|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#41 |
søt
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Er det mulig å ha full kontroll på et dyr?Vi har også sånt gps-halsbånd til Mira på jakt. Genialt.
![]() |
#42 |
Pandemonium
Medlem siden: Dec 2008
![]() Sv: Er det mulig å ha full kontroll på et dyr?
Vi har også gps-sender til bikkja. Det eneste jeg kunne ønske meg i tillegg, var at den kom med fjernkontroll.
![]() |
#43 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Mar 2009
![]() Sv: Er det mulig å ha full kontroll på et dyr?Det er fryktelig kult å være på tur med en Rottweilertispe med løpetid, i bånd selvfølgelig, og møte en tilsynelatende eierløs liten rotte av en Jack Russel Terrier tispe også. Tisper med løpetid er vanligvis ikke veldig glad i andre tisper og min Rottweiler er ikke noe unntak. Hun oppfører seg eksemplarisk mot andre hunder ellers, men i løpetida er hun ikke veldig glad i andre tisper. Derfor gikk hun da også med kort bånd på seg. Men hva hjelper vel det når andre slipper sine hunder løs?! |
![]() |
![]() |
![]() |
#44 |
Superaktiv
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Vestfold
![]() ![]() |
![]() Sv: Er det mulig å ha full kontroll på et dyr?Nei det er det ikke. Dyr er dyr, og man skal ha oversikt over situasjonen om man slipper de løs. Og da selvfølgelig ikke når det er båndtvang. Høres IKKE ut som eieren her hadde kontroll overhodet. Om hunden løp sammen med deg i flere kilometer høres det jo ut som om den har stukket av. Desverre mange hunder som ser sitt snitt til det.
![]() |
#45 |
Yes, we can!!
|
![]() Sv: Er det mulig å ha full kontroll på et dyr?Ingen hunder vil vel klare å styre instinktene om de får ferten av et rådyr eller noe i skogen, vil de?
![]() |
#46 |
Aktiv
Medlem siden: Feb 2010
Hvor: Fræna
![]() |
![]() Sv: Er det mulig å ha full kontroll på et dyr?Nei, som andre her har skrevet.. Dyr er dyr, hund er hund :P
![]() |
#47 |
Nå også i farger
Medlem siden: Oct 2006
Ja, jeg skjønner det, men lydene kan likegodt komme om hundene er i bånd. |
![]() |
![]() |
![]() |
#48 |
Glamorøs
|
Forskjellen er at om man er usikker på lydene, så regner man med at om det er farlig-lyder, så er hunden under kontroll om den er i bånd.
![]() |
#49 |
Yes, we can!!
|
![]() Sv: Er det mulig å ha full kontroll på et dyr?Ja, jeg driter i farlige ting som ikke kan nå meg, så en hund i bånd/under tydelig kontroll kan larme alt den vil for meg, innen visse tids- og mengdebegrensninger.
![]() |
#50 |
Erfaren
Medlem siden: Apr 2011
![]() ![]() |
![]() Sv: Er det mulig å ha full kontroll på et dyr?Nei, man kan aldri ha full kontroll. Og derfor er det viktig som hundeeier å gjøre det en kan for å holde hundene under kontroll. |
![]() |
![]() |
![]() |
#51 |
can-jur
|
![]() Sv: Er det mulig å ha full kontroll på et dyr?Selfvølgelig kan man det. Feks i 0,5 kg pakker med kjøttdeig i frysen
![]() |
![]() |
#52 |
Hekta
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Indre Østlandet
Jeg hadde dødd av redsel. Eller, nei, det hadde jeg ikke, men blitt skrekkslagen. Hadde mine 2 hunderedde barn vært der og møtt på dette dyret alene hadde de blitt traumatisert tror jeg. Schæfer er en diger hund altså. Og ganske skremmende.
![]() |
|
|