Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Dilemma ang gravid jente på hyttetur i påsken

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 17-03-07, 19:14   #41
Embriksmamma
Bokglad
 
Embriksmamma sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Agder
Innlegg: 8.400
Embriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Dilemma ang gravid jente på hyttetur i påsken

Opprinnelig lagt inn av Mikkeline, her.

Ligger hytten langt fra vei, så hadde ikke jeg vært komfortabel med den situasjonen. (Jeg trenger vel ikke å kjenne så grundig etter heller for å konkludere med at jeg ikke hadde befunnet meg i fjellheimen 2 uker før termin)

Helt enig. Jeg synes vel kanskje hun burde ha vett til å la denne hytteturen være.

__________________
When the beating of your heart
Echoes the beating of the drums
There is a life about to start
When tomorrow comes
Embriksmamma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-03-07, 03:05   #42
lil'c
Passiv
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 2.092
lil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Re: Sv: Dilemma ang gravid jente på hyttetur i påsken

Jeg hadde ikke vært på en slik hytte 2 uker før termin, synes det er ganske uansvarlig.
Og å bare regne med ambulansehelikopter, det er kanskje det verste! Det er dyrt, og hun vil nok komme langt ned på prioriteringslista. Snuppa måtte kjøre det en gang, og jeg trakter ikke akkurat etter det igjen for å si det sånn, og da var det nære på for henne. (var derfor vi fikk det)

lil'c er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-03-07, 08:26   #43
Solen
Tusenkunstner
 
Solen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Øvre Romerike
Innlegg: 538
Solen er litt kulSolen er litt kulSolen er litt kul
Standard

Sv: Dilemma ang gravid jente på hyttetur i påsken

Opprinnelig lagt inn av Polkadot, her.

Langt. Det er snakk om at vi må gå på ski eller kjøre scooter for å komme fram til hytta.

Jeg hadde helt klart prøvd å få med meg flest mulig på å nekte henne å være med. Først ville jeg ha forklart situasjonen, men er hun steil ville jeg ha nektet. Virker nesten som om hun ser på det som noe eksotisk og spennende å bli kjørt til sykehuset i helikopter.

__________________
Mamman til storebror 2001 og lillebror 2004
Solen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-03-07, 11:00   #44
Bequita
Walking in the air
 
Bequita sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 1.477
Bequita imponerer mange og er sikkert smartBequita imponerer mange og er sikkert smartBequita imponerer mange og er sikkert smartBequita imponerer mange og er sikkert smartBequita imponerer mange og er sikkert smartBequita imponerer mange og er sikkert smartBequita imponerer mange og er sikkert smartBequita imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Dilemma ang gravid jente på hyttetur i påsken

Jeg ville også følt meg veldig lite komfortabel i en slik situasjon. Jeg ville prøvd å få henne til å forstå at dette ikke handler om henne, men om alle de andre det kan gå utover dersom hun plutselig kommer i styrtfødsel oppe på fjellet. Hvis alle de andre syntes det var greit, er det nå en sak. Men hva med de dere er der for? Hva hvis noen turister er i fare men så må dere velge å følge henne til sykehuset? Og det med å helikopteret synes jeg tok kaka! Hva hvis helikopteret er opptatt pga henne og så oppstår det en nødsituasjon et annet sted? Ikke er det gratis akkurat å kjøre helikopter heller. Jeg støtter ikke Røde kors for å sponse gærninger som har lyst til å føde i lufta.

__________________

Bequita er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-03-07, 11:16   #45
Esme
Mother of Dragons
 
Esme sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 20.029
Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Dilemma ang gravid jente på hyttetur i påsken

Det var en og en halv times biltur til sykehus?

Et aspekt er jo om man ikke kan stole på at veien er åpen om det skulle bli uvær. Og det skal ikke mye uvær til for at helikopterene ikke kan lande heller.

Hadde dette vært på sommeren så hadde jeg syntes at det var helt greit at hun var med. Om hun da hadde gått ut i fødsel hadde det jo bare vært å reise med en gang istedet for å vente flere timer hjemme som de fleste gjør.

Men vinterværet i Norge er jo veldig skummelt, og man kan jo risikere å bli sittende på hytten.

__________________
It takes a great deal of effort to sustain a conservative, trustworthy persona.
Esme er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-03-07, 17:12   #46
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.355
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Dilemma ang gravid jente på hyttetur i påsken

Halvannen time til sykehuset er jo ingen sensasjon i Norge, det var avstanden der jeg bodde før.

Å bli med på hyttetur to uker før termin synes jeg allikevel er litt drøyt, men hva vet vel jeg om hvordan formen til "normale" høygravide er.

Uansett er det vel å trekke motivene litt vel mye i tvil å tro at det var tanken på en helikopterfødsel for å ha noe å "skryte" av, som fristet.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-03-07, 17:17   #47
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Dilemma ang gravid jente på hyttetur i påsken

Opprinnelig lagt inn av alfaCharlie, her.

Halvannen time til sykehuset er jo ingen sensasjon i Norge, det var avstanden der jeg bodde før.

Med bil er det ikke så ille, men her var det snakk om scooter eller ski. LITT vel "stress" når man er i fødsel.

Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-03-07, 18:20   #48
Zip
I farta!!
 
Zip sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 5.500
Blogginnlegg: 59
Zip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Dilemma ang gravid jente på hyttetur i påsken

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

Med bil er det ikke så ille, men her var det snakk om scooter eller ski. LITT vel "stress" når man er i fødsel.

Hmmm, var vel halvannen time med bil til sykehus og en kunne gå fra parkeringsplassen til hytta.


Jeg synes ikke det høres ille ut. Men nå bor jeg selv to timer fra sykehus da. Og når det ikke var langt med scooter eller ski til hytta hadde jeg ikke brydd meg om hun ville vært med.

Og det skal mye til at en føder i helikopter, det er det som regel ikke plass til. Vi har to timer til sykehus og luftambulansebase her. Sjelden gravide blir kjørt med helikopter, da stopper de fødselen først.

__________________
Strong is the new skinny
Zip er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 04:50.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no