg aldri skjønt forskjellen på hasj og marihuana??)

Hasj er harpiks utvunnet fra cannabisplanten, en brungrønn litt seig gugge. Marihuana er tørkede plantedeler, bare.

Gammel 20-08-11, 18:27   #4
Morella
Superbasinella

Morella sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 276
Morella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Nei, kommer aldri til å prøve. Har blitt tilbudt det utallige ganger.

Morella er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-08-11, 18:33   #5
Karamell
Introvert textrovert

Karamell sin avatar

Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nei, men har hatt mulighet. Men siden jeg ikke har prøvd sigaretter en gang, tror jeg ikke det er noe for meg.

Karamell er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 20-08-11, 18:43   #6
ingling

ingling sin avatar

Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Akershus
Blogginnlegg: 533
ingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt av
Standard

Ja, men det var kjedelige greier, gitt. Jeg hadde en del rundt meg som røykte på videregående, med masse hemmelighetsskremmeri og "greier" rundt som gjorde at det nesten bare ble teit, så da gadd jeg ikke. Prøvde da jeg var noen og tjue, i Spania. Det ble med to ganger, det var ikke noe for meg.

Gammel 20-08-11, 18:46   #7
Anuk

Anuk sin avatar

Anuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Høyst sannsynlig noe jeg lar forbli uprøvd. Har aldri vært aktuelt i mitt miljø. Og selv om jeg ikke er prinsipielt i mot, så føler jeg at jeg er forbi "utprøvings-alderen".

Anuk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-08-11, 19:04   #8
MissS
Like blid!

MissS sin avatar

MissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de fleste
Standard

Nope. Har aldri prøvd det, heller ei andre rusmidler enn alkohol.

Gammel 20-08-11, 18:57   #9
Katta
maler

Katta sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nei.

Gammel 20-08-11, 19:05   #10
krystallklart
Lett rørt

krystallklart sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Hvor: Gardskjærring igjen
Blogginnlegg: 16
krystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt likt
Standard

Har ikke det.

Gammel 20-08-11, 19:14   #11
celebelen
Dragedytteren

celebelen sin avatar

Medlem siden: Sep 2010
Hvor: Høgt oppi lia
Blogginnlegg: 7
celebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Såvidt, mulig det funker dårlig etter frysing.

Ville (nov. 07)
celebelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-08-11, 19:32   #12
LilleLeo
A friend with benefits

LilleLeo sin avatar

Hvor: Bergen
Blogginnlegg: 195
LilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtid
Standard

Ja, et par ganger i fordums dager. Det er lenge siden nå.

Gammel 20-08-11, 19:34   #13
Mjau
Curlingkone

Mjau sin avatar

Medlem siden: Nov 2008
Blogginnlegg: 2
Mjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt av
Standard

Nei, men jeg hadde mulighet flere ganger i ungdomsårene. Men var bare ikke interessert i det hele tatt.

Røyket sigaretter på fest av og til. :vill og gal:

Men har du, Nessie? :nysgjerrig:

Gammel 20-08-11, 19:42   #14
Robyn
⭐️⭐️⭐️

Robyn sin avatar

Medlem siden: Oct 2008
Blogginnlegg: 2
Robyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Interference, her.

Jepp, funket bra som kvalmestillende når jeg gikk på cellegift.

Dette er nok det eneste som kunne fått meg til å vurdere å prøve.

Har aldri prøvd og har ingen planer om å gjøre det heller. Og meg bekjent har jeg ikke vært særlig i miljøer hvor det har vært særlig muligheter heller (men nå kan jeg være rimelig blind og naiv også, så det er ikke utenkelig at ting har foregått bak min rygg ).

-Pippi
Robyn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-08-11, 20:04   #15
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Hvor: Trøndelag
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Mjau, her.

Nei, men jeg hadde mulighet flere ganger i ungdomsårene. Men var bare ikke interessert i det hele tatt.

Røyket sigaretter på fest av og til. :vill og gal:

Men har du, Nessie? :nysgjerrig:

Nei. Aldri prøvd, aldri tilbudt.

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-08-11, 19:58   #16
Señora

Señora sin avatar

Señora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de fleste
Standard

Nei, har aldri prøvd og kommer aldri til å prøve.

Señora er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-08-11, 20:05   #17
Acsa
Audacious

Acsa sin avatar

Hvor: The immoral high ground
Blogginnlegg: 237
Acsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Duh! Jeg bor jo i hippieland, jo!

Nei, men altså - jeg hadde aldri prøvd hasj. Jeg har aldri røyka tobakk, og jeg har vært avholds siden jeg var 20 og drakk lite og sjelden før det. Det var rett og slett ganske utenkelig. Selv om det ble røyka rundt meg i russetid osv.

Jeg har hatt kroniske smerter i elleve år. Og jeg må være forsiktig med smertestillende fordi leveren min fikk seg en trøkk i forbindelse med en gallehistorie for ti år siden. Samtidig som legene er veldig klare på at jeg for å unngå de smertesirklene jeg går inn i bør bruke mer smertestillende enn jeg gjør når jeg begynner å få vondt. Jeg får vondt i bekkenet og så varer det et par dager, men da har jeg spent masse muskler og så har jeg smerter i korsrygg og hofter og lår i ei uke. Og så kom vi hit til hippieland, og så endte jeg opp med en del mer smerter enn vanlig fordi jeg var litt overoptimistisk og gjorde litt for mye en stund, og så gikk jeg til legen. Og lurte på om de hadde noe smertestillende her som ikke var fullt så skadelig for leveren min, som var muskelavspennende og smertestillende og kanskje også litt antiinflammatorisk. Og det hadde de. Jeg gikk ut fra den legetimen med et "medical marihuana"-kort, med tre måneders gyldighet, for å teste ut dette.

I den lille byen vi bor i er det minst åtte utsalg som opererer strengt innenfor "medical marihuana"-regelverket. Noen av dem er fysiske butikker, noen av dem er bare tilbringertjenester. Da kan man sjekke en meny på nett, ringe og bestille og så kommer de innen en time - ellers får du en gratis joint. Da står din friendly dealer Clyde på døra med metallkofferten sin, og kommer inn og åpner opp på kjøkkenbordet. Fjorten forskjellige ting å røyke, tinkturer, kapsler, brownies, chocolate chip cookies, fudge... take your pick! Jeg røyker ikke, men jeg kan spise kaker, altså.

Kort sagt fungerer det fantastisk. Ettersom jeg ikke bruker alkohol, tobakk, kaffe, cola, svart te og lite smertestillende skal det veldig lite til for at jeg får en ganske kraftig effekt. En liten kapsel med økologisk marihuana i kaldpresset økologisk kokosolje, en kvart chocolate chip cookies. Inntas den kvelden jeg begynner å få vondt, så ligger jeg i en stressless og er svimmel og rar i noen timer før jeg legger meg, og neste morgen har jeg bare litt vondt og jeg går ikke inn i den vanlige smertesirkelen. Jeg kan gå på paralgin forte hver dag i sju til ti dager, eller jeg kan ta en kvart cookie én kveld. Det er mindre vanedannende, det virker mot betennelse, og det er så muskelavspennende at de første gangene kunne vi se de vondeste musklene i lårene mine begynne å vibrere før de slappet av.

Jeg hater følelsen av å være full, eller rusa, eller høy. For meg er det en litt kjip bivirkning. Derfor bruker jeg det aldri med mindre jeg må, det ville ikke ramlet meg inn å ta det for "moro skyld". Dvs. en liten dose ca en gang i måneden. Og det lever jeg godt med, og jeg gruer meg til å reise tilbake til Norge og mer smerter og de gamle pillene mine.

Men så er det en helt annen holdning til marihuana her. Jeg har uten tvil sett flere mennesker røyke hasj enn tobakk siden vi kom hit i januar. Og da var jeg ikke engang på 420, dvs. den årlige hasjens dag 20 april oppe på campus, hvor 1500 studenter og professorer sto og røyket kollektivt inne i skauen så tåka lå tungt over trærne. Ulvefars labmøte sluttet tidlig den dagen, for alle, inkludert professoren, skulle jo ut og røyke.

Gammel 20-08-11, 20:11   #18
Xian
Tvåtusentalssuffragett

Xian sin avatar

Hvor: Oslo
Xian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt av
Standard

Flere ganger. Lenge siden sist, dog.

Vegen er lystig, og vegen er vrang.
Xian er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-08-11, 21:51   #19
Lisa
anglofil

Lisa sin avatar

Lisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Xian, her.

Flere ganger. Lenge siden sist, dog.

Når det er sagt, jeg har nettopp vært i Sofienbergparken og det er nesten så man kan si man røyker hasj av å bare være der og inhalere luft på en fin sommerkveld som denne.

Gammel 20-08-11, 20:18   #20
Mams
er grønn og fin.

Mams sin avatar

Hvor: Akershus
Blogginnlegg: 8
Mams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg har aldri forsøkt, og kommer aldri til å gjøre det om det ikke er pga noe medisinsk.
For å forsøke rusen er det helt uaktuelt.
Men jeg har også en bror som er narkoman og det er klart det har litt å si.

På vidregående hadde vi gruppe prosjektoppgave om rusmiddler og min gruppe hadde om Hasj o.l. Det er skremmende hvor farlig det egentlig er.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:56.