Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Høyblokka og annen "flott, men stygg" arkitektur

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 20-02-12, 23:03   #41
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.849
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Høyblokka og annen "flott, men stygg" arkitektur

Opprinnelig lagt inn av Esme, her.

Laboratoriebygget på Ullevål sykehus er det styggeste bygget jeg vet om. Skikkelig industrifølelse.

Å, fysj.
La oss være enig om at det ikke er noen automatisk sammenheng mellom det folk flest synes er stygt, og det arkitektene mener er verneverdig.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-02-12, 23:05   #42
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.524
Blogginnlegg: 629
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Høyblokka og annen "flott, men stygg" arkitektur

Den sammenhengen er jeg veldig klar over. Folk flest vil ha romantiske mock-sveitservillaer hvor alt er hvitmalt.

Jeg syns laboratoriebygget er ganske stilig jeg.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-02-12, 23:25   #43
Manitoba
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Høyblokka og annen "flott, men stygg" arkitektur

Jeg tenker ikke på bygninger av rekved full av wallstickers m engelske visdomsord. Jeg tenker heller på mer bestandige egenskaper som materialvalg, symmetri og forholdet til omkringliggende bygninger. Jeg tror det er visse egenskaper v noen bygninger som mennesker intuitiv liker og foretrekker. Og det synes jeg arkitekter og byplanleggere kan ta hensyn til når de tegner og planlegger en by der veldig mange mennesker skal leve og ferdes. Galleri Oslo er et godt eksempel på et deprimerende bygg som i tillegg skaper en vindtunnel m ekstra kald vind om vinteren.

  Svar med sitat
Gammel 20-02-12, 23:30   #44
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.338
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Høyblokka og annen "flott, men stygg" arkitektur

Og Operaen er da et eksempel på et bygg som er inviterende, åpent, i harmoni med verden rundt, og samtidig med høy arkitektonisk kvalitet. Og folkekjært.

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-02-12, 23:37   #45
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.849
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Høyblokka og annen "flott, men stygg" arkitektur

Opprinnelig lagt inn av Kaskis, her.

Jeg tenker ikke på bygninger av rekved full av wallstickers m engelske visdomsord. Jeg tenker heller på mer bestandige egenskaper som materialvalg, symmetri og forholdet til omkringliggende bygninger. Jeg tror det er visse egenskaper v noen bygninger som mennesker intuitiv liker og foretrekker. Og det synes jeg arkitekter og byplanleggere kan ta hensyn til når de tegner og planlegger en by der veldig mange mennesker skal leve og ferdes. Galleri Oslo er et godt eksempel på et deprimerende bygg som i tillegg skaper en vindtunnel m ekstra kald vind om vinteren.

Det har da også vært normen i mange år nå. Jeg synes det er temmelig gjennomgående for de viktigste byggene de senere 20-30(?) årene: Operaen og Gardermoen er de fremste jeg kommer på, på stående fot.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-02-12, 09:23   #46
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.524
Blogginnlegg: 629
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Høyblokka og annen "flott, men stygg" arkitektur

Opprinnelig lagt inn av Kaskis, her.

Og det synes jeg arkitekter og byplanleggere kan ta hensyn til når de tegner og planlegger en by der veldig mange mennesker skal leve og ferdes. Galleri Oslo er et godt eksempel på et deprimerende bygg som i tillegg skaper en vindtunnel m ekstra kald vind om vinteren.

Problemet i Oslo er at politikerne ikke hører på byplanleggere. De ser ikke på Oslo som en helhet, men har forelsket seg i ideen om at Oslo skal bli en verdensmetropol.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-02-12, 09:37   #47
tink
har tatt seg sammen
 
tink sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Mellom fjellene
Innlegg: 9.448
Blogginnlegg: 612
tink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Høyblokka og annen "flott, men stygg" arkitektur

Det var et dårlig bilde, men det eneste jeg greide å lenke til.
Det er uansett vanskelig å få et godt inntrykk av at bygget er noe annet enn brutalt, fordi det er omgitt av bygårder og villaer.

Når det gjelder ny arkitektur må brukere og HMS-løsninger stå sentralt. Når det gjelder hva som skal vernes så finnes det fagfolk for nettopp dette. Og en del av jobben til fagfolkene er å gjøre en vurdering som varer lenger enn hva "folk flest" synes akkurat i dag eller denne måneden.

Tennene mine, bilen og varmepumpeinstallasjon overlater jeg til fagfolk.

__________________

tink er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 21-02-12, 09:48   #48
annemede
Ser lyst på livet
 
annemede sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.691
Blogginnlegg: 240
annemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Høyblokka og annen "flott, men stygg" arkitektur

Jeg synes realfagsbygget i Begren er flott jeg.

Du har samlet mange faggrupper, det er lyst og trivelig inne, det blir ikke kjempevarmt, selv på varme sommerdager.

annemede er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 21-02-12, 09:54   #49
Toffskij
kamerat
 
Toffskij sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.914
Blogginnlegg: 693
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Høyblokka og annen "flott, men stygg" arkitektur

Jeg synes Universitetsbiblioteket på Blindern er aldeles vakkert.

__________________
Prima (0503) et Secunda (0505)

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-02-12, 10:00   #50
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.338
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Høyblokka og annen "flott, men stygg" arkitektur

Enig, Toffen! Det er et veldig fint bygg! Slett ikke deprimerende. (Og det er vel også et bygg som langt flere, om man spør "10 på gaten", vil syns er fint, enn brutale betongklosser.)

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-02-12, 10:05   #51
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.849
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Høyblokka og annen "flott, men stygg" arkitektur

Når vi er inne på realfagbygg, så synes jeg realfagbygget i Trondheim er et veldig godt eksempel på moderne, lys, åpen og inkluderende arkitektur. Det er et veldig vellykket bygg, både inni og utenpå.



Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-02-12, 10:06   #52
tink
har tatt seg sammen
 
tink sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Mellom fjellene
Innlegg: 9.448
Blogginnlegg: 612
tink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Høyblokka og annen "flott, men stygg" arkitektur

Ja, men biblioteket er da nytt og av vår tid? Det er jammen godt at vi ofte synes at de nye praktbyggene er fine. Murkolossene er bygget i sin tid. Jeg synes de også er stilige på sin måte. Alt skal da ikke se sånn ut, men noen av de signalbyggene som en gang ble bygget slik, bør få stå i noen hundreår til. Særlig så lenge de gjør jobben sin. Nå er jeg ærlig talt litt i stuss på regjeringsbygget da.

__________________

tink er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 21-02-12, 10:15   #53
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.524
Blogginnlegg: 629
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Høyblokka og annen "flott, men stygg" arkitektur

Teo, det var jeg ikke så begeistret for. Vinkelen på bilde to var bedre enn det første.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-02-12, 10:19   #54
Toffskij
kamerat
 
Toffskij sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.914
Blogginnlegg: 693
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Høyblokka og annen "flott, men stygg" arkitektur

Opprinnelig lagt inn av tink, her.

Ja, men biblioteket er da nytt og av vår tid? Det er jammen godt at vi ofte synes at de nye praktbyggene er fine. Murkolossene er bygget i sin tid. Jeg synes de også er stilige på sin måte. Alt skal da ikke se sånn ut, men noen av de signalbyggene som en gang ble bygget slik, bør få stå i noen hundreår til. Særlig så lenge de gjør jobben sin. Nå er jeg ærlig talt litt i stuss på regjeringsbygget da.

Så klart. Jeg mente det nettopp som et eksempel på et vellykket nyere praktbygg, og et som jeg tror vil bli oppfattet som fint lenge.

__________________
Prima (0503) et Secunda (0505)

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-02-12, 13:19   #55
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.524
Blogginnlegg: 629
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Høyblokka og annen "flott, men stygg" arkitektur

Apropos byplanlegging:
http://oslopuls.aftenposten.no/byliv/article687766.ece

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-02-12, 14:58   #56
emm
Men først, kaffe!
 
emm sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.552
emm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Høyblokka og annen "flott, men stygg" arkitektur

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Apropos byplanlegging:
http://oslopuls.aftenposten.no/byliv/article687766.ece

Høyres svar blir så søtt og naivt her at jeg vet ikke om jeg skal le eller gråte.

Sitat:

Å bruke tilbud som ligger like ved, må være fult mulig. Det er ikke slik at Tøyenbadet, Valle Hovin eller Operaen ikke eksisterer fordi det ligger noen hundre meter unna, sier han.

Jeg lurer på om Mr. Folke er i nærheten av å se hva slags kapasitetsproblemer disse anleggen alt har? Operaen tilbyr jo et vell av aktiviteter for ungdom som søker fritidstilbud. Fordrer et visst talent da, men det har vel de fleste.

emm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-02-12, 15:01   #57
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.524
Blogginnlegg: 629
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Høyblokka og annen "flott, men stygg" arkitektur

Og Tøyenbadet er jo stengt.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-02-12, 15:14   #58
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.849
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Høyblokka og annen "flott, men stygg" arkitektur

Jeg synes for så vidt det er et poeng at man ikke kan sammenligne folketall med folketall og tro at man skal ha det samme tilbudet. Det er ikke noe poeng å ha et kulturhus på Tøyen selv om de har det på Lillehammer, og man trenger ikke like mange kjøpesentre pr. innbygger i Oslo som i Hammerfest.

Men akkurat det med skoler og næraktiviteter er det vanskeligere å dra stordriftsfordeler av, så der må man dimensjonere riktig, og det er teit å argumentere med at man ikke trenger flere skoler eller lekeplasser fordi det finnes en opera i samme by.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-02-12, 15:54   #59
Toffskij
kamerat
 
Toffskij sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.914
Blogginnlegg: 693
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Høyblokka og annen "flott, men stygg" arkitektur

De er jo helt håpløse til å bygge skoler i tide.

__________________
Prima (0503) et Secunda (0505)

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-02-12, 21:30   #60
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.338
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Høyblokka og annen "flott, men stygg" arkitektur

6 års ledetid burde jo holde, men nei...

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:40.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no