Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Spinnoff: Når er det ok å ringe nødnumre?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 11-01-11, 19:14   #1
Go\jenta
Mellom barken og veden

Go\jenta sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Oslo
Go\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt likt
Standard

Sv: Spinnoff: Når er det ok å ringe nødnumre?

Jeg har ringt nødnummer i privat sammenheng bare en gang,- da eldstedattra fikk en alvorlig allergisk reaksjon av egg og hovnet skikkelig opp,- ellers bare i jobbsammenheng.

Gammel 11-01-11, 19:29   #2
Zip
I farta!!

Zip sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 59
Zip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de fleste
Standard

Har ringt 113 en gang, i fjor sommer. Mannen drev med et "helikopter" (pussemaskin på eksos) i kjelleren og drev på litt for lenge. Ute på trappa rett utenfor ble han svimmel og plutselig helt borte. Grusomt ekkelt. Fikk lagt han i stabilt sideleie og ringt. Han kom litt til seg selv mens jeg snakket med de men ambulansen kom etter 10 min og tok han med seg. Var 2 timer på legevakten for å få oksygen. Forferdelige sekund/minutt der han var borte og jeg ringte men jeg var overraskende rolig. Ungene lekte heldigvis på trampolina et stykke unna og fikk ikke med seg at han var borte.

Gammel 11-01-11, 19:38   #3
Kate
Bør lage seg en tittel selv

Kate sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Kate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt av
Standard

Privat har jeg ringt 113 flere ganger. En gang da gutten min var liten og fikk feberkramper for første gang. Han aspirerte oppkast i lungene og fikk ikke puste. Ambulanse kom med en gang og han ble innlagt på lokalsykehuset til observasjon 1 døgn, også ca 1 uke for behandling av infeksjon.
En annen gang jeg ringte var gutten min ca 4 år tror jeg. Han satt og lekte med lego da han hadde bitt av en del som satt så godt fast, og satte den i halsen. Han ble blå og fikk ikke puste, og falt bort. Jeg var overbevist om at han døde fra meg da. Ambulanse kom med en gang, han ble innlagt på lokalsykehuset og etterhvert fløyet videre til Sentralsykehuset.
Jeg har ringt 2-3 ganger da han har gått helt tett og ikke fått puste. Alle gangene har han fått kjapt hjelp.
På jobb har jeg ringt mange ganger. Blant annet ved mistanke om slag, hjerteinfarkt, uventet død osv osv.

Gammel 11-01-11, 21:25   #4
annemede
Ser lyst på livet

annemede sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 241
annemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtid
Standard

Vi bruker det relativt ofte, vi er visst en av flere storkunder her.

Jeg har ringt 02800 to ggr, kunne tenkt meg å ringe flere ggr, men blir hindret pga manglende handsfree, kanskje like greit.

annemede er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-01-11, 21:34   #5
Pegasus
Bør lage seg en tittel selv

Pegasus sin avatar

Medlem siden: Nov 2009
Pegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt likt
Standard

Har ringt nødnumrene flere ganger, både i forbindelse med brann, innbrudd, og ved livstruende tilstander. Flere ganger måtte ambulanse hente minstejenta vår, og det var livstruende hver gang. En gang måtte AMK veilede oss gjennom gjenopplivning av henne, da var hun 1 år gammel. Siste gangen hadde vi ikke tid til å vente på ambulansen, satte på nødblinken, og kjørte ambulansen i møte.
Så, tja, min forhenværende overdrevne respekt for å ringe nødnumre, er for evig og alltid kurert.

Pegasus er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-01-11, 00:58   #6
-ea-
heimføing

-ea- sin avatar

Hvor: Heime
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Carrerra og mamaria, jeg skjønner ikke at det er noe å være flau over. Det var jo noe i begge tilfellene, som kunne utviklet seg....

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-01-11, 15:32   #7
Michelle
X First Lady

Michelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Hattifnatten, her.

Hvis det er andre enn nærmeste pårørende som finner personen er det i alle fall viktig at politiet blir koblet inn raskt siden det er de som sørger for at pårørende blir varslet.
Å få ut lege for slikt kan ta veldig lang tid.

Der og da skal det godt gjøres å tenke 100% riktig. Derfor tok vi kontakt med nødnummeret da vi ikke fikk tak i lege raskt. Går utifra at de vet hva som var rett her. Vi er regnet for å være de nærmeste.

Michelle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-01-11, 15:47   #8
GydaG
lider av tastleksi

GydaG sin avatar

Medlem siden: May 2009
Hvor: På landet
Blogginnlegg: 44
GydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de fleste
Standard

Har ringt nødnumeret til politiet noen ganger, en gang ved husbråk da vi ble hentet av en fortvilet nabodame som ikke klarte å roe kranglefantene, og da jeg ikke klarte å fysisk stoppe den ene mannen fra å gå løs på en annen med div uegnede "våpen" fant jeg det tryggest å ringe igjen selv om denne damen hadde ringt en halvtime tidligere uten at noen hadde kommet. Måtte også be dem sende ambulanse for å fikse mannen som lå med dype kutt i hodet, og da videreformidlet de det så jeg heldigvis ikke trengte å ringe flere. (Skulle bare mangle.)
Og rett før jul ringte jeg nødnummeret mens jeg kjørte nedover mot byen, da jeg var usikker på om det lå en mann som trengte hjelp på en litt øde strekning uten at jeg så andre folk i nærheten. Det var -20 og vind, så jeg tok ikke sjansen på å la være. Da ble jeg ringt opp igjen fra operasjonssentralen i Oslo etter at de hadde sjekket opp i saken, og de takket meg for å ha ringt.

GydaG er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 03:08.