Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kultur og underholdning > Glitterchicks film- og musikkforum

Hvilke filmer kan du se om og om igjen?

Glitterchicks film- og musikkforum Film, tv-serier og musikk

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 27-09-06, 20:10   #1
~TM~
trøtt

~TM~ sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 12
~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste
Standard

Hvilke filmer kan du se om og om igjen?

Mine favorittfilmer!
Her en oversikt over filmer jeg virkelig liker og som jeg har sett mange ganger!

Alle filmene til Q. Tarantino og da Pulp Fiction, Kill Bill og Reservoir Dogs spesielt. Tilsvarende med filmene til Kevin Smith (det er han med Clerks, Mallrats, Chasing Amy, Dogma... - jeg hyler av Jay og Silent Bob). Mike Leigh (Naken, Hemmeligheter og løgner m.fl.) og Peter Greenaway (Kokken, tyven, hans kone og hennes elsker, Drowning by numbers m.fl.) er også filmskapere jeg liker godt. For ikke å glemme David Lynch - "Wild at heart" er superb! The Straight Story er også helt fantastisk. Blue Velvet liker jeg også.

Liker også Krzysztof Kieslowski's filmer; Blå, Rød og Hvit, samt Veronikas to liv har jeg sett om og om igjen.

Matrix- og Ringenes herrefilmene har jeg også sett mange ganger. Liker også Natural Born Killers, Kalifornia, True Romance, Love & .45, Strange Days osv.

Breaking the waves av Lars von Trier er en stor film! Andre store filmer er Tilværelsens uutholdelige letthet, Dangerous Liaisons, Betty Blue, Gas Food Lodging, Down by law, Der himmel über Berlin, Ghost Dog, Night on Earth, Henry & June, Bagdad Cafe m.fl.

To "nyere" filmer jeg også synes er kjempebra er Brokeback Mountain og Walk the Line.

Her er flere:
Magnolia
Kadosh
Angel Baby
Trainspotting
Bladerunner
RumbleFish
La vita e bella
Mitt liv som hund
Requiem for a Dream
The Crow
Nikita
Leon
Betty Blue
A clockwork orange
Doberman
Taxi Driver
Don Juan De Marco
Apocalypse Now
Fight Club

Og jeg kunne fortsatt og fortsatt - det finnes utrolig mye bra film (og uanstendige mengder med ren søppel)!

Avslutningsvis får jeg vel også si at jeg virkelig lar meg underholde av filmer som the Rock, Con Air, Resident Evil, og ikke minst filmer som er basert på tegneserier jeg liker slik som X-men (Wolverine er jo bare sexy), Constantine, FF, DareDevil, Spiderman osv.

~TM~ er ikke aktiv   Svar med sitat

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:38.