|
|||||||
| Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#41 |
|
~~~~~~~
|
Sv: Julebudsjett
Har forbruker-konto hvor det settes av x-antall penger hver mnd. Her er det alltid en god slump penger til jul, påske og sommerferier.
|
|
|
#42 |
|
Passiv
|
Sv: JulebudsjettSkal vi se - tallet hentet rett ut fra budsjettet sier at jul 2010 skal koste rundt 25.000. Det er nok litt i underkant, så regn med ca 5.000 mer enn det for vår del. |
|
|
|
#43 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Sep 2010
![]() ![]() |
Sv: JulebudsjettBruker nok en del ja, men mest på gaver og ekstra mat.
|
|
|
#44 |
|
Med tommestokk i veska
Medlem siden: Apr 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: JulebudsjettVi ligg ein stad mellom 13 000 og 16 000. Mindre i år som vi ikkje skal feire hos svigers på Island - flybillettar dit er ikkje billig. |
|
|
|
|
|
#45 |
|
Off the map.
|
Sv: JulebudsjettVi bruker en del penger på dette, men jeg vet ikke helt hvor mye. I år reiser vi bort til sydligere strøk - skal det regnes med eller ikke - men vi sparer samtidig litt på maten ved å gjøre det sånn. Det er ikke like viktig med 100 sorter pålegg i syden. Og ikke like dyrt heller.
|
|
|
#46 |
|
Fortynnet
|
Sv: JulebudsjettVet ikke, regner ikke så mye på det. Det går masse penger, men i forhold til de som bruker mest i denne tråden er vi ganske nøkterne ser jeg. Nye klær kjøper vi sjelden akkurat til jul. (Men det betyr kanskje bare at jeg kjøper mer enn nok ellers i året). |
|
|
|
|
|
#47 |
|
Grisejente
Medlem siden: Oct 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: JulebudsjettOj! For noen summer!
|
|
|
#48 |
|
Hulder
Medlem siden: Mar 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: JulebudsjettVel, nå er jeg ferdig med halvparten av gavene, og vi er oppe i 2000 kr, men dette var de dyreste, så regner med å ende på 3-3,5. Jeg er student, så vi legger oss på en billig linje og heldigvis er barna kjempefornøyde med mobiler til 400 og en lekelaptop. Resten av familien får bare finne seg i det
Sist redigert av Lilith : 26-11-10 kl 12:18. Årsak: måtte legge til litt... |
|
|
|
|
|
#49 |
|
5barns mamma
Medlem siden: Nov 2008
![]() ![]() ![]() |
Må bare sitere denne. Samma her . |
|
|
|
|
|
#50 |
|
Trallallaa
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Viken
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: JulebudsjettBudsjett? I jula?
|
|
|
#51 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Mar 2008
Sv: JulebudsjettEr nøktern tror jeg, men har aldri regnet på det. Kjøper gaver til kun nær familie og har spredd det utover hele året, slik at det kun gjenstår noen få nå. |
|
|
|
|
|
#52 |
|
Står på egne ben
Medlem siden: Sep 2006
Sv: JulebudsjettJeg vil ikke sette opp budsjett. I fjor hadde vi all julefeiring av selskaper hjemme hos oss og familie boende på besøk hele jula og jeg hadde tatt vare på alle kvitteringer fra matbutikken og ble helt skremt over å se hvor mye det var. Handlet for kr 7500,- i bare mat på ei uke uka før jul. I år blir det billigere, for det er ikke så mange helligdager, vi har ikke besøk boende og vi skal kun ha julaften hjemme. Mannen har bestemt at det blir ribbe til julaften, for det blir billigst når vi er mange da. Han ble også litt skremt av matregningene i fjor jul. |
|
|
|
|
|
#53 |
|
Protonterapeut
|
Sv: JulebudsjettJeg vil helst ikke vite det, kjenner jeg.
|
|
|
#54 |
|
weird
Jeg har en fordelingsnøkkel som jeg bruker på inntekten vår. Der er det en post som heter jul. I tillegg har jeg slengt inn litt ekstra etterhvert. Jeg har også bursdagskonto, noe som hjelper når man har tre desemberbarn. Derfor vet jeg at jeg per i dag har/hadde (kjøpte gardiner, jule-CD og julekalendere i går) ca. 14 900,-. I tillegg kommer 5% av all inntekt i desember måned.
You did in your twenties what you knew how to do. When you knew better, you did better. And you should not be judged for the person that you were, but for the person that you're trying to be and for the woman you are now. -- Maya Angelou |
|
|
|
|
|
#55 |
|
keep on dreaming
Medlem siden: Mar 2010
Sv: JulebudsjettOjda, ser at mange har ganske rimelige adventskalendre til sine barn, og da virker jo våre 4000 kroner (1000 per barn) unektelig veldig mye. |
|
|
|
|
|
#56 |
|
weird
Sv: JulebudsjettJeg skjønner ikke helt hvorfor man må forsvare seg, jeg. Jeg kunne nok ha brukt et par tusen på en pakkekalender til ungene. Mine fem måtte ha delt da. Altså en bok en dag, en jule-CD, pepperkakedeig og pepperkakeformer osv. Men siden man jo ikke kan bruke samme penger to ganger valgte vi å bruke 50,- på julekalender i år og heller bruke resten av pengene på en annen måte. Vi kommer jo til å kjøpe en del av tingene uansett, men ikke noe hver dag.
You did in your twenties what you knew how to do. When you knew better, you did better. And you should not be judged for the person that you were, but for the person that you're trying to be and for the woman you are now. -- Maya Angelou |
|
|
|
|
|
#57 |
|
Undrande
Medlem siden: Oct 2006
![]() |
Sv: JulebudsjettEr redd det når nye astronomiske høgder i år, kjem til å vera seint ute og då ser eg aldri på prislappen når eg finn ei "perfekt" julegåve. Det einaste eg har kjøpt så langt i år er ny adventsstake frå Rosendahl. Men den var til gjengjeld veldig fin |
|
|
|
|
|
#58 |
|
Tankefull
|
Sv: JulebudsjettGaver: Mellom 5000 og 6000
|
|
|
#60 |
|
Enda en som trener
Medlem siden: Sep 2007
Sv: JulebudsjettJeg er jamen ikke sikker og kommer nok heller ikke til å telle.... |
|
|
|
![]() |
|
|