Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Nyttårsaften, legge seg før midnatt? (Voksne)

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 31-12-10, 17:51   #1
Robyn
⭐️⭐️⭐️

Robyn sin avatar

Medlem siden: Oct 2008
Blogginnlegg: 2
Robyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Nyttårsaften, legge seg før midnatt? (Voksne)

Opprinnelig lagt inn av smilefjes, her.

Mest sannsynlig ville jeg vel kjent Robyn så godt om jeg skulle feiret nyttår med henne at jeg ville visst at for akkurat Robyn så blir det totalt kaos hele uka om hun ikke får sove - så hun må hjem før midnatt. Og invitert henne likevel såklart.

Og kanskje vært litt glad for nettopp det, fordi da visste du at du i det minste slapp å kjeppjage henne hjem klokken 4 fordi du ville sove. Det er nemlig en mer kjent problemstilling.

-Pippi
Robyn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-12-10, 17:52   #2
Chablis
Drømmer

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Ved vannet
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Jeg syns du er litt sær ja.

Chablis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-12-10, 17:53   #3
Slettet bruker
Passiv

Standard

Opprinnelig lagt inn av Robyn, her.

Og kanskje vært litt glad for nettopp det, fordi da visste du at du i det minste slapp å kjeppjage henne hjem klokken 4 fordi du ville sove. Det er nemlig en mer kjent problemstilling.

Fire om natta?

Jeg tror Iset er inne på noe her - i min tale er "sært" et veldig mildt uttrykk altså. Det er kanskje mer kraft i det andre steder? Sær er sånn "jøss, snodig, tenker ikke mer over det tre sek etterpå", det er ikke sånn "fyyyyy - gaaaaaaaal!!!"

Svar med sitat
Gammel 31-12-10, 17:54   #4
Robyn
⭐️⭐️⭐️

Robyn sin avatar

Medlem siden: Oct 2008
Blogginnlegg: 2
Robyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de fleste
Standard

Og jeg pynter meg med penkjolen, bling-bling, høye hæler og krøller i håret.

Jeg får se an litt, mulig jeg drøyer til alle begynner å kle seg for å gå ut. DA må det i allefall være greit å snike seg avgårde.

-Pippi
Robyn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-12-10, 17:49   #5
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg skjønner bare ikke hvorfor det er sært. Jeg skjønner jo at man tenker "åh så dumt, hadde vært kjekt om du var her til midnatt", men jeg skjønner ikke at noen kan synes det er SÆRT at en person som skal opp tidlig og gå på jobb dagen etter, ikke orker å være der så lenge.

Hun skal jo ikke hjem klokken seks. Hun skal bli der og spise og være til nesten elleve. Vertskapet får servert maten sin og alt.

Gammel 31-12-10, 17:50   #6
Left
Passiv

Standard

Selvsagt er du ikke sær.
Uansett har jeg aldri skønt sjarmen med at folk skyter pengene sine opp i lufta for noen få sekunder med farget lys, sååååå jeg hadde nok gjort det samme. :kjedelig:

Jeg har faktisk lagt meg før rakettoppskyting uten å skulle på jobb til og med. :urkjedelig:

Svar med sitat
Gammel 31-12-10, 17:55   #7
Slettet bruker
Passiv

Standard

Jada - det er jo vennene dine dette her. Det går da vel fint det vel. Ihvertfall om du sier fra på forhånd. Det tror jeg er smart, sånn at du ikke punkterer festen for de andre med å gå sånn helt brått.

Svar med sitat
Gammel 01-01-11, 09:45   #8
Blondie
ctrl+z

Blondie sin avatar

Blogginnlegg: 228
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg synes det høres fornuftig ut. For meg betyr rakettene ingenting og jeg hadde ikke hatt noen problemer med å gå hjem før det. At du ville være med på festen skjønner jeg godt.

Gammel 01-01-11, 09:50   #9
Milfrid
Shake it out!

Milfrid sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Blogginnlegg: 65
Milfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg tenker som så at om du var min venninne ville jeg syntes det var mer sært om du ikke kom i det hele tatt, enn om du gikk før klokka tolv, selv om jeg gjerne ville hatt deg der lengst mulig. Men om jeg visste at du var en som trengte søvnen hadde jeg ikke reagert nevneverdig.

Gammel 01-01-11, 11:48   #10
Pebbles
By the Sea

Pebbles sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Blogginnlegg: 186
Pebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av smilefjes, her.

Det at man synes noe er litt sært betyr jo heller ikke at man ønsker den litt sære dømt til evig fortapelse og fordømmelse da. Det betyr i mitt tilfelle ikke mer enn at jeg ville tenkt noe ala "Jøss, det var litt sært. Jaja", og ferdig med det altså. Jeg ville hverken satt Robyn i gapestokk, stilt knallharde krav, avsluttet vennskapet eller noe som helst.

På linje med SF her, altså. Å synes at andre kan være litt sære, er da ikke all verdens injurierende? regner med at andre synes jeg har sære egenskaper støtt og stadig?

Selv synes jeg det er sært å være veldig opptatt av en time fra eller til på en nyttårsfeiring. Mulig jeg er i overkant opptatt av å være fleksibel og ikke 100% A4 og opptatt av rutiner. Jeg tenker vel også at alle som har barn er vant til å måtte tåle netter med skral nattesøvn og hadde kanskje stusset mindre på en barnløs godt voksen person som insisterte på sin 8-timers natt på en festdag.

Bottom line - hva andre mener er sært eller ikke bør kanskje ikke bety all verden. Man tåler vel fint at ikke alle andre forstår en eller er enig med en hele tiden?

Gammel 01-01-11, 14:29   #11
rine
Halloen!

rine sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Litt sært, ja, men jeg hadde nok ikke brydd meg så mye om en av festdeltakerene hadde gått kl. 23.00. Noen mennesker er mer regel- og rutinebundet enn andre, har jeg inntrykk av. Selv befinner jeg meg vel i andre enden av skalaen og kan fint gå på jobb med fire timers søvn en gang i blant og er absolutt ikke avhengig av å verken legge meg eller stå opp til faste tider. Sove kan man gjøre når man blir gammel-den liker jeg godt. Raketter er forresten uansett kjedelig, same old, same old, så du gikk helt sikkert ikke glipp av noe.

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-01-11, 14:42   #12
Harriet Vane
Epikur

Harriet Vane sin avatar

Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har bare sære venner, tror jeg. På den ene eller andre måten. Og så er jeg som Miss Norway, å sove litt eller mye mindre en natt spiller ingen rolle for min del/min innsats og prestasjoner en gang i blant.

Men tenk å få sove 5-6 timer i strekk, da gitt! Det har jeg knapt gjort de siste årene. Heldiggris!

Gammel 01-01-11, 14:42   #13
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Hvor: Sammen med Richard
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av rine, her.

Sove kan man gjøre når man blir gammel-den liker jeg godt.

Ja, hvis du kan klare det, så er jo det en fin filosofi. Jeg var der før. Mange omstendigheter de senere årene har gjort at jeg er svært sårbar for søvnmangel og ikke minst -tidspunkt. Jeg gidder ikke ødelegge meg for enhver pris. For jeg blir faktisk syk, og ikke alle skjønner det. I går la jeg meg halv to, og ja, det var verdt det, selv om jeg ikke fungerer i dag overhodet.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-01-11, 18:13   #14
Milfrid
Shake it out!

Milfrid sin avatar

Milfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg synes ikke rakettene var same old, same old, men skikkelig uten futt og fart. Minstemann hadde overtalt pappa til å kjøpe noen (og hvem gikk inn og gjemte seg da de skulle skytes opp? ) Men fy søren! De sa jo stort sett bare piff og sprutet i halvannet sekund!

Gammel 01-01-11, 14:24   #15
Katta
maler

Katta sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg stakk hjem kl 22.30 fra julebord i år fordi jeg skulle på jobb neste dag. Garantert noen som syntes vi var litt snåle i så måte, men det får de bare synes. Jeg vet hva som skal til for at jeg skal fungere forsvarlig på jobb, og da må jeg ta konsekvensene av det selv om noen måtte synes det er sært.

Gammel 01-01-11, 14:29   #16
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Zöe: jeg skjønner at dere ikke synes sært = helt hinsides ånnas, jeg skjønner bare ikke hvorfor dere synes det er sært å ikke orke å sitte opp til midnatt når man ikke er motivert for det og skal på jobb tidlig dagen etter. Hvis man ikke har det gøy, men bare sitter og gjesper og ser på klokka og blir mer og mer stressa fordi man vet hvilken drittdag man får på jobb dagen etter pga. trøtthet, er det vel mye bedre å gå hjem og sove enn å på død og liv holde ut.

Gammel 01-01-11, 15:22   #17
Pebbles
By the Sea

Pebbles sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Blogginnlegg: 186
Pebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

Zöe: jeg skjønner at dere ikke synes sært = helt hinsides ånnas, jeg skjønner bare ikke hvorfor dere synes det er sært å ikke orke å sitte opp til midnatt når man ikke er motivert for det og skal på jobb tidlig dagen etter. Hvis man ikke har det gøy, men bare sitter og gjesper og ser på klokka og blir mer og mer stressa fordi man vet hvilken drittdag man får på jobb dagen etter pga. trøtthet, er det vel mye bedre å gå hjem og sove enn å på død og liv holde ut.

Jeg er bare veldig fremmed for tanken på at små endringer i hverdagsrutinen kan være så voldsomme greier for folk.

Konstaterer bare at jeg er glad for at jeg ikke har det sånn selv. I min verden er virker det bare veldig lite livsbejaende og festlig.

Men det er neppe noe å diskutere egnetlig - og heller ingenting man trenger å komme til enighet om.

Jeg synes folk som ikke liker å reise, er kresne i matveien, må ha alt planlagt ned til minste detalj og ikke takler forandringer også er sære.

Vi har alle våre særheter. Tank god.

Gammel 01-01-11, 15:26   #18
rine
Halloen!

rine sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Hyacinth, her.

Ja, hvis du kan klare det, så er jo det en fin filosofi. Jeg var der før. Mange omstendigheter de senere årene har gjort at jeg er svært sårbar for søvnmangel og ikke minst -tidspunkt. Jeg gidder ikke ødelegge meg for enhver pris. For jeg blir faktisk syk, og ikke alle skjønner det. I går la jeg meg halv to, og ja, det var verdt det, selv om jeg ikke fungerer i dag overhodet.

Hvis man blir syk av det, er det selvfølgelig en helt annen sak.

Opprinnelig lagt inn av Zoë, her.

Jeg er bare veldig fremmed for tanken på at små endringer i hverdagsrutinen kan være så voldsomme greier for folk.

Konstaterer bare at jeg er glad for at jeg ikke har det sånn selv. I min verden er virker det bare veldig lite livsbejaende og festlig.

Men det er neppe noe å diskutere egnetlig - og heller ingenting man trenger å komme til enighet om.

Jeg synes folk som ikke liker å reise, er kresne i matveien, må ha alt planlagt ned til minste detalj og ikke takler forandringer også er sære.

.

Jeg har mennesker i nær omgangskrets som nærmest går over lik for at barna aldri skal strekke leggetiden med en halvtime. F.eks. Litt irriterende når det meste i livet skal styres ut fra klokkeslett og rutiner, men også litt morsomt. (For meg, that is. )

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-01-11, 17:34   #19
Elise
Ute av drift

Elise sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Elise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg har mennesker i nær omgangskrets som nærmest går over lik for at barna aldri skal strekke leggetiden med en halvtime. F.eks. Litt irriterende når det meste i livet skal styres ut fra klokkeslett og rutiner, men også litt morsomt. (For meg, that is. )

Jeg har ei datter som sovnet 19.45 frem til hun EN kveld fikk være oppe til 21.30 hos bestemor. Dette har ført til at hun nå ikke sovner før tidligst 21.00, og kveldene her i huset er helt annerledes. Periodevis mer mas, mindre tid for litt skikkelig voksentid, osv. Jeg skulle virkelig ønske det ikke var sånn, men jeg vet om det, og derfor MÅ vi etterstrebe en vanlig kveld hver kveld, når vi endelig har fått en ålreit døgnrytme. I år har det vært sen kveld helt frem til klokkestillingen, da ble det greit igjen, før hun overnattet hos bestemor. Det er fryktelig frustrerende faktisk, og enda mer når andre overhodet ikke forstår det. Det er rett og slett nesten umulig å få henne til å sovne tidligere en kveld enn forrige kveld, uansett når vi veker henne og hvor mye aktivitet vi gjør i løpet av dagen.

Det er ikke foreldrene som da er sære, men det er ungene som har spesielle behov som bør etterfølges. Hun andre kunne jeg sikkert fint hatt oppe til midnatt og hun ville fortsatt sovnet 19.00 neste kveld og alle andre kvelder.

Gammel 02-01-11, 01:39   #20
Milfrid
Shake it out!

Milfrid sin avatar

Standard

Hvis man blir syk av det, er det selvfølgelig en helt annen sak.

Altså, jeg tviler ikke på at det finnes noen barn som trenger rutiner, men vi har også noen i bekjentskapskretsen som er anale til det ekstreme, med (tilsynelatende) friske og velfungernde unger. Når man ikke kan legge senere, ikke legge hos andre, ikke ha barnevakt... Det blir litt sosialt amputerende.

For alt i verden, vi sliter også med å snu ungene etter en ferie, men det er verd det. Det er jo ikke snakk om å pine barn til å være lengre oppe enn de orker, men jeg blir litt når de hanker inn en blid unge som springer inn med begrunnelsen "leggetid" og så forsvinner for å bruke en time eller to på å legge barnet.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:14.