Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Jåleforumet

Hjelp, jeg klør - anbefal meg en sjampo for sensitiv hodebunn!

Jåleforumet Forum for hudpleie, hår, sminke, kropp mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 06-07-10, 09:55   #41
Fløyel
~~~~~~~
 
Fløyel sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 16.092
Blogginnlegg: 30
Fløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hjelp, jeg klør - anbefal meg en sjampo for sensitiv hodebunn!

Opprinnelig lagt inn av Chanett, her.

Du har sikkert bare lus.

__________________
<<< When nothing goes right - go left >>>
Fløyel er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-07-10, 15:41   #42
turi
representert
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 5.172
turi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hjelp, jeg klør - anbefal meg en sjampo for sensitiv hodebunn!

Neutral, eldste klør av alt utenom den. Vi har også prøvd den superduperbillige Rema-shampooen, noe som også ser ut til å fungere. Rundt kr 8 pr flaske, eller noe i den dur.

__________________
Jente -96, gutt -04
turi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-07-10, 21:38   #43
Ema
Bør lage seg en tittel selv
 
Ema sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Innlegg: 1.663
Ema er populærEma er populærEma er populærEma er populærEma er populær
Standard

Sv: Hjelp, jeg klør - anbefal meg en sjampo for sensitiv hodebunn!

Opprinnelig lagt inn av Veravera, her.

Vichy ( eller no sånt) shampo som kjøpes på apoteket er god!

Denne funker godt for min psoriasis og den som Canisa skriver om ovenfor.


Sist redigert av Ema : 19-07-10 kl 23:45.
Ema er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-07-10, 21:55   #44
løve70
Enda en som trener
 
løve70 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 17.940
løve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hjelp, jeg klør - anbefal meg en sjampo for sensitiv hodebunn!

Jeg sliter periodevis med tørr og irritert hodebunn. Håret mitt er også tørt, så det er ikke så lett å finne en passende shampo. Jeg har pleid å bruke en fra Kerastase, men den ser ut til å ha gått ut av produksjon Istedet prøver jeg nå denne:

løve70 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-07-10, 10:31   #45
Señora
Bør lage seg en tittel selv
 
Señora sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.718
Señora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hjelp, jeg klør - anbefal meg en sjampo for sensitiv hodebunn!

Jeg bruker Kerastase sin for tørr hodebunn, eneste frisørshampo som fungerer for meg:



http://uk.strawberrynet.com/haircare...aign=Nextag+UK

Señora er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-07-10, 10:43   #46
løve70
Enda en som trener
 
løve70 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 17.940
løve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hjelp, jeg klør - anbefal meg en sjampo for sensitiv hodebunn!

Opprinnelig lagt inn av Busy, her.

Jeg bruker Kerastase sin for tørr hodebunn, eneste frisørshampo som fungerer for meg:



http://uk.strawberrynet.com/haircare...aign=Nextag+UK

Dette er den jeg også pleide å bruke, men som jeg trodde var gått ut av produksjon..Den er kjempegod og verd et forsøk dersom hodebunnen er tørr og irritert.

løve70 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-07-10, 10:45   #47
Slettet bruker
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Hjelp, jeg klør - anbefal meg en sjampo for sensitiv hodebunn!

:lyspære:

Det er at håret mitt har vært vått i to uker som gjør at det klør? Det kan stemme. Jeg klør veldig akkurat nå. Og har jo svinset rundt med langt hår i stramme fletter i noen uker nå - opp og ned av bassenget.

Hjarteleg takk for oppklaring - jeg skal kjøpe sebamed.

Og ikke vaske håret for ofte er smart ja. Jeg hadde hår som ble veldig fort fett og dermed vasket og vasket og vasket jeg. En sommer tok jeg det harde grepet og innså at det ble Sommeren Med Fett Hår og tvang gjennom at det skal vaskes maks tre og helst bare to ganger i uken. Det gjorde underverker.

  Svar med sitat
Gammel 20-07-10, 11:09   #48
Señora
Bør lage seg en tittel selv
 
Señora sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.718
Señora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hjelp, jeg klør - anbefal meg en sjampo for sensitiv hodebunn!

Opprinnelig lagt inn av løve70, her.

Dette er den jeg også pleide å bruke, men som jeg trodde var gått ut av produksjon..Den er kjempegod og verd et forsøk dersom hodebunnen er tørr og irritert.

Kjøpte den for 2 uker siden og de hadde den i går også hos frisøren.

Señora er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-07-10, 11:12   #49
løve70
Enda en som trener
 
løve70 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 17.940
løve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hjelp, jeg klør - anbefal meg en sjampo for sensitiv hodebunn!

Opprinnelig lagt inn av Busy, her.

Kjøpte den for 2 uker siden og de hadde den i går også hos frisøren.

Så bra Da vet jeg hva jeg skal kjøpe dersom den nye ikke funker

løve70 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-11-10, 03:18   #50
Nyx
Kan tituleres
 
Nyx sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2010
Hvor: Østenfor sol og vestenfor måne
Innlegg: 1.597
Nyx imponerer mange og er sikkert smartNyx imponerer mange og er sikkert smartNyx imponerer mange og er sikkert smartNyx imponerer mange og er sikkert smartNyx imponerer mange og er sikkert smartNyx imponerer mange og er sikkert smartNyx imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hjelp, jeg klør - anbefal meg en sjampo for sensitiv hodebunn!

Innser at denne tråden er gammel, men håper noen kan ha nytte av min erfaring.

Jeg pleide å klore meg til blods i hodebunnen flere ganger i uka, og da kløen sto på som verst hadde jeg absolutt ingen problemer med å forstå hva som får folk til å "tippe over kanten" og bli sinnsyke øksemordere - jeg ville nesten prøvd hva som helst for bare en liten time uten å klø...

Punkt 1 er selvfølgelig å begrense vask av håret, ikke mer enn 2-3 ganger i uka. (Det er lett når man klorer seg til blods enda oftere... )

Jeg ble først anbefalt Fungoral - den hjalp ganske mye i ca 7-8 mnd. Så fant jeg Redken sin Scalp Relief - den virket veldig bra i nesten et år, helt til jeg en gang i nøden ble nødt til å vaske håret med "butikk-shampoo", etter det mistet den all effekt og jeg begynte å bli like ille igjen.

Etter det prøvde jeg ett par andre fra frisørsalongen, som bare holdt kløen til dels i sjakk. Så fant jeg redningen. L'oreal Power Clear skulle brukes en tid (husker ikke helt hvor lenge) etterfulgt av L'oreal Instant Clean. Den var FANTASISK. Null kløe. Jeg bruker fortsatt Power Clear'en innimellom, kanskje hver 3. gang jeg vasker håret.
Det er 1,5 år siden jeg begynte med denne, og den har holdt fantastisk frem til nylig. Nå merker jeg at effekten de siste mnd har avtatt og at jeg må på leting etter nytt vidundermiddel

Men i allefall: Jeg anbefaler å prøve L'oreal Power Clear hvis man fånyttes har prøvd stort sett alt annet!

__________________
♪♫ Hva skal det til? Hva må jeg gi? Og hva er prisen for å bli fri? Et utopi som kunne bli mer enn en drøm. ♪♫
Nyx er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-11-10, 07:15   #51
Left
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Hjelp, jeg klør - anbefal meg en sjampo for sensitiv hodebunn!

Har også i perioder brukt Kerastase sin, som det er linket til lenger opp her. Veldig god.

  Svar med sitat
Gammel 19-11-10, 11:25   #52
Katta
maler
 
Katta sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 31.242
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hjelp, jeg klør - anbefal meg en sjampo for sensitiv hodebunn!

Da har jeg testa KMS sensitive. Den funker ikke. Faktisk er den på lista over de verste kløshampoene. Da går vi videre til neste på lista.

__________________
Storebror 2002 - Toern 2003 - Plutt 2009 - Mikro 2012
Katta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-11-10, 11:44   #53
Nera
Pandemonium
 
Nera sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2008
Innlegg: 7.011
Nera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Hjelp, jeg klør - anbefal meg en sjampo for sensitiv hodebunn!

I slike tilfeller tyr jeg til Neutral fra matbutikken. :enkel sjel:

__________________
There's a fine line between wrong and visionary. Unfortunately, you have to be a visionary to see it.
2009 2012
Nera er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-11-10, 11:44   #54
Babe
Palliasjonsnurse
 
Babe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Innlegg: 2.510
Babe er virkelig godt liktBabe er virkelig godt liktBabe er virkelig godt liktBabe er virkelig godt liktBabe er virkelig godt liktBabe er virkelig godt liktBabe er virkelig godt liktBabe er virkelig godt liktBabe er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hjelp, jeg klør - anbefal meg en sjampo for sensitiv hodebunn!

Redken Scalp Relief har hjulpet meg. Trodde virkelig jeg skulle bli gal her, klødde og klødde. Det sved nrå det ble fuktig og i det hele tatt... To omganger med Redken SR og jeg har ikke klødd siden.

__________________
Babe - storesøs feb 1994 ♥, mellomsøs des 1996 ♥, lillesøs aug 2004 ♥ og lillebror des 2007 ♥
Babe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-11-10, 17:51   #55
Karamell
Introvert textrovert
 
Karamell sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.913
Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hjelp, jeg klør - anbefal meg en sjampo for sensitiv hodebunn!

Jeg har jo skrevet i denne tråden før, og Head and shoulders er fremdeles den shampoen som virker best. Men nå kan jeg også bruker andre shampoer, så lenge jeg bytter merke rimelig hyppig. Redken har jeg ikke turd å prøve igjen da.

__________________
Guttene 02 og 05.
On n'aime que ce qu'on ne possède pas tout entier.



Sist redigert av Karamell : 19-11-10 kl 18:20.
Karamell er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 19-11-10, 17:57   #56
Fløyel
~~~~~~~
 
Fløyel sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 16.092
Blogginnlegg: 30
Fløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hjelp, jeg klør - anbefal meg en sjampo for sensitiv hodebunn!

Opprinnelig lagt inn av Karamell, her.

Jeg har jo skrevet i denne tråden før, og Head and sholders er fremdeles den shampoen som virker best. Men nå kan jeg også bruker andre shampoer, så lenge jeg bytter merke rimelig hyppig. Redken har jeg ikke turd å prøve igjen da.

Jeg forsøkte den shampooen etter tips her - og jeg må bare si at jeg er imponert! Frøkna og jeg har begge slitt med fett hår og tørr hodebunn. Etter at vi gikk over til denne shampooen blir ikke håret like fort fett og hodebunnen er finfin Så nå bruker vi kun Head and Sholders. Jeg har brukt rimlig mange penger på shampooer og kurer fra div salonger, og ingen har fungert så bra som Head and Sholders fra Rema1000 til 34,- penger.

__________________
<<< When nothing goes right - go left >>>
Fløyel er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-11-10, 18:00   #57
Syrinx
koko
 
Syrinx sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Ålesund
Innlegg: 9.105
Blogginnlegg: 39
Syrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hjelp, jeg klør - anbefal meg en sjampo for sensitiv hodebunn!

Opprinnelig lagt inn av Veravera, her.

Vichy ( eller no sånt) shampo som kjøpes på apoteket er god!

Ja!!! Når jeg bruker den en uke innimellom så kan jeg bruke nesten hva det skal være ellers. (Eller, ikke den fæle Glow-greia, den tror jeg består av en blanding av syre og djevelpiss.)

__________________
Dårlige vitser har også livets rett.
Syrinx er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-11-10, 18:23   #58
GydaG
lider av tastleksi
 
GydaG sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: På landet
Innlegg: 5.981
Blogginnlegg: 44
GydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hjelp, jeg klør - anbefal meg en sjampo for sensitiv hodebunn!

Jeg har fått et nytt liv med Define sensitive scalp, og det var godt.

__________________
2003 2010 2012
It's not only only, but but.
We have to take in nourishment, expel waste and inhale enough oxygen to keep our cells from dying. Everything else is optional!
GydaG er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-11-10, 20:31   #59
Señora
Bør lage seg en tittel selv
 
Señora sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.718
Señora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hjelp, jeg klør - anbefal meg en sjampo for sensitiv hodebunn!

Jeg har byttet ut høykarbokosthold med very lavkarbokosthold, og klør ikke lenger i hodebunnen. Shampoen jeg har anbefalt begynte å klø, men så begynte jeg på ketogen kost og etter 2 måneder så klør jeg ikke lenger kom jeg plutselig på.

Flere som har opplevd dette?

Señora er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-11-10, 21:31   #60
Olympia
ræv med ører
 
Olympia sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 4.944
Olympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hjelp, jeg klør - anbefal meg en sjampo for sensitiv hodebunn!

Head and shoulders, ingen tvil. Den er dog ikke like bra for håret som Redken's All Soft, så jeg bytter på mellom de to. Blir veldig tørr av alt annet enn H&S, så etter en halv flaske vanlig sjampo må jeg kjøre en uke eller to med H&S igjen.

__________________
-lost behind where all things fall-


Olympia er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:53.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no