|
|||||||
| Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#41 |
|
stressmonster
Medlem siden: Dec 2009
Hvor: Hammerfest
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Storbyferie: Hvor mye planlegger dere?
Jeg tenker at det grunnen til at jeg tar med kart. For å unngå å bruke fem timer på å se på båter.
|
|
|
#43 |
|
stressmonster
Ja, hadde det bare så enkelt. Jeg skal jo på ferie med ei som er sånn som deg.
|
|
|
#44 |
|
By the Sea
|
Sv: Storbyferie: Hvor mye planlegger dere?For meg er det forskjell på å reise tilbake til en by flere ganger og det å være på et nytt sted for første gang. OG det er forskjell på å reise med og uten barn. Når man skal til London med en 5-åring er det en Lur Ting å ha tenkt litt på forhånd - Londontur byr på mye trasking som det er, og for at 5-åringen ikke skal bli dønn sliten, men ha en fin tur akkurat som dere voksne, er ikke milelange avstikkere tingen.
|
|
|
#45 |
|
|
Altså, det blir jo helt feil å si "stakkars" også. |
|
|
|
|
|
#46 |
|
Sjokoholiker & hjemmekjær
Medlem siden: Jan 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Ja, de er overalt! Og veldig næregående, uten at de hopper på deg, hvis du ikke har mat eller nøtter i lomma da. |
|
|
|
|
|
#47 |
|
stressmonster
Jeg skulle gi deg en grønn prikk, men det har jeg visst allerede gjort. Du sier det jeg tenker sånn omtrent.
|
|
|
#48 |
|
stressmonster
Jupp, det er nok sånn det må bli.
|
|
|
#49 |
|
stressmonster
Tenker frøkna kommer til å like det. Kanskje vi må ta med oss noen nøtter.
|
|
|
#50 |
|
Borte
|
Sv: Storbyferie: Hvor mye planlegger dere?Jeg tar det etter innfallsmetoden, men planlegger å gjøre minst en sightseeing-ting hver dag. Så finner jeg ut hva de tingene er når jeg er på plassen. Hvis alt er gjennomplanlagt blir det jo ikke tid til impulsiv byvandring - og det er det beste jeg vet med storbyferie.
|
|
|
#51 |
|
5barns mamma
Medlem siden: Nov 2008
![]() ![]() ![]() |
Sv: Storbyferie: Hvor mye planlegger dere?Jeg planlegger vell strengt tatt ikke, men jeg undersøker og finner ut ting jeg vil se og oppleve på turen, gode butikker, marked osv. Også tar vi det når vi kommer. |
|
|
|
|
|
#52 |
|
Superaktiv
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Vestfold
![]() ![]() |
Du er ikke alene. Det er morsomt å planlegge på forhånd. halve reisen for meg, bare å utforske mulighetene for hva man skal gjøre. Og hadde jeg hatt med min 4 åring hadde det vørt rimelig i hovedtrekk hva vi skulle gjort. Men på tur alene er innfallsmetoden enklere, men hvorfor bruke tid i utlandet på å finne ut hva man skal gjøre.
|
|
|
#53 |
|
Ventar stadig på vår
Medlem siden: Apr 2007
Sv: Storbyferie: Hvor mye planlegger dere?No er ikkje me erfarne storbyturistar, men tanken er å finne 3-4 av dei mest aktuelle attraksjonane for oss, ha desse som holdepunkt og ellers ta ting som det kjem.
|
|
|
#54 |
|
representert
Medlem siden: Oct 2006
Sv: Storbyferie: Hvor mye planlegger dere?Er veldig etter innfallsvinkelen. Syns at det kan bli litt "overkill" planlegging bare jeg vet når flyet går og når det går tilbake.
|
|
|
#55 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Sv: Storbyferie: Hvor mye planlegger dere?Jeg koser meg oftest med å planlegge litt. Sist jeg var i London så var det en butikk som jeg veldig gjerne ville ha med meg så da måtte det inn i planen. Vi bestilte også bord på restuarant som vi hadde fått anbefalt. Den krever reservasjon så det hadde vært dumt å gå glipp av den bare fordi vi ikke planla det godt nok. Har også vært i London uten å "se" noenting. Bare vært på kafe, pub, marked og ruslet rundt. Fabelaktig det også. Når man er uenig på det viset så er det jo greit å dele seg litt opp. Jeg hadde syntes det var mas med noen som skulle rekke over Buckingham palace, big ben, museer, london eye, vokskabinettet og musikaler på en helg. Da hadde jeg heller ville sagt at vi kan møtes igjen på kvelden til middag og så bare ruslet for meg selv en dag. Bedre for alle parter. |
|
|
|
|
|
#56 |
|
Sjokoholiker & hjemmekjær
Medlem siden: Jan 2007
Lurer på om jeg har husket feil, lurer på om det var St. James park eller Green Park ved Buckingham Palace.... |
|
|
|
|
|
#57 |
|
Halloen!
Medlem siden: Mar 2008
|
|
|
|
|
|
#58 |
|
Shake it out!
|
Joda, det har helt klart med forventninger å gjøre. Og vi planla jo også - som sagt var tre restauranter, comedy club og spa booket på forhånd. Men bortsett fra det gikk alt etter innfallsmetoden, og vi endre feks med å sitte 4 timer på en fortausrestaurant og se på livet som gikk forbi mens vi sippet vin. Bare fordi der var så deilig å gjøre det. Selv om vi hadde snakket om å gjøre noe helt annet. Og vi følte ikke at vi gikk glipp av noe ved å gjøre det.
|
|
|
#59 |
|
~~~~~~~
|
Sv: Storbyferie: Hvor mye planlegger dere?Jeg kjøper alltid endel bøker om stedet jeg skal reise til en stund i forkant. Leser meg "opp" slik at jeg vet hva som er tilbudet og noterer meg litt hva jeg ønsker å få med meg. Men planene er ikke tighte - jeg rekker det jeg rekker. Dersom det er noe helt spesiellt jeg ønsker å få med meg så kjøper jeg gjerne billettene dit på internett før jeg drar, så jeg slipper unødvendig lange køer.
|
|
|
#60 |
|
Står på egne ben
Medlem siden: Sep 2006
Sv: Storbyferie: Hvor mye planlegger dere?Det blir etter innfallsmetoden, men har gjerne orientert meg litt om forskjellige ting som kan være aktuelt under turen på nettet før vi reiser. Billetter har vi gjerne bestilt på forhånd hvis det er et spesielt teater eller noe vi vil se, men noe tar vi på sparket der også. |
|
|
|
![]() |
| Emneord |
| ferieplanlegging |
|
|