Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Kaffemat til foreldremøte

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 19-02-07, 19:54   #41
Pastill
Pauset

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: In Town!
Pastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Kaffemat til foreldremøte

Bløtkake, cocacola (ikke light) og sjokolade da?

Pastill er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-02-07, 14:05   #42
bina
Ustabil

Medlem siden: Jan 2007
Blogginnlegg: 11
bina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Dragen, her.

Samtidig som du la ut om at ungene ikke måtte få for mye sånt i barnehagen?

Ja. Det kunne jeg lett gjort. For foreldremøte er det nå 1-2 ganger i året, men ungene er i barnehagen 5 dager i uka. Er jo litt forskjell, da!

bina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-02-07, 14:17   #43
Olympia
ræv med ører

Olympia sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Olympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av bina, her.

Ja. Det kunne jeg lett gjort. For foreldremøte er det nå 1-2 ganger i året, men ungene er i barnehagen 5 dager i uka. Er jo litt forskjell, da!

Jepp, fordi foreldrene får ikke i seg søtsaker ellers på året.

Olympia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-02-07, 14:20   #44
bina
Ustabil

bina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Olympia, her.

Jepp, fordi foreldrene får ikke i seg søtsaker ellers på året.

Joda, men "moralen" i forhold til "usunn mat i barnehagen" blir likevel ikke sammenlignbar. Dessuten vil de fleste voksne greie å styre seg når kakene kommer på bordet på foreldremøtet... Hos oss pleier de forresten å sette fram twist på foreldremøtet. Og jeg TROR ikke noen av foreldrene har endt opp på et tolv-trinns-program etterpå.

Gammel 20-02-07, 14:23   #45
anakonda
https://www.giblod.no/

anakonda sin avatar

anakonda er populæranakonda er populæranakonda er populær
Standard

Vafler.

anakonda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-02-07, 14:43   #46
Pastill
Pauset

Hvor: In Town!
Pastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Opprinnelig lagt inn av Dragen, her.

Samtidig som du la ut om at ungene ikke måtte få for mye sånt i barnehagen?

Det var mitt poeng i denne tråden og. Syntes det er en ganske utrolig holdning mange har til sukker. (Sikter ikke til noen spesielle, men snakker utifra det inntrykket jeg sitter med).
Det er nesten kriminelt å gi barnet en sjokolade, såfremt det ikke er ditt eget. Selv om det er snakk om to ganger i året.
Men foreldremøte, som også er to ganger i året. Da er det ok!

Pastill er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-02-07, 16:35   #47
bina
Ustabil

Standard

Opprinnelig lagt inn av Pastill, her.

Det var mitt poeng i denne tråden og. Syntes det er en ganske utrolig holdning mange har til sukker. (Sikter ikke til noen spesielle, men snakker utifra det inntrykket jeg sitter med).
Det er nesten kriminelt å gi barnet en sjokolade, såfremt det ikke er ditt eget. Selv om det er snakk om to ganger i året.
Men foreldremøte, som også er to ganger i året. Da er det ok!

Jeg skjønner godt hva du mener. Men la meg bare trekke fram noen eksempler fra vår barnehage. Der er det ikke snakk om "en sjokolade to ganger i året". Faktisk.

Nå er jeg ikke av dem som reagerer på kake til bursdager en gang. Likevel greier jeg altså å reagere negativt på barnehagens "kosthold".

For i tillegg til kake eller is på alle bursdager, samt selvsagt på 16. mai, 23. desember, barnehagens "bursdag", karneval, osv, så vanker det altså "plutselig" godterier. For eksempel en dag været er dårlig så går de inn tidlig og setter på film og forer ungene med kjærlighet. Eller hver gang en ansatt skal begynne, slutte, ta permisjon eller bytte avdeling (og DET er ofte, ja), så vanker det noe ekstra. Så er det nissefest og lucia og høstfest og påskeavslutning, pluss selvsagt is om sommeren de dagene det er varmt.

I snitt vil jeg påstå at ungene i vår barnehage får noe "ekstra" i form av is, kaker, vafler eller godteri MINST 2 ganger i uka. På sommeren kan det godt bli servert is i stedet for frukt "fordi det er så varmt" opptil 4-5 ganger i uka, før jul serveres det gjerne pepperkaker ved siden av frukten daglig i 5-6 uker. Og så videre og videre.

så jo, jeg kan godt gå på foreldremøte og si "ro ned på utskeielsene til barna" og samtidig ta en bit kringle med verdens beste samvittighet.

Gammel 20-02-07, 17:07   #48
Observatøren
Bør lage seg en tittel selv

Observatøren sin avatar

Blogginnlegg: 25
Observatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt av
Standard

Jeg synes grove vafler høres ut som den riktige varianten. Med sunt pålegg - gulost og paprika. Riv litt gulrøtter i røren, så blir de enda bedre.

Observatøren er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-02-07, 18:05   #49
Eia
Permakulturell

Eia sin avatar

Hvor: Telemark
Blogginnlegg: 125
Eia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner til
Standard

Pai?

Sist redigert av Eia : 20-02-07 kl 18:11.
Eia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-02-07, 19:12   #50
Nelly Nickers
Slow reader

Nelly Nickers sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Nelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt likt
Standard

Jeg støtter deg i det du sier her Bina.
I tillegg er det noe med at barn og voksne har forskjellige roller, og reglene er ikke alltid de samme. Jeg ønsker å gi barna mine en sunn og god start på livet, forhåpentligvis lære dem om verdier i forhold til sunt kosthold - og ruste dem til en start på voksenlivet der de vet hva som er bra/riktig/sunt for dem. Likevel forventer jeg ikke at de skal holde seg til den ene kjærligheten på lørdag når de blir voksne.

Jeg møter også en del av dette "likt for alle" på jobben, hvor foreldre mener at når elevene ikke får ha mobiltelefon på skolen, så skal også vi lærerne legge igjen vår hjemme. Når elevene må gå til skolen, må lærerne også gå. Osv.

Nelly Nickers er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-02-07, 15:49   #51
bina
Ustabil

Standard

Opprinnelig lagt inn av Nelly Nickers, her.

Jeg støtter deg i det du sier her Bina.
I tillegg er det noe med at barn og voksne har forskjellige roller, og reglene er ikke alltid de samme. Jeg ønsker å gi barna mine en sunn og god start på livet, forhåpentligvis lære dem om verdier i forhold til sunt kosthold - og ruste dem til en start på voksenlivet der de vet hva som er bra/riktig/sunt for dem. Likevel forventer jeg ikke at de skal holde seg til den ene kjærligheten på lørdag når de blir voksne.

Jeg møter også en del av dette "likt for alle" på jobben, hvor foreldre mener at når elevene ikke får ha mobiltelefon på skolen, så skal også vi lærerne legge igjen vår hjemme. Når elevene må gå til skolen, må lærerne også gå. Osv.

"Likt for alle" er noe av det dummeste jeg hører, og sånn som du beskriver det ville jeg fått et alvorlig anfall av ett eller annet.

Vi voksne får kjøre bil, det får ikke barna. Vi kan drikke alkohol, vi har egen økonomi, vi har ansvar for barna våre. Det ER ikke likt, og kommer aldri til å bli likt.

Så som du skjønner har du min fulle sympati.

Gammel 22-02-07, 00:44   #52
Mams
er grønn og fin.

Mams sin avatar

Hvor: Akershus
Blogginnlegg: 8
Mams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Nelly Nickers, her.

Det er jo noen foreldre som ikke kan tenke lengre en nesetippen og hva som er enklest for de.
Klrt at det er kjekt for foreldrene at de kan få tak i ungene til en hver tid, også når de er på skolen, men det er ikke like kult for den læreren som har eleven som kanske forstyrrer resten av klassen med lek med mobiltelefon.
Forskjellen på en lærer og en elev er jo at læreren i de aller fleste tilfeller vat når man kan og ikek kan ta en telefon elelr svare på en sms.

Ellers kan man ikke sammenligne hva som blir servert på et foreldremøte mot hva barna spiser i barnehagen.
Det barna spiser er faktisk måltider, og ikke noe ekstra til kaffen.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:26.