|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Mellom barken og veden
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Spinnoff: Når er det ok å ringe nødnumre?Jeg har ringt nødnummer i privat sammenheng bare en gang,- da eldstedattra fikk en alvorlig allergisk reaksjon av egg og hovnet skikkelig opp,- ellers bare i jobbsammenheng.
|
|
|
#2 |
|
I farta!!
|
Sv: Spinnoff: Når er det ok å ringe nødnumre?Har ringt 113 en gang, i fjor sommer. Mannen drev med et "helikopter" (pussemaskin på eksos) i kjelleren og drev på litt for lenge. Ute på trappa rett utenfor ble han svimmel og plutselig helt borte. Grusomt ekkelt. Fikk lagt han i stabilt sideleie og ringt. Han kom litt til seg selv mens jeg snakket med de men ambulansen kom etter 10 min og tok han med seg. Var 2 timer på legevakten for å få oksygen. Forferdelige sekund/minutt der han var borte og jeg ringte men jeg var overraskende rolig. Ungene lekte heldigvis på trampolina et stykke unna og fikk ikke med seg at han var borte.
|
|
|
#3 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Spinnoff: Når er det ok å ringe nødnumre?Privat har jeg ringt 113 flere ganger. En gang da gutten min var liten og fikk feberkramper for første gang. Han aspirerte oppkast i lungene og fikk ikke puste. Ambulanse kom med en gang og han ble innlagt på lokalsykehuset til observasjon 1 døgn, også ca 1 uke for behandling av infeksjon.
|
|
|
#4 |
|
Ser lyst på livet
|
Sv: Spinnoff: Når er det ok å ringe nødnumre?Vi bruker det relativt ofte, vi er visst en av flere storkunder her. |
|
|
|
|
|
#5 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Nov 2009
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Spinnoff: Når er det ok å ringe nødnumre?Har ringt nødnumrene flere ganger, både i forbindelse med brann, innbrudd, og ved livstruende tilstander. Flere ganger måtte ambulanse hente minstejenta vår, og det var livstruende hver gang. En gang måtte AMK veilede oss gjennom gjenopplivning av henne, da var hun 1 år gammel. Siste gangen hadde vi ikke tid til å vente på ambulansen, satte på nødblinken, og kjørte ambulansen i møte. |
|
|
|
|
|
#7 |
|
X First Lady
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Spinnoff: Når er det ok å ringe nødnumre?
|
|
|
|
|
|
#8 |
|
lider av tastleksi
|
Sv: Spinnoff: Når er det ok å ringe nødnumre?Har ringt nødnumeret til politiet noen ganger, en gang ved husbråk da vi ble hentet av en fortvilet nabodame som ikke klarte å roe kranglefantene, og da jeg ikke klarte å fysisk stoppe den ene mannen fra å gå løs på en annen med div uegnede "våpen" fant jeg det tryggest å ringe igjen selv om denne damen hadde ringt en halvtime tidligere uten at noen hadde kommet. Måtte også be dem sende ambulanse for å fikse mannen som lå med dype kutt i hodet, og da videreformidlet de det så jeg heldigvis ikke trengte å ringe flere. (Skulle bare mangle.)
|
![]() |
|
|