Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kultur og underholdning > Glitterchicks film- og musikkforum

Barne-tv før og nå

Glitterchicks film- og musikkforum Film, tv-serier og musikk

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 26-11-10, 13:32   #41
Røverdatter
Borte

Røverdatter sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Barne-tv før og nå

Svenskene har jo hatt litt flaks med at de har hatt Astrid Lindgren da.

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-11-10, 13:35   #42
Serafin
Bør lage seg en tittel selv

Serafin sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Blogginnlegg: 219
Serafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de fleste
Standard

Da jeg var 14-15 år gikk Skomakergata på NRK som julekalender, etter noen års pause. Da var minstebroren min 6-7 år, og som den flinke storesøsteren jeg er hadde jeg bestemt at det skulle vi se sammen hveeer dag hele advent. Skikkelig koooose oss, jajamen!

Guttungen så 10 minutter, så på meg og sa "Æ går. Henne e teit! For ein rar barnetv!"

Det var den adventskosen.

Lillesøster 09
Serafin er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 04-12-10, 14:33   #43
Philippa
Aktiv

Philippa sin avatar

Medlem siden: Jul 2010
Philippa er populærPhilippa er populærPhilippa er populær
Standard

Opprinnelig lagt inn av Pappalille, her.

Ja, ikke sant? Sabla teite guttunge. Jeg fikk ikke lov å se det etterhvert for jeg kjeftet sånn på tven.

Jeg ser for meg en sinna jentunge, rasende over skjødesløsheten til de barnslige guttene...

Philippa er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 04-12-10, 14:38   #44
Philippa
Aktiv

Philippa sin avatar

Medlem siden: Jul 2010
Philippa er populærPhilippa er populærPhilippa er populær
Standard

Opprinnelig lagt inn av Divine, her.

Jeg var kjempeglad i barne-tv, og særlig Lekestue. Det eneste jeg hatet, var Andungen Kvakk Kvakk. Noe så begredelig!

Andungen Kvakk Kvakk?!? Den søte andungen i modellerkitt? Kan da vel ikke hate den?

Philippa er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 04-12-10, 15:18   #45
Flubby
Crazy Cat Lady

Flubby sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Tromsø
Blogginnlegg: 349
Flubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Philippa, her.

Andungen Kvakk Kvakk?!? Den søte andungen i modellerkitt? Kan da vel ikke hate den?

Origami! Andungen Kvakk-Kvakk, som jeg elsket, var en papirand

Gammel 05-12-10, 01:16   #46
Brutus_

Brutus_ sin avatar

Medlem siden: Nov 2008
Brutus_ er populærBrutus_ er populærBrutus_ er populær
Standard

Andungen kvakk kvakk er faktisk med i sendeplanen til selveste Fantorangen i dagens barne-tv

Gammel 05-12-10, 08:04   #47
SpetakkelRandi
Møllspist fletthurpe

SpetakkelRandi sin avatar

Hvor: Storybrooke
Blogginnlegg: 16
SpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt av
Standard

Sv: Barne-tv før og nå.....

Opprinnelig lagt inn av Inagh, her.

Vi er generasjonen som ble åndsmessig drept sakte, men sikkert, med pedagogikk.

Jaaa..

savner gullars jeg da.. min gutt elsker også dette når vi har sett det på you tube.. og jenta mi elsker både emil og lotta og rasmus på loffen og skomaker gata, så jeg tror nok fint at det er barnetv før i tiden som kunne fenget våre og.. vi skal ofte ha det til at barn i dag krever så mye lyd og farge og voldsomme greier, men det stemmer ikke i alle tilfeller.

SpetakkelRandi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-12-10, 11:27   #48
Mauser
Frafallen

Mauser sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
Mauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtid
Standard

Ragnar - farbrorn som inte vill va' stor. Det var barne-TV, det.

(Kilde: youtube.com)

Gammel 05-12-10, 11:47   #49
Flubby
Crazy Cat Lady

Flubby sin avatar

Flubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de fleste
Standard

En av mine favoritter:

Og når man ble litt eldre var det en tenåringsserie som fenget:

Gammel 05-12-10, 15:00   #50
SpetakkelRandi
Møllspist fletthurpe

SpetakkelRandi sin avatar

Hvor: Storybrooke
Blogginnlegg: 16
SpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Mauser, her.

Ragnar - farbrorn som inte vill va' stor. Det var barne-TV, det.

(Kilde:

)

ååå den husker jeg..

SpetakkelRandi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-12-10, 16:09   #51
Fluke

Fluke sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Rogaland
Blogginnlegg: 1
Fluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Husker dere fortellingen til Finn Carling om når han satt i gresset og det kom en humle og han kunne ikke bevege seg?

Gammel 05-12-10, 16:17   #52
Tangina
godtemonster

Tangina sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Tangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner til
Standard

I et rom i et hus i en hage.

Gammel 05-12-10, 16:51   #53
Malama

Malama sin avatar

Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Knerten vil gjerne se skomakeren, han liker tøflus, og postmannen er jo kjekk, selv om han først nektet for at det kunne være postmannen, for han lignet ikke (på Pat...)

Gammel 05-12-10, 16:56   #54
Syrin
Med tommestokk i veska

Syrin sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Syrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Eg syns det er mykje bra barnetv nå, med unntak av Barnas supershow som eg syns er fryktelig (ja eg er klar over at det er ansett som genialt).

Eg er født i 1970. Syns lekestue var fantastisk. Eg likte Vibeke også, og eg kan godt sjå i dag at ho var stiv og kunstig, men eg sat som klistra og elskte både henne og programmet.

At barn i dag ikkje nødvendigvis likar det barnetv som vi såg på syns eg ikkje er så rart. Ting har endra seg mykje, men eg vil ikkje utan vidare gå med på at barnetv før var veldig dårlig. Det var tidstypisk kanskje. Dei var opptatt av pedagogikk og folkeopplysning. Eg saknar det eg. Det er nesten rekna for skjellsord i dag; særlig "folkeopplysning". Eg skulle gjerne sett meir av det på TV. Både barn og voksne har ikkje vondt av litt "dannelse" (men eg innser at dei ikkje er særlig aktuelt når ein ikje lenger berre har ein samlande kanal - den tid er over, og det er ei naturleg utvikling det også).

I dag har vi sett på Teodors julekalender på Youtube, og jentungen syns det var kjempefint

Syrin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-12-10, 17:00   #55
Enhjørning
Gullfisk

Enhjørning sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Bøgda
Enhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Divine, her.

Jeg synes det er trist at Jul i Skomakergata nærmest blir stemplet som et pervoshow av mange nå. Det er faktisk litt trist at det nå nærmest automatisk ses på som ekkelt at en eldre mann har barn på fanget.

Amen. Femåringen fikk "Jul i Skomakergata av sin gudmor som pakke nr. 1 i adventskalenderen (Nei, resten av kalenderen er ikke like dyr, det er en del av julegaven hans fra henne og dessuten så vi på dete som en ekstra adventskalender ... ), og vi har kost oss med det hver dag: Gutten som har oppdaget noe nytt og mor som blir helt fluffy av ren nostalgi.

Ad HI:
Slett ikke alt før var like bra, nei. Og slett ikke alt i dag er søppel.
Jeg hatet "Rädda Joppe", var livredd Pompel og Pilt og ergret meg grønn over "Pernille".
Nå koser vi oss med Elias, Øysteins Blyant, Ugler i Mosen, Pling Plong og mye av det andre de sender på NRK.

Gammel 05-12-10, 18:36   #56
Ulvefar
I menneskeham

Ulvefar sin avatar

Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Santa Cruz
Ulvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt av
Standard

Shagma! Ah! Den satte varige spor i en ung geeks hjerte.

Those who can make you believe absurdities can make you commit atrocities.
Ulvefar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-12-10, 18:59   #57
Kitty Bastard
Jeg bor i en stubbe!

Kitty Bastard sin avatar

Medlem siden: Jan 2010
Blogginnlegg: 1
Kitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de fleste
Standard

Jeg finner igjen mye barne-tv jeg elsket når jeg var liten, og som jeg absolutt føler at jeg får noe ut av å se nå. Jeg har Shagma, the Box of Delights, Det var en gang et menneske..., og Muppet Show på DVD, jeg venter på Fragglene, en stor Pippi-samling, og på et par andre småting. Ingen problemer med å sette meg ned og se på det igjen. (Shagma er dårlig tegnet, men jeg lever fint med det og insisterer på å kalle det sjarm.)
Jeg håper virkelig at bjørnen Teodor blir å finne igjen også, for det var så koselig at jeg omtrent får overdose av å tenke på det.

Jeg så en del på Transformers, He-Man, G.I. Joe og slike ting også, takket være en magisk boks kalt betamax (betamax! ), og jeg har så vidt tittet på det igjen. Nei... bare nei. :grøss:

Gammel 05-12-10, 20:36   #58
Flubby
Crazy Cat Lady

Flubby sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Ulvefar, her.

Da likte du sikkert Majka også?

Gammel 06-12-10, 10:45   #59
Ulvefar
I menneskeham

Ulvefar sin avatar

Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Santa Cruz
Ulvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Flubby, her.

Da likte du sikkert Majka også?

Visst pokker gjorde jeg det! Fireårige Ulvefar var så forelsket at jeg husker det ennå!

Those who can make you believe absurdities can make you commit atrocities.
Ulvefar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-12-10, 12:12   #60
celebelen
Dragedytteren

celebelen sin avatar

Medlem siden: Sep 2010
Hvor: Høgt oppi lia
Blogginnlegg: 7
celebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Opprinnelig lagt inn av Ulvefar, her.

Jeg har dvd'ene.

Ville (nov. 07)
celebelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:44.