Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Husmorskole

Rengjøre vannkoker med bakepulver?

Husmorskole Det finnes et hav av gode tips til hvordan få ting til å fungere bedre. Her kan man spørre, dele og få gode råd av hverandre.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 13-03-09, 23:35   #41
Daisy
Trademark: Imperfection
 
Daisy sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 11.055
Daisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Rengjøre vannkoker med bakepulver?

Opprinnelig lagt inn av gajamor, her.

I Bergen ville jeg brukt bakepulver.


Deim, jeg brukte sitron. *må opp og sjekke hvordan det gikk*

__________________
Jeg skulle ønske jeg led av "flink pike syndrom"

Tre stk!
Daisy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-03-09, 19:23   #42
Noras mamma
Aktiv
 
Medlem siden: Mar 2009
Hvor: Stavanger
Innlegg: 297
Noras mamma er litt kul
Standard

Sv: Rengjøre vannkoker med bakepulver?

Dette må jeg prøve, har aldri prøvd sitronsyre før

__________________
Prinsessen født juni 08
Noras mamma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-03-09, 12:23   #43
Karamell
Introvert textrovert
 
Karamell sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.990
Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Rengjøre vannkoker med bakepulver?

Kan man bruke noen av tipsene på termos også? Har kakaorester som virkelig aldri går av.

__________________
Guttene 02 og 05.
On n'aime que ce qu'on ne possède pas tout entier.


Karamell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-03-09, 13:13   #44
Luvi
En anelse distre
 
Luvi sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2009
Innlegg: 6.440
Luvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt likt
Standard

Sv: Rengjøre vannkoker med bakepulver?

Kjekt å komme over slike tips, koker opp vann med sitron i dette øyeblikket. Spent på resultatet.

Luvi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-03-09, 13:33   #45
tink
har tatt seg sammen
 
tink sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Mellom fjellene
Innlegg: 9.442
Blogginnlegg: 612
tink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Rengjøre vannkoker med bakepulver?

Jeg har i mange år brukt bakepulver på ugne thermoser og kaffekanner. Aldri turd å teste på vannkokeren - da kunne vi sikkert holdt oss til den gamle.

Bor på vestlandet.

__________________

tink er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-03-09, 15:34   #46
mkj
Off the map.
 
mkj sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 14.133
Blogginnlegg: 10
mkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt av
Standard

Sv: Rengjøre vannkoker med bakepulver?

Opprinnelig lagt inn av Karamell, her.

Kan man bruke noen av tipsene på termos også? Har kakaorester som virkelig aldri går av.

prøv bakepulver, ha i varmt vann, ikke helt full-fullt, men nesten. Ha i et pra teskjeer med bakepulver, la det stå en god stund. Så kan du gjerne tømme ut og vaske over med en egnet børste hvis du har, evt du kan fylle den halvfull og riste litt med varmt vann.

__________________
røverunger 03 og 08
mkj er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-03-09, 21:41   #47
Interference
Metallica!!
 
Interference sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2007
Hvor: Drømmeland
Innlegg: 8.474
Blogginnlegg: 118
Interference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt av
Standard

Sv: Rengjøre vannkoker med bakepulver?

Opprinnelig lagt inn av mkj, her.

prøv bakepulver, ha i varmt vann, ikke helt full-fullt, men nesten. Ha i et pra teskjeer med bakepulver, la det stå en god stund. Så kan du gjerne tømme ut og vaske over med en egnet børste hvis du har, evt du kan fylle den halvfull og riste litt med varmt vann.

Natron fungerer enda bedre.

__________________
Interference er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-03-09, 14:45   #48
gajamor
Travelt opptatt
 
gajamor sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 6.842
Blogginnlegg: 3
gajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Rengjøre vannkoker med bakepulver?

Opprinnelig lagt inn av Interference, her.

Natron fungerer enda bedre.

Eller hornsalt.

__________________
Litjtausa 06. Lille skatt 07
gajamor er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-03-12, 12:16   #49
Jetro
Nybegynner
 
Medlem siden: Mar 2012
Innlegg: 9
Jetro har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Rengjøre vannkoker med bakepulver?

Jeg digger sånne forum som det her, kvinneforum, foreldreforum etc. Alltid masse nyttige råd om det vanligste i hjemmet.

Jeg kan bekrefte at eddik og bakepulver (eller en kombinasjon av disse) har en meget positiv effekt. Jeg fikk fjernet det angivelige kalkbelegget som har ligget der i flere måneder på én svusj.

Derimot fikk jeg bonusjobb, fordi jeg tenkte jeg skulle kjøre én svusj til med bakepulver. Ved oppkoking forsvant nesten alt innholdet utover kjøkkenbenken og gulvet.

Men eddik og vann med oppkok anbefales (Y)

Bor i Oslo btw.

Jetro er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-03-12, 12:25   #50
Ru
Protonterapeut
 
Ru sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Innlegg: 31.089
Blogginnlegg: 935
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Rengjøre vannkoker med bakepulver?

Velkommen, Jetro!

Opprinnelig lagt inn av Jetro, her.

Derimot fikk jeg bonusjobb, fordi jeg tenkte jeg skulle kjøre én svusj til med bakepulver. Ved oppkoking forsvant nesten alt innholdet utover kjøkkenbenken og gulvet.

Unnskyld, men

Det kommer vel i samme kategori som zalo i oppvaskmaskinen. Du gjør bare det en gang.

__________________
“Though she be but little, she is fierce!”
- Shakespeare
Ru er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-03-12, 20:34   #51
Pelle
Unik
 
Pelle sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 16.205
Pelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Rengjøre vannkoker med bakepulver?

Opprinnelig lagt inn av Ru, her.

Det kommer vel i samme kategori som zalo i oppvaskmaskinen. Du gjør bare det en gang.


Korrekt. Tørk av deg gliset.

__________________
07 og 10
Pelle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-03-12, 13:08   #52
Jetro
Nybegynner
 
Medlem siden: Mar 2012
Innlegg: 9
Jetro har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Rengjøre vannkoker med bakepulver?

Ja, det var kjekt... lærdom for livet.

Jetro er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 05:31.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no