Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Solbriller med styrke når man har progressive briller?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 22-05-24, 18:29   #41
Nenne
Introvert optimist
 
Nenne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 23.879
Blogginnlegg: 202
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Solbriller med styrke når man har progressive briller?

Jeg ville gått for progressive hvis du ikke har syn som endres mye og ofte.

__________________
Nenne

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-05-24, 10:56   #42
m^2
Bør lage seg en tittel selv
 
m^2 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.942
Blogginnlegg: 122
m^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Solbriller med styrke når man har progressive briller?

Interiptik har kampanje nå - solbrille med samme type glass (enstyrke el progressive) med på kjøpet når du kjøper vanlige briller. Om det er nyttig info.

m^2 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-05-24, 11:48   #43
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.997
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Solbriller med styrke når man har progressive briller?

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

Jeg er nærsynt, rundt -6, og har nå progressive glass. Var innom optikeren min i går for å forhøre meg om solbriller med styrke, og de sa at jeg kan få akkurat de samme glassene som i de vanlige brillene, men med mørke glass - det vil si at solbrillene vil koste like mye som de vanlige (pluss litt ekstra for mørke glass). Jeg spurte hva det ville koste hvis jeg fikk bare minus-styrke i glassene, og da vil det jo bli vesentlig rimeligere, men som hun påpekte, så vil det jo kanskje være litt upraktisk hvis man f.eks. sitter på en uterestaurant og skal lese menyen - eller, som jeg tenkte vil være vel så relevant, hvis jeg sitter i solen og leser.

Er det noen som har erfaring? Prisforskjellen for brillen totalt sett vil være nesten 8000 kroner, så det spiller en del rolle, men samtidig vil solbrillene uansett være såpass dyre at det føles dumt å kjøpe noe jeg kommer til å irritere meg over.

(Hun sa ellers også at jeg kan få transition-glass, altså sånne som endrer farge etter hvor lyst det er, uansett hva slags glass jeg velger, og at det koster 400 ekstra per glass.)

Jeg har vanlige progressive glass (dvs «ungdomsprogressive» kalte de dem) i solbrillene mine. Med farge, da. Er veldig glad for at jeg valgte det!

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-05-24, 11:49   #44
Strå
Lesende
 
Strå sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
Innlegg: 11.080
Strå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt av
Standard

Sv: Solbriller med styrke når man har progressive briller?

Opprinnelig lagt inn av Candy Darling, her.

Pappa hadde alltid sånne som skiftet farge, og det var et helvete når man kjørte i tunnel, og veldig praktisk ellers. Jeg mistenker at du kjører langt mindre tunnel til daglig enn han.

Jeg har hatt sånne solbriller i to omganger. Det skal jeg aldri mer frivillig utsette meg for. Og i hvert fall ikke bruke sånne når jeg sykler eller kjører.

Strå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-05-24, 11:50   #45
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.997
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Solbriller med styrke når man har progressive briller?

Opprinnelig lagt inn av Hyacinth, her.

Jeg har vanlige progressive glass (dvs «ungdomsprogressive» kalte de dem) i solbrillene mine. Med farge, da. Er veldig glad for at jeg valgte det!

Må legge til at jeg ikke vet prisen, jeg har brilleabonnement.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-05-24, 12:48   #46
Skilpadda
flisespikker
 
Skilpadda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 35.223
Blogginnlegg: 674
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Solbriller med styrke når man har progressive briller?

Ja, jeg har egentlig landet på at jeg skal ha progressive glass hvis jeg skal kjøpe solbriller med styrke. Nå lurer jeg bare på om det er verdt det (og trygt) å betale det det koster fra Mister Spex.

__________________
Skilpadda (mars 1970) og Datteren (des. 2002)
Men are from Earth. Women are from Earth. Deal with it.
Skilpadda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-05-24, 12:50   #47
Skilpadda
flisespikker
 
Skilpadda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 35.223
Blogginnlegg: 674
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Solbriller med styrke når man har progressive briller?

Opprinnelig lagt inn av m^2, her.

Interiptik har kampanje nå - solbrille med samme type glass (enstyrke el progressive) med på kjøpet når du kjøper vanlige briller. Om det er nyttig info.

Jeg skal ikke kjøpe nye vanlige briller nå, men takk for tipset. (De hadde den typen tilbud en gang før da jeg kjøpte briller - men da viste det seg at tilbudet gjaldt ikke for så sterke briller som jeg har.)

__________________
Skilpadda (mars 1970) og Datteren (des. 2002)
Men are from Earth. Women are from Earth. Deal with it.
Skilpadda er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:42.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no