Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Liker du overraskelser?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 30-06-11, 14:41   #41
Mex
Tidsklemma

Mex sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
Blogginnlegg: 461
Mex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Liker du overraskelser?

Opprinnelig lagt inn av Blå, her.

For meg handler det litt om hvordan og hvorfor det gjøres. Om mine foreldre eller svigerforeldre virkelig ville hjulpet meg, så hadde de gjort noe morsomt med mine barn slik at jeg med god samvittighet kunne gjort den jobben selv.

Om de kommer og gjør jobben, uten å spørre om det passer og uten å spørre hvordan vi har lyst til å gjøre det, så oppfatter jeg det egentlig mer som et egoistisk ønske om å vise hvor snille de er, enn om å faktisk være snill.

Men jeg skjønner at jeg kanskje er særere og mindre raus enn mange andre her.

Jeg skjønner akkurat hva du mener.
Om svigermor virkelig elsker å jobbe i hagen som hun sier, så kommer hun bare bort en ettermiddag og blir med når jeg skal plante. Det hadde jeg satt mye større pris på.

Mex er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-06-11, 19:36   #42
Hulda
Bør lage seg en tittel selv

Hulda sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Trondheim
Hulda imponerer mange og er sikkert smartHulda imponerer mange og er sikkert smartHulda imponerer mange og er sikkert smartHulda imponerer mange og er sikkert smartHulda imponerer mange og er sikkert smartHulda imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg ville blitt glad, om noen hadde gjort ferdig ting jeg hadde startet på. Men hadde nok sagt ifra på forhånd til svigermor om hva jeg ville ha plantet der.

Gammel 30-06-11, 20:00   #43
Katta
maler

Katta sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ok. Da kommer det an på om hun fritter deg ut om hvordan det skal være og gjør deretter eller ikke. Om hun nå fyller inn sine egne ideer istedenfor blir det jo ikke noe kjekt.

Gammel 30-06-11, 22:50   #44
Handymamma78
Nybegynner

Medlem siden: Dec 2008
Handymamma78 har et hav av muligheter foran seg
Standard

Mulig jeg er veldig utakknemlig, men slike overraskelser er ikke alltid bra. Man bør kunne få bestemme hvordan det skal se ut hos seg selv. Hvis jeg var deg hadde jeg nevnt i en setning til svigers hva dere har tenkt å plante når dere kommer tilbake og at dere har veldig klare planer om hvordan det skal se ut. Så får du krysse fingrene for at de finner på en annen overraskelse eller at de lar være....

Handymamma78 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-07-11, 09:42   #45
Manga

Manga sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Østfold
Manga er populærManga er populærManga er populærManga er populærManga er populærManga er populær
Standard

Nei, jeg liker ikke slike overraskelser og hadde blitt skikkelig sur om sånt hadde blitt gjort hos oss.

Gammel 01-07-11, 16:11   #46
Pelikan
Tåler regn

Pelikan sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Home, but not alone
Blogginnlegg: 24
Pelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de fleste
Standard

Har så mye jeg skulle gjort ute, så jeg hadde blitt kjempeglad! Skjønner at noen har mye grønnere fingre enn meg, så da får de bare ta seg ut. (har for tiden mye "naturhage")
Kanskje skulle du på en grei måte formidlet til svigers at du vil gjøre ting selv, eller hva du evt liker.

Pelikan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-07-11, 20:20   #47
Malama

Malama sin avatar

Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Overraskelser, ja.
Overstyring, nei.

Poenget her er jo at du vil ha noe vedlikeholdsfritt, og hun kan komme til å plante noe som krever luking og dill. Det er ikke overraskelse, det er overstyring.

Gammel 02-07-11, 12:17   #48
iben
oppbevares tørt

iben sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
iben imponerer mange og er sikkert smartiben imponerer mange og er sikkert smartiben imponerer mange og er sikkert smartiben imponerer mange og er sikkert smartiben imponerer mange og er sikkert smartiben imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Overraskelser utendørs er greit, men ikke inne!

iben er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-07-11, 12:20   #49
Slettet bruker
Passiv

Standard

Man skal kjenne meg meget godt - helt usannsynlig godt - for at jeg skal bli noe som helst annet enn sur over en slik overraskelse. Jeg hadde ikke tatt fem øre for å spa opp alt i det bedet der og kastet det i komposten.

Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:12.