|
|||||||
| Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#41 |
|
trenger lading
|
Sv: Lofoten
Fant nettsidene til Lofoten turlag. Der står det at boka er utsolgt... Så om noe vil låne bort eller har gode forslag derfra. Eller kanskje bibiliotek kan ha den??
|
|
|
|
#43 |
|
Tøff i frakk
Medlem siden: Nov 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: LofotenBoka "På tur i Vesterålen" er også fin.
|
|
|
#44 |
|
Tøff i frakk
Medlem siden: Nov 2006
Sv: LofotenDersom dere tar turen om Vesterålen anbefaler jeg å legge inn en tur med hurtigbåten mellom småstedene i Øksnes Vestbygd. Jeg har bare tatt en del av turen selv, men det er et nydelig landskap der båten er innom flere småsteder uten veiforbindelse. Hurtigbåten går fra Myre og Skjellfjord.
|
|
|
#45 |
|
Metallica!!
|
Sv: LofotenJeg vil anbefale Ramberg camping. De har campinghytter ved en nydelig strand, og så har de fantastisk mat. Skikkelig gourmetmat.
|
|
|
#46 |
|
på slep
Medlem siden: Aug 2009
Det var mer enn jeg trodde.
|
|
|
#47 |
|
Muligens verdt å vente på
|
Sv: Lofoten[quote=Svanen;2699728]Fant nettsidene til Lofoten turlag. Der står det at boka er utsolgt... Så om noe vil låne bort eller har gode forslag derfra. Eller kanskje bibiliotek kan ha den??
|
|
|
#48 |
|
trenger lading
|
Sv: LofotenDen camping så veldig fin ut Inter. Kan faktisk hende jeg går for telt alterantivet, hvis jeg kanskje får lånt sovepose/underlag gjennom familien/venner til søskenbarnet mitt. Da blir det straks lettere å få med seg alt.
|
|
|
|
#50 |
|
Fartsfantom
|
Sv: LofotenHer er en link til Visit Lofoten: http://www.lofoten-startside.no/overnatting.htm |
|
|
|
|
|
#51 |
|
Metallica!!
|
Det er nydelig der ja, og den gode maten... Jeg har lyst å reise tilbake bare på grunn av maten.
|
|
|
#52 |
|
I mål
|
Sv: LofotenMannen og jeg var på camping i Lofoten før vi fikk barn (dvs storebror i meget liten utgave var med i magen). Vi kjørte hele veien da, og tok ferja Bodø - Moskenes. Så kjørte vi innover, hadde 2 baser i Lofoten i løpet av 1 uke. Det er jo ganske korte avstander, så med bil kan man fint kjøre litt rundt uten å måtte flytte på seg hele tiden. |
|
|
|
|
|
#53 |
|
trenger lading
|
Sv: LofotenJeg har faktisk begynt å vurdere om det går an å kjøre... Det kommer an på hvor mye sammenhengende ferie jeg kan få på jobb. Det er ca 1000 km til Bodø. Jeg trodde faktisk det var lenger. Sier litt om at jeg stort sett har kjørt på Østlandet. Venter med å lufte tanken for ungene til jeg har tenkt litt mer på det.
|
|
|
|
#54 |
|
I mål
|
Sv: LofotenVi kjørte Kystriksveien fra Brønnøysund til Bodø. Den var nesten enda finere enn Lofoten altså. Nydelig. En av dagene tok vi noe sånt som 5 ferjer. Vet ikke hvor god tid dere har, men dersom det er aktuelt å drøye det litt, kan det anbefales. |
|
|
|
|
|
#55 |
|
trenger lading
|
Sv: Lofotener som sagt avhengig av når jeg får ferie og om faren kommer med ferieønsker.
|
|
|
|
#57 |
|
I mål
|
Jepp, det var mer for å antyde at for oss gikk det mer enn ventet i bensin og ferje og slikt. |
|
|
|
|
|
#58 |
|
Metallica!!
|
Sv: LofotenTuren over jotuheimen og dovrefjell er fantastisk. Masse kjekke plasser å stoppe og mye fint å se. Vi kjørte stavanger-lofoten og hadde 2 overnattinger opp, men vi kjørte ganske hardt. Vi kjørte midt i fellesferien og det var ledige soveplasser de stedene vi stoppet.
|
|
|
#59 |
|
trenger lading
|
Sv: Lofotenfor mine er Dovrefjell nesten blitt kjedelig, vi har kjørt mye til Oppdal og områdene der.
|
|
|
|
#60 |
|
Muligens verdt å vente på
|
Sv: LofotenJeg er fra Lofoten, og vi kjorte sorover hver sommer til ostlandet. Brukte 2 dager - 3 unger og en hund.
|
![]() |
|
|