Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon > Skilpaddas flisespikkeri

:snill:-smileyen ...

Skilpaddas flisespikkeri Ingen flis for liten - her er det fritt frem for alle pedanter!

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 24-11-06, 22:21   #41
Slettet bruker
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: :snill: smilyen..

Opprinnelig lagt inn av Stillongs, her.

Noe jeg ikke kan forstå er at enkelte tror at et smilefjes erstatter punktum etter en setning.


Jada, jada, jada. Det er meg. Jeg glemmer som oftest stor bokstav også, og skriver ufullstendige setninger.

  Svar med sitat
Gammel 24-11-06, 22:34   #42
malena
 
malena sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 5.843
malena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: :snill: smilyen..

Egentlig er punktum bare i veien for meg når jeg skal bruke smily. Skal det plasseres før smilyen? Etter? Samme med spørsmålstegn...

__________________
Gutta 2003 og 2005
malena er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-11-06, 22:39   #43
Stillongs
Aktiv
 
Stillongs sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 203
Stillongs er litt kulStillongs er litt kul
Standard

Sv: :snill: smilyen..

Opprinnelig lagt inn av malena, her.

Egentlig er punktum bare i veien for meg når jeg skal bruke smily. Skal det plasseres før smilyen? Etter? Samme med spørsmålstegn...

Smilefjeset har ingenting i en setning å gjøre, så du kan jo gjette.

Stillongs er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-11-06, 22:40   #44
malena
 
malena sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 5.843
malena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: :snill: smilyen..

Opprinnelig lagt inn av Stillongs, her.

Smilefjeset har ingenting i en setning å gjøre, så du kan jo gjette.

Hvor står det?

__________________
Gutta 2003 og 2005
malena er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-11-06, 22:42   #45
Kirsebær
Guardian of the galaxy
 
Kirsebær sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 22.552
Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: :snill: smilyen..

Opprinnelig lagt inn av Stillongs, her.

Noe jeg ikke kan forstå er at enkelte tror at et smilefjes erstatter punktum etter en setning.


Ingen tror vel at en smily erstatter punktumet. Man bare velger å kutte ut tegnsetting og plasserer en smily der istedet. Det er en viss forskjell.

__________________
~Maybe it's time to heal~
Kirsebær er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-11-06, 22:42   #46
Stillongs
Aktiv
 
Stillongs sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 203
Stillongs er litt kulStillongs er litt kul
Standard

Sv: :snill: smilyen..

Smilefjes er ikke en del av det norske skriftspråket.

Stillongs er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-11-06, 22:42   #47
Stillongs
Aktiv
 
Stillongs sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 203
Stillongs er litt kulStillongs er litt kul
Standard

Sv: :snill: smilyen..

Opprinnelig lagt inn av Kirsebær, her.

Ingen tror vel at en smily erstatter punktumet. Man bare velger å kutte ut tegnsetting og plasserer en smily der istedet. Det er en viss forskjell.

Nuvel.

Stillongs er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-11-06, 22:45   #48
malena
 
malena sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 5.843
malena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: :snill: smilyen..

Opprinnelig lagt inn av Stillongs, her.

Smilefjes er ikke en del av det norske skriftspråket.

Men da kan den jo ikke brukes midt i et avsnitt heller, da?

__________________
Gutta 2003 og 2005
malena er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-11-06, 22:45   #49
Kirsebær
Guardian of the galaxy
 
Kirsebær sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 22.552
Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: :snill: smilyen..

Opprinnelig lagt inn av Stillongs, her.

Nuvel.


__________________
~Maybe it's time to heal~
Kirsebær er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-11-06, 22:46   #50
Stillongs
Aktiv
 
Stillongs sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 203
Stillongs er litt kulStillongs er litt kul
Standard

Sv: :snill: smilyen..

Opprinnelig lagt inn av malena, her.

Men da kan den jo ikke brukes midt i et avsnitt heller, da?

Det er en viss forskjell på å bruke et smilefjes i et avsnitt, og å bruke et midt i en setning.

Stillongs er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-11-06, 22:47   #51
DM
Live and let live
 
DM sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 19.119
Blogginnlegg: 86
DM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: :snill: smilyen..

Opprinnelig lagt inn av Stillongs, her.

Smilefjeset har ingenting i en setning å gjøre, så du kan jo gjette.

Det var igrunnen veldig snillt av deg å oppklare.

DM er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-11-06, 22:48   #52
Stillongs
Aktiv
 
Stillongs sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 203
Stillongs er litt kulStillongs er litt kul
Standard

Sv: :snill: smilyen..

Opprinnelig lagt inn av Desembermamma, her.

Det var igrunnen veldig snillt av deg å oppklare.

Ja, jeg er i grunnen veldig snill.

Stillongs er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-11-06, 22:49   #53
Skremmern
Ringskrømt
 
Skremmern sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Øst
Innlegg: 20.273
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: :snill: smilyen..

Dere er noen drittsekker begge to.

Skremmern er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-11-06, 22:51   #54
malena
 
malena sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 5.843
malena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: :snill: smilyen..

Opprinnelig lagt inn av Stillongs, her.

Det er en viss forskjell på å bruke et smilefjes i et avsnitt, og å bruke et midt i en setning.

Det er det absolutt! Men det at et tegn ikke er en del av det norske skriftspråket betyr vel ikke at det ikke er 'lov' å bruke det?
Når man avslutter en setning med punktum så er man ferdig med den meningen. Etter punktum kommer en ny. For at smilyen skal følge det jeg mener og føler i en viss setning, så mener jeg at den bør stå innenfor punktum, evt uten punktum i en avsluttende setning.

__________________
Gutta 2003 og 2005
malena er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-11-06, 22:53   #55
Stillongs
Aktiv
 
Stillongs sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 203
Stillongs er litt kulStillongs er litt kul
Standard

Sv: :snill: smilyen..

Opprinnelig lagt inn av malena, her.

Det er det absolutt! Men det at et tegn ikke er en del av det norske skriftspråket betyr vel ikke at det ikke er 'lov' å bruke det?
Når man avslutter en setning med punktum så er man ferdig med den meningen. Etter punktum kommer en ny. For at smilyen skal følge det jeg mener og føler i en viss setning, så mener jeg at den bør stå innenfor punktum, evt uten punktum i en avsluttende setning.

En setning uten punktum er ikke en avsluttende eller avsluttet setning.

Stillongs er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-11-06, 22:54   #56
malena
 
malena sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 5.843
malena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: :snill: smilyen..

Opprinnelig lagt inn av Stillongs, her.

En setning uten punktum er ikke en avsluttende eller avsluttet setning.

Ok, jeg mente i alle fall siste setning av et avsnitt

__________________
Gutta 2003 og 2005
malena er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-11-06, 23:07   #57
gnuri
Fru Jacobsen
 
gnuri sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.798
gnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt av
Standard

Sv: :snill: smilyen..

Jeg er nok litt blond, for jeg har utelukkende brukt som en koselig smily.
Er sikkert også en av de som folk irriterer seg over, for jeg har absolutt tendenser til både feilskrift og å putte på smilyer i hytt og pine

gnuri er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-11-06, 23:10   #58
Slettet bruker
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: :snill: smilyen..

Hytt og vær heter det.
og død og pine.

*pirker*

  Svar med sitat
Gammel 24-11-06, 23:12   #59
malena
 
malena sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 5.843
malena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: :snill: smilyen..

Opprinnelig lagt inn av FarOutFishing, her.

Hytt og vær heter det.
og død og pine.

*pirker*

Pøh! Det heter i hytt og pine og på død og liv

__________________
Gutta 2003 og 2005
malena er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-11-06, 23:14   #60
gnuri
Fru Jacobsen
 
gnuri sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.798
gnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt av
Standard

På min dialekt heter det hytt og pine- SÅ DET SÅ

Opprinnelig lagt inn av FarOutFishing, her.

Hytt og vær heter det.
og død og pine.

*pirker*

Opprinnelig lagt inn av malena, her.

Pøh! Det heter i hytt og pine og på død og liv

gnuri er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:03.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no