Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Stikkas barneutstyrshjørne

Mangler vi noe viktig?

Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 22-05-11, 11:42   #41
Meissa
stressmonster

Meissa sin avatar

Medlem siden: Dec 2009
Hvor: Hammerfest
Meissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Mangler vi noe viktig?

Opprinnelig lagt inn av polarjenta, her.

Jeg ville kjøpt litt klær i str 50 også, både lillebror og storebror brukte 50 en stund, og begge var lang.

Ja, det har du rett i. Vi brukte 50 i flere uker her og hun var 49cm når hun ble født. Eldste frøkna var 47cm og vi hadde ingenting i str 50 fordi alle sa at det var slett ikke nødvendig. Hun druknet jo fullstendig i 56. Gjett hva pappaen måtte gjøre første uka, han som er så glad i shopping.

Gammel 22-05-11, 11:44   #42
GydaG
lider av tastleksi

GydaG sin avatar

Medlem siden: May 2009
Hvor: På landet
Blogginnlegg: 44
GydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av smilefjes, her.

Bleier har vi ikke nei. ()
Hva er stellekrem for noe?

Det er ikke sikkert du trenger, vi hadde både inotyol og bepanthen i hus (sistnevnte er bedre syns jeg, for den er enklere å smøre på og fungerer bedre) men har vel brukt det kanskje 5 ganger på snart 16 mnd.

Vi elsker de gasklutene Barnas hus selger, i 70x70 cm. De er store og gode også etter vask, mange andre krymper nemlig mye. guttungen her bruker de som koseklut, for bamsene han kunne ha veltet seg i bryr han seg fint lite om.
Og så de flanellsklutene som andre sier, de bruker vi konstant fremdeles. oppå lammeskinnet i sengen, i vogna, i bilen som reservestelleunderlag, og det meste. Den første tiden brukte vi de også i stedenfor håndklær for å tørke ham etter bad/dusj, de er definitivt mykere enn noen håndklær vi fant i alle fall.

GydaG er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-05-11, 11:45   #43
Chanett
navnet sjemmer ingen

Chanett sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

Jeg hadde ventet med klær i 50 til babyen kom. For mitt vedkommende hadde det nemlig vært bortkastede penger med alle fire. Det var forøvrig 56 også.

Chanett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-05-11, 11:47   #44
GydaG
lider av tastleksi

GydaG sin avatar

GydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de fleste
Standard

Og klær i 50 kunne jeg bare drømme om å få på ungene her, datteren var 4200g og 50 cm lang da hun ble født, og etter å ha prøvd å skvise på henne en body i str 50 på barsel pakket vi de bort tvert. Lillebror var forøvrig 5100g og 56 cm lang, og gikk rett inn i str 62, de bodyene vi hadde tatt vare på i str 56 og som lå i bagen jeg hadde med på barsel var latterlig små, og selv sykehusklærne passet ikke. Så da var jeg glad for at vi allerede hadde ferdigvasket og klart klær i str 62 ja.

Gammel 22-05-11, 11:49   #45
polarjenta
Tittel og tittel....

polarjenta sin avatar

Hvor: Vesterålen
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av GydaG, her.

Og klær i 50 kunne jeg bare drømme om å få på ungene her, datteren var 4200g og 50 cm lang da hun ble født, og etter å ha prøvd å skvise på henne en body i str 50 på barsel pakket vi de bort tvert. Lillebror var forøvrig 5100g og 56 cm lang, og gikk rett inn i str 62, de bodyene vi hadde tatt vare på i str 56 og som lå i bagen jeg hadde med på barsel var latterlig små, og selv sykehusklærne passet ikke. Så da var jeg glad for at vi allerede hadde ferdigvasket og klart klær i str 62 ja.

Merkelig det der med klær. Lillebror var 4200 g og 53(eller var det 54)cm når han ble født, og han brukte 50 noen uker.

Gammel 22-05-11, 11:51   #46
Left
Passiv

Standard

Opprinnelig lagt inn av smilefjes, her.

Bleier har vi ikke nei. ()
Hva er stellekrem for noe?

Barrieresalve, sink og Inotyol var salver vi alltid hadde i hus. Du verden jeg er misunnelig! Baby
Og gaskluter ja - jeg kjøpte en stor pakke på Jysk tror jeg det var, og etter vask var de kjempegode.

Svar med sitat
Gammel 22-05-11, 11:55   #47
GydaG
lider av tastleksi

GydaG sin avatar

Standard

Merkelig det der med klær. Lillebror var 4200 g og 53(eller var det 54)cm når han ble født, og han brukte 50 noen uker.

Mine unger er veldig gode og runde når de kommer, det eneste kroppen min er skikkelig god på er nemlig å mekke det jordmødrene kaller luksusmorkaker.
Så de kunne muligens ha passet i lengden, men i bredden var det verre gitt.
Men det er jo veldig forskjell på str fra butikk til butikk også, og hvor mye ting krymper i vask. Jeg har dårlig erfaring med bomullsbodyer fra H&M, de krympa jo minst 1 str etter første vask og tørk.

Gammel 22-05-11, 12:02   #48
Slettet bruker
Passiv

Standard

Klær i størrelse 50 nekter jeg å kjøpe. Er han så liten så tør jeg ikke ta ham med hjem før han har vokst litt.

Svar med sitat
Gammel 22-05-11, 12:04   #49
Tangina
godtemonster

Tangina sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Tangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner til
Standard

En god olje til å vaske med. Vi brukte olje med calendula i og mesoft eller små myke gaskluter i stedet for våtservietter. Det lærte vi på nyfødtintensiven - det er mye snillere mot ny og sart hud.

Tangina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-05-11, 12:10   #50
OlleVia
Erfaren

OlleVia sin avatar

OlleVia er litt kulOlleVia er litt kul
Standard

Jeg ville kjøpt litt klær i str 50 også, både lillebror og storebror brukte 50 en stund, og begge var lang.

Men ikke ta av lappen på klærne, sånn tilfelle de er for små, så får du byttet de.
Jeg fikk en stor gutt for ett par mnd siden, han var 54 cm lang, da holdt ikke 56 særlig lenge heller.

OlleVia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-05-11, 12:12   #51
Slettet bruker
Passiv

Standard

Næsj. Jeg har noen todelte sett i 56. De kommer til å passe om han er liten også - i verste fall så får vi brette litt opp. Dette er treern - det er ikke så nøye om det er litt stort.

Svar med sitat
Gammel 22-05-11, 12:13   #52
Left
Passiv

Standard

Jeg var veldig glad i hengevuggen min. Vi hadde krok i taket over fotenden på sengen, og i taket i stua. Enkelt å bære med seg.
Videre hadde vi lekegrind med nettingvegger på stua, med stort nett over, slik at bebisen kunne sove der uten at jeg behøvde å være redd for at katten skulle hoppe oppi hvis jeg måtte sette på en vaskemaskin etc.
Katten var helt uinteressert i babyen, så det ble aldri noe problem uansett.

Svar med sitat
Gammel 22-05-11, 12:14   #53
Chablis
Drømmer

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Ved vannet
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Jeg ville kjøpt noen plagg i 50, vi hadde kanskje 4 plagg siden alle sa det var bortkastet med så små klær, vel vår gutt var liten da han kom ut viste det seg, Så han brukte 50 til han var 3 mnd ca.

Chablis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-05-11, 12:16   #54
Slettet bruker
Passiv

Standard

Med katten så tror jeg at jeg har vært smart. Vogn og snart også seng står klart, men med myggnett på sånn at han er vant til at det er der, men at det ikke er noe sted han skal ligge.

Vi får se om det fortsetter å funke.

Svar med sitat
Gammel 22-05-11, 12:21   #55
SpetakkelRandi
Møllspist fletthurpe

SpetakkelRandi sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Storybrooke
Blogginnlegg: 16
SpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt av
Standard

stemmer også i for krinkelulldress. den er kjempe grei... og en ullfleecedress fra nøstebarn med hette til vinteren. veldig greit i bilstolen.

SpetakkelRandi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-05-11, 12:22   #56
SpetakkelRandi
Møllspist fletthurpe

SpetakkelRandi sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Storybrooke
Blogginnlegg: 16
SpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt av
Standard

Har du myggnett til vogn? viktig viktig..

SpetakkelRandi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-05-11, 12:23   #57
Slettet bruker
Passiv

Standard

Jepp. Det er innebygget myggnett på den. Og luke bak på kalesjen til å lufte skikkelig som også har myggnett.

Svar med sitat
Gammel 22-05-11, 12:24   #58
Siritk
Bør lage seg en tittel selv

Siritk sin avatar

Medlem siden: Feb 2009
Hvor: Midt på
Siritk imponerer mange og er sikkert smartSiritk imponerer mange og er sikkert smartSiritk imponerer mange og er sikkert smartSiritk imponerer mange og er sikkert smartSiritk imponerer mange og er sikkert smartSiritk imponerer mange og er sikkert smartSiritk imponerer mange og er sikkert smartSiritk imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Inotyol er fantastisk, det er sinksalve med noen virkestoffer som er effektive mot bleieutslett. Hvis du vasker flanellsklutene noen ganger før bruk er de kjempegode, og myke, til å tørke med etter bad.

Siritk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-05-11, 12:31   #59
indie
Bør lage seg en tittel selv

indie sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
Hvor: I byen
indie imponerer mange og er sikkert smartindie imponerer mange og er sikkert smartindie imponerer mange og er sikkert smartindie imponerer mange og er sikkert smartindie imponerer mange og er sikkert smartindie imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg synes listen ser bra ut. Enig med de som sier det går enorme mengder med vaskekluter, gaskluter og håndklær i begynnelsen. Vi har også noen Mesoft-kluter, men jeg synes de er så små at de er upraktiske. Bruker de til å rense litt i øynene hans, ellers er de ikke i bruk.

Klær i størrelse 50 ville ikke passet noen av gangene her. Men du kan jo vurdere om det er et lurt kjøp ut i fra størrelsen på de to eldste ved fødsel, og kanskje også når de ble født i forhold til termin. Var de store er det jo mindre sannsynlig at du vil få bruk for den minste størrelsen denne gangen også.

indie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-05-11, 12:33   #60
Slettet bruker
Passiv

Standard

De to eldste var store, men denne her har ikke samme pappa.

Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:10.