Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Småprating hos frisøren - fikser du det?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Se resultatene: Liker du å småprate med frisøren?
Ja!! Jeg elsker å prate med frisøren! 13 7,65%
Ja, det går helt greit å småprate med frisøren. 69 40,59%
Tja, må man så må man. 22 12,94%
Nja, egentlig ikke, forsøker å la være 19 11,18%
Nei, det gjør jeg ikke, men jeg svarer nå på spørsmål 44 25,88%
Nei. Så jeg svarer ikke på spørsmål. 1 0,59%
Nei, så jeg ber frisøren tie stille hvis h*n åpner munnen. 0 0%
Dustepoll/jeg går aldri til frisøren/whatever. 2 1,18%
Deltakere: 170. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 03-10-10, 12:03   #41
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trøndelag
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Småprating hos frisøren - fikser du det?

Helt greit. Men så kjenner jeg frisøren min privat også.

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-10-10, 12:27   #42
Bomull
www.bomulls.no

Bomull sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Cottonfields
Blogginnlegg: 324
Bomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt av
Standard

Jeg liker å snakke med min faste frisør - vi babler om alt, kommer veldig godt overens med samme interesser, livssituasjon mm. Hun har klippet meg i flere år nå. Før det hadde jeg en annen fast frisør som også er blitt en venninne - der gikk også skravla i ett. Men nå har jeg ikke vært hos noen fast på et halvår, da førstnevnte er sykemeldt og antakelig må omskoleres. Jeg liker ikke smalltalk med folk jeg ikke kjenner og frisører jeg dropper innom vil jeg helst bare få en klipp av og ikke si mer enn hvordan jeg vil ha det, he og hadet.

Gammel 03-10-10, 13:20   #43
Jessica
Pauset

Hvor: for mye skog her... vil ut mot havet
Blogginnlegg: 361
Jessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtid
Standard

Nå er ikke frisørbesøk det jeg gjør mest av nå om dagen, men jeg har en frisør som jeg kjenner godt privat også så vi har masse å prate om.

Når jeg her måttet gå på drop-in hos ukjent frisør så har det vært litt ulikt. De fleste er greie, men noen veldig få har jeg følt det har vært kunstig. De anstrenger seg for å prate og holde samtalen igang. Da er det nesten bedre at de ikke sier så mye.

Jeg gleder meg til å gå til frisør igjen. Det er godt å bli stelt litt. Håper jeg kan det utpå nyåret en gang.

Jessica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-10-10, 14:29   #44
Candy Darling
Prettiest mess ever seen

Candy Darling sin avatar

Hvor: Under ground
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg er god på small-talk, og gjør det mye i jobben min, men det er sjelden jeg gidder noe særlig hos frisøren. Med noen hederlige unntak (som stort sett har vært menn), har jeg sjelden funnet mye interessante samtaleemner med frisørene mine. Jeg er ikke lojalist, en gang, så dermed blir det bare svada. Og siden jeg betaler, forbeholder jeg meg retten til å svare høflig, men ikke bidra til GPP.

Jeg har fremdeles tenkt å komme meg til Mav og Amis vidunderfrisør på et tidspunkt, da.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-10-10, 15:41   #45
rajraj
*_*

rajraj sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Kjellerlemmen
Blogginnlegg: 115
rajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de fleste
Standard

Det går helt greit, og jeg er en jævel på smalltalk når jeg setter inn støtet. Men det er ikke alltid jeg vil småprate og da hadde jeg blitt litt amper om vedkommende ikke hadde forstått hinting, som for eksempel heftig iPhone-fikling. Det beste er når vi har noe som begge er oppriktig interesserte i å snakke om.

rajraj er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-10-10, 15:43   #46
rajraj
*_*

rajraj sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Kjellerlemmen
Blogginnlegg: 115
rajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de fleste
Standard

Jeg er litt forelsket i Kirsebær, merker jeg.

rajraj er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-10-10, 16:02   #47
Cuyahoga
etterpåklokest

Cuyahoga sin avatar

Medlem siden: Aug 2010
Blogginnlegg: 179
Cuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt av
Standard

Småprating med frisøren er da hyggelig det.

Jeg er derimot heller dårlig på smalltalk med taxisjåfører.

Cuyahoga er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-10-10, 16:03   #48
Fløyel
~~~~~~~

Fløyel sin avatar

Medlem siden: Jun 2010
Blogginnlegg: 30
Fløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg er ganske god på small-talk, både hos frisøren, med taxisjåføren, fulle folk i heisen og i større selskaper med ukjente rundt bordet.

Gammel 03-10-10, 16:27   #49
Olive Oyl
Sperret

Medlem siden: Aug 2010
Blogginnlegg: 1
Olive Oyl er populærOlive Oyl er populærOlive Oyl er populær
Standard

Jeg kan ikke fordra kunstig utspørring hos frisøren. "Min" frisør er det ikke noe problem med - vi småsnakker naturlig innimellom, også får jeg sitte i fred når jeg har lyst til det. Problemet er jo når det helt tydelig plapres fordi de har lært det på skolen, slik det var med en lærling jeg brukte én gang.

Jeg følte at jeg satt i avhør, hun klagde over hvor dårlig hun trivdes i yrket, at hun måtte finne noe annet, at hun egentlig ikke orket å være der, at jeg jammen hadde bra betalt i min jobb i forhold til hvor lite utdannelse hun trodde jeg hadde i forhold til henne ( ), at hun pleide å klippe slik eller sånn da jeg sa hvordan jeg ville ha det, og at hun ikke helt visste hvordan hun skulle holde saksa.

Er det rart jeg klamrer meg fast til hun jeg har nå?

Olive Oyl er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-10-10, 16:28   #50
Pelen
Bør lage seg en tittel selv

Pelen sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 293
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ja, det fikser jeg, men jeg vil helst gå til noen som jeg har litt felles interesser med og som er litt oppegående. Akkurat nå ha rjeg en frisør som jeg liker å snakke med for hun har mye interessant å fortelle hun også.

I Norge har jeg i mange år stort sett gått til Jojo (begynte hos ham av en tilfeldighet lenge før han ble mer kjent frisør og stylist) og han har alltid mye å fortelle fra kjendisverden og hva som er inn og ut etc, i tillegg så snakker han i hvert fall med meg (og mannen min som også har gått dit like lenge og som har vært mer tro ham) om familien sin etc. Derfor blir det litt morsomt å gå til ham også med tanke på praten.

Pelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-10-10, 18:07   #51
Nora H
Magisk

Nora H sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Nora H imponerer mange og er sikkert smartNora H imponerer mange og er sikkert smartNora H imponerer mange og er sikkert smartNora H imponerer mange og er sikkert smartNora H imponerer mange og er sikkert smartNora H imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg synes det går helt greit å småprate med frisøren. Men jeg synes også det er greit om de ikke gjør det. Jeg tilpasser meg dem og hva de vil. Samme for meg.

Gammel 03-10-10, 18:49   #52
amylin
One of These Days

amylin sin avatar

Blogginnlegg: 247
amylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtid
Standard

Liker helst ikke småprating, så jeg har alltid med en bok jeg begraver nesa nedi. Funker hver gang.

amylin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-10-10, 18:54   #53
shute
prokrastinator

shute sin avatar

Medlem siden: Feb 2009
shute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt av
Standard

Jeg fortsetter å gå til frisøren min fordi hun ikke snakker om annet enn håret mitt. Ikke fordi hun er så fantastisk flink til å klippe det.

:gjør smalltalk for betaling:

Gammel 03-10-10, 19:30   #54
kharadra
Aktiv

Medlem siden: Oct 2007
kharadra er litt kul
Standard

.....

Sist redigert av kharadra : 02-12-10 kl 01:07.
kharadra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-10-10, 19:38   #55
Katta
maler

Katta sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Greit hvis det går av seg selv, men jeg vil helst slippe å holde en samtale igang hos frisøren. Det gjør jeg nok på jobb. Det er helt greit å sitte der helt stille og tenke på ikkeno så lenge frisøren synes det er greit.

Gammel 03-10-10, 21:49   #56
Puslingen
Bør lage seg en tittel selv

Puslingen sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Vestlandets perle.
Blogginnlegg: 14
Puslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Eg har gått til samme frisør i eit par år no, så praten er ikkje noko problem. Særlig ikkje siden ho er skikkelig skravlete av seg, og fint klarer å underholda dei fleste i salongen på ein gang.

P.s Dei gangane eg tar drosje er klokka som regel ein plass mellom 3 og 6 på morgene, og eg har god promille. Og då synest eg selvfølgelig sjølv at eg er ein genial samtalepartner. Stakkar drosjesjåfør.

Gammel 03-10-10, 22:00   #57
Susse
Gal kattedame

Susse sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Blogginnlegg: 544
Susse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtid
Standard

Frisøren min er super, jeg har hatt henne i 10 år og vi skravler som om vi var veninner. Svangerskapsvikaren hennes var like koselig, skravlet masse med henne også.
Nå bør det vel sies at jeg skravler med absolutt alle egentlig.

Gammel 03-10-10, 22:02   #58
Appelsin
Søt og rar

Appelsin sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Bergen
Blogginnlegg: 266
Appelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg går ikke til frisøren.

Men jeg ender alltid opp med å snakke med taxisjåfører, selv om jeg hadde bestemt meg for å la være på forhånd. Jeg regner med det hadde blitt samme greia med en frisør.

Gammel 03-10-10, 22:26   #59
Benzo
Teller ned

Benzo sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Benzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt av
Standard

Smalltalk er jeg god på, men det er ikke alltid jeg er i humør til det. I hinde hårde dager jobbet jeg som frisør selv, og pratet når det var naturlig. I salongen jeg jobbet som lærlig ble vi godt oppdratt til ikke å prate når kundene ga uttrykk for at de ville sitte i fred.
Jeg hadde en kjempeflink frisør for noen år tilbake, men jeg sluttet fordi hun var en skravlebøtte som sluttet å klippe hver gang hun snakket. Det tok jo en halv evighet å få håret farget og klippet. Dessuten hadde hun en dialekt som irriterte meg grenseløst.

Benzo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-10-10, 22:38   #60
Frances
Lykkelig naiv

Frances sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Frances er populærFrances er populærFrances er populærFrances er populærFrances er populær
Standard

De gangene jeg er til frisøren, så ønsker jeg å slappe av rett og slett. Jeg spør derfor med en gang om det er greit at jeg leser mens de arbeider. De tar hintet med en gang, og jeg får kost meg med blader og stillhet. Mmmmm...

Frances er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 05:31.