|
|||||||
| Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk. |
| Se resultatene: Les HI! | |||
| ja, det skulle jeg kunne gjøre. |
|
62 | 36,47% |
| Nei, men helt greit at andre gjør det. |
|
40 | 23,53% |
| Nei, det skjønner jeg virkelig ikke at noen kan gjøre! |
|
68 | 40,00% |
| Rabarbra |
|
0 | 0% |
| Deltakere: 170. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen | |||
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Textrovert
|
Sv: Sende en 9-åring alene over AtlanterenJa, det kunne jeg ha gjort. Med min eldste hadde jeg ikke nølt. Min yngste, derimot - ikke en sjanse i havet.
|
|
|
#2 |
|
ull-lue
Medlem siden: Oct 2008
Hvor: Akershus
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Sende en 9-åring alene over AtlanterenUt i fra beskrivelsen av barnet som skal reise, så ja!
|
|
|
#3 |
|
Lager seg en tittel.
Medlem siden: Mar 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Sende en 9-åring alene over AtlanterenJeg har en 2003 unge og ser ikke for meg at jeg hadde klart det nei. |
|
|
|
|
|
#4 |
|
anglofil
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Sende en 9-åring alene over AtlanterenJa det ville jeg ha gjort slik du forklarer det, uten tvil. Barn kan jo reise alene på fly fra de er 6 år er det ikke? Jeg kjenner en god del barn som reiser alene på fly til besteforledre i Norge og til familie i London alene, ser ikke helt forskjellen med at turen går over atlanteren annet en at det selvfølgelig tar noen flere timer. Men det er vel neppe et problem for en reisevant 9 åring.
|
|
|
#5 |
|
kamerat
|
Sv: Sende en 9-åring alene over AtlanterenJeg tror det kunne gått helt fint med min rolige, reisevante åtteåring, som liker transportetapper og har veldig lett for å underholde seg selv på stillferdige måter, hvis vi legger på det ekstra året og flytende engelsk. Det måtte vært i en situasjon hvor hun ønsket det veldig sterkt selv og hadde fløyet det samme strekket før, tror jeg, men sånn er det jo i deres situasjon.
|
|
|
#6 |
|
By the Sea
|
Sv: Sende en 9-åring alene over AtlanterenHvordan stiller kabinpersonalet seg til å ha med en 9-åring som reiser alene på en så lang flytur? Har de ansvaret på hele reisen (og hvem har ansvaret fra han forlater flyet og til han kommer ut av flyplassen i andre enden?)?
|
|
|
#7 |
|
ull-lue
Medlem siden: Oct 2008
Hvor: Akershus
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Sende en 9-åring alene over Atlanteren
På Gardermoen er det et eget firma som møter og assisterer reisende som trenger det, av ulike årsaker.
|
|
|
#8 |
|
ej ikke møjkets heije
|
Sv: Sende en 9-åring alene over AtlanterenDet høres lenge ut å skulle være alene, men det er godt mulig at jeg hadde gjort det.
|
|
|
|
#9 |
|
Med tommestokk i veska
Medlem siden: Apr 2007
Sv: Sende en 9-åring alene over AtlanterenJa (for eit slikt barn). |
|
|
|
|
|
#10 |
|
Hulder
Medlem siden: Mar 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Sende en 9-åring alene over AtlanterenJeg har 2 straks 9-åringer selv og her hadde det aldri i livet vært aktuelt, ikke hadde de ønsket det heller. Men jeg kan se at med en reisevant og moden 9-åring som ønsker dette selv så kunne jeg nok ha vurdert det, tror likevel at in the end så hadde mine egne katastrofetanker satt en stopper for turen, men jeg kan se at andre kan ta det valget for sine barn dersom de føler at det er trygt.
|
|
|
|
#12 |
|
Epikur
|
Sv: Sende en 9-åring alene over AtlanterenJa, det ville jeg. Jeg synes det var skumlere å sende henne fire timer alene på rutebuss som åtteåring enn jeg ville syntes det ville være å sende henne fra Oslo til New York med kjente i hver ende. Man kan jo ikke gå av på feil sted, det er kabinpersonale som passer på osv.
|
|
|
#13 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Sv: Sende en 9-åring alene over AtlanterenSå lenge det ikke er noen flybytter, spiller det liten rolle hvor flyet går fra og til, synes jeg. Det er jo ikke mye sjans for å forsvinne i alle fall når man ikke skal bytte fly. Selv har jeg flydd fra Norge til USA med andre enn mine egne barn. De var ikke reisevante, og det var helt for j*vlig å drive å bytte fly, med forsinkelser og what not.
|
|
|
#14 |
|
anglofil
Sv: Sende en 9-åring alene over AtlanterenHvis man begrunner det i frykt for at flyet skal falle ned så blir det litt absurd synes jeg. Vil det da si at barnet aldri får lov til å sitte på med andre folk i bil for eksempel? Sjangsene for at noe skjer med et fly er jo så minimale at det overhode ikke finnes tryggere transportmiddel. Bil derimot, tar jo livet av veldig mange barn per år.
|
|
|
#15 |
|
Glamorøs
|
Selvsagt er det absurd. Flyskrekk er gjerne det. Jeg hadde ikke greid å slappe av i det hele tatt, om barnet mitt var på et fly over Atlanteren, og 7-9 timer er lenge å sitte med dødsangst på vegne av barnet sitt. Sånn sett så ville det gått lettere på kortere flighter, men jeg er fullstendig klar over at problemet sitter i mitt hode.
|
|
|
#16 |
|
Ringskrømt
|
Jeg har flyskrekk, men jeg er klar over at frykten min er irrasjonell, så det tok jeg med i betraktningen når jeg stemte. Jeg vet at å fly er trygt, så å stemme at jeg kunne ikke gjort det og ikke skjønne at andre kan gjøre det heller, blir helt merkelig i mitt hode hvis vi utelukkende snakker transportmiddel. At ungen ikke er klar, at en selv ikke er klar, at det blir for mange timer alene osv. blir noe annet.
|
|
|
#17 |
|
Off the map.
|
Sv: Sende en 9-åring alene over AtlanterenJeg tror kanskje det kunne ha blitt aktuelt. Men nå er det fortsatt to år igjen til jeg har niåring, så det er vanskelig å sette seg inn i.
|
|
|
#18 |
|
anglofil
Ja for all del, jeg skjønner utmerket godt hva du mener. Den risikoen jeg måtte ha vurdert og tatt alvorlig hvis det var snakk om så mange timer ville vært om jeg ville overleve den fysiske og mentale påkjenningen det utvilsomt ville ha påført meg
|
|
|
#19 |
|
Ringskrømt
|
Jepp, samme her!
|
|
|
#20 |
|
Nek er allrighte dyr
Hvor: nær Oslo
Sv: Sende en 9-åring alene over AtlanterenJa, det kunne jeg gjort med et barn som selv var komfortabel med det.
|
![]() |
|
|