Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Lurer du på hva du skal stemme?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 15-08-11, 19:50   #41
løve70
Enda en som trener

løve70 sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
løve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt av
Standard

Sv: Lurer du på hva du skal stemme?

Den stemte for meg også, men part nr 2 var nærmere enn forventet ( skilte bare 1%).

løve70 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-08-11, 19:50   #42
Røverdatter
Borte

Røverdatter sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Acsa, her.

Kasia, jeg kan love deg at væpna revolusjon ikke står i partiprogrammet til Rødt...

Nei, men det er en del revolusjonære lus på gangen der altså. :kjenner dem:

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-08-11, 19:51   #43
Lenam
awesom

Lenam sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 20
Lenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Kirsebær, her.

Ved stortingsvalg er det ikke vanskelig, men nå er jeg usikker. De to jeg føler det står i mellom er et stykke ifra hverandre, så jeg må nok sette meg enda bedre inn i enkeltsaker nå.

Der er jeg og.

Vaklingen min preges nok av jeg mener vi har særdeles få kompetente politikere her i Rana.

Lenam er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-08-11, 19:54   #44
Gri
Bør lage seg en tittel selv

Gri sin avatar

Gri er virkelig godt liktGri er virkelig godt liktGri er virkelig godt liktGri er virkelig godt liktGri er virkelig godt liktGri er virkelig godt liktGri er virkelig godt liktGri er virkelig godt liktGri er virkelig godt liktGri er virkelig godt likt
Standard

Er ikkje sikker på kva eg skal stemme, men dei aktuelle kandidatane ligg øverst, FrP nederst.

Gammel 15-08-11, 19:54   #45
Acsa
Audacious

Acsa sin avatar

Hvor: The immoral high ground
Blogginnlegg: 237
Acsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Veronal, her.

Høyre 68 %
Venstre 6-et-eller-annet
AP 62 %

FrP kom langt nede med 51 %

Halvtomt/halvfullt. Du er enig med FrP i halvparten av sakene!

Gammel 15-08-11, 20:03   #46
Liljekonvall
Uhelbredelig B-menneske

Liljekonvall sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Liljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Kirsebær, her.

Ved stortingsvalg er det ikke vanskelig, men nå er jeg usikker. De to jeg føler det står i mellom er et stykke ifra hverandre, så jeg må nok sette meg enda bedre inn i enkeltsaker nå.

Der er jeg også. Hadde det vært stortingsvalg, hadde jeg ikke vært i tvil, men nå er det rett og slett vanskelig.

Tok en rask runde på testen, og ble rimelig overrasket over svaret. Tror jeg får ta en ny runde og heller svare litt mer oppriktig, kanskje

Liljekonvall er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-08-11, 20:05   #47
Magica
søt

Magica sin avatar

Magica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt av
Standard

Arbeiderpartiet
Venstre
Kystpartiet!

FrP nederst

Gammel 15-08-11, 20:08   #48
Tuva Birgitte
Aktiv

Tuva Birgitte sin avatar

Medlem siden: Jul 2011
Hvor: Sola - Rogaland
Tuva Birgitte er litt kul
Standard

Den stemte godt overens med hva jeg har stemt.

Tuva Birgitte er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-08-11, 20:13   #49
Milfrid
Shake it out!

Milfrid sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Stavanger
Blogginnlegg: 65
Milfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Acsa, her.

Halvtomt/halvfullt. Du er enig med FrP i halvparten av sakene!

Det er jo hele problemet med FrP - de har saker alle kan være enige i. Selv de som stemmer Rødt ender jo opp med 21% FrP.

Jeg har ingen planer om å stemme FrP, og de kom langt nede på lista mi, rundt 50% her også, som er logisk iom at de har noen poeng, de også, selv om partiet er fullt av idioter, de fronter en del saker jeg er totalt uenig i og jeg synes de reprenterer en ekstremt populistisk og lite realistisk politikk.

Gammel 15-08-11, 20:14   #50
Pelle
Unik

Pelle sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Pelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtid
Standard

Har tatt to tester og fått Sp og Krf. I think not. Men det jeg stemte på sist kom som nr 2 på begge testene, så da tror jeg det blir det i år også. Likte at man kunne få utfyllende info om sakene i løpet av testen.

Gammel 15-08-11, 20:16   #51
Ru
Protonterapeut

Ru sin avatar

Hvor: Hundremeterskogen
Blogginnlegg: 935
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ingen overraskelser der, selv om det var et par av påstanden jeg ønsket meg en "det driter jeg i"-knapp på.

Arbeiderpartiet
79 %
Senterpartiet
71 %
Miljøpartiet De Grøn...
67 %
Byluftlisten
66 %
Kristelig Folkeparti
66 %
Sosialistisk Venstre...
64 %
Kystpartiet
63 %
Rødt
61 %
Norges Kommunistiske...
61 %
Kristent Samlingspar...
61 %
Venstre
61 %
Høyre
56 %
Pensjonistpartiet
50 %
Demokratene i Norge
45 %
Fremskrittspartiet
45 %

Gammel 15-08-11, 20:18   #52
Fluke
Bør lage seg en tittel selv

Fluke sin avatar

Hvor: Rogaland
Blogginnlegg: 1
Fluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Arbeiderpartiet 75 %
Sosialistisk Venstre... 74 %

Miljøpartiet De Grøn... 73 %

Rødt 66 %

Senterpartiet 61 %

Venstre 59 %

Kristelig Folkeparti 51 %

Høyre 42 %

Demokratene i Norge 41 %

Pensjonistpartiet 38 %

Fremskrittspartiet 34 %

Jeg hadde i grunnen tenkt å stemme Rødt.

Gammel 15-08-11, 20:20   #53
Veronal
Etylbarbital

Veronal sin avatar

Veronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Tok igjen nå bare for å forsikre meg om at jeg var sånn noenlunde reproduserbar og at SV og rødt lå helt nederst på skalaen.

Høyre
68 %
Venstre
62 %
Arbeiderpartiet
59 %
Senterpartiet
55 %
Kristelig Folkeparti
53 %
Fremskrittspartiet
48 %
Sosialistisk Venstre...
46 %
Rødt
38 %

Gammel 15-08-11, 20:21   #54
Stompa
50 & somewhat fab

Stompa sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
Stompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtid
Standard

Det var innmari mange parti, Ru - her i byen er det bare rundt halvparten så mange som stiller liste. Byluftlisten.

Gammel 15-08-11, 20:21   #55
Appelsin
Søt og rar

Appelsin sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Bergen
Blogginnlegg: 264
Appelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg fikk bekreftet at stemmen min ikke blir en sympatistemme.

Overraskende god test, var mitt inntrykk.

Gammel 15-08-11, 20:23   #56
Jinx
Tre små T

Jinx sin avatar

Jinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Har tenkt og stemme AP og det stemte. Frp var ikke overraskende lengst unna hva jeg anser som viktig.

Gammel 15-08-11, 20:28   #57
Matilda
Dig for victory!

Matilda sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Østlandet
Blogginnlegg: 38
Matilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt av
Standard

Jeg tok testen på nytt, denne gangen leste jeg gjennom noe av informasjonen som var gitt også, men fikk omtrent samme resultat - bare med omvendt rekkefølge på de to øverste partiene.

FrP fortsatt nederst med 37 %. Jeg ser jo mange av dere har mer, men jeg synes nå fortsatt det er skremmende å være 37 % enig med FrP.

Gammel 15-08-11, 20:36   #58
Veronal
Etylbarbital

Veronal sin avatar

Veronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Matilda, her.

FrP fortsatt nederst med 37 %. Jeg ser jo mange av dere har mer, men jeg synes nå fortsatt det er skremmende å være 37 % enig med FrP.

Du har da 50 % av genmaterialet til en mann også uten at det hindrer deg i å være kvinne.

Gammel 15-08-11, 20:41   #59
Matilda
Dig for victory!

Matilda sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Østlandet
Blogginnlegg: 38
Matilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Veronal, her.

Du har da 50 % av genmaterialet til en mann også uten at det hindrer deg i å være kvinne.

Sant nok.

(Mannen min er for øvrig ikke enig med meg politisk. Han fikk FrP nederst han også, om enn med en annen prosentandel, så da er jeg fornøyd.)

Gammel 15-08-11, 20:42   #60
venla
jabbsaft

venla sin avatar

Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Trondheim
venla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Min topp tre ble Ap, Venstre og SP. Vet hva jeg skal stemme på fylkesvalg, men ikke helt bestemt meg til kommunevalg. Det står mellom de to førstnevnte.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:36.