|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#41 |
Trøtt
|
![]() Sv: Har barna fri når dere har fri?Barnet har hittil hatt fri når jeg har hatt fri, ja.
![]() |
#42 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Har barna fri når dere har fri?Det kan hende at jeg har fri selv om mini ikke har fri, og da nyter jeg det virkelig. Mannen har fri halve året (reisejobb halve året) og har mini hjemme med ujevne mellomrom, så dårlig samvittighet har jeg ikke om jeg tar meg en dag fri uten barn. Det fortjener jeg. |
![]() |
![]() |
![]() |
#43 |
Øyboer
![]() Sv: Har barna fri når dere har fri?I vanlige hverdager skjer det ikke at jeg har fri uten at jeg er syk. Og da er han i barnehagen. Nå når jeg var sykemeldt i 6mnd leverte jeg han sent og hentet han relativt tidlig. Men fri hadde han ikke en eneste gang. |
![]() |
![]() |
![]() |
#44 |
Usedvanlig begavet
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Telemark
![]() Sv: Har barna fri når dere har fri?
Lærer? Nei. Jeg er riktignok lærerbarn, og nøt godt av akkurat DET når jeg vokste opp
![]() |
#45 |
Passiv
|
![]() Sv: Har barna fri når dere har fri?
Jeg er lærer, og det er nok grunnen til at jeg tenker sånn. Det er jeg som er hjemme med ungene når det er skolefri, og det er bare unntaksvis at de eldste er på SFO når det er ferie. Derfor nyyyyter jeg de dagene jeg får være helt alene. |
![]() |
![]() |
#46 |
Unik
Medlem siden: Apr 2008
![]() Sv: Har barna fri når dere har fri?Alenetidf er investering i egen psyke for meg. Ikke så ofte jeg tar ut avspasering slik, fodi jeg ikke har så mye å ta av. Men jeg kunne fint brukt det på meg selv, uten fnugg av dårlig samvittighet.
![]() |
#47 |
grand multipara
Medlem siden: Nov 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Har barna fri når dere har fri?Begge deler. Mannen er hjemme på mandager med barnehagebarna, jeg er hjemme onsdager med 1. klassingen og yngste barnehagebarn. Det andre barnehagebarnet får tilbud om å være hjemme da han også, men 9 av 10 ganger velger han barnehagen. Det er jo der vennene hans er. På fredager har jeg fri helt alene. Et must for hele familien tror jeg.
![]() |
#48 |
Kom ut av tellinga.
|
![]() Sv: Har barna fri når dere har fri?Av og til. Men jeg har sjelden hele dager fri. Jeg har halv dag på skolen onsdag og fredag, og da leverer jeg sent eller henter tidlig. På torsdager har jeg "fri", men det er studiedag samt at jeg passer på å få unna handling, en treningstime og i tillegg går i en samtalegruppe den dagen.
![]() |
#49 |
Fortynnet
|
![]() Sv: Har barna fri når dere har fri?Jeg hadde en fridag i uka da minsten gikk i barnehagen, og det var fordi han satte pris på mer tid hjemme. Og jeg satte også stor pris på å ha en hel dag sammen med ham i ro og fred. Så svaret er ja. |
![]() |
![]() |
![]() |
#50 |
|
![]() Sv: Har barna fri når dere har fri?Jeg er som flere over her lærer og jobber ikke i skolens ferier. Noen dager har jeg fri helt alene, mens andre dager har jeg barna hjemme. I sommer hadde barna fri i 6 uker, jeg i 8 1/2.
![]() |
#51 |
Ventar stadig på vår
Medlem siden: Apr 2007
![]() Sv: Har barna fri når dere har fri?Nei, men dei har kortare dagar. Eg kan ikkje tilby minsten (største er jo på skule) så innholdsrike og stimulerande dagar som dei har i barnehagen. Han ville ganske enkelt kjede seg, og det er det beste alternativet for oss begge. Sjølv helgar og planleggingsdagar kan vere ei utfordring for han, men det kjem seg vel etterkvart som han blir meir sjølvgåande sånn leikemessig. No er han heilt ute av stand til å sysselsetta seg sjølv. Frustrerande, men sånn var det også med storesøster og ho vart etterkvart rå på å leike sjølv med alderen. Ho har forøvrig alltid tilbud om å komme rett heim frå skulen, altså ikkje på sfo.
![]() |
#52 |
Dragedytteren
|
![]() Sv: Har barna fri når dere har fri?Lille Ville er i barnehagen de aller fleste dager, selv om jeg er hjemme. Riktignok er jeg ikke ute og jobber, men jeg driver nettbutikk hjemmefra og har en del ting jeg gjerne vil ha gjort. Erfaringen fra planleggingsdagene er at hun kjeder seg hvis vi ikke finner på noe spesielt - og at jeg blir stressa av at hun da blir masete. Det skal sies at hun trives veldig godt i barnehagen, og som regel bare blir småsur hvis jeg henter henne tidlig.
![]() |
#53 |
Medlem siden: Aug 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Har barna fri når dere har fri?Barnet/n er hjemme om jeg er hjemme. Er nesten bare hvis jeg er syk og ikke de er syke som jeg er alene hjemme. |
![]() |
![]() |
![]() |
#54 |
ej ikke møjkets heije
|
![]() Sv: Har barna fri når dere har fri?Nå er ikke dette en relevant problemstilling lenger siden jeg er i full jobb. Vi har ikke så innmari mye ferie, og når det er feriedager så har ungene selvfølgelig fri. I jula som var hadde jeg og mannen fordelt dagene mellom oss slik at ungene kunne ha fri. Til slutt tagg snuppa pent om å få gå en dag i barnehagen allikevel, og barnehagen sa ja til å ta henne imot selv om hun egentlig hadde rapportert inn ferie.
![]() |
![]() |
#55 |
Elsker gamlis- godis
![]() Sv: Har barna fri når dere har fri?Det ser ut som det avhenger av hvor mye folk jobber. Jeg og mannen jobber fullt. Det er derfor svært sjelden vi har noe fri utover vanlig ferie. Siden det er så få dager, er det greit at barnet ¨vårt også da får fri. Jeg har ikke så mye avspasering heller fordi jeg ikke jobber noe særlig utover 100%. Det jeg eventuelt opparbeider meg brukes til ekstra fridager i forbindelse med påske/jul. Da reiser vi som regel bort og barnet har fri. |
![]() |
![]() |
![]() |
#56 |
Tittel og tittel....
|
![]() Sv: Har barna fri når dere har fri?Jeg har full jobb og har sjelden fri utenom vanlige ferier. Men dersom jeg har fri i romjula f.eks så er de også hjemme. Om det skulle slompe seg til en fridag så er de i barnehagen, og jeg leverer med god samvittighet. Jeg er alene med dem, og de stortrives i barnehagen så jeg syns en og annen dag alene er deilig.
![]() |
#57 |
Men først, kaffe!
![]() Sv: Har barna fri når dere har fri?Jeg har ingen fast ekstra fridag, men de gangene jeg har hatt fri har jeg hatt jentene hjemme. De har alltid ville det mer enn å gå i barnehagen, og nå SFO. De er egentlig veldig lette å ha hjemme da de finner godt selskap i hverandre også. |
![]() |
![]() |
![]() |
#58 |
har tatt seg sammen
|
![]() Sv: Har barna fri når dere har fri?Ikke nødvendigvis. Det kommer litt an på hvordan perioden er, hvem som er sliten og trenger fri. Om det er masse husarbeid som står på vent fordi jeg har jobbet i helgen og mannen har prioritert unger og uteliv for eksempel. Eller om vi har hatt det supertravelt i ukevis og bare trenger en rolig dag.
![]() |
#59 |
Gal kattedame
|
![]() Sv: Har barna fri når dere har fri?Nei !
![]() |
#60 |
5barns mamma
Medlem siden: Nov 2008
![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Har barna fri når dere har fri?Når jeg jobbet/ studerte så ja som regel. Nå når jeg er hjemme i fødselspermisjon så hender det. Men jeg henter de som regel tidlig. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|