|
Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#41 |
Kontrollfrik
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Ikke kaffedrikker, hva med kaffedrikkende gjester?Ok, spørsmål fra kaffeblondine: Hva slags kaffe kjøper man til disse pressgreiene da? Og hvor mye kaffe til hvor mye vann? Hvor lenge trekker det og ja, i det hele tatt? |
![]() |
![]() |
![]() |
#42 |
Protonterapeut
|
![]() Sv: Ikke kaffedrikker, hva med kaffedrikkende gjester?Vi har som nevnt kaffetrakter, men glemmer å kjøpe kaffe. Vi har visst noen presskanner også som vanligvis brukes til te, men de kan vel fint brukes til kaffe også, vel? For jeg har en gammel presskanne i boden jeg kunne brukt. Kaffe må jeg kjøpe uansett, så det spiller ingen trille for meg hva jeg kjøper.
![]() |
#43 |
maler
|
![]() Sv: Ikke kaffedrikker, hva med kaffedrikkende gjester?
Du kjøper kaffe merket "presskannekaffe". Fås ca overalt. Eller ber om å få bønnene presskannemalt. Det står forresten oppskrift på pakken. Husker ikke hvor mange gram det skulle være lenger, men ja, jeg bruker gramvekt. Og stoppeklokke. Og får skryt for god kaffe.
![]() |
#44 |
ej ikke møjkets heije
|
![]() Sv: Ikke kaffedrikker, hva med kaffedrikkende gjester?Hyacinth: jeg mener det er 7 strøkne måleskjeer til 1 liter vann (en sånn middels stor presskanne). Det skal trekke i 6 minutter før du trykker ned stempelet. Presskanne gir veldig god kaffe i forhold til innsatsen.
![]() |
![]() |
#45 |
En Som Trener
|
![]() Sv: Ikke kaffedrikker, hva med kaffedrikkende gjester?Jeg drikker ikke kaffe og mannen tar gjerne pulverkaffe de få gangene han drikker kaffe hjemme. Men vi har en Moccamaster allikevel til gjester som drikker mye kaffe (hvilket betyr mine og hans foreldre, og enkelte søsken). Jeg glemmer gjerne å lage kaffe, men de har nå "oppdratt meg" ved å si fra høyt og tydelig når de er kaffetørste. Jeg er jo ikke kaffetørst, så jeg tenker ikke på det. Også har jeg et par venninner som har skjønt at de like godt kan sette på kaffen selv med en gang de kommer innenfor døra, for om de skal vente på at jeg skal komme på å spørre om det så blir det ingenting. Og dette er helt greit for meg kjenner jeg!
![]() |
#46 |
Kontrollfrik
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Jøss. Kult! Skal seriøst vurdere å kjøpe inn til dette. :generøs: |
![]() |
![]() |
![]() |
#47 |
Må man ha en tittel?
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Trondheim
![]() Sv: Ikke kaffedrikker, hva med kaffedrikkende gjester?Jeg setter stor pris på å bli servert kaffe når jeg er på besøk. Drikker te også, men det vil jeg helst ha til mat, så det er ingen erstatning for kaffe.
![]() |
#48 |
Brenner seg ut
Medlem siden: Dec 2008
Hvor: Midt i landet
![]() |
![]() Sv: Ikke kaffedrikker, hva med kaffedrikkende gjester?Presskanne er et veldig bra alternativ, ja.
![]() |
#49 |
Boler'o?
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: The edge of glory
![]() Sv: Ikke kaffedrikker, hva med kaffedrikkende gjester?Jeg ringer bare til sambo (som drikker kaffe og som dermed gjør at vi har kaffetraker) for å spørre hvor mange skjeer med kaffe og hvor mye vann som må oppi beistet for at noe semi-drikkendes skal komme ut. Men hvis han er hjemme så fikser han det jo for de som måtte trenge, så en kaffedrikkende sambo er å anbefale *også kaffeblond*
![]() |
#50 |
5barns mamma
Medlem siden: Nov 2008
![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Ikke kaffedrikker, hva med kaffedrikkende gjester?Vi drikker ikke kaffe, så vi har kjøpt en presskanne som vi bruker når vi får gjester. |
![]() |
![]() |
![]() |
#51 |
Einsam
|
![]() Sv: Ikke kaffedrikker, hva med kaffedrikkende gjester?Jeg drikker ikke kaffe til vanlig selv, men har både presskanne og pulverkaffe i hus. De fleste synes det er godt med en kopp te, men hvis vi har spist e.l., vil mange gjerne ha kaffe ja. |
![]() |
![]() |
![]() |
#53 |
Einsam
|
Tror det er mer vanlig for tedrikkere å ha kaffe stående til gjester, enn at kaffedrikkere har te stående. Mange steder jeg ikke har fått servert te, da de rett og slett ikke har noe te i hus. Men jeg overlever jeg altså. De som kjenner meg har til og med den teen jeg liker best i hus |
![]() |
![]() |
![]() |
#54 |
Skal rømme
|
![]() Sv: Ikke kaffedrikker, hva med kaffedrikkende gjester?Jeg drikker kaffe, og drikker gjerne instant kaffe på besøk hos andre jeg altså. Presskannekaffe er også bra, men kan av og til bli litt sterkt for min smak. Ellers har jeg både koffein-te og utenkoffein-te i skapet til besøkende som foretrekker det. Drikker te en gang i mellom selv også når det faller seg slik.
![]() |
#55 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Sv: Ikke kaffedrikker, hva med kaffedrikkende gjester?Jeg drikker ikke kaffe, men mannen gjør. |
![]() |
![]() |
![]() |
#56 |
Tittel og tittel....
|
![]() Sv: Ikke kaffedrikker, hva med kaffedrikkende gjester?Jeg har pulverkaffe og jeg har kaffetrakter, så dersom jeg husker det så kan kaffedrikkende gjester få det, men helst bør de spørre etter det selv, for siden jeg drikker verken kaffe eller te glemmer jeg det gjerne bort. Nå skal det sies at de som kommer innom her enten er veldig godt kjent slik at de vet hvor kaffen er, eller de drikker ikke kaffe.
![]() |
#57 |
Det kommer seg
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: På en gård
![]() Sv: Ikke kaffedrikker, hva med kaffedrikkende gjester?Her drikker vi både kaffe og te begge to, så vi har mange typer kaffe og to te typer i hus.
![]() |
#58 |
Nysgjerrig
Medlem siden: May 2010
Hvor: i Midnattsollandet
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Ikke kaffedrikker, hva med kaffedrikkende gjester?Jeg er åpenbart litt sær. Vi drikker bare te selv, men har stående presskanne, lufttett boks med hele kaffebønner av god kvalitet og kaffekvern slik at jeg kan servere ordentlig god kaffe til kaffedrikkende gjester. Kvernen maler også finmalt kaffe, så de som ønsker får espresso laget i mokkakannen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#59 |
i vesterled
Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Trondheim
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Ikke kaffedrikker, hva med kaffedrikkende gjester?Oj, det var overraskende mange som ikke drikker kaffe her. Jeg setter pris på å bli servert kaffe når jeg er på besøk, presskannekaffe er supert. Pulverkaffe er jeg ikke så begeistret for, men heller det enn ingenting. |
![]() |
![]() |
![]() |
#60 |
Fortynnet
|
![]() Sv: Ikke kaffedrikker, hva med kaffedrikkende gjester?Jeg drakk ikke kaffe selv før jeg var over 30, men hadde alltid kaffe til gjester. Enten pulverkaffe, trakter eller presskanne. Jeg er fortsatt ikke så avhengig av kaffe bortsett fra om morgenen, men syns nok det er litt sært å ikke kunne servere kaffe til gjester, selv om man ikke drikker det selv. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|