Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Hva er forskjellen på muffins og cupcakes?

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 06-05-11, 08:48   #41
Mrs. Longbottom
Keep calm and trot on

Mrs. Longbottom sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Oslo
Mrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva er forskjellen på muffins og cupcakes?

Opprinnelig lagt inn av Frøy, her.

Samme hva det heter bare det smaker godt. :datapunkt:

amen!

Gammel 06-05-11, 09:05   #42
Darth
En, av to-tre

Darth sin avatar

Medlem siden: Apr 2011
Darth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt av
Standard

Same shit - new wrapping .

Darth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-05-11, 09:10   #43
Esme
Mother of Dragons

Esme sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av LilleBulla, her.

Jeg mener hele diskusjonen i norge er helt tullete. det fins ikke noe som heter cupcakes i på norsk. Det heter muffins.

Måtte sjekke bokmålsordboka og du har helt rett! Det heter en muffins!

Gammel 06-05-11, 09:39   #44
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Esme, her.

Herregud, er det sant? Heter det en caps og en pins også?

I Norge heter det jo muffins med u også.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-05-11, 09:45   #45
Mrs. Longbottom
Keep calm and trot on

Mrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Esme, her.

Det er ganske sprøtt. Betyr det at det burde bli hetende en cupcakes, tro?

Gammel 06-05-11, 09:57   #46
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Blogginnlegg: 676
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Hyacinth, her.

Nei, det heter en kaps og en pins.

Gammel 06-05-11, 09:59   #47
Kanina
Sviiisj!!

Kanina sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Enga
Blogginnlegg: 842
Kanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtid
Standard

I Norge heter det jo muffins med u også.

Akk, ja. Møffin høres jo helt rart ut på norsk.

Jeg slår et slag for koppkake. Evt pøntemuffins.

Kanina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-05-11, 10:14   #48
Mrs. Longbottom
Keep calm and trot on

Standard

Opprinnelig lagt inn av Kanina, her.

Akk, ja. Møffin høres jo helt rart ut på norsk.

Jeg slår et slag for koppkake. Evt pøntemuffins.

pøntemuffins

Gammel 06-05-11, 11:44   #49
DM
Live and let live

DM sin avatar

Blogginnlegg: 86
DM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av DM, her.

Hvilken forskjell gjør det på resultatet om man smelter smør og har i en eggedosisrøre, og om man rører smør og sukker hvitt og har i røren?

*gjentar spørsmålet*

pøntemuffins

Definitiv det beste forslaget jeg har hørt!

Gammel 06-05-11, 11:47   #50
him
Leser

him sin avatar

Blogginnlegg: 5
him har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av DM, her.

Hvilken forskjell gjør det på resultatet om man smelter smør og har i en eggedosisrøre, og om man rører smør og sukker hvitt og har i røren?

Jeg tror det går på hevingen. Hvis du baker brød i følge Esme sin definisjon så må du nesten tilsette hevemiddel (gjær, bakepulver, horntakksalt <- Det er et hevemiddel, er det ikke?), mens når du baker en kake så hever den seg utelukkende på grunn av prosessen, eggene er nok til å heve dem. Og grunnen til man kan skille slik er at egg bare kan heve fint mel, det er ikke nok "kraft" til å heve grove melsorter.

(Men dette er jo også mixed up. Jeg bruker bakepulver i mine muffins, selv om jeg bare har fint mel)

Gammel 06-05-11, 11:56   #51
Puslingen
Bør lage seg en tittel selv

Puslingen sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Vestlandets perle.
Blogginnlegg: 14
Puslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Det størster problemet med å henge på FP, er at ein blir grusomt sulten og får lyst på alt mulig rart. No har eg akkurat bestemt meg for å laga vårrullar til middag, og så må eg pinadø laga muffins og! (Seier eg cupcakes er det ingen som skjønner kva eg snakker om her på bondelandet likavel.)

:venter på uglemuffins:

Gammel 06-05-11, 12:05   #52
DM
Live and let live

DM sin avatar

Blogginnlegg: 86
DM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av SiriP, her.

(Seier eg cupcakes er det ingen som skjønner kva eg snakker om her på bondelandet likavel.)

Det er der pøntemuffins kommer inn i bildet!

him: Ja, eggene kan jo heve, det er jo det som skjer i en soufflé. Men jeg har alltid hatt bakepulver eller natron i kaker og muffinser uansett. Tror ikke jeg har sett noen oppskrifter uten?

Gammel 06-05-11, 12:16   #53
Puslingen
Bør lage seg en tittel selv

Puslingen sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Vestlandets perle.
Blogginnlegg: 14
Puslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Eg har prøvd å laga kakebotn uten bakepulver. Funka ikkje altså.

Kanskje det var difor det stod i oppskrifta. Funker forøvrig ikkje å baka boller uten gjær heller. :informerer:

Gammel 06-05-11, 12:22   #54
Lisa
anglofil

Lisa sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Lisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg mener hele diskusjonen i norge er helt tullete. det fins ikke noe som heter cupcakes på norsk. Det heter muffins.

Jeg lo forresten godt i dag da jeg leste artikkelen om mat og klasse i A magasinet. Der stod det at når matsnobbene "koser" seg så gjør de det med en latte og cupcake, det er visstnok helt akseptabelt selv om de begge er sukkerbomber.

Gammel 06-05-11, 12:27   #55
Obelix
Ferdig!

Obelix sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Obelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt av
Standard

Sammen med PønteHubroer og andre ugler, så er standaren satt for neste FP-treff

Obelix er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-05-11, 14:32   #56
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg skal bake Salt sine peanøttmuffins med Jappkrem og pønt i dag. De ligner egentlig mer på cupcakes ifølge endel av definisjonene her. Køppkeiks, er kanskje et greit norsk ord, eller bare koppekaker.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-05-11, 18:41   #57
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har vel egentlig kommet til den konklusjonen at jeg foretrekker muffins fremfor cupcakes. Syns det er bedre uten masse smørkrem etc på toppen.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-05-11, 18:45   #58
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Hvor: Sammen med Richard
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Lisa, her.

Jeg lo forresten godt i dag da jeg leste artikkelen om mat og klasse i A magasinet. Der stod det at når matsnobbene "koser" seg så gjør de det med en latte og cupcake, det er visstnok helt akseptabelt selv om de begge er sukkerbomber.

Er latte en sukkerbombe? Ja, jeg ert klar over melkesukkeret altså. Men utover det?

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-05-11, 20:40   #59
Mrs. Longbottom
Keep calm and trot on

Standard

Er latte en sukkerbombe? Ja, jeg ert klar over melkesukkeret altså. Men utover det?

ikke hvis du ikke har sukker eller smaksirup i, så klart. men det har jo veldig mange.

Gammel 09-05-11, 20:54   #60
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jåleri. På norsk er muffins muffins, og så finnes det varianter, som matmuffins.

Cupcakes meg her og meg der. Tøys og tull som hører hjemme i happymuffin(!)blogverden.

Emneord
pøntemuffins

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:21.