|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Born to run
Medlem siden: Nov 2009
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Laseroperasjon av øynene
Det stemmer. Jeg er minus 2 og 1,5, og min øyelegepappa sier det bare er dumt å laseroperere meg. Han mener det er bedre at jeg bruker briller/linser nå (jeg er 37) - for når "vanlige" folk opplever at de trenger lesebriller fra ca 45 års alder, vil jeg kunne utsette dette til ca 65 års alder. Ifølge ham er det mindre plagsomt å måtte bruker briller/linser for å se på langt hold mot å stadig måtte sette lesebriller på nesen for å få med seg hva som skjer foran nesa di.
|
|
|
#2 |
|
ej ikke møjkets heije
|
Men er det ikke sånn at man istedenfor å oppheve nærsyntheten når man blir eldre blir både nærsynt og langsynt på en gang? Spør gjerne pappaen din, for dette lurer jeg på.
|
|
|
|
#3 |
|
Born to run
Medlem siden: Nov 2009
Jeg prøvde å få min legemann til å forklare dette her uten at jeg ble så mye klokere.
|
|
|
#4 |
|
Snikende Ullteppe
Medlem siden: Nov 2007
Sv: Laseroperasjon av øyneneJeg var på 3-månederskontroll i går og har nå styrke 0. :blid: Optikeren mente at jeg var en perfekt Lasik og at om jeg hadde gått til en annen optiker for en vanlig synstest for linser nå, så hadde de neppe kunne sett at jeg er operert.
|
|
|
#5 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Mar 2008
Sv: Laseroperasjon av øyneneJeg har vurdert operasjon, men vet ikke om jeg tør..... |
|
|
|
|
|
#7 |
|
Snikende Ullteppe
Sv: Laseroperasjon av øyneneSeriøst - det eneste jeg angrer på, er at jeg ikke gjorde det før. Det er totalt smertefritt og bare gleden av å gni seg i øynene i dusjen...
|
|
|
#8 |
|
Superaktiv
Medlem siden: Aug 2010
![]() ![]() ![]() |
Sv: Laseroperasjon av øyneneGår det an å si litt om hvilke klinikker dere anbefaler/avbefaler? |
|
|
|
|
|
#9 |
|
ej ikke møjkets heije
|
Sv: Laseroperasjon av øyneneFor min del er det jo ikke mulig å si noe om hvor fornøyd jeg er med operasjonen eller ikke. Det er bare 3 uker siden operasjon og jeg aner ikke om den ble bra nok.
|
|
|
|
#10 |
|
Superduperaktiv
Medlem siden: Mar 2010
![]() ![]() |
Sv: Laseroperasjon av øyneneHar dere noen tips om hvilken klinikk på østlandet som ikke er så inni gamperæva grisedyr.,..? |
|
|
|
|
|
#11 |
|
ej ikke møjkets heije
|
Sv: Laseroperasjon av øyneneFølg med på tilbud like over nyttår, mener i hvert fall at jeg har sett dette tidligere år. Prisforskjellene er ganske store, så det kan være verdt å undersøke litt. Jeg aner ikke om dette også innebærer kvalitetsforskjeller.
|
|
|
|
#12 |
|
Superduperaktiv
![]() ![]() |
Sv: Laseroperasjon av øyneneJeg vil nok mest sannsynlig ha LASIK eller nyere og da havner man iflg prislistene fra 30 til 40 000 nå.... |
|
|
|
|
|
#14 |
|
Kom ut av tellinga.
|
Sv: Laseroperasjon av øyneneÅh, så det har i grunnen ikke noe for seg at jeg laseropererer øynene? Jeg har -1,75 på begge øynene. Har drøssevis med linser og ingen problemer med dem, men har de siste månedene bare brukt briller fordi det er enklere å bare sette dem på nesa. Men nå er sola tilbake, og jeg kjenner behovet for solbriller når jeg kjører bil. Da øker nok linsebruken.
|
|
|
#15 |
|
Kom ut av tellinga.
|
Sv: Laseroperasjon av øyneneJeg har ingen problemer ellers. Bare at jeg er nærsynt. Men jeg har begynt å merke alderen. Det tar ørlite grann lengre tid å fokusere langt unna om jeg slår blikket opp fra en bok fx, enn det gjorde da jeg var ung og sprek. Men spesielt plagsomt er det ikke.
|
|
|
#16 |
|
Licence to thrill
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: sentralt Østland
Sv: Laseroperasjon av øyneneGammelmannslangsynt har ingen relasjon til nærsynt. Den aldersbetingede betyr at øyet blir stivere, og har ikke noe å gjøre med brytningen inne i øyet i den forstand hvis jeg har forstått det rett. En i familien er øyenkirurg, og har vært det i snart 20 år og har sin egen klinikk. Han sier at han selv ALDRI ville foretatt en slik operasjon bare pga vanlig synskorreksjon/ for å slippe briller. En mikromillimeter feil vei, og du er blind, lissom. Anbefalingen hans var ca som over - hvis du er nærmest blind som en flaggermus i utgangspunktet er balansen mellom risiko og gevinst annerledes. Har hørt ca 7, men det er jo i landet Synnemor nevner... |
|
|
|
|
|
#17 |
|
Snikende Ullteppe
Sv: Laseroperasjon av øyneneJeg kan bidra med at jeg var på etterkontroll i dag. Jeg har nå perfekt syn - sånn som F16-piloter ønsker seg. Jeg kunne lese den minste tall-linja som bare en liten prosent av befolkningen kan. Han kunne heller ikke se på øyet at jeg hadde tatt operasjonen og han mente at det var så absolutt vellykket som det kunne bli.
|
|
|
#18 |
|
Licence to thrill
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: sentralt Østland
|
|
|
|
|
|
#19 |
|
Superduperaktiv
![]() ![]() |
Sv: Laseroperasjon av øyneneLitt skrekkblandet fryd her i gården nå... |
|
|
|
|
|
#20 |
|
Nek er allrighte dyr
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: nær Oslo
Sv: Laseroperasjon av øyneneOi dette blir spennnede Lommelun, håper du får en god opplevelse. Regner med at du oppdaterer denne tråden etter operasjonen.
|
![]() |
|
|