Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Kalendergavetipsetråd

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 09-11-10, 09:07   #41
Selma
blid

Selma sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Selma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Kalendergavetipsetråd

Mine frøkener på snart 9 år og 11 år får litt mer godteri i kalenderen i år enn de har fått tidligere år. Jeg orker ikke å legge så mye penger i kalenderen lenger så jeg holder nede prisen med små julesjokolader, Fox, sukkerfri tyggis o.l. Ellers så sper jeg på med litt sokker og truser, pen strømpebukse til julekjolen, hårpynt og sminke/lip gloss. Ny pysj på lillejulaften er en fast tradisjon. Stort sett så får de en julefilm på deling 1. des også

Gammel 15-11-10, 12:10   #42
Svanen
trenger lading

Svanen sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Oppland
Blogginnlegg: 61
Svanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner til
Standard

Mine tre jenter på 6, 10 og 11 har felles kalender. De åpner da tredje hver dag. Noen ganger er det felles aktivitet, noen ganger er det en ting til den som åpner.

Dette blir det i år:

fingervanter (3 luker)
morsomme blyanter (3 luker)
notatblokk/"post-it" (3 luker)
klistremerker (3 luker)
reisetannbørste (3 luker)

bake pepperkaker
pynte pepperkakehus
lage risboller (slik med sjokolade og puffa ris)
lage silkekaker/sjakkruter
lage julekort
bake lussekatter
hogge tre
pynte tre
bok (24. desember)

Denne gangen ble det ikke godis i kalenderen, men vi har en jeg har brodert som vi knyter på en twist for hver dag. Der er også jeg med å åpne.

Gammel 15-11-10, 12:29   #43
Kaija
WF: Sausnebbet

Kaija sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 120
Kaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt av
Standard

Skal du ha noe til små barn, anbefaler jeg dette stabletårnet m. dyr og husene deres. 6 hus m. hvert sitt dyr til. Solid og kjempefint å leke med. Greit å dele opp i mindre gaver.

Jeg er definitivt ikke ferdig med kalenderordningen, men noe har jeg i hvert fall fått til.

Guttene skal få hver sin malbare gipsavstøpning av en dinosaurtann (kjøpt på dinodag på naturhistorisk museum)
Så har jeg kjøpt to juleeksperimenter som de må dele på. Et krystallvoksejuletre og en tilsvarende snømann. (Kjøpte i butikken på Teknisk museum, men de har dem flere steder. Blant annet på riktige leker.)

Vinterhansker/votter
Reflekser
Små lommelykter, hvis jeg finner (kjekt å ha når de skal gå til skolen i mørket om vinteren)
Så blir det noen gjøre-dager, med kortlaging/skriving, gave/pyntelaging og baking

Sist redigert av Kaija : 15-11-10 kl 12:47.
Kaija er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-11-10, 12:39   #44
kokosbolle
Har bakt søte kaker

kokosbolle sin avatar

Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Den fineste byen
Blogginnlegg: 696
kokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Genialt! Jeg får Søstrene Grene på nærsenteret 25. november, så da skal jeg vente til da.

Har handlet noe.
- stor legoboks som deles opp
- to kluter som man har i vann
- lynet-plastglass

minibolle mai 2012
kokosbolle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-11-10, 12:39   #45
Cuyahoga
etterpåklokest

Cuyahoga sin avatar

Medlem siden: Aug 2010
Blogginnlegg: 179
Cuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt av
Standard

På søndagsmorgene får jentene et spill på deling, på søndagsmorgenene får de en film på deling. (Dette er i alle fall planen, jeg har ikke fått handlet enda).

Litt dyre ting til en kalender, i alle fall i mitt hode, men greia er at disse spillene (Ligretto, Uno etc) og filmene (div. barnefilmer) hadde de vel uansett fått på ett eller annet tidspunkt, så da kan de like gjerne få de i kalendergave.

Midt i uka blir det armbånd, hårklemmer, truser, sokker, smarties-esker etc.

(Og så blir jeg allerede nå svett av å tenke på adventskalenderene til neste jul. Da må nok tvillingene få kalender også. Og gjett hvem som må pønske ut 72 kalendergaver og pakke dem inn?!?! )

Cuyahoga er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-11-10, 12:45   #46
Kaija

Kaija sin avatar

Kaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt av
Standard

Jeg synes det er for mye med 3 gaver hver dag, så mine får gave en dag hver, og så en større fellesgave dag fire.

Gammel 15-11-10, 12:46   #47
Bluen
intro

Bluen sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Blogginnlegg: 391
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av cuyahoga, her.

(Og så blir jeg allerede nå svett av å tenke på adventskalenderene til neste jul. Da må nok tvillingene få kalender også. Og gjett hvem som må pønske ut 72 kalendergaver og pakke dem inn?!?! )

96 mener du vel?

Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-11-10, 12:52   #48
Svanen
trenger lading

Svanen sin avatar

Svanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner til
Standard

På søndagsmorgene får jentene et spill på deling, på søndagsmorgenene får de en film på deling. (Dette er i alle fall planen, jeg har ikke fått handlet enda).

Litt dyre ting til en kalender, i alle fall i mitt hode, men greia er at disse spillene (Ligretto, Uno etc) og filmene (div. barnefilmer) hadde de vel uansett fått på ett eller annet tidspunkt, så da kan de like gjerne få de i kalendergave.

Midt i uka blir det armbånd, hårklemmer, truser, sokker, smarties-esker etc.

La de få 4. hver dag. Vi gikk over til felles kalender for 2 år siden. Da var de to eldste 8 og 10. Jeg trodde det ville bli ville protester, men det gikk veldig fint. Siden dine ikke er så store regner jeg nesten med at det går enda greiere. Da er det også mulig å gi de noe mer "ordentlig" enn å finne på 24 billigere ting. Kalenderen til mine i år koster ca 450-500 kr, men da er en bok til ca 250 kr på julaften medberegnet.

Gammel 15-11-10, 12:56   #49
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 676
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sjokolade på lørdager. Jeg brukte sånne små melkesjokoladenisser i sølvpapir som man får i 10(?)-pakninger, det andre (og siste) året jeg lagde pakkekalender. (Siden har det vært Lego for alle pengene, bokstavelig talt. )

Har de sparegris? En stabel kronestykker bundet sammen med en snor er jo også en mulighet.

Og ny, kul tannbørste.

Gammel 15-11-10, 13:02   #50
Veslemøya
Bør lage seg en tittel selv

Veslemøya sin avatar

Medlem siden: Mar 2010
Veslemøya er populærVeslemøya er populærVeslemøya er populærVeslemøya er populærVeslemøya er populærVeslemøya er populær
Standard

Opprinnelig lagt inn av Morella, her.

Jeg skal kjøpe Pulverheksa og julenissen som de får 1. desember. De har den i barnehagen også, men jeg synes det er så koselig å lese ett lite kapittel hver dag for dem.

God ide! Takk!

Veslemøya er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-11-10, 13:02   #51
Kaija

Kaija sin avatar

Standard

Jeg har forresten sett på solsystemfigurer til å klistre på veggen. Kjekt å dele opp i mindre pakker. Lurte på om mellomsten (astronauten) skulle få slike, mens eldsten (paleontologen) kanskje kunne få dinosaurer av liknende type. De har solsystembildene på blant annet Teknisk museum og Riktige leker.

Gammel 15-11-10, 13:05   #52
Katta
maler

Katta sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Oj, får toåringene kalender?

*rødme*

Det er en viss mulighet for at jeg har det travelt.

Gammel 15-11-10, 13:07   #53
Veslemøya

Veslemøya sin avatar

Veslemøya er populærVeslemøya er populærVeslemøya er populærVeslemøya er populærVeslemøya er populærVeslemøya er populær
Standard

Opprinnelig lagt inn av Joika, her.

Metalldings som går ned trappene

Trappetroll? Hvor har du fått tak i det? Jeg har en litt barnslig kamerat som ønsker seg et trappetroll.

Gammel 15-11-10, 13:09   #54
Cuyahoga
etterpåklokest

Cuyahoga sin avatar

Medlem siden: Aug 2010
Blogginnlegg: 179
Cuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Svanen, her.

La de få 4. hver dag. Vi gikk over til felles kalender for 2 år siden. Da var de to eldste 8 og 10. Jeg trodde det ville bli ville protester, men det gikk veldig fint. Siden dine ikke er så store regner jeg nesten med at det går enda greiere. Da er det også mulig å gi de noe mer "ordentlig" enn å finne på 24 billigere ting. Kalenderen til mine i år koster ca 450-500 kr, men da er en bok til ca 250 kr på julaften medberegnet.

Ja, det må bli noe sånt, at de får åpne hver sin dag, og/eller at de får fellesgaver. Fordelen med å få masse barn i løpet av få år er at det ikke er fullt så vanskelig å finne ting/bøker/aktiviteter som fenger alle. (La meg nå få leve i en naiv tro på at så er tilfelle... )

Cuyahoga er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-11-10, 13:12   #55
Veslemøya

Veslemøya sin avatar

Standard

Her elsker ungene de bittesmå tannkremtubene og komprimerte vaskekluter. Ellers får de juletrepynt som de skal få henge på plasttreet etter oldefaren sin. Jeg har også kjøpt noen billige julehobbypakker til 20 kr. på Nille. Til slutt fant jeg noen billige småleker på Polaria.

Gammel 15-11-10, 13:28   #56
Turte
Latsabb

Turte sin avatar

Turte er litt kulTurte er litt kulTurte er litt kul
Standard

Ja, det må bli noe sånt, at de får åpne hver sin dag, og/eller at de får fellesgaver. Fordelen med å få masse barn i løpet av få år er at det ikke er fullt så vanskelig å finne ting/bøker/aktiviteter som fenger alle. (La meg nå få leve i en naiv tro på at så er tilfelle... )

Delekalender er tingen, her blir det ikke flere enn 24 pakker på kalenderen, selv om det er tre barn i hus.

Mine har også kommet tett, så fellesgaver har fungert fint også. I år får de bla 2 dvd'er. Julelydbøker har også tidligere vært å finne i kalenderen.

Turte er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-11-10, 13:46   #57
mkj
Off the map.

mkj sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Blogginnlegg: 10
mkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt av
Standard

å jeg blir helt svett av å lese om kalendrene deres. I fjor var jenta vår misunnelig på de som hadde kjøpekalender, så det har de fått i år. En Playmobil og en PetShop. Og jeg er happy med det. Vi har bursdag også i desember, så det blir nok gaver å finne på uansett.

Gammel 15-11-10, 14:00   #58
Svanen
trenger lading

Svanen sin avatar

Standard

Fellesgavene har fungert med mine tre jenter. Fenger alle tre. Fem år forskjell fra eldste til yngste. Men her er fellesgavene ofte noe vi likevel skal gjøre, som baking og pynte juletre. De vet at på lille julaften er det lapp om at vi skal pynte treet, og at "lussekatter" kommer 12. eller 13. desember, men det er like stor stas for det.
24. desember er det den nyeste doktor proktor boka. Ellers har det ofte vært en julefilm eller annen film/bok.

Det som er mest "styr" er å finne ut hva som skal være når for å fordele fellesting likt på alle tre, og unngå tidkrevende ting som pepperkakebaking når jeg har kveldsvat eller det er noe annet som skjer. Tror det skal gå greit i år. Ungene har visst oversikt over hvem som hadde luke 1, 2 og 3 i fjor, så de får si meg hvem som er først i år før jeg kan spikre lista.

Bare litt rot om faren kommer hjem i desember og de skal til han noen dager. Da fungerer ikke systemet mitt. Pytt, pytt, den tid den sorg.

Gammel 16-11-10, 22:51   #59
rajraj
*_*

rajraj sin avatar

Hvor: Kjellerlemmen
Blogginnlegg: 115
rajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de fleste
Standard

Da var gavekalender i boks til storebror. Lillesøster får vente et år.

Det ble: To playmomenn, type romerske soldater. Tannbørste. Rosinesker. Sjokkis på fredager og lørdager. Egen, kul håndsåpe til badet. Spidermanklistremerker. Dragetatoveringer. Kul refleks. Sprettball (tipper jeg kommer til å angre mæks på den). Lypsyl.

rajraj er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-11-10, 23:48   #60
Hot Lips
kissable

Hot Lips sin avatar

Medlem siden: Feb 2010
Hot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt likt
Standard

Ferdigpakket!

Hot Lips er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:01.