Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Vi må få i gang jula. Hvor finner jeg det perfekte plastjuletreet?

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 30-10-10, 23:26   #41
him
Leser

him sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 5
him har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vi må få i gang jula. Hvor finner jeg det perfekte plastjuletreet?

Opprinnelig lagt inn av 007, her.

"Har vi egne juletrelag?" :mongostemme uten at noen må føle seg støtt:

Spørsmålet er om det er mulig å ha mongostemme uten å støte noen. Minner meg på om at det egentlig burde ha vært like mange svar som spørsmål, men jeg bruker som regel bare å komme på spørsmålene.

Gammel 30-10-10, 23:30   #42
Morella
Superbasinella

Morella sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 276
Morella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Bestemoren min har et plastjuletre anno 1970-ett-eller-annet. Det står ferdig pyntet i boden hele året.

Morella er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-10-10, 23:34   #43
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 639
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hah! Der satt'n!

Vi har selvsagt kortreist økotre.

"Har vi egne juletrelag?" :mongostemme uten at noen må føle seg støtt:

Klart vi har egne lag og jeg både forventer og forlanger at Tallulah, for gammelt vennskaps skyld, skal være på mitt lag. Noe annet skulle virkelig ha tatt seg ut. :fnys:

Jeg kan være på mongostemmelaget ditt?

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-10-10, 23:38   #44
007
© All rights reserved

007 sin avatar

Hvor: Vest
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av him, her.

Spørsmålet er om det er mulig å ha mongostemme uten å støte noen.

Nei, du er inne på noe der. Jeg strevde lenge, men fant ikke noe bedre ord.

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Jeg kan være på mongostemmelaget ditt?

Åff kårs.

007 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-10-10, 14:27   #45
Bobbelur
...we have cookies

Bobbelur sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
Blogginnlegg: 191
Bobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Vi kjøpte plast i fjor. Siden det faktisk var av plast, skulle det skikkelig være plæstik fæntæstik. Vi har hvitt juletre. I år er planen at vi finner de besteste julelysene til vårt plæstik fæntæstik hvite juletre. Finnes det noen som er bare lilla? Eller bare grønne? Jeg vil ha slike små lys. Muligens led. :har litt å gruble på og lete etter:

Bobbelur er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-10-10, 15:08   #46
Blondie
ctrl+z

Blondie sin avatar

Blogginnlegg: 223
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ah, perfekt tråd! Vi er plasttre-noviser, men med superallergisk lillesøster må vi orientere oss. Koster noen virkelig 2500 kr?

Gammel 31-10-10, 17:31   #47
annemede
Ser lyst på livet

annemede sin avatar

Blogginnlegg: 240
annemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtid
Standard

Og noen koster 300.

annemede er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-10-10, 17:35   #48
Blondie
ctrl+z

Blondie sin avatar

Blogginnlegg: 223
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Gammel 31-10-10, 17:41   #49
Garbella
Til tider hjulbeint

Garbella sin avatar

Blogginnlegg: 45
Garbella er virkelig godt liktGarbella er virkelig godt liktGarbella er virkelig godt liktGarbella er virkelig godt liktGarbella er virkelig godt liktGarbella er virkelig godt liktGarbella er virkelig godt liktGarbella er virkelig godt liktGarbella er virkelig godt likt
Standard

Jeg kjøpte mitt på Claes Ohlson for tre år siden og er kjempefornøyd. Det er to meter høyt og ser kjempeflott ut. Kostet under 500 og er superenkelt å sette sammen.

Garbella er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-10-10, 17:45   #50
Mams
er grønn og fin.

Mams sin avatar

Hvor: Akershus
Blogginnlegg: 8
Mams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Bobbelur, her.

Vi kjøpte plast i fjor. Siden det faktisk var av plast, skulle det skikkelig være plæstik fæntæstik. Vi har hvitt juletre. I år er planen at vi finner de besteste julelysene til vårt plæstik fæntæstik hvite juletre. Finnes det noen som er bare lilla? Eller bare grønne? Jeg vil ha slike små lys. Muligens led. :har litt å gruble på og lete etter:

Min juletrefrende.

Jeg har også plæstik fæntæstik juletre, altså hvitt.
Jeg har små lys, men i forskjellige farger da.
De kan lys i forskjellige "mønstre", men ungene nektet å ha de til å lyse noe annet en hele tiden.

Gammel 31-10-10, 17:56   #51
MegaMie
Multitaskingmaniac

MegaMie sin avatar

Medlem siden: Dec 2007
Hvor: Ut mot havet
Blogginnlegg: 162
MegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Man må gjerne ha plast-tre, og det finnes gode grunner for å velge det, men miljøkortet funker ikke altså. Det er bra for miljøet at det dyrkes trær, og det har ingen negativ miljøeffekt at det kastes etter 14 dager. Produksjonen av plasttrær derimot, den skal vanskelig gjøres miljøvennlig.

uster lettet ut og fortsetter planen om grantre til jul:

Gammel 31-10-10, 18:06   #52
kokosbolle
Har bakt søte kaker

kokosbolle sin avatar

Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Den fineste byen
Blogginnlegg: 696
kokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vårt fra Clas Ohlson er finfint. Og 210 cm høyt.

minibolle mai 2012
kokosbolle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-10-10, 18:38   #53
Albertine
Passiv

Standard

Hvor får man tak i hvitt tre? Pris?

Svar med sitat
Gammel 31-10-10, 20:46   #54
Bobbelur
...we have cookies

Bobbelur sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
Blogginnlegg: 191
Bobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Vi kjøpte vårt hvite på plantasjen. Da hadde vi vært innom ymse steder - og når det er en uke igjen til jul så finner man ikke de fine og flotte grønne plasttrærne. Jeg tror vårt kostet rundt 300, men jeg er ikke sikker.

Bobbelur er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-10-10, 20:58   #55
Albertine
Passiv

Standard

Plantasjen. :noterer:

Svar med sitat
Gammel 31-10-10, 23:11   #56
Mams
er grønn og fin.

Mams sin avatar

Hvor: Akershus
Blogginnlegg: 8
Mams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg kjøpte også mitt på Plantasjen og var vel like sent ute som Bobbelur.
Hadde på den tiden en Ford Fiesta og hadde ikke fått med meg et ordentlig juletre hjem.
I fjor hadde jeg byttet bil og kunne kjøpt ordentlig tre, men da mente ungene at det bare var tull siden vi hadde tre. Det var vel egentlig minsten som sa det, han som var mest mot at vi skulle ha plastttre i utgangspunktet.

Jeg ville vel egentlig ha et svart tre jeg, men de var utsolgt så da ble det hvitt.
Det eneste som var sikkert var at jeg skulle søren meg ikke ha grønt.
Treet blir forøvrig pyntet med svart glitter og noen røde glittertråder av noe slag.
(sånn vaieraktige tråder som snurres rundt treet)
Føler ganske at min forklaring gjør treet enda styggere en det er, eller egentlig er det ikke så stygt heller. Litt uvant ja, spesielt første året.

Men savner ikke å feie opp barnåler til langt ut på vårparten.

Gammel 01-11-10, 14:44   #57
Isprinsessen
Bør lage seg en tittel selv

Isprinsessen sin avatar

Medlem siden: Mar 2009
Isprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt likt
Standard

Jeg så et råflott plasttre på Bohus i dag til 3500,- de hadde også noen rimeligere der.

Isprinsessen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-11-10, 14:46   #58
Isprinsessen

Isprinsessen sin avatar

Isprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av jolie, her.

1) Kanskje er han allergisk mot det også.
2) Ville DU hatt ei rogn stående i stua di med lys, norske flagg og julekurver på?

1. Det er jo ikke pollensesong for bjørk eller rogn nå så tenkte det gikk bra.

2: I det rette huset hadde det vært knallstilig.

Gammel 01-11-10, 15:08   #59
Ru
Protonterapeut

Ru sin avatar

Hvor: Hundremeterskogen
Blogginnlegg: 935
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Isprinsessen, her.

1. Det er jo ikke pollensesong for bjørk eller rogn nå

Akkurat det har jo sin naturlige forklaring ...

Gammel 02-11-10, 09:30   #60
Isprinsessen

Isprinsessen sin avatar

Standard

http://www.umb.no/forsiden/artikkel/bjorka-ble-juletre

og

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 08:29.