Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold > Madam Mims oppskriftsforum

Smørkrem til muffins

Madam Mims oppskriftsforum Har du noen gode oppskrifter å dele, eller er på jakt etter noen gode oppskrifter? Da er dette det rette forumet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 11-06-10, 23:16   #41
Nextlife
Rockesøster
 
Nextlife sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 9.197
Blogginnlegg: 1
Nextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Smørkrem til muffins

Etter min smak blir hjemmelagd vaniljeekstrakt best med sprit uten smakstilsetninger.
Jeg bruker 3 dl. 60 %, 4 Bourbon vaniljestenger som skrapes lett og has i. Dette godgjør seg en måneds tid.
På dette tidspunktet kan man gjerne slenge i et par-tre ss med god rom, sånn for litt ekstra smak

Nextlife er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-06-10, 02:39   #42
gnuri
Fru Jacobsen
 
gnuri sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.797
gnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt av
Standard

Sv: Smørkrem til muffins

Laget muffinsene og vaniljekremen i dag, og du hellige jul så godt det ble
Jeg hadde litt for lite melis til halv posjon krem, så den ble litt tynn, men smakte helt fortreffelig. Jeg klarte ikke å bruke opp all kremen av halv posjon, så med hel posjon krem må det da bli avsindige mengder krem ?

gnuri er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-06-10, 07:40   #43
daffy
Bør lage seg en tittel selv
 
daffy sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 5.467
Blogginnlegg: 17
daffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Smørkrem til muffins

Blir det stor forskjell om man bruker vaniljesukker i stedet for ekstrakt?

daffy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-06-10, 07:46   #44
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Smørkrem til muffins

Næsj ikke om man bruker Tørrleffs eller hva det heter. Jeg ville ikke brukt Freia sitt da, det smaker jo kun vanillin. :yækk:

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-06-10, 08:00   #45
Albertine
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Smørkrem til muffins

Hvor mye vaniljesukker hvis man bytter ut? Og rekker det til 20 muffins og stor kake?

  Svar med sitat
Gammel 12-06-10, 09:47   #46
Serafin
Bør lage seg en tittel selv
 
Serafin sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 9.294
Blogginnlegg: 219
Serafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Smørkrem til muffins

Til barneselskap, går det OK å bruke freia sitt?
Jeg tror ikke jeg får tak i noe annet før den tid...

__________________
--
Bonusgutten 06
Storebror 07
Lillesøster 09
Serafin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-06-10, 10:06   #47
gnuri
Fru Jacobsen
 
gnuri sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.797
gnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt av
Standard

Sv: Smørkrem til muffins

Jeg brukte Santa Maria sitt som jeg kjøper i Sverige, og det smakte i allefall glimrende. Brukte en toppet t-skje i røra og det samme i kremen
Albertine, jeg fikk ca. 40 vanlige muffins av oppskriften

gnuri er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-06-10, 13:23   #48
Albertine
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Smørkrem til muffins

Nå står muffins og kake klare på benken. Jeg skal ha dem til barnebursdag i morgen, og lurer da på følgende: De står seg fint til i morgen, sant? Trenger ikke å fryse? Og bør jeg pynte i kveld eller i morgen tidlig? Står de seg fint med pynten på?

  Svar med sitat
Gammel 12-06-10, 13:29   #49
gnuri
Fru Jacobsen
 
gnuri sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.797
gnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt av
Standard

Sv: Smørkrem til muffins

Jeg tror jeg hadde hatt på krem i dag, så blir det ikke så tørt...De jeg laget i går, smaker deilig i dag også, og ser like fine ut i dag som i går

gnuri er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-06-10, 13:30   #50
Albertine
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Smørkrem til muffins

Åh, kult. :stikker ut for å lage smørkrem:

  Svar med sitat
Gammel 12-06-10, 20:33   #51
Serafin
Bør lage seg en tittel selv
 
Serafin sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 9.294
Blogginnlegg: 219
Serafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Smørkrem til muffins

Ah, så jeg kan strengt tatt gjøre ferdig muffinsene torsdag kveld? Og sette de i kjøleskapet til fredag? Eller?

Minsta skal kanskje sette inn dren fredag formiddag og vi skal ha 17 stykker på tre årsdag her klokka fem på fredag.

Noe sier meg det kan bli kaos.

__________________
--
Bonusgutten 06
Storebror 07
Lillesøster 09
Serafin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-06-10, 21:05   #52
Albertine
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Smørkrem til muffins

Jeg er litt skuffa. Pyntet kaka med hvit smørkrem først, og så blandet jeg ørlite grann rød konditorfarge i for å få råååsa detaljer. Men da skilte hele greia seg, og den renner og alt. Ikke fornøyd!

  Svar med sitat
Gammel 12-06-10, 21:42   #53
gnuri
Fru Jacobsen
 
gnuri sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.797
gnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt av
Standard

Sv: Smørkrem til muffins

å så kjipt, Albertine
Jeg hadde konditorfargen i med en gang- kanskje det var det som reddet mine muffinser ?

gnuri er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:07.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no