Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kultur og underholdning > Tinetoffs litteraturforum

EnKindle me!

Tinetoffs litteraturforum Litteraturdiskusjoner, bokanbefalinger, lesesirkel mm

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 14-01-10, 09:49   #41
Skilpadda
flisespikker
 
Skilpadda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 35.171
Blogginnlegg: 673
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: EnKindle me!

Opprinnelig lagt inn av Dragen, her.

Årets gjerrigknark leste selvfølgelig at du har kjøpt en brukt Sherlock Holmes-samling.

Den jeg kjøpte kostet bare $0,99, så den var antagelig billigere enn mange brukte samlinger ville vært.

__________________
Skilpadda (mars 1970) og Datteren (des. 2002)
Men are from Earth. Women are from Earth. Deal with it.
Skilpadda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-01-10, 10:15   #42
Dragen
VeloppDragen
 
Dragen sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 8.576
Blogginnlegg: 808
Dragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: EnKindle me!

Men virker den på flyet, den der tingen deres?

__________________
Som en gullring i et grisetryne, er en vakker kvinne uten vett. (Sal. 11:22)
Dragen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-01-10, 10:17   #43
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.849
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: EnKindle me!

Opprinnelig lagt inn av Dragen, her.

Men virker den på flyet, den der tingen deres?

Jeg har sett den brukt på fly. Det var første gang jeg så en "live". Du har ikke lov til å bruke den under avgang og landing, men ellers kan den brukes.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-01-10, 10:18   #44
Skilpadda
flisespikker
 
Skilpadda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 35.171
Blogginnlegg: 673
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: EnKindle me!

Opprinnelig lagt inn av Dragen, her.

Men virker den på flyet, den der tingen deres?

Ja, man kan slå av trådløsnettet på den, og da kan den brukes på flyet, på linje med f.eks. en musikkspiller (som jo også må slås av under avgang og landing).

__________________
Skilpadda (mars 1970) og Datteren (des. 2002)
Men are from Earth. Women are from Earth. Deal with it.
Skilpadda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-01-10, 11:05   #45
leliane
madmanized
 
leliane sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 3.121
leliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt likt
Standard

Sv: EnKindle me!

Vil også ha! :trasse:

__________________
A man is rich in proportion to the number of things he can let alone.
Henry David Thoreau (Walden, 1854).
2x02 og 1x08
leliane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-01-10, 13:09   #46
Vind
Erfaren
 
Vind sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2007
Innlegg: 878
Vind er populærVind er populærVind er populærVind er populær
Standard

Sv: EnKindle me!

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

Ja, man kan slå av trådløsnettet på den, og da kan den brukes på flyet, på linje med f.eks. en musikkspiller (som jo også må slås av under avgang og landing).

Jepp, den virker like bra i lufta som på bakken.

Vind er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-01-10, 10:40   #47
mocci
Retromum
 
mocci sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2009
Hvor: Rogaland
Innlegg: 1.383
Blogginnlegg: 3
mocci imponerer mange og er sikkert smartmocci imponerer mange og er sikkert smartmocci imponerer mange og er sikkert smartmocci imponerer mange og er sikkert smartmocci imponerer mange og er sikkert smartmocci imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: EnKindle me!

Hu hei enda en spennende duppedings. Må nok ha meg en sånn men venter til det lanseres en som man kan lese norske bøker på.

__________________
Eventyrblanding juli 13
mocci er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-01-11, 21:38   #48
daffy
Bør lage seg en tittel selv
 
daffy sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 5.464
Blogginnlegg: 17
daffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de fleste
Standard

Sv: EnKindle me!

Denne tråden er et år gammel. Hvordan er status nå. Bruker dere Kindle fremdeles? Jeg har litt lyst på kjenner jeg ...

daffy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-01-11, 21:43   #49
Left
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: EnKindle me!

:sikle:

  Svar med sitat
Gammel 10-01-11, 21:49   #50
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.849
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: EnKindle me!

Jeg vil fortsatt ha en, og det enda jeg er iPad-eier og all ting.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-01-11, 22:02   #51
daffy
Bør lage seg en tittel selv
 
daffy sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 5.464
Blogginnlegg: 17
daffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de fleste
Standard

Sv: EnKindle me!

Kan man surfe FP på den?
Er det lys innebygd i den, eller må man bruke eksternt leselys i et mørkt rom?
Viser den bilder?

daffy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-01-11, 22:10   #52
Skilpadda
flisespikker
 
Skilpadda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 35.171
Blogginnlegg: 673
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: EnKindle me!

Kindlen er ikke egnet til å surfe på, den er til å lese bøker (og andre tekster), og egner seg veldig dårlig til websurfing, både brukergrensesnittmessig og ellers. Det er dessuten ikke fargeskjerm på den. Og den har ikke innebygget lys, det er derfor den er så behagelig å lese på - den reflekterer lys omtrent som papir gjør. Skjermen er skarp og fin, og den viser fine svart/hvitt-tegninger, men jeg har ikke lest noe som inneholder fotografier, så jeg vet ikke hvordan de blir.

Den må sammenlignes med en bok, ikke med en PC - det er noe helt annet ennen iPad.

__________________
Skilpadda (mars 1970) og Datteren (des. 2002)
Men are from Earth. Women are from Earth. Deal with it.
Skilpadda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-01-11, 22:13   #53
Benmurphy
-
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 2.423
Benmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: EnKindle me!

Jeg bruker min hver dag, og den kommer ikke til å erstattes av en iPad når jeg en gang får meg en; den kommer i tillegg. Jeg har forresten også brukt den under avgang og landing uten at flyet eksploderte.

Ben "Plastic Inevitable" Murphy

Benmurphy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-01-11, 23:41   #54
gajamor
Travelt opptatt
 
gajamor sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 6.841
Blogginnlegg: 3
gajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: EnKindle me!

Jeg har lastet ned kindle for pc, og det fungerer helt utmerket. I tillegg har jeg lastet ned mobipocket. Den siste er mye åpnere, og tar veldig mange forskjellige formater. Funksjonaliteten er like god.

Den store fordelen med Kindle-dingsen er at skjermen er god å lese på. Men hvis man er usikker på om man liker å lese bøker på skjerm ville jeg lastet ned et program og testet før jeg kjøpte en dings til 1500 kr.

__________________
Litjtausa 06. Lille skatt 07
gajamor er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-01-11, 23:47   #55
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.849
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: EnKindle me!

Opprinnelig lagt inn av gajamor, her.

Jeg har lastet ned kindle for pc, og det fungerer helt utmerket. I tillegg har jeg lastet ned mobipocket. Den siste er mye åpnere, og tar veldig mange forskjellige formater. Funksjonaliteten er like god.

Den store fordelen med Kindle-dingsen er at skjermen er god å lese på. Men hvis man er usikker på om man liker å lese bøker på skjerm ville jeg lastet ned et program og testet før jeg kjøpte en dings til 1500 kr.

Jeg har lastet ned "Kindle for iPad" og "Kindle for iPhone" og funksjonaliteten er genial, men jeg synes det er alt for slitsomt for øynene å lese. Noe jeg ikke synes når jeg leser på Kindle, så jeg har ikke hatt nytte av å "teste på PC først".

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-01-11, 04:00   #56
Vind
Erfaren
 
Vind sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2007
Innlegg: 878
Vind er populærVind er populærVind er populærVind er populær
Standard

Sv: EnKindle me!

Jeg bruker min daglig, og både mannen og eldstemann låner den gjerne innimellom. Eldstemann ønsker seg egentlig en egen, så hun sparer.

Vind er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-01-11, 05:21   #57
*HH*
Frøken
 
*HH* sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Østlandet
Innlegg: 2.269
*HH* imponerer mange og er sikkert smart*HH* imponerer mange og er sikkert smart*HH* imponerer mange og er sikkert smart*HH* imponerer mange og er sikkert smart*HH* imponerer mange og er sikkert smart*HH* imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: EnKindle me!

Jeg bestilte meg Kindle til bursdagen min i sommer og jeg den. Er flittig bruker av nettstedet NetGalley hvor man kan laste ned leseeksemplarer av en del kommende bøker. Amazon legger også ut en del bøker gratis innimellom, så enn så lenge har jeg vel bare kjøpt en bok, resten har jeg ikke brukt en krone på å kjøpe. Har bare brukt trådløsfunksjonen engang, har valgt å sette ned nedlastningsgrensen min slik at bøkene sendes til min kindle free e-post og laste inn via pc.

Amazon har også nylig gjort det mulig å låne e-bøker av andre Kindle brukere for en 14-dagers periode. Det som er synd er at funksjonen enda kun er tilgjengelig for de som bor i USA.

Leseropplevelsen kan ikke sammenlignes med det å lese fra en pc-skjerm, det å lese på en Kindle blir som å lese i en bok. Man slipper såre øyne. I tillegg så er det veldig lett å bære med seg en haug med bøker i en liten Kindle

__________________
I valg mellom falske venner og åpne fiender har jeg alltid foretrukket det siste - Bjørnstjerne Bjørnson

Mamma til poden 05 og prinsessen 11.
*HH* er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-01-11, 19:48   #58
Candy Darling
Prettiest mess ever seen
 
Candy Darling sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Innlegg: 29.253
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: EnKindle me!

Jeg har også iPad, men velger fremdeles Kindle. Den er mye mer behagelig å lese på, mindre og lettere, og ikke fullt av andre ting. Når jeg har Padda fremme, leser jeg i to minutter, kommer på at jeg må sjekke mailen siden det er 2,26 min siden sist, sveiper innom FP, og så gikk den fristunden. Jeg får aldri roen, slik jeg gjør med Luggage.

Men jeg har begynt å la whispernet stå på, slik at jeg kan svipplese de tre sidene på Padda eller iPhonen når jeg får et minutt. Det er så deilig å være synket i boken min, alltid.

Jeg tar fremdeles gjerne i mot tips, da. Jeg merker at det fort blir en del serier, siden det er så fort gjort å velge neste.

__________________
Vi gjør alle så godt vi kan
Og vi gjør alt feil.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-01-11, 19:57   #59
Candy Darling
Prettiest mess ever seen
 
Candy Darling sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Innlegg: 29.253
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: EnKindle me!

Det er forresten litt morsomt å lese gamle tråder med en slik entusiasme og begeistring.

__________________
Vi gjør alle så godt vi kan
Og vi gjør alt feil.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-01-11, 22:20   #60
*HH*
Frøken
 
*HH* sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Østlandet
Innlegg: 2.269
*HH* imponerer mange og er sikkert smart*HH* imponerer mange og er sikkert smart*HH* imponerer mange og er sikkert smart*HH* imponerer mange og er sikkert smart*HH* imponerer mange og er sikkert smart*HH* imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: EnKindle me!

Vi må jo frelse flere Kindle brukere med denne tråden

__________________
I valg mellom falske venner og åpne fiender har jeg alltid foretrukket det siste - Bjørnstjerne Bjørnson

Mamma til poden 05 og prinsessen 11.
*HH* er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 05:10.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no