Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Emms hobbyhjørne

Klukkakjole

Emms hobbyhjørne Har du en hobby? Har du laget noe fint? Vil du skaffe deg en hobby, vil du dele tips, eller spørre? Her er stedet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 09-11-10, 22:57   #41
Nin
MORMOR
 
Nin sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Innlegg: 4.980
Nin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Klukkakjole

Opprinnelig lagt inn av Heilo, her.

Sauesort er vel sånn natursort, altså litt brunlig sort?

Jeg fant den. Fant fargekart.
Det er jo kjempefin farge. Tror nesten jeg må gå for den jeg.

__________________
Likheten mellom en mann og en hund ? Hvis du holder dem i ørene.. ser dem dypt inn i øynene og snakker tydelig........ så er det akkurat som om de skjønner hva du sier......!!!
Nin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-11-10, 23:08   #42
Fnissa
Aktiv
 
Fnissa sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Sørlandet
Innlegg: 253
Fnissa er litt kul
Standard

Sv: Klukkakjole

Opprinnelig lagt inn av Nin, her.

Greier ikke velge farge jeg heller.
Hvilken farge er sauesort? Noen som vet?
Jeg kler ikke grått, ikke lilla. Har veldig lyst på grønn men den var ikke noe alternativ. Så jeg lurer på den sauesorte da.



Jeg også.. Hvis de bare hadde hatt en slags mosegrønn!!!
Men sauesort er sikkert fint. Ikke så hardt som vanlig sort..

Kanskje jeg må inn og se litt på Nepal sine grønnfarger.
Tusen takk for tipset Karina!

Fnissa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-11-10, 15:12   #43
tinkadott
prøver å være tål***ig
 
tinkadott sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 7.794
Blogginnlegg: 68
tinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Klukkakjole

Dere som har strikket den, er det mønster i alle str som er med garnpakken? Eller bare akkuratt den str som du har bestilt?

__________________
hilsen tinkadott
gutt-98, jente -01, jente -04
tinkadott er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-11-10, 15:28   #44
trøtt
ekstremt trøtt
 
trøtt sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 10.716
Blogginnlegg: 30
trøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Klukka kjole

Opprinnelig lagt inn av Senna, her.

Jeg har strikket to:


Den var fin. Hvilke farger er det?

__________________
Selv om hjemmet er stedet der du kan slappe av og være deg selv, betyr ikke det at du kan misbruke kjærligheten og hengivenheten andre familiemedlemmer føler for deg.
trøtt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-11-10, 15:46   #45
Nin
MORMOR
 
Nin sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Innlegg: 4.980
Nin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Klukkakjole

Hvordan er denne i størrelsen?
Har så lyst å strikke den til datteren min, men hun er lita og nett. 155 cm høy.

__________________
Likheten mellom en mann og en hund ? Hvis du holder dem i ørene.. ser dem dypt inn i øynene og snakker tydelig........ så er det akkurat som om de skjønner hva du sier......!!!
Nin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-11-10, 15:59   #46
emma71
utfordrer ikke
 
emma71 sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Follo
Innlegg: 688
emma71 er populæremma71 er populæremma71 er populær
Standard

Sv: Klukkakjole

Dette står i oppskriften jeg fikk tilsendt på mail fra Birgirsdottir:
Størrelser
S (M) L (XL) XXL
Overvidde:
80 (84) 88 (93) 102 cm.
Lengde fra skulder:
91 (93) 96 (96) 105 cm.
Vidde på nederkant:
142 (146) 151 (155) 166 cm.

__________________
Mamma til storebror, født jan 06 og lillesøster, født april 09.
emma71 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-11-10, 16:18   #47
Camomilla
Wooohhoooooo
 
Camomilla sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.176
Camomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt av
Standard

Sv: Klukkakjole

Wow de kjolene var kjempefine

__________________
Propellen januar 2005
Camomilla er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-11-10, 10:31   #48
Fnissa
Aktiv
 
Fnissa sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Sørlandet
Innlegg: 253
Fnissa er litt kul
Stort smil

Sv: Klukkakjole

Johooo!
Nå har jeg endelig fått bestilt garn (lett lopi)! Det blir brunrød som bunnfarge, og rust, mørk brun, gulgrønn og mørk grønn blir mønsterfargene.

Tror det blir lekkert!
Ååååååååååååååh!!!! Nå gleder jeg meg til pakken kommer!

Fnissa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-11-10, 11:49   #49
Tinka
Gjør så godt som jeg kan.
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.122
Tinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Klukkakjole

Fnissa, det blir spennende og fine farger du har valgt deg ut.

Venter spent på pakken min og det blir stas når den kommer.

Tinka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-11-10, 22:50   #50
Fnissa
Aktiv
 
Fnissa sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Sørlandet
Innlegg: 253
Fnissa er litt kul
Standard

Sv: Klukkakjole

Nå er jeg godt i gang med kjolen. Snart ferdig med mønsteret! Dette er jo kjempegøy!!

Skal vi legge ut bilder vi som strikker? Jeg er spent på hvordan dere andres blir.. Tenker på å legge ut bilde av min, men vil vente til jeg har kommet litt forbi mønsteret sånn at fargene vises bedre.

Fnissa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-11-10, 22:51   #51
Tinka
Gjør så godt som jeg kan.
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.122
Tinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Klukkakjole

Så flink du er Fnissa.

Jeg gleder meg til pakken kommer til meg.

Tinka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-11-10, 09:19   #52
Fnissa
Aktiv
 
Fnissa sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Sørlandet
Innlegg: 253
Fnissa er litt kul
Standard

Sv: Klukkakjole

Opprinnelig lagt inn av Tinka, her.

Så flink du er Fnissa.

Jeg gleder meg til pakken kommer til meg.

Takk!
Håper du får pakken din snart, det har jo tatt litt tid...?

Anbefaler alle andre som skal strikke å bestille på Birgirsdottir.no, jeg fikk garnet mitt to dager etter at jeg bestilte..

Fnissa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-11-10, 10:54   #53
Adrienne
Hertuginne
 
Adrienne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Østlandet
Innlegg: 18.491
Blogginnlegg: 40
Adrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Klukkakjole

Jeg har også bestilt meg garn til denne kjolen, men det får lov til å bli liggende og vente til jeg er ferdig med prosjektet jeg holder på med nå, en genser til mannen. Garnet kom i postkassen bare to dager etter bestilling, jeg var veldig imponert.

__________________
Å dra nytte av gode råd krever større visdom enn å gi dem. John Churton Collins
Adrienne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-11-10, 11:02   #54
Tinka
Gjør så godt som jeg kan.
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.122
Tinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Klukkakjole

Spennende, da bør det være håp om at pakken kommer i løpet av uken, jippi.

Tinka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-11-10, 14:20   #55
Tinka
Gjør så godt som jeg kan.
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.122
Tinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Klukkakjole

Fått garnet mitt og oppskriften, må bare få strikket ferdig sokkene til junior før jeg kan begynne på kjolen min.

Tinka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-11-10, 18:47   #56
Fnissa
Aktiv
 
Fnissa sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Sørlandet
Innlegg: 253
Fnissa er litt kul
Standard

Sv: Klukkakjole

første gangen jeg legger ut bilde her, så vi får se om jeg får det til....................................

Vedlagte bilder
Filtype: jpg IMG_8890.jpg (196,7 KB, 102 visninger)
Fnissa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-11-10, 18:52   #57
Fnissa
Aktiv
 
Fnissa sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Sørlandet
Innlegg: 253
Fnissa er litt kul
Standard

Sv: Klukkakjole

Det gikk jo bra.

Så langt er altså jeg kommet. Skal snart logge av og sette meg foran tven med pinnene. Men blir nok ikke så mye tv-titting for skal snart ta av for fram- og bakstykke.

Noen flere som har bilder...?

Fnissa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-11-10, 18:55   #58
m^2
Bør lage seg en tittel selv
 
m^2 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.934
Blogginnlegg: 122
m^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Klukkakjole

Jeg så en naturhvit utgave med lilla mønster her om dagen og den var nydelig!!

m^2 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-11-10, 19:08   #59
Fnissa
Aktiv
 
Fnissa sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Sørlandet
Innlegg: 253
Fnissa er litt kul
Standard

Sv: Klukkakjole

Opprinnelig lagt inn av m^2, her.

Jeg så en naturhvit utgave med lilla mønster her om dagen og den var nydelig!!

Det hørtes kjempefint ut. Hvilken farge var det nederst på hullraden!?!
Kanskje jeg må strikke en til.. hehe..

Det blir utrolig spennende å prøve kjolen, kjedelig hvis den ikke passer!

Fnissa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-11-10, 23:29   #60
Tinka
Gjør så godt som jeg kan.
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.122
Tinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Klukkakjole

Så fin den blir Fnissa.

Jeg har ikke fått begynt på min enda, grunnet at sokkeskuffen til junior var det bare fravokste sokker, så da må jeg strikke sokker til han først, er på det andre paret nå da.

Tinka er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:57.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no