Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Har barna fri når dere har fri?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 26-09-10, 12:23   #41
Palmen
Trøtt

Palmen sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 178
Palmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Har barna fri når dere har fri?

Barnet har hittil hatt fri når jeg har hatt fri, ja.

Dette minner meg på at jeg tror jammen jeg skal ta meg en avspaseringsdag snart. Det hadde vært deilig. Kanskje til og med være Vill og Gal og ha en halv dag for meg selv.

Gammel 26-09-10, 12:28   #42
Señora
Bør lage seg en tittel selv

Señora sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Señora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de fleste
Standard

Det kan hende at jeg har fri selv om mini ikke har fri, og da nyter jeg det virkelig. Mannen har fri halve året (reisejobb halve året) og har mini hjemme med ujevne mellomrom, så dårlig samvittighet har jeg ikke om jeg tar meg en dag fri uten barn. Det fortjener jeg.

Señora er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-09-10, 12:29   #43
Isolde
Øyboer

Isolde sin avatar

Isolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt av
Standard

I vanlige hverdager skjer det ikke at jeg har fri uten at jeg er syk. Og da er han i barnehagen. Nå når jeg var sykemeldt i 6mnd leverte jeg han sent og hentet han relativt tidlig. Men fri hadde han ikke en eneste gang.

Men i jul/påske/sommerferie har han fri når vi har fri. Hadde jeg avspasert fra jobb og hatt fri en hverdag hadde jeg nok brukt den på meg selv. Det gjorde jeg på slutten av sykemeldingstiden og.

Når jeg studerte leverte jeg han som oftes på studiedager også, men hendte han var hjemme med meg.

Isolde er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-09-10, 12:32   #44
Billa
Usedvanlig begavet

Billa sin avatar

Hvor: Telemark
Billa har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Fadese, her.

Er ikke du lærer? Jeg innbiller meg nemlig at lærere, som tross alt har en god del flere dager de kan bruke sammen med barna gjennom et år, har lettere for å tenke og prioritere sånn. Bortsett fra røddager har jeg har de fire sommerferieukene, fem enkeltdager, kanskje 2-3 avspaseringsdager gjennom et helt år. Det er ikke mye.

Lærer? Nei. Jeg er riktignok lærerbarn, og nøt godt av akkurat DET når jeg vokste opp

Jeg jobber i det private og har sannsynligvis et større antall arbeidstimer per uke enn veldig, veldig mange andre. Jeg jobber ofte til 20 og mer enn hver 3.lørdag. I tillegg er driften mitt ansvar, så når ansatte er syke e.l. er det ofte jeg som steppe inn. I utgangspunktet så har jeg en turnus som gir meg 3 ekstra fridager på 7 uker (jobber da hver 3.lørdag), og det er disse jeg referer til her inne. Hvis jeg skulle slumpe til å være så heldig å få ekstra fri, kan jeg fint bruke det på meg selv. I november bruker jeg av min 250 overtidstimer (som ikke kan utbetales men MÅ avspaseres) og tar meg en venninnetur til London. Rett og slett.

Gammel 26-09-10, 12:36   #45
Albertine
Passiv

Standard

Opprinnelig lagt inn av Fadese, her.

Er ikke du lærer? Jeg innbiller meg nemlig at lærere, som tross alt har en god del flere dager de kan bruke sammen med barna gjennom et år, har lettere for å tenke og prioritere sånn. Bortsett fra røddager har jeg har de fire sommerferieukene, fem enkeltdager, kanskje 2-3 avspaseringsdager gjennom et helt år. Det er ikke mye.

Jeg er lærer, og det er nok grunnen til at jeg tenker sånn. Det er jeg som er hjemme med ungene når det er skolefri, og det er bare unntaksvis at de eldste er på SFO når det er ferie. Derfor nyyyyter jeg de dagene jeg får være helt alene.

Svar med sitat
Gammel 26-09-10, 12:39   #46
Pelle
Unik

Pelle sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Pelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtid
Standard

Alenetidf er investering i egen psyke for meg. Ikke så ofte jeg tar ut avspasering slik, fodi jeg ikke har så mye å ta av. Men jeg kunne fint brukt det på meg selv, uten fnugg av dårlig samvittighet.

Gammel 26-09-10, 12:41   #47
Tuneland
grand multipara

Tuneland sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Tuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt likt
Standard

Begge deler. Mannen er hjemme på mandager med barnehagebarna, jeg er hjemme onsdager med 1. klassingen og yngste barnehagebarn. Det andre barnehagebarnet får tilbud om å være hjemme da han også, men 9 av 10 ganger velger han barnehagen. Det er jo der vennene hans er. På fredager har jeg fri helt alene. Et must for hele familien tror jeg.

Gammel 26-09-10, 12:49   #48
jolie
Kom ut av tellinga.

jolie sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 201
jolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt av
Standard

Av og til. Men jeg har sjelden hele dager fri. Jeg har halv dag på skolen onsdag og fredag, og da leverer jeg sent eller henter tidlig. På torsdager har jeg "fri", men det er studiedag samt at jeg passer på å få unna handling, en treningstime og i tillegg går i en samtalegruppe den dagen.

Gammel 26-09-10, 12:49   #49
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg hadde en fridag i uka da minsten gikk i barnehagen, og det var fordi han satte pris på mer tid hjemme. Og jeg satte også stor pris på å ha en hel dag sammen med ham i ro og fred. Så svaret er ja.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-09-10, 12:55   #50
Blånn

Blånn sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Blogginnlegg: 17
Blånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de fleste
Standard

Jeg er som flere over her lærer og jobber ikke i skolens ferier. Noen dager har jeg fri helt alene, mens andre dager har jeg barna hjemme. I sommer hadde barna fri i 6 uker, jeg i 8 1/2.

Behind every great man is a woman rolling her eyes.
-Jim Carrey-
Blånn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-09-10, 13:07   #51
Bergensis
Ventar stadig på vår

Bergensis sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Bergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt av
Standard

Nei, men dei har kortare dagar. Eg kan ikkje tilby minsten (største er jo på skule) så innholdsrike og stimulerande dagar som dei har i barnehagen. Han ville ganske enkelt kjede seg, og det er det beste alternativet for oss begge. Sjølv helgar og planleggingsdagar kan vere ei utfordring for han, men det kjem seg vel etterkvart som han blir meir sjølvgåande sånn leikemessig. No er han heilt ute av stand til å sysselsetta seg sjølv. Frustrerande, men sånn var det også med storesøster og ho vart etterkvart rå på å leike sjølv med alderen. Ho har forøvrig alltid tilbud om å komme rett heim frå skulen, altså ikkje på sfo.

Gammel 26-09-10, 13:58   #52
celebelen
Dragedytteren

celebelen sin avatar

Medlem siden: Sep 2010
Hvor: Høgt oppi lia
Blogginnlegg: 7
celebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Lille Ville er i barnehagen de aller fleste dager, selv om jeg er hjemme. Riktignok er jeg ikke ute og jobber, men jeg driver nettbutikk hjemmefra og har en del ting jeg gjerne vil ha gjort. Erfaringen fra planleggingsdagene er at hun kjeder seg hvis vi ikke finner på noe spesielt - og at jeg blir stressa av at hun da blir masete. Det skal sies at hun trives veldig godt i barnehagen, og som regel bare blir småsur hvis jeg henter henne tidlig.

Ville (nov. 07)
celebelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-09-10, 14:04   #53
Sundae

Sundae sin avatar

Medlem siden: Aug 2007
Sundae er virkelig godt liktSundae er virkelig godt liktSundae er virkelig godt liktSundae er virkelig godt liktSundae er virkelig godt liktSundae er virkelig godt liktSundae er virkelig godt liktSundae er virkelig godt likt
Standard

Barnet/n er hjemme om jeg er hjemme. Er nesten bare hvis jeg er syk og ikke de er syke som jeg er alene hjemme.

Går vel mer på at jeg ikke har så mye avspasering å ta ut enn på det at jeg ikke ønsker å ha "egne" dager. Så å si all avspasering går til planleggningsdager og slikt.

Sundae er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-09-10, 14:04   #54
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 181
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nå er ikke dette en relevant problemstilling lenger siden jeg er i full jobb. Vi har ikke så innmari mye ferie, og når det er feriedager så har ungene selvfølgelig fri. I jula som var hadde jeg og mannen fordelt dagene mellom oss slik at ungene kunne ha fri. Til slutt tagg snuppa pent om å få gå en dag i barnehagen allikevel, og barnehagen sa ja til å ta henne imot selv om hun egentlig hadde rapportert inn ferie.

Det første året knerten gikk i barnehage hadde jeg fri en dag i uka. Den dagen ble ungene levert sent og hentet tidlig i barnehagen, og tiden mellom brukte jeg på å fikse de utrolig mange småtingene som trengte fiksing; storhandling av dagligvarer, innkjøp av utstyr og gaver for kommende bursdager osv. Jeg syntes livet med to små barn var utrolig strevsomt, og den fridagen gjorde det mye lettere.

Gammel 26-09-10, 14:14   #55
Apple
Elsker gamlis- godis

Apple sin avatar

Apple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt av
Standard

Det ser ut som det avhenger av hvor mye folk jobber. Jeg og mannen jobber fullt. Det er derfor svært sjelden vi har noe fri utover vanlig ferie. Siden det er så få dager, er det greit at barnet ¨vårt også da får fri. Jeg har ikke så mye avspasering heller fordi jeg ikke jobber noe særlig utover 100%. Det jeg eventuelt opparbeider meg brukes til ekstra fridager i forbindelse med påske/jul. Da reiser vi som regel bort og barnet har fri.

Nå er jeg imidlertid sykmeldt og nyter mine dager alene. Han har hatt endel ekstra fri i sommer, men nå trenger jeg mer og mer hviletiden min.

Det er svært sjelden jeg og mannen har fri bare oss to.

Apple er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-09-10, 14:15   #56
polarjenta
Tittel og tittel....

polarjenta sin avatar

Hvor: Vesterålen
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Jeg har full jobb og har sjelden fri utenom vanlige ferier. Men dersom jeg har fri i romjula f.eks så er de også hjemme. Om det skulle slompe seg til en fridag så er de i barnehagen, og jeg leverer med god samvittighet. Jeg er alene med dem, og de stortrives i barnehagen så jeg syns en og annen dag alene er deilig.

Gammel 26-09-10, 14:20   #57
emm
Men først, kaffe!

emm sin avatar

emm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har ingen fast ekstra fridag, men de gangene jeg har hatt fri har jeg hatt jentene hjemme. De har alltid ville det mer enn å gå i barnehagen, og nå SFO. De er egentlig veldig lette å ha hjemme da de finner godt selskap i hverandre også.

emm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-09-10, 14:56   #58
tink
har tatt seg sammen

tink sin avatar

Hvor: Mellom fjellene
Blogginnlegg: 612
tink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt av
Standard

Ikke nødvendigvis. Det kommer litt an på hvordan perioden er, hvem som er sliten og trenger fri. Om det er masse husarbeid som står på vent fordi jeg har jobbet i helgen og mannen har prioritert unger og uteliv for eksempel. Eller om vi har hatt det supertravelt i ukevis og bare trenger en rolig dag.

tink er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-09-10, 15:07   #59
Susse
Gal kattedame

Susse sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Blogginnlegg: 544
Susse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtid
Standard

Nei !
Når jeg er i jobb er en fridag en etterlengtet ting som skal nytes uten unger. Dessuten pleier jeg å bruke sånne dager til nødvendigheter som tannlege,frisør ol.
Nå har jeg bare en barnehageunge for tiden og hun kjeder seg veldig når hun må være hjemme pga planleggingsdager ol.

Gammel 26-09-10, 15:39   #60
Jeanett
5barns mamma

Jeanett sin avatar

Medlem siden: Nov 2008
Jeanett er populærJeanett er populærJeanett er populær
Standard

Når jeg jobbet/ studerte så ja som regel. Nå når jeg er hjemme i fødselspermisjon så hender det. Men jeg henter de som regel tidlig.

Jeanett er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 07:39.