|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Prematurmamma
|
Sv: Hva tenker du om folk som alltid kommer for sent?Det irriterer meg grenseløst. Når man f.eks sitter på forelesning, og det hele første time er en konstant strøm av mennesker inn døren, de samme hver dag. Alltid fem-ti-femten-tyve minutter for sene fordi bussen er x antall minutter forsinket. Hver dag. Ta en tidligere buss, da!
|
|
|
|
#2 |
|
Gullfisk
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Bøgda
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hva tenker du om folk som alltid kommer for sent?
Der var Fibi enig med meg, ser jeg.
|
|
|
|
#3 |
|
En, av to-tre
Medlem siden: Apr 2011
Sv: Hva tenker du om folk som alltid kommer for sent?Den første gaven jeg gav til min samboer, for 16 år siden, var ei klokke |
|
|
|
|
|
#5 |
|
Personlig pessimist
|
Sv: Hva tenker du om folk som alltid kommer for sent?Jeg kan bli oppgitt, men jeg gidder ikke irritere meg over sånt. Vi kjenner selvsagt noen vi også, men vi vet jo at de er sånn og er glade i dem for det.
|
|
|
|
#6 |
|
Yes, we can!!
|
SÅNN er det jeg håper vennene mine er.
|
|
|
#8 |
|
Personlig pessimist
|
Sv: Hva tenker du om folk som alltid kommer for sent?Jeg vedgår at vi fniser litt av dem i smug, og at gubben og jeg pleier å vedde litt om hvor sene de blir. I all vennskapelighet.
|
|
|
|
#9 |
|
Kom ut av tellinga.
|
Sv: Hva tenker du om folk som alltid kommer for sent?Rakk nesten ikke bryllupet!
|
|
|
#13 |
|
Keep calm and trot on
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Oslo
Sv: Hva tenker du om folk som alltid kommer for sent?Jeg tar meg ikke nær av at folk kommer 5 min for sent, men jeg ble sur i snupsens 4-årsdag, når gjestene var bedt til kl 1300. Vi hadde vist henne på klokka og hun sto klar med finstasen 1255 og ventet. Kl 1330 hadde ingen kommet.
|
|
|
#14 |
|
grand multipara
Medlem siden: Nov 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Jeg kom for sent jeg. 10 minutter. Men jeg visste jo at de ikke startet før jeg dukket opp uansett.
|
|
|
#15 |
|
Passiv
|
Sv: Hva tenker du om folk som alltid kommer for sent?Helt ærlig? Om folk er fem minutter for sent så går det greit. Som regel. Men skal vi rekke noe og jeg blir stressa av å vente så venter jeg ikke. Rett og slett. Da er det forseintkommeren sitt problem å velge om h*n skal reise hjem igjen, prøve å nå meg igjen eller hva de nå skal gjøre. Men det er ikke sånn at jeg godtar å stå og bli stressa og få vondt i magen fordi vi får dårlig tid fordi en eller annen couldn't be bothered til å ta seg sammen og respektere at det faktisk virkelig, virkelig stresser meg med dårlig tid. Om det ikke er noe som skal rekkes så er jeg tilsvarende fleksibel for å forsøke å ha litt balanse i at jeg gir slækk når det ikke er like viktig for meg. |
|
|
|
#16 |
|
i tåkeheimen
|
Sv: Hva tenker du om folk som alltid kommer for sent?Privat gir jeg folk ganske mye slækk, både om jeg skal treffe folk på café eller om vi har invitert folk hjem hit. Selv er jeg stort sett ganske presis, og flink til å gi beskjed om forsinkelser skulle oppstå. Det kan helt klart forekomme når man har et par-tre unger.
|
|
|
#17 |
|
~~~~~~~
|
Denne type mennesker har jeg liten respekt for ja...
|
|
|
#18 |
|
~~~~~~~
|
Sv: Hva tenker du om folk som alltid kommer for sent?Kommer ann på situasjonen. Men folk som kommer 30 minutter forsent til middag f.eks. syntes jeg er respektløst ovenfor vertinnen, samme om de kommer 30 minutter for tidelig også. Er man invitert til kl 18, ja da kommer man kl 18, +-5/10 minutter.
|
|
|
#19 |
|
Har tro på forbedring
|
Sv: Hva tenker du om folk som alltid kommer for sent?Jeg har en bror som alltid er for sein. Ikke bare fem minutter, men gjerne en halvtime. Han har alltid vært slik og min mor inviterer han og kona konsekvent en halvtime før oss andre. Han er bare sånn og det er stort sett greit
|
|
|
#20 |
|
Audacious
|
Sv: Hva tenker du om folk som alltid kommer for sent?Jeg er sånn som legger inn buffer i tilfelle bussen er forsinket, det er mer trafikk enn vanlig osv. Så jeg kommer stort sett for tidlig. Og så presterte jeg å gifte meg med en litt distré tidsoptimist.
|
![]() |
|
|