Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Sender dere alltid takkekort etter bryllup og dåp?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 02-12-08, 20:24   #41
iBam
Erfaren
 
iBam sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Østlandet
Innlegg: 1.076
iBam er populæriBam er populæriBam er populær
Standard

Sv: Sender dere alltid takkekort etter bryllup og dåp?

Sendte kort både etter fødsel (takk for barselgavene) og etter dåpen. Og venter på julekort fra nfoto... jeg syns det er veldig hyggelig å både få og gi takkekort jeg

iBam er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-12-08, 20:26   #42
Nessie
Erfaren nok
 
Nessie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 39.853
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Sender dere alltid takkekort etter bryllup og dåp?

Ei venninne av meg fikk en gang 4 takkekort fra samme familie, på ca 2-3 mnd; bryllup, takk for barselgave, dåp og jul. Litt overkill spør du meg.

__________________

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-12-08, 20:34   #43
Tussilago
Spoon2
 
Tussilago sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 750
Tussilago er populærTussilago er populærTussilago er populærTussilago er populærTussilago er populær
Standard

Sv: Sender dere alltid takkekort etter bryllup og dåp?

Opprinnelig lagt inn av guniss, her.

Ei venninne av meg fikk en gang 4 takkekort fra samme familie, på ca 2-3 mnd; bryllup, takk for barselgave, dåp og jul. Litt overkill spør du meg.

Går an å slå sammen litt ja.

__________________
Lillesøster-07, Mellomsøster-03 og Storebror-01
Tussilago er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-12-08, 20:38   #44
Maz
Pauset
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Barteby
Innlegg: 7.430
Maz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt av
Standard

Sv: Sender dere alltid takkekort etter bryllup og dåp?

Jeg synes det er hyggelig å motta takkekort jeg. Jeg blir ikke sur om jeg ikke får, men for meg er det en selvfølge.

Sitter og skriver takkekort nå jeg, eller jeg sitter og skriver på konvolutter, for meg er det nemlig selvfølgelig å sende skriftlig takk etter begravelse også.

Maz er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-12-08, 20:40   #45
Callisto
Bør lage seg en tittel selv
 
Callisto sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Bergen
Innlegg: 1.235
Callisto er populærCallisto er populærCallisto er populærCallisto er populærCallisto er populærCallisto er populær
Standard

Sv: Sender dere alltid takkekort etter bryllup og dåp?

Opprinnelig lagt inn av guniss, her.

Ei venninne av meg fikk en gang 4 takkekort fra samme familie, på ca 2-3 mnd; bryllup, takk for barselgave, dåp og jul. Litt overkill spør du meg.

Vi slo sammen barsel og dåp i et takkekort denne gangen
Sender jo snart ut et julekort også

__________________
Snuppa feb '05 og Minisnuppa aug '08
Callisto er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-12-08, 21:22   #46
Embriksmamma
Bokglad
 
Embriksmamma sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Agder
Innlegg: 8.396
Embriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Sender dere alltid takkekort etter bryllup og dåp?

Opprinnelig lagt inn av guniss, her.

Ei venninne av meg fikk en gang 4 takkekort fra samme familie, på ca 2-3 mnd; bryllup, takk for barselgave, dåp og jul. Litt overkill spør du meg.

Litt overkill, ja. Det går fint an å slå sammen Jeg sendte takkekort etter bryllupet vårt, etter konfirmasjoner og etter dåp.

__________________
When the beating of your heart
Echoes the beating of the drums
There is a life about to start
When tomorrow comes
Embriksmamma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-12-08, 22:23   #47
Slettet bruker
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Sender dere alltid takkekort etter bryllup og dåp?

Vi har ennå ikke sendt ut takkekortene etter bryllupet vårt i juli 2000.

Alle bildene er fremkalt, og ligger et sted, men kortene ble altså aldri sendt ut. Det får bli til sølvbryllupet eller noe.

  Svar med sitat
Gammel 02-12-08, 23:07   #48
Høyt&Lavt
Stabilt ustabil...
 
Høyt&Lavt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Akershus
Innlegg: 2.326
Blogginnlegg: 5
Høyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Sender dere alltid takkekort etter bryllup og dåp?

Jeg trodde vi var trege jeg, som slo sammen dåp i januar med julekort i desember, og tok likegjerne et familiebilde fra fotograferingen samme høsten.

Jeg har opplevd en (bitter, barnløs og sær) tante som klagde til de fleste i familien om at hun ikke hadde fått noen takk for dåpspresangen. Hun klagde til alle i familien, bortsett fra oss, da. Men hun er såpass "teit" at jeg bare hever meg over henens særheter som best jeg kan. Hun fikk takk, dog muntlig, og takkekortet kom seint men godt. (det var nokså tøft det året, og takkekort var ikke det mest prioritert nei)

__________________
jente 2001 - gutt 2005 - gutt 2011
Høyt&Lavt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-12-08, 23:18   #49
Nenne
Introvert optimist
 
Nenne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 23.878
Blogginnlegg: 202
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Sender dere alltid takkekort etter bryllup og dåp?

Vi sender alltid ut. Det var en merkelig reaksjon dere fikk.

__________________
Nenne

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-12-08, 23:18   #50
Xian
Tvåtusentalssuffragett
 
Xian sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 2.635
Xian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt av
Standard

Sv: Sender dere alltid takkekort etter bryllup og dåp?

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

Dere er flinke. Jeg vet ikke hvor halvparten av de takke- og julekortene jeg har fått er, tror faktisk jeg har klart å kaste noen.

Opprinnelig lagt inn av Sitron, her.

Jeg har kastet mange.

Ser dere og høyner med: Jeg har kun tatt vare på noen få.

__________________
Ullungen 2006 og Lillebror 2015

Vegen er lystig, og vegen er vrang.
Xian er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-12-08, 23:20   #51
Sitron
Absolut ateist
 
Sitron sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.113
Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Sender dere alltid takkekort etter bryllup og dåp?

Opprinnelig lagt inn av Xian, her.

Ser dere og høyner med: Jeg har kun tatt vare på noen få.

Beklager, du taper. Jeg vet ikke om noen som jeg har, bortsett fra ett og det er det siste jeg fikk. Jeg er veldig flink å kaste når jeg flytter.

__________________
Tøs
Indigo, Indigo ta meg med, til en regnbue langt av sted, under en dyne skal det skje og plutselig er vi tre.
Sitron er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-12-08, 23:20   #52
Pebbles
By the Sea
 
Pebbles sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 12.571
Blogginnlegg: 186
Pebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Sender dere alltid takkekort etter bryllup og dåp?

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

men etter dåpen denne gangen fikk jeg noen tilbakemeldinger på at noen av gjestene helst ikke ville ha takkekort fordi de fikk så mange og det bare samlet seg opp.

Dette synes jeg var utrolig uhøflig. Hadde blitt lei meg om noen hadde sagt at de ikke ville ha bilde av mitt barn fordi "det samler seg opp".
Høres jo helt bad ut, må jeg si.

Jeg synes det er en selvfølge, og veldig koselig å sende ut takkekort. Jeg synes også det er veldig hyggelig å få takkekort med bilder av brudepar/konfirmanter og dåpsbarn. Har de hengende på kjøleskapet en stund, og så legger jeg dem i en skuff sammen med andre bilder. Kan ikke akkurat se at det er et problem at de "samler seg opp"... SÅ stor plass tar ikke en bunke med takkekort!

__________________
"I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel." - Maya Angelou -
Pebbles er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-12-08, 23:22   #53
Veronal
Etylbarbital
 
Veronal sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 19.554
Veronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Sender dere alltid takkekort etter bryllup og dåp?

Jeg sender ut takkekort (n=3) og tar i mot takkekort med glede (men kaster dem i likhet med at jeg kaster julekort når jeg har sett nok på dem).

__________________
Du har fått et møljetall. Vil du splitte eller herske?
Veronal er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-12-08, 23:35   #54
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Sender dere alltid takkekort etter bryllup og dåp?

Jeg tror det er viktig å få med at jeg selvsagt har takket alle personlig. Det virker som om noen her tror at dersom man ikke sender takkekort har man ikke takket, men det har jeg altså gjort. Jeg fikk ikke tilsendt noen gaver, og hadde jeg fått det hadde jeg sendt et lite kort eller ringt og takket.

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-12-08, 23:36   #55
Tilde
Jordbærpiken
 
Tilde sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 2.839
Tilde er virkelig godt liktTilde er virkelig godt liktTilde er virkelig godt liktTilde er virkelig godt liktTilde er virkelig godt liktTilde er virkelig godt liktTilde er virkelig godt liktTilde er virkelig godt liktTilde er virkelig godt likt
Standard

Sv: Sender dere alltid takkekort etter bryllup og dåp?

Vi sendt ut takkekort etter bryllupet, men ikke ungene ble døpt.

Tilde er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-12-08, 08:51   #56
Katta
maler
 
Katta sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 31.245
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Sender dere alltid takkekort etter bryllup og dåp?

Heh - ja. Hos oss blir det etterlyst om det drøyer. Det jeg ikke var klar over, var at det også ble forventet takkekort ved gaver etter fødsel, det har ikke jeg vært vant til i min familie, men vi fikk snurte kommentarer fra mannens familie.

Hvis de synes det hoper seg opp, bør de heller være glad for at de har stor familie/mange venner, eller finne en mer kompakt måte å oppbevare dem på. Det er jo ikke påkrevd å ha dem fremme på hedersplassen i årevis.

Katta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-12-08, 09:10   #57
Wix
Skal rømme
 
Wix sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Innlegg: 5.492
Blogginnlegg: 40
Wix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Sender dere alltid takkekort etter bryllup og dåp?

Jeg sender ut etter bryllup, dåp og jul. Med bilder. Og synes det er veldig koselig å få også, selv om jeg ikke blir sur om jeg ikke får. Sparer på de fleste, men det hender det glipper og et kort blir most i rotet vårt og ødelagte kort hiver jeg.

__________________
Jente, des 06
Gutt, april 08
Wix er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 03-12-08, 09:58   #58
leliane
madmanized
 
leliane sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 3.121
leliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt likt
Standard

Sv: Sender dere alltid takkekort etter bryllup og dåp?

Synes absolutt det er naturlig å sende takkekort etter bryllup og barselgaver.

Dåp har jeg litt mer ambivalent forhold til. Jeg sendte ut noen til dåpen sist - helst til de vi ikke takket personlig i selskapet, men følte veldig på at det ble overkill (døpte 13. desember, så det krasjet med julekort, som vi riktignok sendte ut som barseltakkekort også), så jeg får se hvordan jeg gjør det denne gangen. Dåpen er på søndag, så jeg får bare drøye med å skrive julekortene...

Jeg var råflink på å preservere takke- og julekort i analoge tider med vanlige fotoalbum. Satte dem inn kronologisk, så de ble en del av tidslinja. Etter at albumlaging gikk fløyten i overgangen til digitalt, har jeg ingen oversikt lenger.

I jula spenner jeg imidlertid opp en tråd over døra og vinduene ut til terrassen der jeg henger årets julekort i små klyper. Det er en tradisjon jeg og ungene er blitt veldig glad i.

__________________
A man is rich in proportion to the number of things he can let alone.
Henry David Thoreau (Walden, 1854).
2x02 og 1x08
leliane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-12-08, 10:00   #59
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Sender dere alltid takkekort etter bryllup og dåp?

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

Jeg har pleid å sende takkekort når jeg har giftet meg, ja.

Vi har sikkert noen gjengangere her, er jo tross alt 2008.

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-12-08, 10:01   #60
Blondie
ctrl+z
 
Blondie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.893
Blogginnlegg: 215
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Sender dere alltid takkekort etter bryllup og dåp?

Jeg tenker vel at det er hyggelig å få/sende takkekort, men ser ikke på det som en plikt. De jeg selv får kikker jeg på, smiler - og kaster til gjenvinning. :kjempeslem:

__________________
It takes a forum to raise a child
Blondie er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:23.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no