Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Merking av ungene

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 05-07-11, 13:25   #41
Prøvende
Ingen skravlebøtte

Prøvende sin avatar

Medlem siden: Jul 2011
Prøvende er litt kulPrøvende er litt kul
Standard

Sv: Merking av ungene

Huff for en ekkel opplevelse, Tjorven! Godt at han hadde nr på seg, for han snakker vel ikke så mye enda!

*noterer armbånd på innkjøpsliste før ferietur*

Gammel 05-07-11, 13:27   #42
Daisy
Trademark: Imperfection

Daisy sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Daisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de fleste
Standard

Huff så skummelt, bra det endte godt.
I fjor mistet vi storebror (4) i Dyreparken. Han kom heldigvis til rette etter 5-10 minutt, han hadde gjort akkurat som han skulle, funnet en dame som lignet mamma (hehe instruksen var å finne en mamma) hun var visst utrolig lik meg sa mannen som traff de. Han hadde IDbånd på seg og det hadde han vist henne.

Tre stk!
Daisy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-07-11, 13:52   #43
Vind
Erfaren

Vind sin avatar

Medlem siden: Dec 2007
Vind er populærVind er populærVind er populærVind er populær
Standard

Opprinnelig lagt inn av Dixie Diner, her.

Det har jeg ikke tenkt over, det er jo kjempelurt! Jeg har instruert eldste i å gå til en voksen eller nærmeste butikk/kiosk eller lignende og spørre om de kan ringe til oss, men det å stå stille en stund er jo i grunnen like greit for vi vet jo hvilken vei vi har gått og finner henne jo om vi går tilbake dit.
.

Ja, i vi har også bedt de om å gå til ansatte i butikker, eller vakter/politi, men først og fremst stå stille og vent på oss.

Vind er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-07-11, 19:12   #44
Cuyahoga
etterpåklokest

Cuyahoga sin avatar

Medlem siden: Aug 2010
Blogginnlegg: 179
Cuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt av
Standard

Så ekkelt, Tjorven!

Hvor får man tak i sånne ID-armbånd? Jeg innser at hordene må merkes når vi drar på ferie.

Cuyahoga er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-07-11, 19:14   #45
Input
Bør lage seg en tittel selv

Input sin avatar

Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 159
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

http://merkalt.no/idband/

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-07-11, 19:36   #46
Stompa
50 & somewhat fab

Stompa sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
Stompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtid
Standard

Huff, så skummelt. Godt det gikk bra.

Mine er store og husker nummeret mitt, men jeg bruker å sørge for at de er merket likevel, i tilfelle de glemmer det fordi de er redde. En annen ting er at i utlandet må man jo slå +47 foran nummeret, og det har jeg riktignok fortalt ungene, men jeg vet ikke om de husker det. Og man kan vel ikke forvente at en hvilken som helst danske (eller svenske eller tysker eller hva som helst) skal vite landskoden til Norge.

Gammel 05-07-11, 19:48   #47
Maggie74
Bør lage seg en tittel selv

Maggie74 sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Blogginnlegg: 8
Maggie74 imponerer mange og er sikkert smartMaggie74 imponerer mange og er sikkert smartMaggie74 imponerer mange og er sikkert smartMaggie74 imponerer mange og er sikkert smartMaggie74 imponerer mange og er sikkert smartMaggie74 imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Kjøpte på apoteket før vi skulle på fellesbad. Skrev på med penn, og tenkte etterpå at Oi, det var vel dumt, for det blir borte i vannet. Men den gang ei. et eller annet i armbåndet gjorde at pennetegning også ble vannfast.

Snuppa vil ikke ta det av seg, og hun og kusinen, som har mobil, var og lekte på en lekeplass rett i nærheten her. Plutselig ringer Snuppa. Jeg sitter og lurer på hvor kusinen har fått nr. mitt fra. Joda.. de hadde bare sett på armbåndet til C. Smarte barn!!

Gammel 05-07-11, 19:56   #48
Irma
Ekvilist

Irma sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 25
Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Gud bedre, det hørtes forferdelig ut! Før vi skulle reise til Spania i mai prøvde jeg å få tak i navnearmbånd. I x-antall butikker, uten å lykkes. I etterkant fikk vi en reklamemail med bånd hvor man kan klistre på navnlapper som man merker klærne med. Telefonnummer skrevet på armen har jeg ikke en gang tenkt på.

Gammel 05-07-11, 20:55   #49
Elisabet
Står på egne ben

Elisabet sin avatar

Elisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Stompa, her.

Huff, så skummelt. Godt det gikk bra.

Mine er store og husker nummeret mitt, men jeg bruker å sørge for at de er merket likevel, i tilfelle de glemmer det fordi de er redde. En annen ting er at i utlandet må man jo slå +47 foran nummeret, og det har jeg riktignok fortalt ungene, men jeg vet ikke om de husker det. Og man kan vel ikke forvente at en hvilken som helst danske (eller svenske eller tysker eller hva som helst) skal vite landskoden til Norge.

Vi har bestandig landskode på armbåndet foran nummeret uansett. Bånd har vi kjøpt på Biltema.

Elisabet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-07-11, 20:59   #50
Charlie
Licence to thrill

Charlie sin avatar

Medlem siden: Mar 2011
Hvor: sentralt Østland
Charlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt av
Standard

De har fine armbånd på Biltema. Vi har gått over til kulepenn. Skriv litt oppå armen så det ikke går bort ved handvask, svette hender på tivoli o.l...

Skjer det noe, kan selv store barn bli redde og ikke klare å huske nummeret, så store barn bør også ha nr i reserve. Med riktig landkode...... Mobil kan også være faldk trygghet, har selv truffet en stor gutt med mob. Som virret rundt i dyreparken med utladet batteri. Heldigvis hadde han farens nr i hodet, det er det ikke alle som har, som stoler på at det ligger i mobilen.

Charlie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-07-11, 21:03   #51
Karamell
Introvert textrovert

Karamell sin avatar

Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Huff, så fælt!

Vi merker også ungene, og eldste hadde behov for å vise frem armen sin "til en annen mamma" da vi var i Dyreparken i Kristiansand for 2 år siden.

Karamell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-07-11, 21:06   #52
mosol
Nytt år, nye muligheter

mosol sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 54
mosol imponerer mange og er sikkert smartmosol imponerer mange og er sikkert smartmosol imponerer mange og er sikkert smartmosol imponerer mange og er sikkert smartmosol imponerer mange og er sikkert smartmosol imponerer mange og er sikkert smartmosol imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Huff, så skummelt. Veldig godt at det endte bra.
Jeg kunne godt funnet på å ikke skrive tlfnr på armen til barna. Det vil si: helt til nå. De har det på klærne, da, men likevel. Takk for påminnelsen.

Gammel 05-07-11, 21:09   #53
Katta
maler

Katta sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Åh sånne opplevelser er grusomme. Bra det endte godt og takk for påminnelsen! Jeg mistet eldste i dyreparken en gang. Heldigvis hadde han bare gått tilbake til noe vann han ville se på, men snakker om panikk.

Gammel 05-07-11, 21:34   #54
Luvi
En anelse distre

Luvi sin avatar

Medlem siden: Feb 2009
Luvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt likt
Standard

Merking av barnet på denne måten er jo en genialt tips, jeg ville nok ikke kommet på å tenkt på dette selv jeg. Med dette tilfellet ser man jo hvor viktig det faktisk er.

Luvi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-07-11, 21:43   #55
Morella
Superbasinella

Morella sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 276
Morella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

For en grusom opplevelse, Tjorven. Her merker vi med bånd, men det var et lurt tips å bare skrive det på armen. Det skal jeg huske på om jeg ikke har bånd i nærheten.

Morella er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-07-11, 21:42   #56
Tuva Birgitte
Aktiv

Tuva Birgitte sin avatar

Medlem siden: Jul 2011
Hvor: Sola - Rogaland
Tuva Birgitte er litt kul
Standard

Takk for påminnelsen. Har brukt en del bånd på barna, men har funnet ut at det beste er rett og slett å skrive rett på armen. Skal huskes når vi reiser til Danmark. Det var bra at det gikk så godt.

Tuva Birgitte er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-07-11, 22:01   #57
MegaMie
Multitaskingmaniac

MegaMie sin avatar

Medlem siden: Dec 2007
Hvor: Ut mot havet
Blogginnlegg: 162
MegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Guri, så skummelt Tjorven!

Gammel 07-07-11, 22:36   #58
polarjenta
Tittel og tittel....

polarjenta sin avatar

Hvor: Vesterålen
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Så skummelt. Og godt at det endte bra.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 02:50.