Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

80 prosent av omsorgsdager tas ut av kvinner

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 31-03-11, 14:44   #41
Smash
Impulsiv innimellom
 
Smash sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Innlegg: 2.932
Blogginnlegg: 3
Smash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: 80 prosent av omsorgsdager tas ut av kvinner

Akkurat nå er jeg hjemmeværende, men de periodene jeg har jobbet så har vi delt ca. 50-50. Og det ser ut som om det som er vanlig her på bygda blant mine venner iallfall.

__________________
2002 2004 2008 2010
Smash er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-03-11, 14:46   #42
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.913
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: 80 prosent av omsorgsdager tas ut av kvinner

Gubben tar ut alle sine dager, og flere til. Jeg har ingen.

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-03-11, 14:47   #43
Barbarella
Bør lage seg en tittel selv
 
Barbarella sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 1.561
Blogginnlegg: 1
Barbarella er virkelig godt liktBarbarella er virkelig godt liktBarbarella er virkelig godt liktBarbarella er virkelig godt liktBarbarella er virkelig godt liktBarbarella er virkelig godt liktBarbarella er virkelig godt liktBarbarella er virkelig godt liktBarbarella er virkelig godt likt
Standard

Sv: 80 prosent av omsorgsdager tas ut av kvinner

Inntil i fjor så hadde jeg vært hjemmeværende i flere år og da var jeg selvsagt hjemme med barna når de var syke. Nå går jeg skole, og siden mannen helt har sluppet unna sykt-barn dager i flere år så tar han nesten alt av det nå. Jeg har obligatorisk undervisning hver dag, og har bare helt unntaksvis mulighet til å bli hjemme. For å ikke få for mange fraværsdager så jobber mannen gjerne hjemmefra hvis barna bare er moderat syke.

__________________
2001 - 2005 - 2007 - 2016
Barbarella er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-03-11, 15:04   #44
ingling
Bør lage seg en tittel selv
 
ingling sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Akershus
Innlegg: 15.079
Blogginnlegg: 533
ingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt av
Standard

Sv: 80 prosent av omsorgsdager tas ut av kvinner

Jeg er også ganske overrasket over den statistikken, hadde trodd det var jevnere. Vi har jo første barn i produksjon, men vi kommer til å dele jevnt. Vi har ganske like jobber i forhold til ansvar, arbeidsmengde osv., og kan begge gjøre deler av jobben hjemmefra / ta igjen på kveldstid, så jeg tror det skal la seg gjøre. Enn så lenge har vi til og med samme arbeidsgiver, der det er full forståelse for og helt vanlig at både mor og far er hjemme med syke barn. Jeg synes også 20 dager tilsammen virker lite - jeg var mye syk som barn, og foreldrene mine brukte opp sine dager (som på den tiden vel var 12) hvert eneste år...

__________________
Juni 2011 og januar 2013
ingling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-03-11, 15:09   #45
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.734
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: 80 prosent av omsorgsdager tas ut av kvinner

Mannen tar ofte hjemmekontor når den syke ser dvd, og tar resten av timene på kvelden forresten, så på statistikken tar nok jeg flest, for jeg har ikke den muligheten.

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-03-11, 15:10   #46
LilleRosin
Muligens verdt å vente på
 
LilleRosin sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.093
Blogginnlegg: 7
LilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: 80 prosent av omsorgsdager tas ut av kvinner

Da vi jobbet på samme sted, tok vi ut sånn nogenlunde likt (førte ikke regnskap). Da mannen min begynte som lærer, har det nok blitt jeg som har tatt ut flest dager. Det er mye mer synlig med et tomt kateter, enn et tomt kontor.

__________________
skatten 02, rusket 04, pøbelen 05, punktum 08
LilleRosin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-03-11, 15:17   #47
Stellebord
Bør lage seg en tittel selv
 
Stellebord sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 3.224
Stellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: 80 prosent av omsorgsdager tas ut av kvinner

Vi er lærere begge to, og tar i utgangspunktet annenhver dag. Det passer som regel like dårlig/godt for oss begge, og å diskutere hvem som har den viktigste dagen vil vi egentlig unngå.

Unntak fra regelen: hvis han som er barneskolelærer skal på tur med elever, og hans fravær gjør at turen blir avlyst (og lignende situasjoner), og hvis jeg, som er lærer på VGS har elever med heldagsprøver eller lignende.

__________________
Store E (02), Lille E (Juni 08) og Lillemor (13) og Minstemann (15)
Stellebord er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-03-11, 15:34   #48
Trulte
:)
 
Trulte sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 9.023
Trulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de fleste
Standard

Sv: 80 prosent av omsorgsdager tas ut av kvinner

Jeg tar mest. Mannen er medeier i et firma der de jobber mye og lenge og har igrunnen alt for mye å gjøre. Jeg jobber i staten der det er mer høyde og aksept. Jeg kan jo uansett ikke overstige 15 dager, så det hele begrenser seg jo. Har også kombinert noen ganger med hjemmekontor om ungen er så syk at den bare ligger flatt.

__________________
Tuppa 04, Tassen 06, Spiren 09
Trulte er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-03-11, 15:36   #49
Gaia
villende
 
Gaia sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 14.801
Blogginnlegg: 247
Gaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: 80 prosent av omsorgsdager tas ut av kvinner

Vi deler likt, men jeg tror ikke mannen fører sine som sykt barn-dager. Mitt inntrykk er at det gjelder mange som jobber i yrker med resultatansvar, og at det kan være noe av årsaken til at tallmaterialet er skjevt. (Jeg fører jo mine dager som sykt barn selv om jeg jobber hjemme.)

Gaia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-03-11, 15:39   #50
Heiko
Helt konge
 
Heiko sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 4.796
Blogginnlegg: 106
Heiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: 80 prosent av omsorgsdager tas ut av kvinner

Vi prøver å dele sånn ca likt, Men Juste har nok tatt litt flere en meg.

Heiko er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-03-11, 15:43   #51
Katta
maler
 
Katta sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 31.245
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: 80 prosent av omsorgsdager tas ut av kvinner

Vi deler vel ikke likt, jeg tar ut flere dager. Men vi er nok hjemme med sykt barn like mange dager. Forskjellen på oss er at mannen kan ha hjemmekontor, mens jeg må være helt hjemme når jeg er hjemme og får da gjort svært lite fornuftig jobbmessig. Derfor gjør vi det i praksis sånn at jeg tar det meste med minsten, mens mannen tar det meste med de to store (som han da kan jobbe endel samtidig som han har hjemme). Ellers prøver vi å fordele slik at den som skal noe ekstra viktig den dagen slipper å være hjemme.

Min far har brukt å irritere seg litt over det der vet jeg, at arbeidstakere i det offentlige (spesielt kvinner) tar ut alt av omsorgsdager fordi barnas far jobber i det private der det ikke er like mye aksept for å være hjemme.

__________________
Storebror 2002 - Toern 2003 - Plutt 2009 - Mikro 2012
Katta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-03-11, 15:43   #52
Kaija
WF: Sausnebbet
 
Kaija sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.877
Blogginnlegg: 120
Kaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt av
Standard

Sv: 80 prosent av omsorgsdager tas ut av kvinner

Mannen og jeg deler sånn omtrent likt. Vi jobber med det samme, men på forskjellig sted, og ser an hvem som har det greieste dagsopplegget å være borte fra. Noen dager passer det mindre dårlig å være borte fra enn andre. Vi finteller ikke så veldig på hvem sin tur det er. Å ta annenhver dag, når det er flere dager i strekk, synes jeg er en knotete løsning for oss. Det er lettere for arbeidsgiver å forholde seg til at NÅ er jeg borte noen dager, enn at det er en dag av, en dag på og så en dag av igjen.

I jobbintervju fikk jeg en gang først spørsmål fra mulig sjef, og deretter fra tillitsvalg (!!!), om hvordan mannen og jeg løste det når barna var syke. Siden det ofte var damene som ble hjemme. Den jobben mista jeg helt lysten på å ta. -Synd for dem, for jeg er flink.

Kaija er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-03-11, 16:03   #53
Lenam
awesom
 
Lenam sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 4.559
Blogginnlegg: 20
Lenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de fleste
Standard

Sv: 80 prosent av omsorgsdager tas ut av kvinner

Han tar 9 av 10

__________________
Personality Goes a Long Way.

Lenam er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-03-11, 16:07   #54
Chanett
navnet sjemmer ingen
 
Chanett sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.327
Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

Sv: 80 prosent av omsorgsdager tas ut av kvinner

vi deler likt, men mine blir meldt som sykt barn-dager, mens han flekser og tar hjemmekontor når han er hjemme.

Chanett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-03-11, 16:08   #55
Irma
Ekvilist
 
Irma sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.117
Blogginnlegg: 25
Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: 80 prosent av omsorgsdager tas ut av kvinner

Dette er et bidrag ifht. likestillingsdebatten, synes jeg. Kvinner blir mindre attraktive på arbeidsmarkedet når tallene er såpass tydelige.

Hos oss så har det vært litt ymse, siden det har vært foreldrepermisjoner og sykemelding og diverse de siste årene. Mannen min er sin egen sjef, og det er nok hans firma som har måttet lide mest ifht. barnas sykdom totalt sett. Så det er teknisk mulig å være hjemme med syke barn selv om man er mann og har det travelt i perioder og har egen bissniss. Det er en prioritering som med så mye annet.

Det går lenge mellom hver gang jeg synes det kommer interessante forslag fra FrP, men en ting jeg synes var litt interessant var forslaget om at foreldrenes arbeidsgivere skulle dele på kostnaden for syke-barn-dager. Jeg har ikke filosofert så mye om hvorvidt dette er gjennomførbart, om det koster mer enn det smaker osv. (Det har sikkert ikke FrP gjort heller, kjenner jeg dem rett. ) Men sånn umiddelbart så synes jeg det høres likestillingsvennlig ut. At menn sitter ved pcén når ungene er syke, og egentlig tar ut flere dager enn det man kan få inntrykk av gjør ikke så stor forskjell. Dersom de jobber når barna er syke, og bedriften derfor ikke taper noe, eller må sette inn vikar - så blir kostnadsfordelingen skjev.

__________________
Poden 2005 og Pjokken 2008
Irma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-03-11, 16:18   #56
Katta
maler
 
Katta sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 31.245
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: 80 prosent av omsorgsdager tas ut av kvinner

Noe av problemet er kanskje at det er flere kvinner i yrker hvor man er stuck på jobb og fyller en funksjon der, mens det er flere manne-yrker som har hjemmekontromulighet og fleksitid. . På den måten kan det være likestilling hjemme selv om det blir ulikt antall dager som tas ut. Jeg vet ikke om det går å endre på det heller med mindre man lager en eller annen dustelov som forbyr jobbing i nærheten av syke barn.

__________________
Storebror 2002 - Toern 2003 - Plutt 2009 - Mikro 2012
Katta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-03-11, 16:31   #57
Irma
Ekvilist
 
Irma sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.117
Blogginnlegg: 25
Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: 80 prosent av omsorgsdager tas ut av kvinner

Opprinnelig lagt inn av Katta, her.

Noe av problemet er kanskje at det er flere kvinner i yrker hvor man er stuck på jobb og fyller en funksjon der, mens det er flere manne-yrker som har hjemmekontromulighet og fleksitid. . På den måten kan det være likestilling hjemme selv om det blir ulikt antall dager som tas ut. Jeg vet ikke om det går å endre på det heller med mindre man lager en eller annen dustelov som forbyr jobbing i nærheten av syke barn.

Men for arbeidsgivere så er det antageligvis uinteressant om det er likestilling i heimen? Så lenge det er typisk kvinners arbeidsgivere som må stå ansvarlig økonomisk for sykt-barn-dager.

__________________
Poden 2005 og Pjokken 2008
Irma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-03-11, 16:40   #58
annemede
Ser lyst på livet
 
annemede sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.659
Blogginnlegg: 240
annemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: 80 prosent av omsorgsdager tas ut av kvinner

Her er det mannen som har tatt de fleste dagene.

annemede er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-03-11, 16:45   #59
Katta
maler
 
Katta sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 31.245
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: 80 prosent av omsorgsdager tas ut av kvinner

Opprinnelig lagt inn av Irma, her.

Men for arbeidsgivere så er det antageligvis uinteressant om det er likestilling i heimen? Så lenge det er typisk kvinners arbeidsgivere som må stå ansvarlig økonomisk for sykt-barn-dager.

Ja, det er klart at det er uinterressant for arbeidsgivere om det er likestilling i heimen. Det er dog ikke uinterressant hvis man skal legge frem en statistikk over hvordan kvinner og menn oppfører seg på jobb for å bruke det til noe fornuftig. For hvis det er yrker som bestemmer like mye som kjønn er dette viktig å få frem.

Jeg tror det blir umulig å få en løsning hvor man fordeler ulempene. Dessverre. Fordi det er så ulike ulemper for ulike arbeidsgivere. En ting er lønnsutgiftene og evt vikarutgifter, men så tilkommer evt tap for bedriften på grunn av mindre produksjon, mindre salg, fristbrudd etc. Man skal være god for å lage en modell som virker i praksis.

__________________
Storebror 2002 - Toern 2003 - Plutt 2009 - Mikro 2012
Katta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-03-11, 17:25   #60
rine
Halloen!
 
rine sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 20.376
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: 80 prosent av omsorgsdager tas ut av kvinner

Jeg har undret meg over det der av og til siden jeg har noen venninner og kollegaer som sier at det "ikke passer" for mannen å være hjemme. Gjerne fordi mannen har en "viktigere" jobb, eller jobber for seg selv og ikke får sykepenger, noe i den dur. Mannen og jeg deler rimelig likt, har ikke finregnet, men jeg har ikke følelsen av at han har hatt færre dager enn jeg. Jeg synes det er helt naturlig at man deler, det skulle da bare mangle.

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:16.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no