Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Kan man forvente at man kan ha med hunden sin bort til alle?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Se resultatene: Kan man forvente at det er greit at hunden er med til alle?
Ja, selvfølgelig! 1 0,32%
Nei, selvfølgelig ikke! 314 99,05%
Dustepoll 2 0,63%
Deltakere: 317. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 16-09-10, 19:23   #41
Elise
Ute av drift

Elise sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Elise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Kan man forvente at man kan ha med hunden sin bort til alle?

Jeg vil ikke ha hund inn i huset, det ville jeg ikke hatt selv om jeg ikke var allergisk.

Jeg har gjort et unntak en gang, da var det en hund som lå i bur i yttergangen i noen timer. En annen gang kom bikkja til naboen løpende, og vi hadde nok rukket å lukke verandadøra, men lot den ta en liten svansetur inn, noe ungene syntes var veldig stas.

Den eneste venninna mi som har hund nå har aldri engang spurt om å få ha med hunden inn hit. En gang da vi hadde fest spurte hun meget ydmykt om bikkja kunne få være i hagen mens vi satt her, så gikk vi hjemom med den på vei til byen. Det virket som hun trodde det var en reell mulighet for at jeg skulle si nei, så jeg har kanskje gitt uttrykk sterkt for at hunder er lite velkomne her?

Gammel 16-09-10, 19:24   #42
Tinka
Gjør så godt som jeg kan.

Medlem siden: Sep 2006
Tinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Nei, selvfølgelig ikke!

Vi har to hunder selv og de sitter som regel i bilen når vi er på besøk hos andre.

Sist redigert av Tinka : 16-09-10 kl 20:22.
Tinka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-09-10, 19:28   #43
Malama
Bør lage seg en tittel selv

Malama sin avatar

Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Bare så det er poengtert jeg "forventer" det bare fra våre foreldre fordi vi vet/har avklart at det er ok da, altså.

Gammel 16-09-10, 19:30   #44
Bloppy
Det kommer seg

Bloppy sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: På en gård
Bloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de fleste
Standard

Jeg vil helst slippe å få hunder på besøk. Uten noen videre forklaring faktisk.

Blir noen sur for det, så velbekomme!

Gammel 16-09-10, 19:31   #45
MillyMollyMandy
Aktiv

MillyMollyMandy sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
MillyMollyMandy er litt kulMillyMollyMandy er litt kul
Standard

Jeg liker hunder veldig godt, men det gjør ikke mannen min og heller ikke katten...

Gammel 16-09-10, 19:36   #46
Frøken V
Passiv

Standard

Jeg ønsker ikke å ha hund i mitt hjem av flere årsaker. Men i sommer hadde jeg besøk langveisfra med hund. Denne var i transportburet sitt på verandaen på dagtid, og sov i samme bur inne på yttergangen om natten. Dette var for meg greit. Men hadde ikke gått med på å ha den løs inne rundt om kring i huset.

Svar med sitat
Gammel 16-09-10, 19:36   #47
Primrose
nju nja njo

Primrose sin avatar

Medlem siden: Sep 2008
Blogginnlegg: 16
Primrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de fleste
Standard

Nei på alle punkter.

Gammel 16-09-10, 19:46   #48
mkj
Off the map.

mkj sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Blogginnlegg: 10
mkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt av
Standard

Nei, det kan man ikke forvente. Vi kjenner heller ingen som har tatt det som en selvfølge, vi har alltid blitt spurt først, og ofte har hunden vært ute på verandaen (der vi bodde før hadde vi stor veranda som kunne stenges av)

Gammel 16-09-10, 20:15   #49
kisha
Tar en fot av gangen

kisha sin avatar

Hvor: Havørnbyen
kisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de fleste
Standard

Nei, vi har flere hunder. De må pent ble hjemme om vi drar på besøk.

Gammel 16-09-10, 20:15   #50
Bille
Sånn passe sane

Bille sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 18
Bille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de fleste
Standard

Nei.

Gammel 16-09-10, 20:17   #51
Katta
maler

Katta sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Utgangspunktet er vel at man ikke tar med hunden bort? Det er jo lov å spørre om den kan bli med, men man ligger litt lavt når man ber kjæledyrene sine bort til andre.

Gammel 16-09-10, 20:53   #52
Propella
superbruker

Propella sin avatar

Blogginnlegg: 3
Propella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt av
Standard

Selvsagt kan man ikke regne med at hunden kan bli med når man drar bort på besøk. Svigers forventet at de kunne ha med sin hund når kom hit. Enda både jeg og mannen er allergiske. De ble litt sure når ikke bikja fikk være inne. Den måtte pent stå ute.

Gammel 16-09-10, 20:56   #53
GinaK
Tja...

GinaK sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Autofil, her.

Nei, absolutt ikke. Jeg synes det er direkte frekt å ta som en selvfølge at alle skal være ville av begeistring for å få ei bikkje på besøk. Og ja, jeg har hund selv.

Kan man si sånt altså uten å fornærme noen?
Vi er veldig vinglepetter på å anskaffe hund. En i nær familie har hund, Golden Retriver, og den er helt hyper og svinser overalt og hopper senger og sofaer og racer rundt i full fart og bjeffer og maser absolutt HELE tiden.
Det er så slitsomt å holde dører lukket og passe på sofa og den snuser på mat som er på benken...
Nå har jeg sagt ifra at jeg ikke vil ha den hunden inne om han ikke lærer den oppdragelse og at det ikke er greit å hoppe i sofaer. Den får jo lov hjemme så det er jo klart at den ikke skjønner at den skal hoppe i alt borte... sist den var her var det hår overalt...
Den er snart 2 år og har fortsatt ikke gått på hvalpekurs.

Om/når vi bestemmer oss for hund så ville jeg jo gått på valpekurs og vært streng med det å hoppe i senger og sofaer...

Gammel 16-09-10, 20:57   #54
Barbarella

Barbarella sin avatar

Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 1
Barbarella er virkelig godt liktBarbarella er virkelig godt liktBarbarella er virkelig godt liktBarbarella er virkelig godt liktBarbarella er virkelig godt liktBarbarella er virkelig godt liktBarbarella er virkelig godt liktBarbarella er virkelig godt liktBarbarella er virkelig godt likt
Standard

Nei. Jeg er allergisk, men uansett om jeg ikke hadde vært det så hadde det vært uaktuelt å slippe en hund inn i huset.

Gammel 16-09-10, 21:22   #55
Blånn

Blånn sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Blogginnlegg: 17
Blånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de fleste
Standard

Vi kan ikke ha en hund inne i huset. Det vil føre til at mannen er syk i lang tid.

Behind every great man is a woman rolling her eyes.
-Jim Carrey-
Blånn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-09-10, 21:39   #56
Chablis
Drømmer

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Ved vannet
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Nei det kan man ikke forvente.
Vi lar de få ha med hunden inn , men jeg forventer å bli spurt først.

Chablis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-09-10, 21:42   #57
Finni

Finni sin avatar

Medlem siden: Mar 2010
Hvor: Rogaland
Blogginnlegg: 5
Finni er populærFinni er populærFinni er populærFinni er populær
Standard

Nei, det synes jeg virkelig ikke.
Jeg sier nei om noen spør om de kan ha med hund til oss, og ble skikkelig sur når en studievenn kom på helgebesøk med hund og forventet at hunden skule få være inne (han hadde ikke engang sagt at han hade fått seg hund)

Vi har hund selv, men den er veldig skjelden innendørs. Vi har aldri spurt om vi kunne ha den med inn til andre, den ligger i/under bilen om dne ikke er hjemme.

Gammel 16-09-10, 22:03   #58
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Hvor: Sammen med Richard
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hvor er vedkommende som svarte Ja, selvfølgelig?

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-09-10, 22:04   #59
United
På (opp?)tur

United sin avatar

Medlem siden: May 2009
Blogginnlegg: 66
United er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av Hyacinth, her.

Hvor er vedkommende som svarte Ja, selvfølgelig?

United er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-09-10, 22:08   #60
Inagh
Slumrende Ullteppe

Inagh sin avatar

Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nei - enkelt og greit, av mange årsaker som fler har nevnt før meg.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 04:19.