|
|||||||
| Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#41 |
|
Kontrollfrik
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Nederland i påskenHøns: Det er mannen som har sjekket. Han nEvner cofman.no, dansommer og et par andre han ikke husker i farten. |
|
|
|
|
|
#42 |
|
Erfaren
Medlem siden: Apr 2011
![]() ![]() |
Sv: Nederland i påskenhttp://www.dtf-travel.no/hotell-vlaa...ngen.aspx?si=0 |
|
|
|
|
|
#43 |
|
Kontrollfrik
Sv: Nederland i påskenTusen takk! Jeg tror kanskje vi sksl bo nærmere Amsterdam, men vi må innom Vlaardingen. :-) |
|
|
|
|
|
#44 |
|
Kontrollfrik
Sv: Nederland i påskenDytter. |
|
|
|
|
|
#45 |
|
Musk
Medlem siden: Dec 2006
Sv: Nederland i påsken
Jeg synes ikke du spör om noe nytt, jeg, saa derfor svarte jeg ikke. Jeg har tidligere sagt at Nederland er et knöttland og de tingene du önsker aa se + en masse annet ligger innenfor mindre enn en times kjöring, ergo er det latterlig om du skal bytte bosted i löpet av oppholdet. Jeg har ogsaa linket til Centerparks som jeg anbefaler deg aa bo i. Evt. kan du bo i naerheten av Scheveningen eller en annen strand, men der vet jeg ikke om bosteder utenom hoteller (dyrere). Natur er det lite av sml. med Norge. Det (vest i Nederland, det omraadet som kalles Holland) er et av verdens tettest befolkede omraader, men litt strand og dyner eller en park er det jo paa den siden ogsaa. Smaabyer ligger tett i tett. Minst 2-3 stk innenfor en halvtimes kjöring, stort sett flere. |
|
|
|
|
|
#46 |
|
Kontrollfrik
Sv: Nederland i påskenOk, takk anyway, jeg fikk det ikke med meg så tydelig og for meg var det mye nytt. Centerpark har bare utleie fra fredag-fredag. Men vi sksl nok finne noe. Var mest opptatt av å bo litt fint til, men forstår at det ikke er så mye nær natur. Strandnært hadde vært et fint alternativ hvis det var litt varmere i været. Sist redigert av Hyacinth : 05-01-12 kl 22:07. |
|
|
|
|
|
#47 |
|
Musk
Sv: Nederland i påskenOK, skjönner at det er mye nytt. Jeg anbefaler deg aa plotte inn de stedene du har tenkt aa besöke paa et kart og saa vurdere bosteder ift. dette. De stedene du har funnet er laaangt utenfor det omraadet du har tenkt aa besöke, jeg trodde hele tiden du hadde tenkt aa bo sentralt ift. dit du ville, dvs. i eller naert en av de akutelle stedene. Det vil jeg anbefale. Hvis du vil bo noen av de stedene som dansommer har, faar du absolutt natur (skoger og sykkelveier for aa generalisere litt, det er jo ikke akkurat ett omraade), men du har ganske lang kjörevei til der du vil. Avstandene kan du lett finne ut vha. google maps. |
|
|
|
|
|
#48 |
|
Kontrollfrik
Sv: Nederland i påskenTusen takk! Ja, så det er langt utenfor ja? Det var litt det jeg mente. Jeg ser på kartet og synes avstandene sett store ut, men så sier "alle" at avstandene er korte. Jeg blir litt forvirret. Egentlig liket jeg best husene i øst, altså nummer to og tre på listen. Men til og med jeg ser at det ligger langt ut i øst, skjønt noen andre mente at det var snakk om en halvtime ekstra. |
|
|
|
|
|
#49 |
|
Musk
Sv: Nederland i påskenAvstandene mellom de stedene du har nevnt at du vil dra til (Amsterdam/Delft/Rotterdam og ogsaa Haag/Leiden som ligger mellom disse byene) er veldig smaa. Det er nok disse avstandene vi har snakket om saa langt. Det er riktig at hele Nederland er lite, men saa lite at du plutselig kan bo "hvor du vil i hele landet" og likevel unngaa kjöring, er jo ikke sant. Det kan kjapt bli to timer frem og to timer tilbake hvis du velger aa bo utenom de byene du vil besöke, og det kaller jeg ikke lite dersom du skal kjöre flere dager. Det er ikke saerlig spennende veier heller, og ofte trafikkorker. Ut fra Google Maps er det 2 timer fra Hoge Hexel til Rotterdam, 1 t og 45 minutter mellom Hoge Hexel og Amsterdam. Det kaller jeg for langt, men det er jo opp til dere. Jeg ville bodd mellom Amsterdam og Rotterdam. Da hadde det blitt max en time hver vei til dit dere skal paa utflukt en dag, stort sett mindre. Mye bedre. Sist redigert av liefje : 06-01-12 kl 13:51. |
|
|
|
|
|
#50 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Sv: Nederland i påskenJeg ville bodd et eller annet sted på strekningen Amsterdam- Den Haag - Rotterdam. Kijkduin, Hoek van Holland, Scheveningen kanskje. Stranbyer alt sammen. Noordwijk er også koselig med mange hyggelige spisesteder og butikker m.m.
|
|
|
#51 |
|
Kontrollfrik
Sv: Nederland i påskenTusen takk! Jeg tror det blir til at vi leter i det området, da. :-) |
|
|
|
|
|
#52 |
|
Superduperaktiv
Medlem siden: Aug 2007
![]() ![]() ![]() |
Sv: Nederland i påskenVi har og en gutt som blir bilsyk ganske så fort. Vi gir han bilsyketabeletter, det hjelper. |
|
|
|
|
|
#53 |
|
Kontrollfrik
Sv: Nederland i påskenDet hjelper ikke her. Sea band hjelper litt, men ikke nok. |
|
|
|
|
|
#54 |
|
Musk
Sv: Nederland i påskenDet er bare motorveier og nesten ikke svingete i det hele tatt nedover i Europa (Tyskland/Nederland) og da er det mange som ikke blir bilsyke lenger, sml. med de smale, svingete drittveiene i store deler av Norge. |
|
|
|
|
|
#55 |
|
Kontrollfrik
Sv: Nederland i påskenI know. Men hun spyr likevel. Riktignok mindre. Å kjøre i Norge kan vi bare glemme. Det er bedre i Europa. Vi leier alltid bil på ferie og reiser ofte, så hun må pent kjøre en del likevel. |
|
|
|
|
|
#56 |
|
Utenlands
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Nederland i påskenDet er mange og lange køer i Nederland noe som kan føre til mye rykkognappkjøring. Veldig lett å bli bilsyk av sånt. |
|
|
|
|
|
#57 |
|
Kleintje I + II
Medlem siden: Feb 2007
Sv: Nederland i påskenHar ikke centerparcs hus i katwiijk eller noordwijk tro? Kijkduin kan være et rimeligere sted å bo, men jeg syns det har mindre sjarm enn andre steder nordover langs stranden.
|
|
|
|
#58 |
|
Kleintje I + II
Sv: Nederland i påskenDen eneste centerparcs jeg ville vurdert er den iZandvoort slik at det ikke blir så mye kjøring. Ellers finns det mange muligheter for å finne et bosted utenom parkene.
|
|
|
|
#59 |
|
Kontrollfrik
Sv: Nederland i påskenEr Zandvoort en liten ferieby? Er det veldig dødt der før sesongen starter? |
|
|
|
|
|
#60 |
|
Kleintje I + II
Sv: Nederland i påskenDenne syns jeg ser bra ut
|