|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#41 |
|
Leser
|
Sv: SkattelisterJeg er litt på og av i forhold til skattelistene. I år blir jeg ikke å søke opp noen. Jeg har lett etter inntekten til folk i perioder hvor jeg har vært på leting etter jobb, og jeg har også brukt til til bursdager/alder (men der har jo FB tatt helt over, helt uaktuelt å bruke skattelistene som bursdagsdatabase lengre.)
|
|
|
#42 |
|
Det norske
Medlem siden: Aug 2007
Hvor: Østlandet
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: SkattelisterJeg har kun søkt opp meg selv, kun for å se hva som sto der. Jeg er ikke interessert i hva andre tjener, det hjelper liksom ikke meg uansett.
|
|
|
#43 |
|
Nå også i farger
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: SkattelisterDet går jo ikke an å lese en eneste nettavis i dag. |
|
|
|
|
|
#44 |
|
Har diplom
Medlem siden: Jun 2010
Sv: SkattelisterJeg har søkt opp meg selv og sambo. Sambo sin var, om ikke akkurat nøyaktig, hvertfall på riktig breddegrad. Min var ikke det - men jeg jobbet jo ikke hele året og har mange fradrag, så det er jo forståelig. |
|
|
|
|
|
#46 |
|
Usedvanlig begavet
Hvor: Telemark
Sv: Skattelister
Jeg lo hysterisk den høsten jeg fant ut at en eks (fra studietiden) viste seg å være landsdelens rikeste mann (fordi det sto en riksavis altså!)
Mvh Billa ![]() ***If you bungle raising your children, I don't think whatever else you do well matters very much*** Jacqueline Kennedy Onassis Sist redigert av Billa : 20-10-10 kl 13:28. Årsak: Presisere vedr kilde for denne ironiske nyheten.... |
|
|
|
|
|
#47 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Oct 2010
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: SkattelisterJeg har så vidt vært innom for noen år siden, men synes det er lite spennende og informasjon ikke en hver mann skulle ha lov til å søke opp. |
|
|
|
|
|
#48 |
|
Nå også i farger
Sv: SkattelisterEnig Nip. Hva er liksom poenget? |
|
|
|
|
|
#49 |
|
Pauset
Medlem siden: Oct 2007
Enig. Men kjenner flere som synes inntekter er interessante, og som faktisk ikke tror på én om man sier at det ikke er interessant. |
|
|
|
|
|
#50 |
|
pretty ballerina
Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Oslo
Sv: SkattelisterJeg mener å huske at skatteopplysninger alltid har vært offentlig informasjon i Norge, det er bare veldig mye lettere tilgjengelig med dagens teknologi. Før måtte man selv dra på likningskontoret og slå opp i skattelistene for å få tak i skatteinformasjon som ikke gjaldt en selv.
Sist redigert av Nina : 20-10-10 kl 13:33. Årsak: La til link |
|
|
|
|
|
#51 |
|
Gjør så godt som jeg kan.
Medlem siden: Sep 2006
Sv: SkattelisterNei, jeg sjekker ingen via skattelistene, da det ikke intresserer meg hvor mye andre tjener. |
|
|
|
|
|
#52 |
|
Har diplom
Medlem siden: Jun 2010
Sv: SkattelisterJeg tror det er noe med at man skal kunne forsikre seg om at alle blir behandlet likt og rettferdig |
|
|
|
|
|
#55 |
|
Protonterapeut
|
Sv: SkattelisterJeg sjekker bare meg selv, for å kunne sutre over hvor mange meter bybane de har kastet bort skattepengene mine på og sånnt.
|
|
|
#56 |
|
|
Sv: SkattelisterJeg søker ikke. Jeg mener at hele skatteliste greia som er offentlig er noe stort tull, og nekter plent å høre på folk hvis de snakker om det, og har vel allerede lekset opp for 2-3 stykker siden de ble lagt ut.
|
|
|
|
#57 |
|
Guardian of the galaxy
|
Ooooh! Det har jeg ikke tenkt på. Jeg er singel, og jeg skal selvsagt passe på å ikke falle for en slubbert som tjener mindre enn meg.
|
|
|
#58 |
|
|
Sv: SkattelisterDa jeg var lita så var det "skatteavisen" i kommunen. Den ble enten solgt eller var som bilag i lokalavisa, det husker/vet jeg ikke.
|
|
|
|
#59 |
|
~~~~~~~
|
Sv: SkattelisterSatt og hørte på radioen igår.. og ble litt
|
|
|
#60 |
|
Shake it out!
|
Sv: SkattelisterStavanger Aftenblad har en funksjon som gjør at en kan se hvilke personer man har hatt flest skattesøk på, det hadde vært litt kuult om de hadde hatt en funksjon om hvem som hadde søkt på hvem også da.
|
![]() |
|
|