Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Motehjørnet

Er du flink til å bruke kjoler og skjørt til daglig?

Motehjørnet Shopping, tips, spørsmål og svar.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 04-10-10, 22:31   #41
Tussa
Ferdiglada

Tussa sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Tussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er du flink til å bruke kjoler og skjørt til daglig?

Kjolar er min største kleslidenskap så ja, det er eg flink til.

Gammel 04-10-10, 22:33   #42
Tussa
Ferdiglada

Tussa sin avatar

Tussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

Hvilke andre sko enn støvletter passer til skjørt og kjoler? Jeg ser ikke for meg noen. *har ikke peiling*

Egentlig alt med hæl syns eg. Om sommaren bruke eg også lave sko.

Gammel 04-10-10, 22:36   #43
Turban Smukk
sukk

Turban Smukk sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Turban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Opprinnelig lagt inn av Pelle, her.

Du kan bruke tjukke høye strømper oppi, det er jo moderne nå. Kjøpte et par fine olivengrønne fra Cubus i one-size. Ser ut som jeg har trukket på med en kondom laget av garn, så trang var den.

Har noen ankelstøvletter men bruker de mest til bukser, ellers så stykker de jo opp den lille minikroppen min desto mer og trekker oppmerksomheten mot gigaleggene.

Noe av problemet er at jeg bruker str 36. Hadde jeg brukt 39 hadde vidden i skaftet vært større også.

Så tjukke strømper finnes ikke. Dessuten er jo leggene mine så korte også, så det funker ikke. Jeg savner stretchstøvlettene som var hotte for noen år siden.

Jeg skjønner hva du mener når det gjelder ankelstøvletter, kort som jeg er. Jeg tenkte på dem som er omtrent som en slags sko, bare litt høyere?

Har du forsøkt Duo Boots (eller hva det heter) forresten?

Turban Smukk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-10-10, 22:37   #44
Toffskij
kamerat

Toffskij sin avatar

Blogginnlegg: 694
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg går i skjørt praktisk talt hele tida. Det sitter litt lenger inne å gå i kjole til hverdags, av en eller annen mystisk grunn.

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-10-10, 22:38   #45
Kitty Bastard
Jeg bor i en stubbe!

Kitty Bastard sin avatar

Medlem siden: Jan 2010
Blogginnlegg: 1
Kitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de fleste
Standard

Etter opprydding i klesskapet eier jeg ikke engang et skjørt eller en kjole.

Gammel 04-10-10, 22:41   #46
Teflona
audio, video, disco

Teflona sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Teflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt av
Standard

Skjørt, ja. Kjoler har jeg nesten ikke, finner ingen som passer min kropp, alt jeg passer oventil blir digert ellers.

Teflona er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-10-10, 22:43   #47
Turban Smukk
sukk

Turban Smukk sin avatar

Turban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Opprinnelig lagt inn av Teflona, her.

Skjørt, ja. Kjoler har jeg nesten ikke, finner ingen som passer min kropp, alt jeg passer oventil blir digert ellers.

Kan du sy dem inn da? Jeg er så ukurant i størrelsen at jeg stadig vekk må bruke sikkerhetsnåler og skreddere (siden jeg ikke kan sy selv).

Gammel 04-10-10, 22:44   #48
torsk
<*(((<

torsk sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Barteby
Blogginnlegg: 1
torsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Kjolebruken foretrekker jeg å forbeholde fest.

torsk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-10-10, 22:44   #49
Turban Smukk
sukk

Turban Smukk sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av torsk, her.

Kjolebruken foretrekker jeg å forbeholde fest.

Kilt?

Gammel 04-10-10, 22:45   #50
Toffskij
kamerat

Toffskij sin avatar

Blogginnlegg: 694
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Kilt, nei.

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-10-10, 22:45   #51
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Hvor: Trøndelag
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har blitt!

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-10-10, 22:47   #52
Maverick

Maverick sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 1278
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Men seriously, er man lissom "flink" om man bruker kjole/skjørt? Er det virkelig noen som mener det? Hva slags trangsynte idé om hvordan liv andre kvinner lever har de egentlig da?

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-10-10, 22:47   #53
Turban Smukk
sukk

Turban Smukk sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Toffskij, her.

Kilt, nei.

Neivel.

Gammel 04-10-10, 22:48   #54
Maverick

Maverick sin avatar

Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Og menn. Sorry, torsk. :my mistake:

Gammel 04-10-10, 22:48   #55
Synnemor
Born to run

Synnemor sin avatar

Medlem siden: Nov 2009
Synnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner til
Standard

Om jeg er så flink, vet jeg ikke - men jeg går i kjole nesten hver dag hele vinteren og veldig ofte om sommeren. Våren og høsten er det vanskeligere pga sko synes jeg - kjoler passer best med støvletter eller sandaler /sommersko, så om våren og høsten blir det oftere bukse enn ellers. Jeg går nesten aldri i skjørt, rett og slett fordi jeg ikke finner skjørt som er smale nok over hoftene. Skjørtene ramler ganske enkelt av meg

Never underestimate the strength of a woman who runs 26,2 miles for fun.
Synnemor er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-10-10, 22:49   #56
Teflona
audio, video, disco

Teflona sin avatar

Teflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Turban Smukk, her.

Kan du sy dem inn da? Jeg er så ukurant i størrelsen at jeg stadig vekk må bruke sikkerhetsnåler og skreddere (siden jeg ikke kan sy selv).

Det blir mye pes, det blir gjerne for langt på ermene, for langt over knærne og det som er minst pent: for stort over skuldrene. Finnes sikkert de jeg kan ha, altså, men jeg bedriver ikke mye prøving av kjoler, det er nedtur. Prøvde en fra Chill her om dagen, fin ellers, men jeg synes den ble knapp over boobsa, litt sånn at fronten nærmest ser ut som et helt stykke. ( det var en M, L ble som forklart ovenfor)

Gammel 04-10-10, 22:51   #57
Turban Smukk
sukk

Turban Smukk sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Maverick, her.

Men seriously, er man lissom "flink" om man bruker kjole/skjørt? Er det virkelig noen som mener det? Hva slags trangsynte idé om hvordan liv andre kvinner lever har de egentlig da?

Det kommer vel litt an på hva man legger i begrepet "flink"? Jeg føler meg ikke spesielt "flink" til å bruke kjole, siden det som tidligere beskrevet er mye enklere for meg å finne kjoler som passer enn andre klær. Sånn sett er det nesten det motsatte av "flink", faktisk.

Gammel 04-10-10, 22:52   #58
Teflona
audio, video, disco

Teflona sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Maverick, her.

Et liv uten sus i serken.

Gammel 04-10-10, 22:53   #59
Maverick

Maverick sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Turban Smukk, her.

Det kommer vel litt an på hva man legger i begrepet "flink"? Jeg føler meg ikke spesielt "flink" til å bruke kjole, siden det som tidligere beskrevet er mye enklere for meg å finne kjoler som passer enn andre klær. Sånn sett er det nesten det motsatte av "flink", faktisk.

Nei, ikke sant.

Jeg leser av hovedinnlegget at det er "rom for forbedring" og ser videre at man er fornøyd med seg selv når man klarer å gå i kjole. I'm intrigued.

Gammel 04-10-10, 22:54   #60
Turban Smukk
sukk

Turban Smukk sin avatar

Standard

Og jeg tror faktisk ikke jeg hadde brukt kjoler spesielt ofte dersom det ikke var slik at det er enklest. Jeg synes egentlig fine jeans, kule sko, kul T-skjorte og kul skinnjakke er minst like fint og langt mer hot (dersom det er lov å bringe inn en slik variabel).

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:36.