Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Hevner du gaver?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 02-01-11, 14:07   #41
Dronningen
Pauset

Medlem siden: Oct 2007
Dronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hevner du gaver?

Nei jeg antar de fleste gaver er gitt for å glede, og skulle noen være uheldig så er det ikke med vilje, og derfor intet hevnbehov.
Leker barna elsker og foreldrene misliker ser jeg egentlig ikke på som hevn heller da. Så lenge tanken i hovedsak er hos barnet, og foreldrene også ser det, så er det jo ikke slemt gjort sånn sett.

Dronningen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-01-11, 14:13   #42
Katta
maler

Katta sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har aldri skjønt dette med bråkeleker til unger heller. De trua oss med trommer og rytmesett etc til våre barn, men det ble liksom ikke like gøy da det kom for en dag at de hadde sånt fra før. Jeg synes nemlig slike rytmegreier er både viktig og kult selv.

Gammel 02-01-11, 16:07   #43
Floksa
can-jur

Floksa sin avatar

Medlem siden: May 2009
Hvor: Vinterland
Blogginnlegg: 121
Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Katta, her.

Jeg har aldri skjønt dette med bråkeleker til unger heller. De trua oss med trommer og rytmesett etc til våre barn, men det ble liksom ikke like gøy da det kom for en dag at de hadde sånt fra før. Jeg synes nemlig slike rytmegreier er både viktig og kult selv.

Behøver ikke være trommesett.
Det finnes kun en leke i vårt hus som er permanent inndratt
Det ville ikke dø......

Bokhyllen er den stige, hvorved du bliver din overmanns lige - Henrik Wergeland
Floksa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-01-11, 16:30   #44
iben
oppbevares tørt

iben sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
iben imponerer mange og er sikkert smartiben imponerer mange og er sikkert smartiben imponerer mange og er sikkert smartiben imponerer mange og er sikkert smartiben imponerer mange og er sikkert smartiben imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Ei venninne av meg truer med at jeg skal få dildo til jul neste år fordi jeg ikke gadd å bli med på fest 2 juledag.... Satser på at hun har glemt det til da.... Skal i tilfelle sjekke gaven før jeg åpner den julaften (hvis jeg husker det...)

iben er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-01-11, 16:33   #45
Kaktus
St(r)ikkeplante

Kaktus sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 120
Kaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Minien har fått en lekehund, som som snurrer rundt som en galing og spiller en del av en Boney M sang. Den er helt mareritt for oss foreldre, og elsket av minien. Den har jeg store planer om å pakke inn, sette på og dessverre sette igjen hos giveren, min kjære søster, neste jul.

Gammel 02-01-11, 16:42   #46
GydaG
lider av tastleksi

GydaG sin avatar

Medlem siden: May 2009
Hvor: På landet
Blogginnlegg: 44
GydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de fleste
Standard

For å si det sånn, jeg har mange gode ideer til hva niesens fremtidige barn skal få i gaver ja. Hun kjøper nemlig konsekvent ting hun selv aldri fikk da hun var barn, så datteren her i huset har fått sminke da hun var 3, høyhelte plastikkprinsessesko da hun var 4, og i år fikk hun hjemmetatoveringssett. For å si det sånn, jeg er svært glad for at det ikke virket så godt, det var nemlig vanskelig nok å få rein ungens armer og bein og ansikt med de få fargerestene som var igjen på rullen.

Ikke onskapsfult ment i for ungene altså, de elsker det jo, men litt hodebry for foreldre som skal vise frem ungen i juleselskap full av maling her og der er jo harmløst.

GydaG er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-01-11, 17:19   #47
ingelas mamma
Fullverdig medlem

Medlem siden: Oct 2006
ingelas mamma er litt kul
Standard

Opprinnelig lagt inn av Katta, her.

Samme her Kjøper trommer, klokkespill og fløyter selv.

ingelas mamma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-01-11, 17:51   #48
skippy
Nybegynner

Medlem siden: Dec 2010
skippy har et hav av muligheter foran seg
Standard

Opprinnelig lagt inn av Stompa, her.

Jeg tror ikke jeg skjønner hva du mener.

har ikke gjort det selv men man kan jo vurdere det klart om ungene får noen reele bråkeleker på rent f for å drive foreldrene til vannvid

skippy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-01-11, 18:12   #49
Kirsebær
Guardian of the galaxy

Kirsebær sin avatar

Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Jinx, her.

Bråkeleker hevnes tilbake ja,men dette er jo bare morsomt da.

Det er vel kanskje det HI forsøker å forklare også ... Det er ikke snakk om å hevne noe i ondskapsfullhet.
Noen av dere høres utrolig kjedelige/snerpete ut. i svarene deres.

Søstra mi fikk unger lenge før meg, og jeg viille være kule tante Kirsebær og ga alle de mest bråkete lekene i verden. Jeg fikk igjen, for å si det sånn.

Ei venninne hadde gjort meg flau foran foreldrene mine (jeg var sikkert 14 ), og det året ga jeg henne en stor dildo i julegave. Jeg visste at de feiret stor jul med hele slekta.

I voksen alder har jeg aldri hevngavet.

Gammel 02-01-11, 18:24   #50
malou
Logistikkdronning

malou sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
malou imponerer mange og er sikkert smartmalou imponerer mange og er sikkert smartmalou imponerer mange og er sikkert smartmalou imponerer mange og er sikkert smartmalou imponerer mange og er sikkert smartmalou imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jepp - og jeg krøller tærne i skoa og fryder meg når de pakker opp og haka deiser ned på knærne. Fjorårets julehøydare var da svigerinne (som tror ferieverden er Gran Canaria - samme sted, samme hotell og samme rom....) pakket opp en tur til Svalbard!

Det var verdt hver krone!

malou er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-01-11, 18:44   #51
Olive Oyl
Sperret

Medlem siden: Aug 2010
Blogginnlegg: 1
Olive Oyl er populærOlive Oyl er populærOlive Oyl er populær
Standard

Opprinnelig lagt inn av smilefjes, her.

Ungen står der med jubel i hele seg - fiiiiiin presang - og foreldrene tar en valium og planlegger hevn.

Ja.
Jeg innser at jeg har, øh, hevnpresangert for lite. Og det er selvsagt ment morsomt, ikke ondt, for dem som har svart dønn alvorlig.

Olive Oyl er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-01-11, 18:50   #52
Frost
Bør lage seg en tittel selv

Frost sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Tromsø
Frost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Floksa, her.

Eldste her fikk en eske med 700 legoklosser da lillebroren var 9 mnd.
Der fikk sønnen ekte verktøy til jul året etter.

Har aldri hevnet gaver. Tanken har aldri falt meg inn.

700 legoklosser hadde vi blitt glad for uansett baby eller ikke. Huset var nå fullt av lego da vi hadde sistemann på 9 mnd pga to eldre guttesøsken. Jeg ser ikke problemet.

Frost er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-01-11, 18:59   #53
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 640
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg syns det er slemmere å forvente at store barn bare skal ha store leker når de har småsøsken, enn å gi dem Lego.

Hevngaver har jeg aldri hørt om, men vi syns jo det er stas med bråkeleker og musikkinstrumenter.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-01-11, 23:28   #54
isola
Kakemonster

isola sin avatar

Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Viken
Blogginnlegg: 6
isola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt likt
Standard

Jeg ga niesen min en råsa barnesaks (sammen med annet hobbyutstyr) da hun var fire, og har fått beskjed om at den skal hevnes. Jeg venter i spenning!

Gammel 03-01-11, 00:03   #55
Arona
passer i nissedrakt

Arona sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Krokstadelva
Blogginnlegg: 10
Arona imponerer mange og er sikkert smartArona imponerer mange og er sikkert smartArona imponerer mange og er sikkert smartArona imponerer mange og er sikkert smartArona imponerer mange og er sikkert smartArona imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av 007, her.

Storebror elsket lego og han fikk masse, masse lego til jul det året han var 6 år og mellomsøster var 6 måneder. Det kunne ikke falle med inn at han ikke skulle få ønske seg lego eller at dette var ubetenksomme gaver selv om mellomsøster ver en liten "støvsuger" som puttet alt i munnen.

Men jeg hadde aldri gitt for små klær for å hevne at noen gav for små klær til oss. Da hadde jeg heller latt være å gi gaver.

Jeg hadde nok ei heller stilltiende tatt i mot for små klær flere ganger som en "motivasjonsfaktor". Klærne ville nok blitt glatt byttet, og den som ga det hadde nok på en pen måte fått høre at det var hyggelig hun trodde jeg var så slank, men det var jeg altså ikke og kom ei heller til å bli det med det første.

Arona er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-01-11, 00:31   #56
Elise
Ute av drift

Elise sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Elise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg har en stebror som kjøper gaver til ungene som kommer sammen med et ondskapsfullt moahahaha til mor, med et lite dult i siden om at "var ikke dette en FIN gave da? ". I fjor var det en 200-grams melkesjokolade til hver, pluss et Hello Kitty lekekjøkken med 40 millioner deler. Han vet at ungene mine blir helt idioter av sukker, og at jeg blir GAL av smådeler til lekene.

Han er dessverre barnløs, men bare vent. Ja, bare vent!

Gammel 03-01-11, 11:08   #57
kjerstisin
Aktiv

Medlem siden: Apr 2010
Hvor: Ungarn
kjerstisin er litt kul
Standard

Vi har en del moro med venner, men samtidig vil jeg at ikke gaven skal bli sånn som legges vekk av irriterte foreldre. Har blandt annet sagt ifra til folk som kommer med morsomme pakker at sminke og neglelakk settes på ºverste hylle til de blir tenåringer.... Så det er det slutt på. I år fikk ungene blokkfløyte og munnspill av yngste onkelen og besteforeldre i tilegg til penger, har fortalt de at dette er så små gaver at de nok skal få konsert neste gang vi kommer til Norgen.
Ellers er jeg god på litt bråkete leker og sånn tull som blir litt mye av og til og får ofte igjen, men det er egentlig bare moro...ungene er jo strofornøyd... En ting som ikke er like artig er når man få lysestake nr xxxxxx av samme venninne... Da slutter vi med gavebytte altså....

kjerstisin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-01-11, 11:12   #58
Neket
Har diplom

Neket sin avatar

Medlem siden: Jun 2010
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Jeg har en lillebror som kommer til å få en hevngave eller tre når han får barn. Gavene hans har dog blitt "snillere" med årene - så det er mulig det nærmer seg

Neket er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-01-11, 11:16   #59
Blondie
ctrl+z

Blondie sin avatar

Blogginnlegg: 224
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hevne gaver var et helt nytt begrep for meg, gitt.

Gammel 03-01-11, 15:05   #60
Bobbelur
...we have cookies

Bobbelur sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
Blogginnlegg: 191
Bobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Er litt vanskelig å hevne gaver når onkler og tanter (mine søsken m koner) ikke kan gi bråkegaver. Stesønn på 14 er liksom ikke helt i den rette alderen for det.
Da niesen min var to fikk hun en håndholdt tromme med små kuler i strikk - sånn at når hun vred fort på trommen så ble det bråk. Hun elsket den - det var full klaff! Jeg fikk beskjed om at det skulle hevnes når jeg fikk egne barn.

Bobbelur er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 02:02.