|
|||||||
| Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#41 |
|
stressmonster
Medlem siden: Dec 2009
Hvor: Hammerfest
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Mangler vi noe viktig?
Ja, det har du rett i. Vi brukte 50 i flere uker her og hun var 49cm når hun ble født. Eldste frøkna var 47cm og vi hadde ingenting i str 50 fordi alle sa at det var slett ikke nødvendig. Hun druknet jo fullstendig i 56. Gjett hva pappaen måtte gjøre første uka, han som er så glad i shopping.
|
|
|
#42 |
|
lider av tastleksi
|
Det er ikke sikkert du trenger, vi hadde både inotyol og bepanthen i hus (sistnevnte er bedre syns jeg, for den er enklere å smøre på og fungerer bedre) men har vel brukt det kanskje 5 ganger på snart 16 mnd.
|
|
|
#43 |
|
navnet sjemmer ingen
Medlem siden: Sep 2006
Sv: Mangler vi noe viktig?Jeg hadde ventet med klær i 50 til babyen kom. For mitt vedkommende hadde det nemlig vært bortkastede penger med alle fire. Det var forøvrig 56 også. |
|
|
|
|
|
#44 |
|
lider av tastleksi
|
Sv: Mangler vi noe viktig?Og klær i 50 kunne jeg bare drømme om å få på ungene her, datteren var 4200g og 50 cm lang da hun ble født, og etter å ha prøvd å skvise på henne en body i str 50 på barsel pakket vi de bort tvert. Lillebror var forøvrig 5100g og 56 cm lang, og gikk rett inn i str 62, de bodyene vi hadde tatt vare på i str 56 og som lå i bagen jeg hadde med på barsel var latterlig små, og selv sykehusklærne passet ikke. Så da var jeg glad for at vi allerede hadde ferdigvasket og klart klær i str 62 ja.
|
|
|
#45 |
|
Tittel og tittel....
|
Merkelig det der med klær. Lillebror var 4200 g og 53(eller var det 54)cm når han ble født, og han brukte 50 noen uker.
|
|
|
|
#46 |
|
Passiv
|
Barrieresalve, sink og Inotyol var salver vi alltid hadde i hus. Du verden jeg er misunnelig! Baby |
|
|
|
#47 |
|
lider av tastleksi
|
Mine unger er veldig gode og runde når de kommer, det eneste kroppen min er skikkelig god på er nemlig å mekke det jordmødrene kaller luksusmorkaker.
|
|
|
#48 |
|
Passiv
|
Sv: Mangler vi noe viktig?Klær i størrelse 50 nekter jeg å kjøpe. Er han så liten så tør jeg ikke ta ham med hjem før han har vokst litt. |
|
|
|
#49 |
|
godtemonster
Medlem siden: Feb 2007
Sv: Mangler vi noe viktig?En god olje til å vaske med. Vi brukte olje med calendula i og mesoft eller små myke gaskluter i stedet for våtservietter. Det lærte vi på nyfødtintensiven - det er mye snillere mot ny og sart hud. |
|
|
|
|
|
#50 |
|
Erfaren
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() |
Men ikke ta av lappen på klærne, sånn tilfelle de er for små, så får du byttet de. |
|
|
|
|
|
#51 |
|
Passiv
|
Sv: Mangler vi noe viktig?Næsj. Jeg har noen todelte sett i 56. De kommer til å passe om han er liten også - i verste fall så får vi brette litt opp. Dette er treern - det er ikke så nøye om det er litt stort. |
|
|
|
#52 |
|
Passiv
|
Sv: Mangler vi noe viktig?Jeg var veldig glad i hengevuggen min. Vi hadde krok i taket over fotenden på sengen, og i taket i stua. Enkelt å bære med seg. |
|
|
|
#53 |
|
Drømmer
|
Sv: Mangler vi noe viktig?Jeg ville kjøpt noen plagg i 50, vi hadde kanskje 4 plagg siden alle sa det var bortkastet med så små klær, vel vår gutt var liten da han kom ut viste det seg, Så han brukte 50 til han var 3 mnd ca. |
|
|
|
|
|
#54 |
|
Passiv
|
Sv: Mangler vi noe viktig?Med katten så tror jeg at jeg har vært smart. Vogn og snart også seng står klart, men med myggnett på sånn at han er vant til at det er der, men at det ikke er noe sted han skal ligge. |
|
|
|
#55 |
|
Møllspist fletthurpe
|
Sv: Mangler vi noe viktig?stemmer også i for krinkelulldress. den er kjempe grei...
|
|
|
#57 |
|
Passiv
|
Sv: Mangler vi noe viktig?Jepp. Det er innebygget myggnett på den. Og luke bak på kalesjen til å lufte skikkelig som også har myggnett. |
|
|
|
#58 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Feb 2009
Hvor: Midt på
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Mangler vi noe viktig?Inotyol er fantastisk, det er sinksalve med noen virkestoffer som er effektive mot bleieutslett. Hvis du vasker flanellsklutene noen ganger før bruk er de kjempegode, og myke, til å tørke med etter bad. |
|
|
|
|
|
#59 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Mar 2008
Hvor: I byen
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Mangler vi noe viktig?Jeg synes listen ser bra ut. Enig med de som sier det går enorme mengder med vaskekluter, gaskluter og håndklær i begynnelsen. Vi har også noen Mesoft-kluter, men jeg synes de er så små at de er upraktiske. Bruker de til å rense litt i øynene hans, ellers er de ikke i bruk. |
|
|
|
|
|
#60 |
|
Passiv
|
Sv: Mangler vi noe viktig?De to eldste var store, men denne her har ikke samme pappa. |
|
![]() |
|
|