Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kultur og underholdning > Tinetoffs litteraturforum

Leser du for barna dine?

Tinetoffs litteraturforum Litteraturdiskusjoner, bokanbefalinger, lesesirkel mm

Se resultatene: Leser du for barnet ditt?
Jeg leser daglig for barnet (0–2 år) 10 7,35%
Jeg leser flere ganger i uka for barnet (0–2 år) 9 6,62%
Jeg leser iblant for barnet (0–2 år) 3 2,21%
Jeg leser sjelden for barnet (0–2 år) 0 0%
Jeg leser (så godt som) aldri for barnet (0–2 år) 1 0,74%
Jeg leser daglig for barnet (3–5 år) 43 31,62%
Jeg leser flere ganger i uka for barnet (3–5 år) 25 18,38%
Jeg leser iblant for barnet (3–5 år) 11 8,09%
Jeg leser sjelden for barnet (3–5 år) 1 0,74%
Jeg leser (så godt som) aldri for barnet (3–5 år) 0 0%
Jeg leser daglig for barnet (6–9 år) 36 26,47%
Jeg leser flere ganger i uka for barnet (6–9 år) 29 21,32%
Jeg leser iblant for barnet (6–9 år) 22 16,18%
Jeg leser sjelden for barnet (6–9 år) 5 3,68%
Jeg leser (så godt som) aldri for barnet (6–9 år) 3 2,21%
Jeg leser daglig for barnet (10 år eller eldre) 4 2,94%
Jeg leser flere ganger i uka for barnet (10 år eller eldre) 5 3,68%
Jeg leser iblant for barnet (10 år eller eldre) 13 9,56%
Jeg leser sjelden for barnet (10 år eller eldre) 6 4,41%
Jeg leser (så godt som) aldri for barnet (10 år eller eldre) 10 7,35%
Flervalgsundersøkelse. Deltakere: 136. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 09-01-13, 13:48   #41
Skilpadda
flisespikker
 
Skilpadda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 35.198
Blogginnlegg: 673
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Leser du for barna dine?

Opprinnelig lagt inn av mina, her.

Liten digresjon: Er Hobbiten passe litteratur for en snart 8-åring? Jeg har bare lest halve Hobbiten for 20 år siden.
Minsten holdt på å le seg ihjel av diktene til Dvergene i begynnelsen av boken, og nå er det visst litt skummelt med troll inne fjellet m.m (Mer husker ikke jeg) Men er det ikke for avansert for han?

Vi leste den for Poden da han var fem, og den var noe for avansert da (men spennende likevel, så han ville vi skulle fortsette). Åtte høres veldig passende ut.

__________________
Skilpadda (mars 1970) og Datteren (des. 2002)
Men are from Earth. Women are from Earth. Deal with it.
Skilpadda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-01-13, 13:50   #42
Toffskij
kamerat
 
Toffskij sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.898
Blogginnlegg: 693
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Leser du for barna dine?

Opprinnelig lagt inn av mina, her.

Liten digresjon: Er Hobbiten passe litteratur for en snart 8-åring? Jeg har bare lest halve Hobbiten for 20 år siden.
Minsten holdt på å le seg ihjel av diktene til Dvergene i begynnelsen av boken, og nå er det visst litt skummelt med troll inne fjellet m.m (Mer husker ikke jeg) Men er det ikke for avansert for han?

Jeg leste den for mine da de var fem og et halvt og sju og et halvt, og de hang fint med (og husker detaljer forbausende godt fortsatt). Det burde ikke være et problem for en åtteåring, med mindre han er sart for skumle ting, da.

__________________
Prima (0503) et Secunda (0505)

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-01-13, 13:59   #43
Filifjonka
Fortynnet
 
Filifjonka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.210
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Leser du for barna dine?

Jeg har vel igrunnen lest for barna nesten hver dag de siste 25 årene. Da de var små og ikke kunne lese selv leste vi alltid hver eneste dag, nå som jeg bare har en elleveåring hjemme er det perioder uten høytlesning. Han har lest bra nok til å sluke bøker på egen hånd i mange år allerede. Men jeg har fortsatt ofte en bok jeg leser høyt for ham, han spør om det og jeg liker det godt jeg også.

Jeg har forresten lest hele Harry Potter-serien høyt to ganger. Femmeren er drøy.


Sist redigert av Filifjonka : 09-01-13 kl 14:08.
Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-01-13, 14:04   #44
Toffskij
kamerat
 
Toffskij sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.898
Blogginnlegg: 693
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Leser du for barna dine?

Opprinnelig lagt inn av Filifjonka, her.

Femmeren er drøy.

Word. Egentlig er å lese en bok høyt noe av det mest avslørende du kan gjøre med den. Kanskje forlagsredaktører burde gjøre det litt mer.

__________________
Prima (0503) et Secunda (0505)

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-01-13, 14:09   #45
Candy Darling
Prettiest mess ever seen
 
Candy Darling sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Innlegg: 29.254
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Leser du for barna dine?

En av oss leser for begge ungene hver kveld, og det har vi alltid gjort.

I det siste har jeg av og til satt på lydbok i stedet hvis jeg skal legge begge alene og trenger litt space.

__________________
Vi gjør alle så godt vi kan
Og vi gjør alt feil.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-01-13, 14:11   #46
Bille
Sånn passe sane
 
Bille sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 7.933
Blogginnlegg: 18
Bille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Leser du for barna dine?

Hver dag. 3,5 år og straks 6.

__________________
07, 09, 13
Bille er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-01-13, 15:03   #47
Dronningen
Pauset
 
Medlem siden: Oct 2007
Innlegg: 12.595
Dronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Leser du for barna dine?

Jeg leste mer før, men i blant nå til alle tre. Det er bøker vi har (ofte lest mange ganger før), bøker de har lånt på skolen, eller nye bøker vi kjøper. Det er alt fra enkle bøker med ganske mye bilder, til bøker med mer tekst. Eldste leser ellers selv bøker som er mer for hennes målgruppe med mest tekst. Men når vi skal lese på sengen - og alle tre er der - så velges det gjerne andre type bøker. De liker foreløpig ikke bøker som man leser over flere dager. Men får se om vi starter med det snart. Har vært litt kompromisslesing med minstemor også der, men nå følger hun så godt med at hun kan ha glede av sånt hun også.

Dronningen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-01-13, 16:20   #48
kokosbolle
Har bakt søte kaker
 
kokosbolle sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Den fineste byen
Innlegg: 23.505
Blogginnlegg: 696
kokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Leser du for barna dine?

Vi leser ikke hver dag, men flere ganger i uka, for begge to. Minstemann henger med på lasset.

__________________
The deadline for complaints was yesterday
vinterbolle jan 2007
sommerbolle juni 2010
minibolle mai 2012
kokosbolle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-01-13, 16:21   #49
torsk
<*(((<
 
torsk sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Barteby
Innlegg: 13.086
Blogginnlegg: 1
torsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Leser du for barna dine?

Jeg leser sjelden for mine, men har å bli flinkere til det på Listen-over-ting-jeg-vil-forbedre. Hovedproblemet er at jeg rett og slett liker ganske dårlig å lese høyt.

__________________
Do you know why they call it 'PMS'? Because 'Mad Cow Disease' was already taken.
torsk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-01-13, 16:28   #50
Pøblis
Panzerekstremfeminist
 
Pøblis sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 18.891
Blogginnlegg: 348
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Leser du for barna dine?

Jeg har lest masse, masse for barna. Først for den eldste, så for stesønnen, som ikke var vant til å bli lest for, så det ble liksom "vår" greie når vi ble kjent da han akkurat hadde fylt seks. Pøbelprinsessen er blitt ti og vi leser ikke så mye høyt lenger vi heller. Hun liker beste å lese selv, men vi leser sammen kanskje en gang i uken, tenker jeg.

Jeg har alltid vært en sær høytleser og leser bare ting jeg synes er gøy eller fint selv. Alt av Roald Dal, Doktor Proktor, Svein og Rotta, Harry Potter, Anne fra Bjørkely, Astrid Lindgren mm. Jeg har alltid vært åpen for ny litteratur - jeg bare gidder ikke å lese ting jeg ikke liker.

Akkurat nå leser hun høyt for meg, forresten.

Det er lesefresuker på skolen nå, og akkurat nå leser hun "hei, det er meg". Når hun er ferdig med den, blir det enten fortsettelsen; "Absolutt ukyssa" eller Percy Jackson.

__________________
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West

Sist redigert av Pøblis : 09-01-13 kl 16:37.
Pøblis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-01-13, 16:36   #51
tjolahopp
Erfaren
 
Medlem siden: Nov 2011
Innlegg: 1.004
tjolahopp imponerer mange og er sikkert smarttjolahopp imponerer mange og er sikkert smarttjolahopp imponerer mange og er sikkert smarttjolahopp imponerer mange og er sikkert smarttjolahopp imponerer mange og er sikkert smarttjolahopp imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Leser du for barna dine?

Det leses for ham hver kveld. Han er tre og et halvt.

Bøkene blir stort sett valgt ut av bokhyllen, der det er bøker fra vår barndom. Han har fått nyere bøker også, men jeg må innrømme at jeg ikke er flink til å lete etter nye. Det er så mange som ser så "teite" ut. På tide å komme seg ut av mitt kjedelige voksensinn og inn i den barnlige nysgjerrighetens verden. Han vil fortsatt helst ha bøker med mye bilder, og ikke alt for lang tekst. For tiden er det Gruffalo som er det store, og den er jo nesten litt ny. Den fantes i hvert fall ikke i min barndom.

tjolahopp er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-01-13, 17:06   #52
Blå
Dårlig husmor
 
Blå sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.937
Blogginnlegg: 78
Blå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Leser du for barna dine?

Lillesøster og jeg leser mye for hverandre også. Enten en side hver, eller at vi leser tegneserier og fordeler karakterene. Hen er veldig glad i Anna Fiske og fikk den siste Farmor og jeg boken til jul, så den har vi lest nå. Hun leser Anna og jeg leser alle andre.

Blå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-01-13, 17:09   #53
Fluke
Bør lage seg en tittel selv
 
Fluke sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Rogaland
Innlegg: 11.796
Blogginnlegg: 1
Fluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Leser du for barna dine?

Nei, men mannen gjør.

__________________
02 10
Fluke er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-01-13, 17:09   #54
Bomull
www.bomulls.no
 
Bomull sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Cottonfields
Innlegg: 15.048
Blogginnlegg: 324
Bomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt av
Standard

Sv: Leser du for barna dine?

Flere ganger i uken for begge to, 4 og snart 7 år. Går mest i Roald Dahl og Dr. Proktor pt.

__________________
Dåtten 2006, Fjåtten 2008 & Lyn fra klar himmel 2018
Some people just need a high-five. In the face. With a chair.
Bomull er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-01-13, 17:22   #55
Alias
Med nebb og klør
 
Alias sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2010
Hvor: Ødemarka
Innlegg: 551
Alias er litt kulAlias er litt kul
Standard

Sv: Leser du for barna dine?

Vi leser bøker flere ganger om dagen. Eldste (2,5) elsker å bli lest til og kommer stormende med den boka han måtte finne. Jeg har strategisk plassert alle bøker de har lov til å bla i selv nede i stua, og har resten av leker oppe. Ettåringen er ikke like tålmodig som broren var/er, men bøker med dyr eller kjøretøy gjør at han fint kan sitte fem-seks minutter i slengen. Jeg gleder meg til de blir eldre og bokvalget kan avanseres, men er foreløpig veldig fornøyd med at eldste holder ut og trives med såpass lange historier som han gjør, som Lilletrollet eller eventyr.

__________________
[Storebror 2010, mellombror 2011 og lille 2013]
Alias er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-01-13, 18:13   #56
Karamell
Introvert textrovert
 
Karamell sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.900
Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Leser du for barna dine?

Ja, en av oss leser for de hver kveld.

For eldste (10,5) holder vi på med Harry Potter serien, det tar jo sin tid, så ... Valg av bok har sagt seg selv lenge.

For yngste (7,5) leser vi litt forskjellig. Noen ganger velger han og da velger han kjente bøker (for ham) som Pulverheksa eller andre litt mer barnslige bøker vi har stående etter barnehagtiden. Men nå har jeg begynt å velge litt for ham så nå har vi lest Rampete Robin og er akkurat begynt på en Hardyguttene Junior bok han fikk til jul.

__________________
Guttene 02 og 05.
On n'aime que ce qu'on ne possède pas tout entier.


Karamell er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 09-01-13, 18:26   #57
SpetakkelRandi
Møllspist fletthurpe
 
SpetakkelRandi sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Storybrooke
Innlegg: 9.985
Blogginnlegg: 16
SpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt av
Standard

Sv: Leser du for barna dine?

Leser daglig for 4 åringen(kveldsbok på sengen) og i blant for 9 åringen. Hun vil helst lese selv nå.

Minsten får velge bøker selv. Vi leser helst småbøker med historier og bilder, ikke så mye kapittelbøker enda. Snuppa er med å velge bøker selv. Vi har lest endel av Roald Dahl, doktor proktor og eventyr. Men som sagt. Hun leser endel selv nå. Judy moody har hun lest endel av. Og pinglebøkene.

__________________
2003-2008



Sist redigert av SpetakkelRandi : 09-01-13 kl 21:25.
SpetakkelRandi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-01-13, 18:53   #58
Input
Bør lage seg en tittel selv
 
Input sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 24.669
Blogginnlegg: 159
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Leser du for barna dine?

Lese for toåringen hver dag, har gjort det siden før han ble født.

__________________
♥ Sønn, des. 2010 Datter, mar. 2020 ♥

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-01-13, 19:00   #59
Appelsin
Søt og rar
 
Appelsin sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Bergen
Innlegg: 10.657
Blogginnlegg: 260
Appelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Leser du for barna dine?

Jeg leser daglig for alle barna.
Minsten på nesten ett år gidder kun å følge med i dyrebildebøkene, mens de andre to blir lest for på senga hver kveld.

__________________
2012, 2007 og 2004
Appelsin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-01-13, 19:22   #60
Høns
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2009
Innlegg: 1.455
Høns imponerer mange og er sikkert smartHøns imponerer mange og er sikkert smartHøns imponerer mange og er sikkert smartHøns imponerer mange og er sikkert smartHøns imponerer mange og er sikkert smartHøns imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Leser du for barna dine?

Jeg leser daglig for 4 åringen (av og til kan det hende det blir lydbok isteden). Det blir klassisk på lydbøker, dvs Knerten, mormor og de åtte ungene osv. Når vi leser leser vi noen av de mange bøkene vi har i hylla, bøker vi har fått anbefalt eller bøker kyllingen har sett seg ut på biblioteket.

For 10 åringen leser jeg iblant, men det burde nok vært oftere. Han hører endel på lydbøker eventuelt leser selv. Ofte bruker vi derfor tiden på spill eller lignende isteden. 10 åringen velger selv bøkene, eventuelt at jeg har fått noe anbefalt.

Høns er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:56.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no