|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
| Se resultatene: HVor mye bruker familien på ferie pr år? | |||
| 0-5000 |
|
9 | 5,49% |
| 5000-10.000 |
|
16 | 9,76% |
| 10.000-20.000 |
|
29 | 17,68% |
| 20.000-30.000 |
|
26 | 15,85% |
| 30.000-40.000 |
|
17 | 10,37% |
| 40.000-50.000 |
|
14 | 8,54% |
| 50.000-60.000 |
|
15 | 9,15% |
| 60.000-70.000 |
|
6 | 3,66% |
| 70.000-80.000 |
|
3 | 1,83% |
| 80.000 + |
|
29 | 17,68% |
| Deltakere: 164. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen | |||
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#41 |
|
Halloen!
Medlem siden: Mar 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hvor mye bruker familien på ferie pr år?Det kommer veldig an på. Hvis vi tar med all ferie (helgetur til Haugesund og Paris, guttetur til England, besøk hos famile på andre kanter av landet osv) lander vi nok på en av de øverste kategoriene. Bare sommerferie er også problematisk, siden vi har hatt noen ferier som pengemessig lå helt i bunnsjiktet og noen som var helt i toppsjiktet. Tipper at vi i gjennomsnitt har lagt på 40.000-50.000 de årene vi har hatt barn. |
|
|
|
|
|
#42 |
|
Aktiv
Medlem siden: Mar 2007
![]() ![]() |
Sv: Hvor mye bruker familien på ferie pr år?Vi ender vel opp på mellom 10-15.000. I fjor var vi på campingtur med telt i Sverige, en tur på Liseberg og en dag i Kristiansand dyrepark . Typisk ferie for oss de siste årene har vært danmarksferier enten på topcamp med teltet eller delt hytte med vennepar. Budsjettet for ferier er ikke så stort da vi prioriterer å spare til utbygging av huset. |
|
|
|
|
|
#43 |
|
Livsnyter
|
Sv: Hvor mye bruker familien på ferie pr år?Dette blir et definisjonsspørsmål. Vi kjøpte et landsted for 2 år siden som koster endel i form av lån og andre faste utgifter. Det er helt klart at vi bruker mer penger på dette enn tidligere da vi enten reiste utenlands eller leide sommerhus om sommeren. |
|
|
|
|
|
#44 |
|
Personlig pessimist
|
Sv: Hvor mye bruker familien på ferie pr år?30.000,- tror jeg? Jeg regner ikke med penger til mat på ferie, for mat spiser vi hjemme også.
|
|
|
|
#45 |
|
keep on dreaming
Medlem siden: Mar 2010
Sv: Hvor mye bruker familien på ferie pr år?Kanskje mellom 70-80000 i snitt. Ikke lett å beregne, det varierer veldig fra år til år. Uansett blir det meste dyrt med fire barn. Noen år slår vi til med skikkelige drømmeferier, og da gjør vi det hele litt rimeligere neste år. I år blir det både New York, London og Danmarksferie på familien, men vi reiser ikke alltid alle sammen. |
|
|
|
|
|
#46 |
|
Dårlig husmor
|
Sv: Hvor mye bruker familien på ferie pr år?Jeg vil tro at vi i snitt ligger på 20-30 000 i året. Da regner jeg ikke med mat, utfra samme argument som de andre, at mat trenger vi enten vi er her eller der. I år blir det litt mer, men i fjor var det under dette. |
|
|
|
|
|
#47 |
|
Ventar stadig på vår
Medlem siden: Apr 2007
Sv: Hvor mye bruker familien på ferie pr år?I år blir det 40-50000. Det er inkludert to veker på Grand Canaria, ein storbyweekend for oss to voksne (teller det her?) og ein bytur innanlands for heile familien. Da har eg ikkje rekna med utgifter til mat og shopping.
Bergensis Sist redigert av Bergensis : 07-02-11 kl 13:52. |
|
|
|
|
|
#48 |
|
Lett rørt
|
Sv: Hvor mye bruker familien på ferie pr år?Hmm, når jeg stemte rekna jeg ikke med mere enn sommerferien. Blir jo litt reising utenom og.
|
|
|
#49 |
|
Curlingkone
|
Sv: Hvor mye bruker familien på ferie pr år?Det er egentlig helt umulig å svare på syns jeg, for det varierer veldig.
|
|
|
#50 |
|
Unik
Medlem siden: Apr 2008
Sv: Hvor mye bruker familien på ferie pr år?Vet ikke, jeg... Har hatt så små barn de siste årene at ting har begrenset seg litt for oss, i tillegg til mye turer til familie i utlandet og jobbytter. Nå har vi ikke lenger familie i utlandet , ingen flere graviditeter i vente - så kanskje vi snart får en ide om hva vi legger oss på? I fjor brukte vi ca 20.000 + lommepenger på en sydentur.
|
|
|
#51 |
|
wizzzard
|
Sv: Hvor mye bruker familien på ferie pr år?0-5000, stort sett. Mat kjem utenom.
|
|
|
#52 |
|
Introvert optimist
|
Sv: Hvor mye bruker familien på ferie pr år?Vi bruker i hvert fall 50-60 000, men havner nok lett i den øverste kategorien.
|
|
|
#53 |
|
Type R ;)
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Nord
Sv: Hvor mye bruker familien på ferie pr år?Skal jeg ta utgangspunkt i hva vi har brukt gjennomsnittlig eller det året vi faktisk var på ferie far far away?
Sist redigert av Honda : 07-02-11 kl 20:12. |
|
|
|
|
|
#54 |
|
can-jur
|
Sv: Hvor mye bruker familien på ferie pr år?
|
|
|
|
#55 |
|
Fortynnet
|
Sv: Hvor mye bruker familien på ferie pr år?Vi har ikke vært på stor familieferie hvert år, og dermed har vi noen år der vi har brukt lite. I fjor var et reisehøydepunkt, da var vi på to firedagersturer (London, Paris) med tre eller flere i familien, en to ukers ferie på gresk øy med minstebarnet og 120 mil nordover på slektstreff med hele familien. Har IKKE regnet ut hva det kostet. |
|
|
|
|
|
#57 |
|
Ferdig!
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Telemark
Sv: Hvor mye bruker familien på ferie pr år?
Vi bruker heller ikke mye penger på ferie. :gjeldsslave:
|
|
|
#58 |
|
En skrue løs
Medlem siden: Dec 2007
Hvor: I nord
Sv: Hvor mye bruker familien på ferie pr år?Jeg vet virkelig ikke, men hvis jeg tenker totalt og alt inkludert går det nok rundt 50.000,-.
|
|
|
#60 |
|
En som trener
|
Sv: Hvor mye bruker familien på ferie pr år?Vi har nok som regel havnet i øverste kategori ja. Med unntak av årene jeg var gravid og da minstejenta var under året. Vi prioriterer reiser høyt (og har mulighet til å sette av mye penger til det). |
|
|
|
![]() |
|
|