Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Har alle grøt til jul? (spinoff)

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 04-01-22, 11:17   #41
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.784
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Har alle grøt til jul? (spinoff)

Jeg vet vi helt fint kunne laget laktosefri riskrem, men så er det den laktoseintolernte som heller ikke liker grøt eller riskrem da, derfor gjør vi ikke det

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 04-01-22, 11:24   #42
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.305
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har alle grøt til jul? (spinoff)

Vi har ellers ofte grøt om lørdagen, litt tidlig på dagen, mannen insisterer. Lillebror Søtmons er enig, vi andre kan styre oss, egentlig. For meg er det mer dessert enn mat. Ikke noe galt med dessert, altså, jeg elsker søtsaker, jeg, men jeg prøver vel egentlig å ikke legge opp til det som fast middag. (Litt preget av januar i svaret mitt nå, sikkert. )

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-01-22, 11:28   #43
tink
har tatt seg sammen
 
tink sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Mellom fjellene
Innlegg: 9.429
Blogginnlegg: 612
tink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Har alle grøt til jul? (spinoff)

Vi spiser mye grøt i førjulstiden. Som lunsj eller kveldskos. Grøt med mandel og evt. rester til riskrem spises som oftest på lillejulaften. På julaften rekker vi sjelden lunsj mellom frokost og middag.

Angående laktosefri, den ferdige grøten er veldig søt. Og har gått over til å koke hurtiggrøt dersom vi skal ha laktosefri melk, da det alltid går litt i bunnen og hele grøten blir rosa/oransje. God, men ikke så lekker som den hvite.

__________________

tink er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-01-22, 11:37   #44
-ea-
heimføing
 
-ea- sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Heime
Innlegg: 15.554
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har alle grøt til jul? (spinoff)

Har aldri grøt, uansett årstid.

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-01-22, 11:44   #45
safran
frakoblet
 
safran sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.324
Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har alle grøt til jul? (spinoff)

Opprinnelig lagt inn av Addison, her.

Vi har også grøt lille julaften, for å få rester til riskrem, der mandelen er, på julaften. Jeg er vokst opp med grøt til middag hver lørdag.

Akkurat sånn.

__________________
In vino veritas
safran er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-01-22, 12:02   #46
Pasta
En skrue løs
 
Pasta sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2007
Hvor: I nord
Innlegg: 7.678
Pasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Har alle grøt til jul? (spinoff)

Jeg elsker grøt, men hos oss er det bare mellomste ungen som spiser det på lille julaften. Det er fordi hun ikke liker lutefisk.
Restene av hennes grøt er riskrem på julaften.

__________________
2001, 2005, 2020
Pasta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-01-22, 12:03   #47
Madicken
Flawsome
 
Madicken sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2011
Innlegg: 10.383
Madicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt av
Standard

Sv: Har alle grøt til jul? (spinoff)

Vi har alltid grøtfest på lille julaften, og har også hatt en del spontane grøtsamlinger rundt bålpanna i det siste. Jeg serverer stort sett alltid både risengrynsgrøt og rømmegrøt, de fleste liker enten det ene eller det andre, men jeg synes etter hvert at det er såpass mange barn/unge som betakker seg for grøt at jeg også pleier å ha et par pølser i bakhånd.

(Og så mener jeg å huske at samtlige barn jeg kjenner likte risengrynsgrøt før, men nå når de er blitt store/ungdommer er de mer kresne. )

Madicken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-01-22, 12:05   #48
Martis
Ute på tur
 
Martis sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Bøgda
Innlegg: 9.438
Blogginnlegg: 142
Martis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Har alle grøt til jul? (spinoff)

Vi har ikke grøt, ingen som liker det her.

__________________
I have learned that to be with those I like is enough.
Martis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-01-22, 12:17   #49
nolo
Fola Blakken
 
nolo sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 10.001
Blogginnlegg: 86
nolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har alle grøt til jul? (spinoff)

Jeg liker ikke grøt noe særlig, men vi har risgrøt hver julaften i to-tiden, for å få mandelseremoni, og så har vi rømmegrøt 17. mai. Jeg spiser altså grøt to ganger i året, men ungene spiser det oftere, siden faren deres lager det av og til.

__________________
Minst en gang om dagen bør vi høre en liten sang, lese et godt dikt, se et vakkert bilde,og - om mulig - si et par fornuftige ord.
(Goethe)
nolo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-01-22, 12:33   #50
amo
Bør lage seg en tittel selv
 
amo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 7.536
amo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Har alle grøt til jul? (spinoff)

Vi har grøt med mandel til lunsj lillejulaften. Vi lager ikke riskrem.

__________________
De tre håpefulle

1987-storesøs 1997-mellombror 2004-lillesøs 2009-bonussøs
amo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-01-22, 12:39   #51
C3PO
Earthling
 
C3PO sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 5.035
C3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Har alle grøt til jul? (spinoff)

Morsomt å lese hvordan dere har det, spesielt familien til Tjorven som ikke lar seg nekte.

Jeg er enig i at det blir litt for mye søt ellers i jula. Årets vinner ga bort premien, som var sjokolade. Jeg hadde vurdert "gavekort" til valgfri leiefilm på iTunes. Kanskje gjør jeg det neste gang.

C3PO er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-01-22, 12:41   #52
jolie
Kom ut av tellinga.
 
jolie sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 8.299
Blogginnlegg: 201
jolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt av
Standard

Sv: Har alle grøt til jul? (spinoff)

Jeg har vokst opp med det, men har kuttet alt av tradisjoner som gir meg gråte-stress-følelser på innsiden. Eldste er ikke så begeistra for grøt, minsten og jeg synes det er ok. Da spiser vi heller noe vi alle liker.

__________________
- 06 og 07 -
jolie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-01-22, 12:44   #53
jolie
Kom ut av tellinga.
 
jolie sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 8.299
Blogginnlegg: 201
jolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt av
Standard

Sv: Har alle grøt til jul? (spinoff)

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Vi har ellers ofte grøt om lørdagen, litt tidlig på dagen, mannen insisterer. Lillebror Søtmons er enig, vi andre kan styre oss, egentlig. For meg er det mer dessert enn mat. Ikke noe galt med dessert, altså, jeg elsker søtsaker, jeg, men jeg prøver vel egentlig å ikke legge opp til det som fast middag. (Litt preget av januar i svaret mitt nå, sikkert. )

Åh, det var et minne jeg hadde glemt. Fortrengt. Vi hadde ALLTID risengrynsgrøt til ca lunsjtider på lørdager. Hjemmelagd pizza på kvelden.

__________________
- 06 og 07 -
jolie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-01-22, 12:46   #54
Pappalille
Tøff
 
Pappalille sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2008
Innlegg: 5.004
Blogginnlegg: 56
Pappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt av
Standard

Sv: Har alle grøt til jul? (spinoff)

Datteren min elsker grøt og har alltid gjort det, det eneste hun spiste en periode var havregrøt. Sønnen min hæler ikke grøt, ikke engang som baby (søsteren hans gjorde kål på grøten han blånektet å spise), mannen min synes grøt er helt ok og jeg er som sønnen min og orker ikke grøt (men jeg kan til nød skvise det ned om jeg får det servert). Her har vi ingen tradisjoner for grøt, og jeg er veldig glad for Fjordland sin ferdige grøt. Datteren min og.

__________________
This isn't life in the fast lane, it's life in the oncoming traffic.

Terry Pratchett
Pappalille er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-01-22, 12:48   #55
Divine
Textrovert
 
Divine sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.798
Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har alle grøt til jul? (spinoff)

Jeg og Jolie hadde like lørdager i barndommen, ser jeg. Jeg er nemlig vokst opp med grøt (pluss grøtpinn og skummelt kulturmelk til drikke) som tidlig middag på lørdager (og så hjemmelaget pizza på kvelden), men vi hadde aldri julegrøt med mandel. Jeg husker vi hadde det i barnehagen en gang, men det er mitt eneste minne av det.

I voksen alder spiser jeg gjerne grøt, og jeg hadde det en del før jul. Ble så sulten på det når jeg så alle grøtseremoniene i Nissene i bingen.

__________________
En stor og en liten (94 og 02)

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-01-22, 12:48   #56
Pappalille
Tøff
 
Pappalille sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2008
Innlegg: 5.004
Blogginnlegg: 56
Pappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt av
Standard

Sv: Har alle grøt til jul? (spinoff)

Hva angår mandel i grøten ; vi var på besøk lille julaften denne jula og fikk servert grøt. I den første skjeen fikk datteren min en mandel og hadde null peiling på hva det betydde. Mulig jeg har sviktet som kulturformidler. Hun var strålende fornøyd da det gikk opp for henne at det betydde marsipangris, da!

__________________
This isn't life in the fast lane, it's life in the oncoming traffic.

Terry Pratchett
Pappalille er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-01-22, 13:47   #57
Charlie
Licence to thrill
 
Charlie sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: sentralt Østland
Innlegg: 10.863
Charlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt av
Standard

Sv: Har alle grøt til jul? (spinoff)

Vi har ofte og gjerne risgrøt, men det er ikke noen spesiell juletradisjon. Dersom vi skal lage riskrem, lager vi gjerne en stor porsjon og kombinerer med grøt.

Synes grøt til middag er helt innafor, vi har også pannekaker og kun det til middag, noen ganger. Søtt er gøtt. Det er vel noen som har spekemat til, da. Det er godt det, og.

Charlie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-01-22, 13:57   #58
Señora
Bør lage seg en tittel selv
 
Señora sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.722
Señora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Har alle grøt til jul? (spinoff)

Nei, gutta mine liker ikke grøt i noen som helst form. Jeg er heller ikke så begeistret og har vel aldri laget det.

Vi har heller ikke riskrem lenger på julaften, men andre desserter, som is eller dronning Maud pudding.

Señora er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-01-22, 14:05   #59
Unicorn
Står på egne ben
 
Unicorn sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Det våte Vestland
Innlegg: 1.342
Unicorn er populærUnicorn er populærUnicorn er populærUnicorn er populærUnicorn er populærUnicorn er populær
Standard

Sv: Har alle grøt til jul? (spinoff)

Vi har alltid hatt grøt med mandel på lille julaften, og det er en tradisjon begge guttene setter pris på, de er veldig glad i risgrøt. Restene blir brukt til riskrem.

Jeg er også av de som i oppveksten alltid spiste grøt til tidlig middag på lørdager, og så pizza på kvelden.

__________________
Unicorn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-01-22, 14:09   #60
celebelen
Dragedytteren
 
celebelen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2010
Hvor: Høgt oppi lia
Innlegg: 5.630
Blogginnlegg: 7
celebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Har alle grøt til jul? (spinoff)

Jeg ser vi var litt avvikende familie da jeg var barn, vi hadde nemlig grøt til middag på fredager. Også hadde vi felles aftensmat utpå kvelden, gjerne med nystekte rundtstykker, godt pålegg og høytlesning fra en bok alle ville høre.

__________________
Det jeg mangler i tålmodighet, tar jeg igjen i temperament.

Ville (nov. 07)
celebelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:43.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no