|
|||||||
| Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#41 |
|
Glamorøs
|
Sv: Vet dere om barna får i seg nok kalsium?
Ja, det er interessant. Barnet er jo veldig glad i grøt av ulike slag, så der kan vi få bunkret opp på kalsium.
|
|
|
#42 |
|
er her
|
Sv: Vet dere om barna får i seg nok kalsium?Jeg er ganske sikker på at mine gutter får i seg nok kalsium (jeg og for den del), vi er enormt glad i melk, gutta spiser mye ost og havregryn også. Jeg spiser ikke så mye havregryn (annet enn i brød), men tar det igjen med sjokoaldespising.
|
|
|
|
#43 |
|
Protonterapeut
|
Sv: Vet dere om barna får i seg nok kalsium?Knotten har et helt kurant inntak av melkeprodukter, så det får være nok. Jeg har i hvert fall ingen intensjoner om å begynne å dytte i ham piller.
|
|
|
#44 |
|
Mother of Dragons
|
Eh, nei. Enten så bestemmer du deg for å endre kostholdet eller så gjør du det ikke. Å gå og bekymre seg fører ikke noe steds hen.
|
|
|
#45 |
|
Grisejente
Medlem siden: Oct 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Joda, selvfølgelig skal jeg passe på å endre litt for å øke inntaket vårt.
|
|
|
#46 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Nå går du inn for å øke stemningen her
|
|
|
|
|
|
#47 |
|
Mother of Dragons
|
Tja, det er vel stadig tilbakevendende vist i studier at det aller beste er om man får dekket alt gjennom kosten. Men om man ikke får til det, så er tilskudd mye bedre enn å ha mangler.
|
|
|
#48 |
|
.
Medlem siden: Sep 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Vet dere om barna får i seg nok kalsium?Jeg ser at mine trenger tilskudd, lillesøster drikker lite og dermed også lite melk. |
|
|
|
|
|
#49 |
|
|
Det var egentlig det jeg prøvde å si |
|
|
|
|
|
#50 |
|
Borte
|
Sv: Vet dere om barna får i seg nok kalsium?Er det noen som vet om kalsiumtilskudd har noen innvirkning på opptak av jern? Jeg spør fordi jeg vet at melkeprodukter kan hindre opptak av jern.
|
|
|
#51 |
|
Kamerat Pære
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Barteby / Nordens Venezia
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Vet dere om barna får i seg nok kalsium?Jeg har aldri tatt en gjennomgang av mengden kalsium Poden får i seg, det bør jeg gjøre. Han er glad i melk og foretrekker det foran vann om han får velge selv. Han drikker Biola, spiser yoghurt og en del ost. Jeg antar han ikke ligger dårlig an, men om vi er oppe i anbefalt mengde er vel heller usikkert.
|
|
|
#52 |
|
.
Medlem siden: Sep 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Vet dere om barna får i seg nok kalsium?Men er det da bedre å oppradere melka med litt sjokoladesmak i håp om at hun drikker mer? Istedenfor tilskudd, mener jeg. Jeg har prøvd med litt honning i lunken/varm melk, men det ville hun ikke ha. |
|
|
|
|
|
#53 |
|
jabbsaft
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Trondheim
Sv: Vet dere om barna får i seg nok kalsium?Takk for påminnelse. Regnet litt og ser hun får i seg ca 680mg. Hun er veldig glad i melkeprodukter og ost, så ikke noe problem å få det i henne.
|
|
|
#54 |
|
|
Skulle jo tro det er en grei kamel da ja |
|
|
|
|
|
#55 |
|
Superduperaktiv
Medlem siden: Sep 2007
![]() ![]() ![]() |
Sv: Vet dere om barna får i seg nok kalsium?Her er en artikkel med forskningsresultater som både er for og i mot melkeprodukter som kalsiumkilde http://www.thechinastudy.com/la-timesarticle.html. Det virker som det er helt umulig å vite hva man skal gjøre for å gjøre det riktige. |
|
|
|
|
|
#56 |
|
This is normal!
|
Så vidt jeg kan se er ikke dette en artikkel med forskningsresultater, men en bokomtale. Hvorvidt det som omtales er forskningsbasert og ikke minst kvalitetssikret, er vanskelig å si ut fra teksten.
|
|
|
|
#57 |
|
Tidsklemt
Medlem siden: Feb 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Vet dere om barna får i seg nok kalsium?Jeg tror faktisk guttene her kommer opp i ca 700 mg pr dag, de er veldig glad i melkeprodukter.
|
|
|
|
#58 |
|
Trademark: Imperfection
Sv: Vet dere om barna får i seg nok Kalsium?
|
|
|
#59 |
|
Trademark: Imperfection
Hvis jeg gjør dette vil de helle i seg glass på glass ihvertfall. Her i huset liker vi ikke smaken bare.
|
|
|
#60 |
|
Protonterapeut
|
Ikke egentlig.
|
![]() |
|
|