Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Er det mulig å ha full kontroll på et dyr?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 08-08-11, 21:44   #41
Magica
søt

Magica sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Magica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt av
Standard

Sv: Er det mulig å ha full kontroll på et dyr?

Vi har også sånt gps-halsbånd til Mira på jakt. Genialt.

Forøvrig når to hunder møtes så må de av og til finne ut hvem som er kulest/sjefest og hvis de ikke tolker det med :blikket: eller kroppsholdning så må det litt tøff-i-trynet-snerring-bjeffing til for at de skal bli enige om akkurat det.

Gammel 08-08-11, 22:56   #42
Nera
Pandemonium

Nera sin avatar

Medlem siden: Dec 2008
Nera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner til
Standard

Opprinnelig lagt inn av Ru, her.

Min bror har gps-halsbånd på sin (irsk setter), nettopp fordi den kan fyke laaaangt avgård på jakt etter fugl. Den er selvsagt bare løs når det er jakt.

Vi har også gps-sender til bikkja. Det eneste jeg kunne ønske meg i tillegg, var at den kom med fjernkontroll.

Gammel 08-08-11, 23:03   #43
Lhi-My
Bør lage seg en tittel selv

Lhi-My sin avatar

Medlem siden: Mar 2009
Lhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt av
Standard

Det er fryktelig kult å være på tur med en Rottweilertispe med løpetid, i bånd selvfølgelig, og møte en tilsynelatende eierløs liten rotte av en Jack Russel Terrier tispe også. Tisper med løpetid er vanligvis ikke veldig glad i andre tisper og min Rottweiler er ikke noe unntak. Hun oppfører seg eksemplarisk mot andre hunder ellers, men i løpetida er hun ikke veldig glad i andre tisper. Derfor gikk hun da også med kort bånd på seg. Men hva hjelper vel det når andre slipper sine hunder løs?!

Eieren, som kom halsende 150 meter bak, klarte i tillegg å lire ut av seg standardfrasen "å, hun er ikke farlig, hun vil bare hilse!". Jeg svarte at jeg så det, men at MIN hormonbombe av en Rottis gjerne spiste små plageånder til middag. Da ble båndet tatt fram fortere enn svint!

Av og til lurer jeg på hva hundeeiere tenker med.

Lhi-My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-08-11, 12:04   #44
olena
Superaktiv

olena sin avatar

Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Vestfold
olena er litt kulolena er litt kul
Standard

Nei det er det ikke. Dyr er dyr, og man skal ha oversikt over situasjonen om man slipper de løs. Og da selvfølgelig ikke når det er båndtvang. Høres IKKE ut som eieren her hadde kontroll overhodet. Om hunden løp sammen med deg i flere kilometer høres det jo ut som om den har stukket av. Desverre mange hunder som ser sitt snitt til det.

Skjønner at dere blir redde, når dere ikke er vant til hunder. Et tips i allefall, om man ikke er helt hysterisk, snu ryggen til hunden og stå rolig. Da er du ikke interessant. Om du løper derimot, tror de fleste hunder at de kan leke. Vet det ikke er enkelt, men vet at dette fungerer. men selvfølgelig ikke enkelt om man er redd.

og når det er sagt, vår hund går i bånd altså. og vi plukker opp dritten. Irriterer meg også alle de om ikke plukker opp.

Gammel 09-08-11, 12:39   #45
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ingen hunder vil vel klare å styre instinktene om de får ferten av et rådyr eller noe i skogen, vil de?

Jeg vil også våge å påstå at de som går tur på stien bak huset vårt ikke har helt kontroll når hunden får god tid til å komme inn i hagen vår, undersøke den og oss godt og grundig, og så løpe videre, uten å ha blitt kalt inn. (dette skjer ofte)

Gammel 09-08-11, 13:06   #46
minimee
Aktiv

minimee sin avatar

Medlem siden: Feb 2010
Hvor: Fræna
minimee er litt kul
Standard

Nei, som andre her har skrevet.. Dyr er dyr, hund er hund :P
Noe kontroll kan du ha om den er dressert bra, men full kontroll, nei.

Gammel 09-08-11, 13:11   #47
Nå også i farger

Medlem siden: Oct 2006
Avatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Mei, her.

Men du skjønner at lydene kan gjøre andre mennesker enda mer redd for dyret?

Ja, jeg skjønner det, men lydene kan likegodt komme om hundene er i bånd.

Avatar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-08-11, 13:22   #48
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 640
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Avatar, her.

Ja, jeg skjønner det, men lydene kan likegodt komme om hundene er i bånd.

Forskjellen er at om man er usikker på lydene, så regner man med at om det er farlig-lyder, så er hunden under kontroll om den er i bånd.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-08-11, 13:24   #49
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ja, jeg driter i farlige ting som ikke kan nå meg, så en hund i bånd/under tydelig kontroll kan larme alt den vil for meg, innen visse tids- og mengdebegrensninger.

Gammel 15-08-11, 11:57   #50
Stjerneskuddet
Erfaren

Stjerneskuddet sin avatar

Medlem siden: Apr 2011
Stjerneskuddet er litt kulStjerneskuddet er litt kul
Standard

Nei, man kan aldri ha full kontroll. Og derfor er det viktig som hundeeier å gjøre det en kan for å holde hundene under kontroll.
Snillismen i Norge gjør at få hundeeiere har hunder som er underdanige og faktisk ser på eieren sin som leder. Og derfor oppstår det mange farlige situasjoner som heldigvis ofte går bra, fordi hunder ikke er ondskapsfulle av natur, men er flokkdyr som må vise rang blant andre hunder og mennesker.. Og nei, jeg slår ikke hundene mine selv om jeg sier dette...

Stjerneskuddet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-08-11, 12:01   #51
Floksa
can-jur

Floksa sin avatar

Medlem siden: May 2009
Hvor: Vinterland
Blogginnlegg: 121
Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Selfvølgelig kan man det. Feks i 0,5 kg pakker med kjøttdeig i frysen

Bokhyllen er den stige, hvorved du bliver din overmanns lige - Henrik Wergeland
Floksa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-08-11, 12:02   #52
Erica
Hekta

Erica sin avatar

Hvor: Indre Østlandet
Erica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Mei, her.

Det var en schæfer.

Jeg hadde dødd av redsel. Eller, nei, det hadde jeg ikke, men blitt skrekkslagen. Hadde mine 2 hunderedde barn vært der og møtt på dette dyret alene hadde de blitt traumatisert tror jeg. Schæfer er en diger hund altså. Og ganske skremmende.

Gammel 15-08-11, 12:02   #53
Gaia
villende

Gaia sin avatar

Blogginnlegg: 249
Gaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nei, like lite som man kan stole på at en toåring på en parkeringsplass kan klare seg uten oppsyn.

Gaia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-08-11, 12:03   #54
Stjerneskuddet
Erfaren

Stjerneskuddet sin avatar

Medlem siden: Apr 2011
Stjerneskuddet er litt kulStjerneskuddet er litt kul
Standard

Opprinnelig lagt inn av Floksa, her.

Selfvølgelig kan man det. Feks i 0,5 kg pakker med kjøttdeig i frysen

Nå håper jeg du sikter til en del andre dyr enn hunder

Stjerneskuddet er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:57.